EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 09 Aralık 2023, 20:51:08
Alıntı yapılan: İbrahim - 09 Aralık 2023, 20:41:06
o ne saçma salak bir yazı öyle hangi hava savunma sisteminin 10-20 dakika reaksiyon süresi olur.  İnsan azcık destekli sallar.

Kıtasal yada orta menzilli balistik füze imhası için gereken süre tabi bunu bu kadar açık belirtemediği için biraz karmaşık gözüküyor.

"Hisar ve Siper füzeleri" ifadesi geçiyor. Bu adam balistik füzeden söz etmiyor kesinlikle. Mesajı Paylaş

#671
Eray GÜÇLÜER Emekli Jandarma Kurmay Albaydır. Foça Komando Okulu Eğitim Merkez Komutanlığı Kurmay Başkanlığı görevini yürütmüştür. Akademik kariyeri başka bir konu.

Cumhuriyet Gazetesi Haberi:
https://www.cumhuriyet.com.tr/haber/cezaevindeyken-universite-kazandi-449399 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 09 Aralık 2023, 15:58:11
Alıntı yapılan: buraktunahan - 09 Aralık 2023, 15:52:49
Alıntı yapılan: fırtına06 - 09 Aralık 2023, 11:49:01
Kaan ile Hürjet bekleyen arkadaşlar bu uçakların prototipleri elbette eninde sonunda uçacaktır hatta Hürjet uçtu bile fakat şu anki konjonktürde bu uçakların seri üretime girebileceğini sanmak hayalperestlikten başka bir şey değil. Çoğu kez yazdık bunu bu iki uçak ta ABD motoru ile uçacaklar/uçuyorlar. Ve ABD şu an bize silah olarak bıçak bile satmayan bir ülke.

Bakın Yunanistan'ın elindeki F-16 block 70 sayısı şimdiden 20'yi geçti ayrıca peyderpey Rafale'ler de envantere giriyor şimdiden Ege'de dengeler kaşı tarafın lehine değişmeye başladı bile biz hala şu uçak olurmu bu olmazmı diye tartışıyoruz. Atı alan Üsküdar'ı geçmek üzere arkadaşlar. Hadi Rus olmaz ama hiç olmazsa Çin uçakları düşünülebilir çünkü çok geç kalırsak bu işin sonu iyiye doğru gitmiyor haberiniz olsun.


T-loramids ismini hatırlayan var mı? Belki eskiler hatırlar. Bugünlere çok benzeyen süreçti.

Açılımı "Turkish long range air and missile defence system". Türkiyenin uzun menzilli hava savunma füzesi programıydı. Kökeni 2006'ya dayanır.

Bu projeyle uzun menzilli hava savunma füzesi alacaktık, ama maksimum düzeyde yerli katkı ve teknoloji transferini de şart koşmuştuk. ABD, Rusya, Çin ile Fransa ve İtalya ortaklığındaki Eurosam Konsorsiyumu teklif verdi.

Detayları boş verin, Çin FD-2000 ile en yüksek puanlamayı alarak bir ara ihaleyi kazanır gibi oldu (bakın kazandı demiyorum çünkü ihale resmi olarak hiçbir zaman sonuçlanmadı).

Bunu duyan Amerika burnumuzdan getirdi. Sonunda da 2015 yılında ihale iptal edildi. Yaklaşık 9 yılımız elalemin ağız kokusunu çekerek boşa gitti.

Yani bugün bizi uçaksız bırakan Amerika, o günlerde de bizi yine füzesiz bırakmıştı. Ne kendi sattı ne de başkasından aldırdı.

Yani bugün ne batıdan, ne de doğudan uçak alamadığımız gibi, o günlerde de na batıdan ne doğudan hava savunma füzesi alamıyorduk.


Sonra ne mi oldu?

".... sizin vereceğiniz füzeleri" deyip kolları sıvadık ve bugün gurur kaynağımız olan Hisar ailesi, Siper ailesi böyle doğdu.

Füze işine girerken ne arayıcı başlık yapmayı biliyorduk, ne de füze motoru yapabiliyorduk.

Ama uzun menzilli hava savunma füzesinde geldiğimiz nokta itibarı ile geçenlerde Siper Sinop'da 170 km'den bir leylek büyüklüğündeki Þimşek hedef uçağını vurdu.

Yani bugün de benzer bir süreçten geçiyoruz. Emin olun inşallah en kısa sürede o Kaan da yapılacak, Hürjet de yapılacak. TF-6000 de yapılacak, TF35K da yapılacak.

Savaş sadece Rafale'lar ile, AESA radarlar ile kazanılmaz. Kabul ediyorum, Yunanistan lehine bir üstünlüktür, ama bir savaş kazanmaya yetmez.

Zaten Almanya bugün "he" dese bile, Eurofigter'ın 2028 yılına kadarki siparişleri zaten dolu. Yani bugün sipariş versek ancak 2028 yılında ilk uçaklar peyderpey bize teslim edilmeye başlanacak. Yani 2024-2028 arası her halükarda bizim için boş geçecek. Yani Eurofighter'lar öyle pek de sandığımız gibi derdimize hemen deva olmayacak. Ayrıca Eurofighter'ların bize geleceği 2028'de Yunanistan F-35'leri teslim almaya başlayacak. Yani 2028'de bizde Eurofighter'lar olsa bile üstünlük yine Yunanistanda olacak.

2028 yılı ise Kaan'ın ilk envantere giriş tarihi. Bizim asıl derdimize deva olacak olan uçak Kaan'dır. Bizim bu hedefe odaklanmamız gerekir.

Bu nedenle heyecanla savrulup JF-17, J-10 vb. maceralara girmeye, saçmalamaya gerek yok. Biz Kaan'a, Hürjet'e ve motor işine odaklanalım bize yeter.

Yani Hürjet ve Kaan bir hayal değildir, bizim derdimize deva olacak tek gerçek çözümdür. Tıpkı Hisar ve Siper gibi.

Sadece birazcık sabır ve alın teri gerekiyor.

KAAN 2028'de ABD motor verirse envantere girecek bunu unutmayalım ki 2028 iyimser bir tahmin bence. Umarım herşey yazdığınız gibi olur.

Motor olsa bile KAAN'ın 2028'de envantere girmesi en iyimser tahmin. Havacılık projelerinde gecikme oldukça olağandır. 2030'a sarksa bile ben neden gecikti demem.

ABD bile F-35'i planlanan takvimden 3-4 yıl sonra hizmete alabildi.

Öte yandan 35,000 pound güç üreten motorun seri üretime 2030'da hazır olacağını düşünüyorum ben. Zaten TEI, TRMotor bu motor üzerinde 2 yıldır çalışılıyor. Motor geliştirme başlangıç tarihi 2021 desek 9 yılda seri üretime alınmış olur. Bu da gayet normal bir takvim.

RR olsun olmasın 2030'da TF35000 seri üretime girmiş olur. 2028'de KAAN üzerinde uçacak deniyorsa 7 yılda uçuşa hazır hale getirilmesi de abartılı olmayan bir süre.

Yani TF35000 ilk uçuşu 2028, Seri üretim 2030 desek takvim gayet olağan ve makul. KAAN 2 yıl gecikse ve hizmete girişi 2030 yılı desek; TF35000 ile envantere girer. Bir Amerikan motoruna gerek bile kalmayabilir. Yani Amerikan motor vermezse öldük bittik durumu yok bana göre.

Ama yine bir noktada açığımız var. 2030'a göre hareket edeceksek F-16 Block 70 yada Typhoon illa ki lazım. 2026'dan itibaren gelseler bile 4 yıl ihtiyacımızı karşılarız. Ama ara uçak bana göre şart. TF6000 hazır olursa 2026'da elimiz çok rahatlar. ANKA-3 ve Kızılelma tamamen olmasa da elimizi biraz rahatlatır. Mesajı Paylaş

#673
. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 09 Aralık 2023, 21:02:02
Eray GÜÇLÜER Emekli Jandarma Kurmay Albaydır. Foça Komando Okulu Eğitim Merkez Komutanlığı Kurmay Başkanlığı görevini yürütmüştür. Akademik kariyeri başka bir konu.

Cumhuriyet Gazetesi Haberi:
https://www.cumhuriyet.com.tr/haber/cezaevindeyken-universite-kazandi-449399
Sn Buraktunahan,
Asker olduğunu biliyorum. Hemşehrim aynı zamanda.
Her okumuş insan herşeyi bilemez. Her profesör de bilgili değildir.
Benim akrabalarım arasında çok profesör var. Aralarında Cambridge Üniversitesi kütüphanesinde kitabı olan da var, kendi konusunu tam manasıyla bilmeyende.
Makine mühendisi olup AC motorlarla DC motorlar arasındaki performans farkını bilmeyen de var.
Asker olması onu roket mühendisi yapmaz. Hava savunma uzmanı da yapmaz. Karacı kurmay subay olarak sınırlı bilgi sahibi olduğu belli. Benim buradan gördüğüm kadarıyla hava savunma teknolojileri hakkında Sn Buraktunahan daha bilgili. Çünkü ne bilmediğini bilip araştırmasını ve sorup öğrenmesini biliyor.
Mesajı Paylaş

Ben burada TF35K için devamlı yazıp tutan arkadaşlara bir şey sormak istiyorum;

Temel Kotil ve İsmail Demir gibi bu işin başındaki bir çok sorumlu kişi, kendilerinden çok emin olarak, 2028 yılında KAAN uçağı özgün motorlarıyla uçacak diyor.
Buna inanmasalar bu kadar rahat konuşabilirlermi?

Mutlaka bizlerin bilmeyip onların bildikleri bir şeyler var? Mı?

Altay fiyaskosundan sonra KAAN fiyaskosu yaşanmaz herhalde!!?? Mesajı Paylaş

#676
Alıntı yapılan: Yasar - 10 Aralık 2023, 00:41:51
Altay fiyaskosundan sonra KAAN fiyaskosu yaşanmaz herhalde!!??

Diğer forumda size özelden yazdığımı, burada umuma açık olarak tekrarlıyayım o zaman, Sayın Yaşar.

Bu planladıkları silahlı Hürjet, sadece klasik LIFT uçağı da değil. Aynı zamanda 6. nesil hava üstünlük uçaklarından beklenen önemli bir işlevin deneme tahtası olacak.

Önce ABD'den F404 motoru bekle, sonra da "Silahlı Hürjet yapıcez, hemi de arkadaki silah subayı dronları idare etçek" diye uluorta konuşmalar yap. Çok beklersiniz siz o motoru! Þaka gibi resmen.  :D

Bu durumda ben, Kaan motoru fiyaskosu yaşanmasını tahmin ederim, ya siz? Mesajı Paylaş

Motor ve tarih konusunda ben de bir çeşit fiyaskonun oldukça olası olduğunu düşünüyorum. İnşallah yanılırım. Bu fiyaskonun Altay kadar büyük olmaması için ara uçak alımı zaruri bir ihtiyaçmış gibi geliyor bana. Dişimizi sıkalım milli serveti sağa sola harcamayalım, iha'lar siha'lar tarzı geri dönüşler güvence veren çözümler değil. Dişimizi sıkalım derken milli servetten daha fazla taviz veriyorsun. Mesajı Paylaş

Merak etmeyin en garanti olan konu 20 tane Kaanın envantere girişi f110 ge 129 ile nasılsa Ambargo'yu nasıl delecegimizi bulmuşuz kongre vesaire ugraşmıyoruz

Yunan ilk f35 ini 2028 de alsa ABD de eğitimler vesaire Filo oluşumu 2030 bulur

Biz o esnada iki yıl 20 adet Kaan uçuruyor olacağız

Yani biz daha önde olcaz

Fakat 2028 den önce

Rafale ve F16 V ile Yunanlılar önde olacak

Tabi ef2000 veya blok 70 özgür vesaire olmazsa Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Aralık 2023, 00:41:51
Ben burada TF35K için devamlı yazıp tutan arkadaşlara bir şey sormak istiyorum;

Temel Kotil ve İsmail Demir gibi bu işin başındaki bir çok sorumlu kişi, kendilerinden çok emin olarak, 2028 yılında KAAN uçağı özgün motorlarıyla uçacak diyor.
Buna inanmasalar bu kadar rahat konuşabilirlermi?

Mutlaka bizlerin bilmeyip onların bildikleri bir şeyler var? Mı?

Altay fiyaskosundan sonra KAAN fiyaskosu yaşanmaz herhalde!!??

Bana göre şu an KAAN için kimse yaşanır ya da yaşanmaz diyemez.

Altay ile KAAN'ın kıyaslanmasını da ben doğru bulmuyorum.

Öncelikle Altay projesi başladığında savunma sanayinin o günkü know-how'ı ile bugünkü khow-how arasında dağlar kadar fark var diyebiliriz. Öte yandan Altay acil bir ihtiyaç değildi. Tank açığımız yoktu. İlk defa bir tank yapıyorduk ve bir tank motorunu daha önce üretmek bir yana montajlamamıştık bile. Hem tecrübesizlik hem projenin aciliyet taşımaması hem de o dönemde batı ile ilişkilerin bugüne göre çok daha iyi olması nedeniyle motorun Almanlardan ithal edilmesi, diğer çok sayıda alt sistemin ithal edilmesi rahatlığı vardı. Motorun yanında bu alt sistemlerde de ambargo yedik.

KAAN'a ve motoruna gelirsek: Daha önce F-16 montajladık. F-35 gövdesi ürettik. GE F-110 motoruna parça ürettik ve bu motoru kendi fabrikamızda montajladık. Bunun yanında bugün TEI; GE, CFM LEAP gibi dünyanın en popüler motorlarının en önemli parça imalatçılarından birisi. Bugün gökyüzünde uçan her iki uçaktan birinde TEI imalatı parça bulunmaktadır.

Öte yandan TEI şu anda TF6000 ve TF10000 motorlarının tasarım, geliştirme projesine devam etmekte. TF6000 motorunun çalıştırılmasına ramak kaldı. 1-2 ay içinde motor çalışacak. Bu motorlardan ciddi tecrübeler elde edeceğiz.

Daha önce de yazmıştım. Belki ilk motorlarımız Amerikaların motorları kadar uzun ömürlü olmayabilir. F-110 8 bin saat ömre sahipken belki de TF35000 4-5 bin saat ömre sahip olacak. Ama bu motorları yapmaktan başka çaremiz yok. Yani ya yapacağız ya da yapacağız derler ya, işte bu söz tam da KAAN ve motoru için geçerli. Ya bu motoru yapacağız. Ya da yapacağız. 2. bir ihtimal, 2. bir alternatif söz konusu değil. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz