EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yahu!
forum resmen  labirentte dolaşıyor.
önceki sayfalarda  birçok şeyi kaynaklarıyla birlikte anlattık.
Almanya  ikna olursa EF  olabilir;  ama Almanya'nın baypas edilmesi filan  çocuk oyunu değil.
bu uçak  için parça üreten 60  civarı  Alman firma olduğunu  kaynakçasıyla vermiştim.
bu firmaların  yerini  öyle kimse  kısa sürede dolduramaz;  ama  diyelim  bir mucize oldu.
iki soru:
1.  bu uçakta Alman patentli  parça  var mıdır?  yok mudur?
2.  eğer Alman patentli parça varsa,  patent yasasına rağmen  o  parçayı Avrupa'nın ortasında kim üretecek?
3.  o  medyada yayınlanan lisans sözleşmesinde AGİT  vurgusu var.
tam uçaklar teslim edilecekken AGİT  bir karar alırsa ne yapılacak?

olur işler değil.---
Türkiye  yeni  düzen içinde  yeni bir  yol haritası  belirlemeli artık.
batı kendi yoluna giderken,  biz oturup  batının bizim haklılığımızı  onaylayacağı günleri bekleyemeyiz.
fakat beklemezken de,   çamı bardağı devirmeden  iş yapmamız gerek.

benim önerilerim:
*2024  yazında mülteci geri kabul anlaşmasının tek taraflı olarak bitirileceğini ilan etmek
*ülkenin en  büyük ekonomistlerini  bir kongrede toplayıp  özellikle gümrük birliği konusunda  ne  yapılması gerektiğini belirlemek
*yolcu uçağı konusunda  ihaleyi  Brezilya   ile  sonuçlandırmak
*AB  ile  özel statülü  ortaklık gibi   bir ara formül geliştirip  ticari ve kültürel bağların büsbütün kopmasını engellemek
*mayınları temizleme  sözleşmesinden acilen çıkmak
*KKTC'yi   ikili anlaşmalarla tanıtmak
---
yapılabilecek çok şey var bence.
EF  almak  veya Hürjet  için ABD  motoru  tartışmaları  filan  hep kendi başımıza açtığımız stresler  olabilir mi?


batının  içinde olmayan;  ama batıyla  çatışmamayı da  pratiğe dökmüş  bir Türkiye  için,  devlet  ciddiyetiyle ve  işinin  ehli  heyetler tarafından  yazılmış  yeni bir yol  haritasına  ihtiyaç görüyorum.
bu yeni dönemin parolası,  batıda olmayan batılı  ülke olmak.
ama  işte,  şu  şartlarda bile  o  yolcu uçağı ihalesini gidip  onlara verirsen,   batıda  olmayan ülke  olursun da,  batılı ülke  olmayı başaramazsın.
batılı  olmak  pragmatik  düşünmektir.
sana  savaş uçağı satmadıkları için  karşılık ver;  ama bu arada  o karşılığı verirken çamı bardağı devirme.
önce  mülteci anlaşmasından çıkacağını resmen duyur;  sonra bak  bakalım  kimse  mayın  anlaşmasından çıkmana laf ediyor mu?
bu mülteci anlaşması konusu  en önemli konu,  bu sorun çözüldükten sonra AB ile özel statülü ortaklık anlaşması ve gümrük  birliği anlaşmasının yeni  duruma göre tekrar düzenlenmesi  yapılır.
bu sayede  hem ülke içindeki  mültecilerin  kendi ülkelerine geri dö dönmesi kolaylaşır;  hem AB  üyelik  bahanesiyle  Yunanistan tarafından dış politikamıza dönük baskı araçlarından birisi  bertaraf edilir.

Mesajı Paylaş

gezegen çapında genel olarak,  batıya  özenirken ne isteniyor gerçekten?
acaba  bu gezegende batıya özenen   insanlar  batının  sadece  refahını ve teknolojisini  isteyip,  geri kalan  değerleri  çekici  bulmuyor olabilir mi?
o  çekici  görülmeyen,  olmasın  daha iyi   kategorisindeki değerler  batıya  o refahı ve teknolojik üstünlüğü  getiren  başlıklar olabilir mi?

bir örnek:
üst tarafta  Fransız gömlek,  İtalyan gravat ve elmas  düğmeli ceket  giyen birisi,  alt tarafa  yerel kıyafet giyinebilir mi?
böyle bir  başarı hikayesi var mı?
yoksa takım elbise denilen şey  üstüyle ve altıyla  birlikteyken  mi  bir şeye   delalet ediyor?

bir ayağın bir sandalda  diğer ayağın başka bir sandaldayken  denizde ayağa  dikilmek mümkün mü?

peki  bu deli saçması soruların  bu başlıkla ne ilgisi var?
valla  ben de bilmiyorum.
bu haftaki zırvalama hakkımı  bu  şekilde  kullanmak istedim sadece.
fazla da ciddiye almayın.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 07 Aralık 2023, 16:30:35
Kaan özelinde şu anda merak ettiğim şey, motor da değil, radar da değil. Nedir biliyor musunuz? Uçuş bilgisayarı, yani fly-by-wire sisteminin beyni olan nane. Hürjet'te bu bilgisayar İtalyanlardan alınmıştı.Temel Kotil teslimatın zamanında yapılmaması nedeniyle Tubitak Bilgem'e epeyce giydirmişti. Çok da haklıydı!

Hocam bu konu hakkında Hürjet Başmühendisi Nuri Arda GÜNGÖR bir açıklama yapmıştı. Sorunuzun cevabı aşağıdaki videoda.

Özetle, evet, Hürjet'teki 3 uçuş kontrol bilgisayarı İtalya'dan alınmış ama uçuş kontrol yazılımı TUSAÞ tarafından tasarlanıp geliştirilmiş ve ilk uçuşta bile instabil bir uçak olan Hürjet'te çok başarılı ve stabil bir uçuş elde edilmiş. Kaan'da ise uçuş bilgisayarları TÜBİTAK'a ait ve yazılım yine TUSAÞ'ın. Yani problem yok gibi gözüküyor.

Mesajı Paylaş

#603
Alıntı yapılan: buraktunahan - 07 Aralık 2023, 17:21:01
Hürjet Başmühendisi Nuri Arda GÜNGÖR bir açıklama yapmıştı.



Oooo, Nuri Bey uçuş bilgisayarından da önemli bir açıklama yapmış burada!! Nasıl kaçırmışım, hayret edilecek şey doğrusu.

Diyor ki Nuri Bey, "Hürjet'in silahlı versiyonu yine çift kişilik olacak ve arkadaki silah subayı dronları idare edecek!"

Yani planlanan bu silahlı Hürjet'e, KE ve Anka-3 eşlik ediyor olacak! Böyle bir Hürjet, kafadan ağır siklet multirole jet savaş uçağı demektir; kesinlikle hafif jet savaş uçağı sayılamaz.

Þimdi motor ve radardaki gecikmeye daha da çok gıcık oldum he!

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Alıntı yapılan: korsan2 - 07 Aralık 2023, 16:57:00

bir ayağın bir sandalda  diğer ayağın başka bir sandaldayken  denizde ayağa  dikilmek mümkün mü?


@korsan2;

Hayır, mümkün değil. Batının sadece teknolojisini, ve hatta o teknolojinin bile sadece silah teknolojisi kısmını istiyor siyasal islamcılar.

Onların kafasına göre, her türlü makyaj malzemesi, her türlü müzik aleti, her türden spor aleti, satranç oyunu vs vs yasaklanacaklar listesinde. Anladınız siz!
Mesajı Paylaş

Avrupa'nın bize teknolojisi lazım, ahlakı değil diyorlar! Yıllardır aynı terane.. Halbuki sadece ahlakı lazım, gerisi zaten kendi kendine oluşur.
Mesajı Paylaş

#605
Alıntı yapılan: Kapgan - 07 Aralık 2023, 18:29:41
Avrupa'nın bize teknolojisi lazım, ahlakı değil diyorlar! Yıllardır aynı terane.. Halbuki sadece ahlakı lazım, gerisi zaten kendi kendine oluşur.

Yıllardır değil, yüzyıllardır diyorlar...
------------------------------------------------------------------------------------------------

Neyse, konuya dönersek, eğer Murad AESA radarı ve F404 muadili bir motorumuz hazır olsaydı şu anda, dron yönetebilen bir Hürjet ile, Kaan'a gerek bile kalmadan, hava sahamızı çok etkili bir şekilde koruyabilirdik. Kimseden uçak dilenmemize gerek kalmazdı. Motor olayına çok geç eğildik maalesef... Mesajı Paylaş

"TUSAÞ, HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı için ABD'ye sipariş edilen F404 motoru adedini açıkladı. ABD'li GE şirketine, 100 adet motor sipariş edildi."

Silahlı Hürjet , muharip Hürjet , Drone kontrol edecek Hürjet demeye devam etsinler , doğru yoldalar ... Yarın ilk uçakla motorları gönderirler... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 07 Aralık 2023, 15:48:27
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 07 Aralık 2023, 13:58:14
Alıntı yapılan: fırtına06 - 07 Aralık 2023, 13:17:16Tam bir milli güvenlik meselesine dönüştü bu motor sorunu.

Þimdi dönüşmedi, hep öyleydi. Sadece bilmiyormuş gibi yapıyorduk ve kulağımızın üstüne yatıyorduk.

Yapıyorlardı... Yapmaya da devam ediyorlar.

Hallederiz, yaparız, kervan yolda dizilir vs mantığından kurtulmaları lazım bazılarının. Bu tarz projeler uzun soluklu ve ince hesaplanmış projeler olarak yürütülür gelişmiş ülkelerde. O lazım, vermezlerseeeee kendi göbeğimizi kendimiz keseriz ( şu göbekli muhabbetten de midem bulanıyor artık) diyerek çıkılan yollarda evdeki hesabın çarşıya uymaması olasılığı olağanüstü derecede yüksek!

Hayatın her alanında bu zihniyetle karşılaşıyoruz malesef. Ben iş hayatımda çok defa bu durumdan etkileniyorum. Sonuçta bu zihniyettekilerin hatalarını temizlemekle uğraşarak 3 kuruşluk işi 5 veya daha fazla kuruşa yapıyoruz.

Hani bir benzetme vardır: Kötümser tünele bakar, karanlık der ve ilerlemez. Bahane bulur yani. İyimser ise tünelin sonundaki ışığı görür ve çıkış var diyerek koşarak tünele girer. Karşıdan gelen trenin altında kalır ve ölür. Başınıza ne gelirse bu iki sersem yüzünden gelir. Bir de gerçekçi olan vardır. Oradan trenin ne zaman geçeceğini, tünelin uzunluğunu, bu tüneli ne kadar sürede geçebileceğini, tüneldeki güvenlik noktalarını vs araştırır ve emin adımlarla ilerler, sorunsuzca geçer, yoluna devam eder.

Her alanda, özellikle de stratejik öneme pahalı sahip savunma projelerinde gerçekçi olmak lazım.
Bundan daha iyi olay tarif edilemezdi.

+1 Mesajı Paylaş

#608
Yunanistan - Türkiye yakınlaşmasını ve Miçotakis - RTE buluşmasını haftalardır, ABD ile koordineli olarak, Almanya projelendiriyormuş.

Alman yönetimi, Türkiye ile ipleri koparmadan, hem iç politikaya karşı kendilerini doğru göstermeye hem de belki de içeriden ve dışarıdan gelen baskı karşısında EF2000 satışına yeşil ışık yakmaya hazırlanıyorlar.
Bakalım göreceğiz.

https://twitter.com/hermes_z/status/1732651371084546239?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1732651371084546239%7Ctwgr%5Eb7d7e328c9ffe70a9ad7373b2967e98b0d873fa8%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fdefencehub.live%2Fthreads%2Fforeign-policy-geopolitics.3951%2Fpage-195 Mesajı Paylaş

Ben mühendis ya da tekniker değilim. Ama biz eğer 5,6 sene önce F404 muadili bir motor geliştirmeye başlasaydık bence bu işi kotarırdık. Þu an çok yol almış olurduk ve belki de Kaan gelene kadar Hürjet ile boşluğu doldururduk. Hem damdan düşer gibi 5. nesil jet işine girişmezdik. Bilmiyorum yanılıyor muyum? Þimdi yine 100 ad. motor için ABD kapısında bekleyeceğiz. Ben sırf eğitim uçağı yapsak dahi Amerika'nın o motorları bize vereceğini zannetmiyorum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz