EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Küresel silah pazarında Almanya hızlı bir şekilde güvenilmez bir tedarikçi olmaya doğru ilerliyor. EF2000 satışında önce Suudi Arabistan, şimdi Türkiye vetosu.

Sebep? Sebep insan hakları ihlali (yersen ! )...

Ama son 1 ay içinde canlı yayında binlerce çocuk ve kadın öldüren israile Almanyadan tam destek. Gerekçe: İsrailin Terörle mücadelesi ! Yani Almanyaya göre vatanını savunan Filistinli kadın ve çöcuklar terörist. Amerikaya göre de suriyedeki pkk'lılar terörle mücadele eden suriye demokratik güçleri.

İşte uçak almaya çalıştığımız ülkeler...

"Elden (yabancıdan) gelen öğün olmaz, o da vaktinde bulunmaz" derdi ninem. İşte aynen durum bu. İşte bu yüzden savunma sanayii mutlaka yüzde yüze yakın yerli olmalıdır. En azından kritik platformlarda (Kaan, Siper vb.)

Ben forumda "geç olsun, güç olsun, ter dökelim, ama her şeyiyle bizim olsun, ingilizi, amerikalıyı karıştırmayalım" dediğimde tepki alıyorum. 

İşte size dünya gerçekleri... Mesajı Paylaş

Ne kadar doğru bilmiyorum ama Türkiye Airbus konusunu kullanıyormuş Typhoon siparişini onaylatmak için. Öte yandan Alman metal sendikası da Typhoon hattının kapanmaması için baskı yapmaktaymış.

İngilizlerin ve Alman metal sendikasının baskını kullanıp onaylatalım şu işi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 18 Kasım 2023, 12:16:22
Küresel silah pazarında Almanya hızlı bir şekilde güvenilmez bir tedarikçi olmaya doğru ilerliyor. EF2000 satışında önce Suudi Arabistan, şimdi Türkiye vetosu.

Sebep? Sebep insan hakları ihlali (yersen ! )...

Ama son 1 ay içinde canlı yayında binlerce çocuk ve kadın öldüren israile Almanyadan tam destek. Gerekçe: İsrailin Terörle mücadelesi ! Yani Almanyaya göre vatanını savunan Filistinli kadın ve çöcuklar terörist. Amerikaya göre de suriyedeki pkk'lılar terörle mücadele eden suriye demokratik güçleri.

İşte uçak almaya çalıştığımız ülkeler...

"Elden (yabancıdan) gelen öğün olmaz, o da vaktinde bulunmaz" derdi ninem. İşte aynen durum bu. İşte bu yüzden savunma sanayii mutlaka yüzde yüze yakın yerli olmalıdır. En azından kritik platformlarda (Kaan, Siper vb.)

Ben forumda "geç olsun, güç olsun, ter dökelim, ama her şeyiyle bizim olsun, ingilizi, amerikalıyı karıştırmayalım" dediğimde tepki alıyorum. 

İşte size dünya gerçekleri...

Hocam tam tersine bu forumda sizin gibi düşünmeyen 1 kişi bile yok...Söylediklerinize aynen katılıyorum...

Zaten şu coğrafyada olmasak ara uçak temin etmeye bile gerek yoktu...Ağır ağır KAAN,Hürjet,KE geliştirilirdi...Ama malum hem BİZİM BÜYÜK HATALARIMIZ hem de emperyalistlerin emelleri bölgeyi karıştırdı.... Mesajı Paylaş

"Bence masayı dağıtanlar asıl Alamanlar. "

+
bence de.
oraya gidip  çıplak gözle  bile bu işin  ne olmaz bir iş olduğunu görmüş ve bu çıkışı yapmıştır.



---
neyse.
konuları  birbirine karıştırmak gibi bir rutinimiz var bizim.
kendimce  azıcık kafa  ütüleyeceğim.
gerçekte çok  mu sıkıştık?
aslında  sıkışma var da,  o kadar da değil.
1.  test uçuşuna  yaklaşmış ve hem  büyük bomba taşıyacak,  hem avcı  görevini yapacak çok rollü bir uçağımız var.
"sorun uçaksız kalmaktan ziyade,  bu uçağın motor konusu nedeniyle  projenin   takvime uyamama olasılığıdır,  bu olasılık gerçekleşirse,  işte o zaman  durum ciddi bir sıkıntıya dönüşür;  çünkü  gökten F4  yakıt tankları yağmaya başlamış,  bir on yıl sonra belki F16  yakıt tankları yağmaya başlayacak.
bu da yetmiyormuş gibi,  etrafta da  savaş  uçağı  bollaşma trendinde malesef."

2.   etraftaki uçak sayısındaki bollaşma trendi ve milli uçak projesindeki  takvimin sarkma olasılığı  bize  bir Dplanı  dayatıyor.
" A planı:  F16  modernizasyonları
B planı:  insansız jetler
C planı:  milli savaş uçağı"

3.  nedir bu Dplanı?
bu başlıkta sayfalardır konuşulan,  ara uçak alımı  denilen şey işte.
ben D planı diyorum buna.
A B ve C  planlarında  ön görülmeyen bir aksama olursa eğer,  arkada işleyen hazır  bir alternatif süreç olmalı.
bu alternatif süreç,  ülkenin dış politikasına dönük  uçak baskısını  ciddi bir şekilde hafifletecek,  diplomatik bir baskı aracı olarak kimse uçak konusunu masaya getiremeyecek.

---
ABD'nin hasmı yasasının muhatabı olan bir ülke olarak,  şu an  bize uçak satabilecek iki  yabancı kaynak var.
1. ABD
2. Çin ve Pakistan

ilk seçenek o denli imkansız değil;  ama belli ki  işi çok fazla uzatacaklar.
biz  üç vakte kadar ve eğer istersek F35 bile alırız;  ama o güne kadar stres adamı verem eder.
gökten F4 yakıt tankları yağmaya başlamış,  bundan  5 veya 10 yıl sonra belki F16  aynı  noktaya gelecek"
ikinci seçenek de mümkün,  onun da ne şekilde  olması gerektiğini zaten yazdım.
"ya Özgür modernizasyonuna yakın  iki filo JF17
veya PL15 füzeleriyle J10 c
iki filo uçak Nahcivan'daki bir üste Azerbaycan kullanımında kara gün akçesi olarak bekler"

kaynak da hazır,  2025'e kadar  bazı somut başlıklarda harcama yapmayı yasaklayan bir genelge yayınlasan,  2 milyar civarında  bir kaynak çok rahat bulunur yani.
koskoca Türkiye 2 filo JF17 alacak kaynağı da bulamayacak mı yani?

Rusya'yı katmıyorum;  çünkü savaş nedeniyle  ciddi bir beyin göçü yaşanıyor.
savunma sanayisindeki üretim  yetenekleri savaş öncesi  seviyesinde midir? 
çok emin değilim.
fakat,  daha önce de önermiştim,  iş eğer gemileri yakma noktasına gelirse,  Rusya ile  motor ve insansız  pırpır  sanayisi takas edilebilir.
galiba onların bize gereken güçte bir motorları vardı,  bizim uçağın motor yuvasına uymazsa,  bu tasarımı bırakıp o motora göre bir uçak tasarlamaya başlarız.
veya diğer bir olasılık,  JF17  uçağındaki motor üzerine  bir Hürjet.
Mesajı Paylaş

#364
Sildim.. durduk yere silivriye gitmeyeyim karda kışta. Mesajı Paylaş

Yapılacak ama bunlardan beklenmeyecek diğer öngörü şuydu Sayın Merzifonlu hocamın önceki sayfalarda yazdığı gibi;
Madem TF-6000-10000 motoru üretmek gibi öncelikli bir planınız vardı Hürjet'i çift motorlu tasarlardınız başımız ağrımadan KAAN'ı beklerdik....  F-16, Çift motorlu 20000 ibf'lik Hürjet , KE bize KAAN yetişkinlere kadar yeterdi... Mesajı Paylaş

"İnsan kaynağı yok, o yüzden uçağı yeniden tasarlayamayız." diyorsunuz. Kabul ettim, eyvallah.

Fakat, pilotlu uçak olmazsa olmazım diyor HKK. O takdirde siz de aynı ekiple, hem çift motorlu Hirjet'i ve hem de tek motorlu Hürjet'i birlikte tasarlayabilirdiniz. İş yoğunlukları artardı zavallı ekiplerin ve Hürjet 2023 değil ama 2024 yılında uçardı. Ama, UÇARDI. Motor ve radar geldiğinde de elimizde muharip bir insanlı uçak olurdu.

O'nun yerine, biz şimdi KE ile hiç denenmemiş bir konsepti sıfırdan oldurmak zorundayız. O da Murad AESA radarı ve TF-10000 turbofan motoru seri üretime girerse mümkün! Mesajı Paylaş

Tusaş bünyesinde tüm test altyapısı kurulmuşken; hürjet tasarım ekibi büyük ölçüde boşa çıkmışken; pek cok ürün artık raftan alınabiliyorken;

Tf-6/10000 motorunun olgunlaşmasına da nereden baksanız daha 4-5 yıl varken;

Tek kişilik ve 2 motorlu bir hürjet-2 ulaşılamayacak bir hedef değil.  Hatta daha da erken olabilir motor durumuna göre.

2 motorlu olması ideal olmayabilir, üretim tekniği itibarı ile  4'üncü nesil olabilir, ancak avionik süiti, eh süiti, mühimmat ailesi, radarı (murad) itibarı ile 4++ olacaktır.

Bunu yapabilecekken gidip de jf-17 veya ef-2000 peşinde koşmak da aslında cok sacma geliyor bana.  Hadi ek f-16 alımını anlamıstım, ne de olsa elimizde var.. ama olmuyor diye tutup da sıfırdan hem de almanya'dan ricacı konumuna duserek istenmemeliydi.

Resmi agizlardan söylendi diye ben iyi bari demistim ama, keske hic dillendirilmeden tusaşa görev verilseydi.

*Bu sekilde yapilacak uçak tcg trakya icin de düşünülebilir.. zaten tarif edilen uçak bir nevi f-18imsi oluyor. Mesajı Paylaş

#368
JF-17 blok 3'ler, KLJ-7A AESA radarıyla birlikte uçuyorlar. Hava kuvvetleri bu uçaklara bir bakmalı ve denemeli diye düşünüyorum ben en azından ara uçak ihtiyacı karşılanmış olur. Eğer AESA radarı da güçlüyse çok güzel bir seçenek olabilir. İnternette KLJ-7A AESA radarının 1000'den fazla TR modülü kullandığı yazılıyor. Mesajı Paylaş

#369
JF-17 Block 3 uçakları için yeni - güçlendirilmiş - ısıl izi daha düşük RD-93MA motoru entegre ediliyormuş...

Gücü 9300 kgf diyor bu kaç ibf ediyor?   

20,502 ibf ediyor benim hesapla ve EJ-200 ayarında (20.200 lbf) , varsın dayanıklılığı daha az olsun... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz