EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: fırtına06 - 08 Aralık 2023, 13:08:52
Bizim basın Typhoon'dan umudunu kesip JF-17 'ye yönelmeye başladı bakalım ne olacak zaten başka bir alternatifte kalmadı. İlerleyen günler ne gösterecek göreceğiz.
JF17 yerine Hürjet'e 12000lbf kuru, 19800lbf yaş itkili Klimov-RD33MK motoru takarsınız iş biter. Mesajı Paylaş

#621
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Aralık 2023, 13:58:47
RR'nin tamamen kendisine ait ( ABD -Avrupa bağımlılığı olmayan , ortak geliştirmediği) bir turbofan motoru yok mu?

Hürjet ve KAAN' a uygun ... ( TF-6000'i yaptığımızı farzederek KE için motor sormuyorum)
RR çok uluslu bir şirket. ABD dahil bir çok ülkede üretim tesisi var. Parça üretimlerini de ona göre yapıyor.

Askeri motor olarak seri üretimi tamamen İngiltere'de olan motoru şu an yok. En son Harrier uçakları için subsonic motor olan 24000lbf kuru itkili Harrier Pegasus motorunu 2008'de İngiltere'de üretmişti.

EJ200 motorunu da, motor geliştirme masrafını paylaşmak için 4'lü konsorsiyum ile geliştirdi.
Kendi "demonstrator" motoru olan 12000lbf kuru ve 20000lbf yaş itkili XG40 motorunu baz aldırıp ej-200'ü geliştirdi.

98000lbf kuru itkili Trent-XWB97 motoruyla yolcu uçaklarını uçuran motor yapan bir firma bu.
Concord'un turbojet Olympus motorlarını da RR yapıyordu. RR ve BAE Systems katkısı olmasa F35B uçağı STOVL uçamazdı.

Çok kabiliyetli olmasına rağmen raftan satın alınacak bize uygun motoru yok.
Þu anda bize uygun olarak : XG-40 üzerinden bize , bizim CAS hafif savaş uçağı motorumuzu geliştirtir.
TF35K motoru projesinin hızlanmasını sağlar.
Tabii anlaşılırsa! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Aralık 2023, 14:09:20
Alıntı yapılan: fırtına06 - 08 Aralık 2023, 13:08:52
Bizim basın Typhoon'dan umudunu kesip JF-17 'ye yönelmeye başladı bakalım ne olacak zaten başka bir alternatifte kalmadı. İlerleyen günler ne gösterecek göreceğiz.
JF17 yerine Hürjet'e 12000lbf kuru, 19800lbf yaş itkili Klimov-RD33MK motoru takarsınız iş biter.

Bu iş yap boz gibi onu çıkar, bunu tak ile oluyor mu hocam? Başka bir motor takmak için uçağı baştan tasarlamak gerekmiyormu? Mesajı Paylaş

Bildiğim motorun yerleşeceği yeri değişikliklere uygun yaparsanız yeniden dizayn edilecek yer de baya sınırlı kalır. Ama RD-33 biraz çaplı bir motor galiba. Mevcut dizaynda sıkıntılı olabilir. Mesajı Paylaş

Þu forumda o kadar zamandır bilgi veriyorsunuz en sevdiğim cümleniz ;
" Uçak , motorun çevresinde-motora göre  tasarlanır"  cümlesiydi...

2006 MMU başlandığı andan ete kemiğe burüneceği belli noktada ya belli sayıda F-110 alınmalı ya da 5.nesil yerli motor çalışmaları başlamaliydı..
Gerçekten her seferinde aynı hatayı yapmayı nasıl beceriyorum inanmıyorum , bu işte ustayız vallahi...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 08 Aralık 2023, 15:02:49
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Aralık 2023, 14:09:20
Alıntı yapılan: fırtına06 - 08 Aralık 2023, 13:08:52
Bizim basın Typhoon'dan umudunu kesip JF-17 'ye yönelmeye başladı bakalım ne olacak zaten başka bir alternatifte kalmadı. İlerleyen günler ne gösterecek göreceğiz.
JF17 yerine Hürjet'e 12000lbf kuru, 19800lbf yaş itkili Klimov-RD33MK motoru takarsınız iş biter.

Bu iş yap boz gibi onu çıkar, bunu tak ile oluyor mu hocam? Başka bir motor takmak için uçağı baştan tasarlamak gerekmiyormu?
Motor ebat olarak motor haznesine uyuyorsa ve de güç olarak uçağı uçuracak güçteyse kullanılabilir.
Ama yeni motorun ağırlık merkezi farkı, güç kinematiği değerlerine göre takılacak olan uçağın yapısal özelliklerinde değişiklikler gerekecektir. Uçuş bilgisayarı da ona göre elden geçer.
KAI-T50/FA50 uçağı f404, f414 ve EJ-200 ile satışa sunuluyor. Alıcıya motor seçeneği verilmiş. Demekki uçağa ve yapılacak değişikliklere uygun bu motorlar.

İdeal olarak uçak, motorun etrafında tasarlanır.

Ama kendi motorunuz yoksa ya da güvenilir bir motor üreticisi elinizin altında değilse (KAI-FA50, Gripen ve Hal Tejas gibi) , mecburen kervanı yolda düzersiniz. Mesajı Paylaş

KAI-T50/FA50 uçağı f404, f414 ve EJ-200 ile satışa sunuluyor. Alıcıya motor seçeneği verilmiş. "

Bu bilgiyi ilk defa duydum yeni birşey öğrendim , teşekkürler... Mesajı Paylaş

#627
Rus menşeli motor almanın sartları var; ukrayna-rusya savaşı bitmiş , anlaşma sağlanmış olmalı. Svaş bitmiş olursa zaten ukraynadan alırız niye rusya dan alalım!

Rus menseli malzeme alalım diyenler; Türkiyeyi batıdan iyice koparmaya çalışan ; 2nci Mahmuttan beri aldığımız yolu iyiden iyiye baltalamaya, ilişki tabutuna bir çivi daha çakmaya çalışan ve bu yolda iytifak etmiş olan siyasal islamcı, arapçılar ile; rusyacı ve rus kafalı insanların fişteklemesi.

Ben istemiyorum ki ; muasır medeniyet , gelişmiş ekonomi, biraysel haklar ve refah seviyesi güzergahını bırakıp o taraflara dönmek; ve  onlarla (rus/arap) hemhâl olmak.  Sırf %2 fazla oy almak ve 25 yıl iktidar olmak milletin en az  200 yıllık ve devamlılık arz eden yönünü değiştirebilmeyi sağlamaz. Buna ancak fakirler ve cahiller sessiz kalır.   

Sonra da mesajımın altına güzellemeler döşeyip siyaset yapma demeyin. Bu hareketlerin ve fişteklemelerin her biri kökten siyaset.  Bu milli meseleyi siyaset olarak görmek ve siyaset yapmayın diyen de siyaset yapmanın daniskasıdır.

2016 ağustosunda ve s400 olayından sonra da  sahsen bir forumda daha ukrayna savaşı ve hürjet de ortada yokken yazmıstım. İvedilikle blok-3 jf-17 siparisi verelim , ne f-35 ne f-16 alamayız ; bari milli silahlarimiz icin platform alalım ve  hürjet için rd93'e erişim sağlayalım diye. . Bu hükümet varken kimse bize uçak filan vermez , öteler durur. Nitekim f-35 ve f-16 yalan oldu. Typhoon da muhtemelen yalan olacak. 

Olan yaşlanan envantere ; siparis verilemeyen mühimmata; ve dolayisiyla hava gücümüze oluyor.

Ha diyorsanız ki 10-15 yıl hava gücü olan bir ülkeyle karşı karşıya gelmeyeceğiz ve hiç savaşmayacağız; varsa böyle bir garantimiz, zaten o zaman ihtiyaç da yok demektir. Gidip de olmayacak isler için kapı eskitmeye gerek yok.

Verilmeyen 2 gemi sonrasında, yunanistana verilen sadece 1 gemi ile (averof) egeyi tamamen kaybettiğimizi hatırlatır; karar mercilerine akıl fikir dilerim. Mesajı Paylaş

#628
a) Murad AESA radarı 3 yıl içinde seri imalata girerse,
b) TF-10000 motoru, "TF-20000" gibi itki üretirse ve 5 yılda değil de 3 yılda seri imalata girerse,

İnsanlı uçak derdimiz, "silahlı & dron-başı" Hürjet ile etkili şekilde çözülür. Kaan'a bile gerek kalmayabilir. Çünkü düşünülen konsept 6. nesil konseptidir, Hürjet 4. nesil bile olsa. Bu konseptte yeterli tecrübe biriktirildikten sonra, 2030 sonrası radar-silik gövdeli Hürjet-2 devreye alınabilir.

Diğer türlü hazır alım şart. O da dış ilişkilerdeki mevcut koşullar nedeniyle zor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 08 Aralık 2023, 17:50:51
a) Murad AESA radarı 3 yıl içinde seri imalata girerse,
b) TF-10000 motoru, "TF-20000" gibi itki üretirse ve 5 yılda değil de 3 yılda seri imalata girerse,

insanlı uçak derdimiz, "silahlı & dron-başı" Hürjet ile etkili şekilde çözülür. Kaan'a bile gerek kalmayabilir. Çünkü düşünülen konsept 6. nesil konseptidir, Hürjet 4. nesil bile olsa. Bu konseptte yeterli tecrübe biriktirildikten sonra, 2030 sonrası radar-silik gövdeli Hürjet-2 devreye alınabilir.

Diğer türlü hazır alım şart. O da dış ilişkilerdeki mevcut koşullar nedeniyle zor.

Buna +1 veririm. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz