EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#650
Alıntı YapKızılelma Anka-3 falan gereksiz romantizm, bunlar iyi lakin bir savaş uçağının yerini tutmaz.
O gereksiz romantizm, 4 ayrı yerde 3 ayrı kıtada (Libya, Suriye, Karabağ, Ukrayna) ne kadar etkin bir savaş makinesi olduğunu tüm dünyaya ispatladı.

Savaş uçağı başka bunlar başka! Armutla elmayı karıştırmayalım.
Drone-warfare (İha savaş stratejisi)'ni de küçümsemeyelim. Mesajı Paylaş

Küçümsemiyorum zaten, savaş uçağına alternatif olarak sunanlar var bunu. Gereksiz romantizm dediğim şey de bu. Mesajı Paylaş

J10 c  modeli 4.  nesil;  buna karşın kullandığı silah ve  sensörler 4 +
---
finansmanı gizlice Türkiye tarafından  sağlanıp mülkiyeti Azerbaycan'da  olan 2  filo  uçak   alınırsa D  planı sağlama alınmış olur.
uçaklar Nahçıvan'daki üslerde tutulur ve  bir sıkıntı anında Iğdır hava sahasından  ülke içine rahatça alınır.
ortak tatpikatlar ve plot değişim programlarıyla  oryantasyon süreci sanıldığından çok daha kolay çözülür.
ister JF17  ister J10 c  olsun,  sandığınız kadar büyük  bir uyum sorunu yaşatmaz bu devirde.
Aselsan'ın dokunmatik kokpiti sayesinde F35'e  bile  Kaan'daki  kokpitin ve göstergelerin aynısını  yapabilirsiniz,  basit bir arayüz  yazılımına bakıyor o iş.
JF17  uçağına  Aselpod takıldı,  demek uçağın kaynak kodları da var Pakistan'da.
Aselpod takıldığına göre ilk etapta LGK takılmaması  için hiç bir sorun yok zaten.
eğitim için  şöyle bir  Türk sistemi de geçilmiş haberlerde.

https://www.savunmasanayi.org/pakistan-savas-pilotlari-turk-sdt-uretimi-f16-mep-acmi-ile-egitim-yapacak/

tüm bunlara ek bir de UBAS var zaten.


anlayacağınız,   Dplanını sağlama alıp  bunu yaparken de çamı bardağı devirmemek  gayet mümkün.
fakat unutmamak gerek,  bu bir D  planı;  yani  esas oğlan değil.
A  Kaan
B Özgür modernizasyonu
C  insansız jetler

bunlarda sorun çıkarsa diye sağlamda bir Dplanı gerekiyor.
eğer Dplanı da olmazsa son bir E planı olasılığı  teknik olarak mümkün.---
uçuş testlerine başlamış  bir Hürjet var,  orada da silahlı model için ABD  motoruna erişim bu ortamda çok zor gibi.
yani Hürjet'e  radar,  Gökhan  gibi   ayrıcalık  sağlayacak  aletleri takmamız gerekiyor,  takvim bize bunu dayatıyor.
ABD  motoruna alternatif olarak  JF17  uçağının motoruna bir  bakmak gerek  silahlı model için.
eğer oluyorsa,  silahlı modellerde  o  motoru kullanıp  hızlıca silahlı uçakları kullanıma almak gerek.
el oğlu Meteorlar  ile uçuyor,  AESA  radarlı F16'ları da  kullanmaya başladı.
  Gökhan taşıyan Hürjet  muhtemelen en az zaman isteyecek uçak olur.
motor dediğin  nihayetinde bir alt sistem,   kimsenin de o kadar burnunu sokacağını düşünmüyorum.
eldeki gerçekçi  alternatifler bu şekilde.
---
TF6000  ile ilgili çalıştırma haberi geldi mi?
Mesajı Paylaş

(tf-6000 ve tf10000 projesi olan bir ülke olarak) Hürjeti en baştan;

2x honeywell 125 ile planlasaydık; ne hürjet ne de ara savas uçağı sıkıntısı ve tasası hissetmeden;  tf-6000/10000'i beklerdik ve bilirdik ki ; gelecek 3-5 sene içinde cift tf-6000 ile egitim jetimiz ve cift tf-10000 ile hafif savaş uçağımız sorunsuz olarak envanterde olacaktı.

Aslında halâ da cok geç değil. Bir taraftan tek f-404 motorlu hürjet testleri 1-2 prototiple devam ederken ve alt sistemler olgunlaşırken ; tasarımı çift tf/10000 ile hafif taaruz uçağına evirmek  bence mümkün. Eğer f-404'ü seri üretim için vermezlerse daha sonra eğitim modeline çift  tf-6000 ile de devam edilebilir.

Elalemin kapısında kul olmayı ve yalvarmayı çok seviyoruz.

Mesajı Paylaş

#654
Kaan ile Hürjet bekleyen arkadaşlar bu uçakların prototipleri elbette eninde sonunda uçacaktır hatta Hürjet uçtu bile fakat şu anki konjonktürde bu uçakların seri üretime girebileceğini sanmak hayalperestlikten başka bir şey değil. Çoğu kez yazdık bunu bu iki uçak ta ABD motoru ile uçacaklar/uçuyorlar. Ve ABD şu an bize silah olarak bıçak bile satmayan bir ülke.

Bakın Yunanistan'ın elindeki F-16 block 70 sayısı şimdiden 20'yi geçti ayrıca peyderpey Rafale'ler de envantere giriyor şimdiden Ege'de dengeler kaşı tarafın lehine değişmeye başladı bile biz hala şu uçak olurmu bu olmazmı diye tartışıyoruz. Atı alan Üsküdar'ı geçmek üzere arkadaşlar. Hadi Rus olmaz ama hiç olmazsa Çin uçakları düşünülebilir çünkü çok geç kalırsak bu işin sonu iyiye doğru gitmiyor haberiniz olsun. Mesajı Paylaş

#655
zaman geçtiği için  konular birbirine karıştırılabiliyor.
Hürjet için PDR  döneminin tamamlandığı tarihlerde  ortada bir TF10000
filan yoktu.
doğal olarak  bu şekildeki eleştiriler  gerçekleri yansıtmıyor;  ama şu var ki,  mesela İtalya da jet eğitim  uçağı yapmış.
baktığın zaman  404'ten  daha  az güç üreten iki motorla yapmışlar.
halbuki ellerinin altında EJ200 var yani.
yine Çin de  iki Ukrayna  motoruyla jet uçak filan yapmış.

projede ilk başlarda  motor gücü filan da  böyle değildi,  sonradan  bu güç seviyeleri telaffuz edilmeye başlandı.
M346 FA  gibi bir uçak  yapmak varken  Kore'nin  uçağı  gibi bir uçak
yapmak tercih  edilmiş,  vardır her halde bir bildikleri.



https://www.savunmahaber.com/paris-air-show-ozel-dosya-leonardo-m-346fa-ve-m-345-ile-atakta/

---
bu gün  eldeki Hürjet bir teknoloji kazanım projesi olarak  kenara  koyulup,  eldeki ekibin tamamıyla  çift TF10000'li  yerli bir F5    kapasitesinde uçak  yapmaya başlasan,  2028  filan yine zor tarihler;  ama  muhtemelen  Kaan'ın  tam operasyonel  olma takvimine göre  yine de az  biraz avantajlı  olabilir.
elde Anka  ile ve KE  ile uğraşan  olgunlaşmış ekipler var,  bu ekipler üzerinden  biraz zorlamak yararlı olabilir.
F5  ile  koca ABD zamanında vatanını korumuş,  motoruna filan baktığında  hiç de erişilemez  şeyler değil.
tabi ben F5 derken ,  kapasiteden bahsediyorum  yani.

Anka 4 veya KE C  modellerinde insansız jetin yanında bir de insanlısı  olabilir mi?
firmaları  buna iteklemek yararlı olur.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 09 Aralık 2023, 11:49:01
Kaan ile Hürjet bekleyen arkadaşlar bu uçakların prototipleri elbette eninde sonunda uçacaktır hatta Hürjet uçtu bile fakat şu anki konjonktürde bu uçakların seri üretime girebileceğini sanmak hayalperestlikten başka bir şey değil. Çoğu kez yazdık bunu bu iki uçak ta ABD motoru ile uçacaklar/uçuyorlar. Ve ABD şu an bize silah olarak bıçak bile satmayan bir ülke.

Bakın Yunanistan'ın elindeki F-16 block 70 sayısı şimdiden 20'yi geçti ayrıca peyderpey Rafale'ler de envantere giriyor şimdiden Ege'de dengeler kaşı tarafın lehine değişmeye başladı bile biz hala şu uçak olurmu bu olmazmı diye tartışıyoruz. Atı alan Üsküdar'ı geçmek üzere arkadaşlar. Hadi Rus olmaz ama hiç olmazsa Çin uçakları düşünülebilir çünkü çok geç kalırsak bu işin sonu iyiye doğru gitmiyor haberiniz olsun.


T-loramids ismini hatırlayan var mı? Belki eskiler hatırlar. Bugünlere çok benzeyen süreçti.

Açılımı "Turkish long range air and missile defence system". Türkiyenin uzun menzilli hava savunma füzesi programıydı. Kökeni 2006'ya dayanır.

Bu projeyle uzun menzilli hava savunma füzesi alacaktık, ama maksimum düzeyde yerli katkı ve teknoloji transferini de şart koşmuştuk. ABD, Rusya, Çin ile Fransa ve İtalya ortaklığındaki Eurosam Konsorsiyumu teklif verdi.

Detayları boş verin, Çin FD-2000 ile en yüksek puanlamayı alarak bir ara ihaleyi kazanır gibi oldu (bakın kazandı demiyorum çünkü ihale resmi olarak hiçbir zaman sonuçlanmadı).

Bunu duyan Amerika burnumuzdan getirdi. Sonunda da 2015 yılında ihale iptal edildi. Yaklaşık 9 yılımız elalemin ağız kokusunu çekerek boşa gitti.

Yani bugün bizi uçaksız bırakan Amerika, o günlerde de bizi yine füzesiz bırakmıştı. Ne kendi sattı ne de başkasından aldırdı.

Yani bugün ne batıdan, ne de doğudan uçak alamadığımız gibi, o günlerde de na batıdan ne doğudan hava savunma füzesi alamıyorduk.


Sonra ne mi oldu?

".... sizin vereceğiniz füzeleri" deyip kolları sıvadık ve bugün gurur kaynağımız olan Hisar ailesi, Siper ailesi böyle doğdu.

Füze işine girerken ne arayıcı başlık yapmayı biliyorduk, ne de füze motoru yapabiliyorduk.

Ama uzun menzilli hava savunma füzesinde geldiğimiz nokta itibarı ile geçenlerde Siper Sinop'da 170 km'den bir leylek büyüklüğündeki Þimşek hedef uçağını vurdu.

Yani bugün de benzer bir süreçten geçiyoruz. Emin olun inşallah en kısa sürede o Kaan da yapılacak, Hürjet de yapılacak. TF-6000 de yapılacak, TF35K da yapılacak.

Savaş sadece Rafale'lar ile, AESA radarlar ile kazanılmaz. Kabul ediyorum, Yunanistan lehine bir üstünlüktür, ama bir savaş kazanmaya yetmez.

Zaten Almanya bugün "he" dese bile, Eurofigter'ın 2028 yılına kadarki siparişleri zaten dolu. Yani bugün sipariş versek ancak 2028 yılında ilk uçaklar peyderpey bize teslim edilmeye başlanacak. Yani 2024-2028 arası her halükarda bizim için boş geçecek. Yani Eurofighter'lar öyle pek de sandığımız gibi derdimize hemen deva olmayacak. Ayrıca Eurofighter'ların bize geleceği 2028'de Yunanistan F-35'leri teslim almaya başlayacak. Yani 2028'de bizde Eurofighter'lar olsa bile üstünlük yine Yunanistanda olacak.

2028 yılı ise Kaan'ın ilk envantere giriş tarihi. Bizim asıl derdimize deva olacak olan uçak Kaan'dır. Bizim bu hedefe odaklanmamız gerekir.

Bu nedenle heyecanla savrulup JF-17, J-10 vb. maceralara girmeye, saçmalamaya gerek yok. Biz Kaan'a, Hürjet'e ve motor işine odaklanalım bize yeter.

Yani Hürjet ve Kaan bir hayal değildir, bizim derdimize deva olacak tek gerçek çözümdür. Tıpkı Hisar ve Siper gibi.

Sadece birazcık sabır ve alın teri gerekiyor.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 09 Aralık 2023, 15:52:49
Alıntı yapılan: fırtına06 - 09 Aralık 2023, 11:49:01
Kaan ile Hürjet bekleyen arkadaşlar bu uçakların prototipleri elbette eninde sonunda uçacaktır hatta Hürjet uçtu bile fakat şu anki konjonktürde bu uçakların seri üretime girebileceğini sanmak hayalperestlikten başka bir şey değil. Çoğu kez yazdık bunu bu iki uçak ta ABD motoru ile uçacaklar/uçuyorlar. Ve ABD şu an bize silah olarak bıçak bile satmayan bir ülke.

Bakın Yunanistan'ın elindeki F-16 block 70 sayısı şimdiden 20'yi geçti ayrıca peyderpey Rafale'ler de envantere giriyor şimdiden Ege'de dengeler kaşı tarafın lehine değişmeye başladı bile biz hala şu uçak olurmu bu olmazmı diye tartışıyoruz. Atı alan Üsküdar'ı geçmek üzere arkadaşlar. Hadi Rus olmaz ama hiç olmazsa Çin uçakları düşünülebilir çünkü çok geç kalırsak bu işin sonu iyiye doğru gitmiyor haberiniz olsun.


T-loramids ismini hatırlayan var mı? Belki eskiler hatırlar. Bugünlere çok benzeyen süreçti.

Açılımı "Turkish long range air and missile defence system". Türkiyenin uzun menzilli hava savunma füzesi programıydı. Kökeni 2006'ya dayanır.

Bu projeyle uzun menzilli hava savunma füzesi alacaktık, ama maksimum düzeyde yerli katkı ve teknoloji transferini de şart koşmuştuk. ABD, Rusya, Çin ile Fransa ve İtalya ortaklığındaki Eurosam Konsorsiyumu teklif verdi.

Detayları boş verin, Çin FD-2000 ile en yüksek puanlamayı alarak bir ara ihaleyi kazanır gibi oldu (bakın kazandı demiyorum çünkü ihale resmi olarak hiçbir zaman sonuçlanmadı).

Bunu duyan Amerika burnumuzdan getirdi. Sonunda da 2015 yılında ihale iptal edildi. Yaklaşık 9 yılımız elalemin ağız kokusunu çekerek boşa gitti.

Yani bugün bizi uçaksız bırakan Amerika, o günlerde de bizi yine füzesiz bırakmıştı. Ne kendi sattı ne de başkasından aldırdı.

Yani bugün ne batıdan, ne de doğudan uçak alamadığımız gibi, o günlerde de na batıdan ne doğudan hava savunma füzesi alamıyorduk.


Sonra ne mi oldu?

".... sizin vereceğiniz füzeleri" deyip kolları sıvadık ve bugün gurur kaynağımız olan Hisar ailesi, Siper ailesi böyle doğdu.

Füze işine girerken ne arayıcı başlık yapmayı biliyorduk, ne de füze motoru yapabiliyorduk.

Ama uzun menzilli hava savunma füzesinde geldiğimiz nokta itibarı ile geçenlerde Siper Sinop'da 170 km'den bir leylek büyüklüğündeki Þimşek hedef uçağını vurdu.

Yani bugün de benzer bir süreçten geçiyoruz. Emin olun inşallah en kısa sürede o Kaan da yapılacak, Hürjet de yapılacak. TF-6000 de yapılacak, TF35K da yapılacak.

Savaş sadece Rafale'lar ile, AESA radarlar ile kazanılmaz. Kabul ediyorum, Yunanistan lehine bir üstünlüktür, ama bir savaş kazanmaya yetmez.

Zaten Almanya bugün "he" dese bile, Eurofigter'ın 2028 yılına kadarki siparişleri zaten dolu. Yani bugün sipariş versek ancak 2028 yılında ilk uçaklar peyderpey bize teslim edilmeye başlanacak. Yani 2024-2028 arası her halükarda bizim için boş geçecek. Yani Eurofighter'lar öyle pek de sandığımız gibi derdimize hemen deva olmayacak. Ayrıca Eurofighter'ların bize geleceği 2028'de Yunanistan F-35'leri teslim almaya başlayacak. Yani 2028'de bizde Eurofighter'lar olsa bile üstünlük yine Yunanistanda olacak.

2028 yılı ise Kaan'ın ilk envantere giriş tarihi. Bizim asıl derdimize deva olacak olan uçak Kaan'dır. Bizim bu hedefe odaklanmamız gerekir.

Bu nedenle heyecanla savrulup JF-17, J-10 vb. maceralara girmeye, saçmalamaya gerek yok. Biz Kaan'a, Hürjet'e ve motor işine odaklanalım bize yeter.

Yani Hürjet ve Kaan bir hayal değildir, bizim derdimize deva olacak tek gerçek çözümdür. Tıpkı Hisar ve Siper gibi.

Sadece birazcık sabır ve alın teri gerekiyor.

KAAN 2028'de ABD motor verirse envantere girecek bunu unutmayalım ki 2028 iyimser bir tahmin bence. Umarım herşey yazdığınız gibi olur. Mesajı Paylaş

#658
Sn Buraktunahan,
Siper'in 170km menzilden vuruşu konusunda kaynak verebilirmisiniz?
En son yapılan Siper ürün 2 atış testinde rakam verilmedi. Ama ürün 2'nin yaklaşık 150 km menzilli olması bekleniyordu.

https://www.csavunma.com/siper-urun-2-fuzesi-ilk-atisli-test-faaliyeti-basariyla-gerceklesti/.html Mesajı Paylaş

Tamam canım 20 uçak garanti envantere girecek
Arka kapısını bulmuşuz ABD kongresine bulaşmamanın

Her sene 6 motor üç uçak ile 2028 de toplam 18-21 uçak yapıyor bunlarıda envantere alcaz.

İçim rahatladı Yunan F35 inden önce Kaan envantere girecek. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz