EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#720
Ömrümün yarısı ABD çökecek diğer yarısı Avrupa çökecek hikayeleriyle geçti ama biz hâlâ Ecnebilerin bize niçin  uçak, motor vermediklerini konuşuyoruz...

Sanki Almanya , ABD çökünce biz çıkacağız meydana... Almanya çökse Zimpanya çıkacak... Bu eğitim, üniversite kafasıyla biz ne yapacağız onu konuşalım... Mesajı Paylaş

#721
Alıntı yapılan: Yasar - 20 Aralık 2023, 13:49:10
Ekolojikmiş! Çevre dostuymuş! Hala ABD'de üretilen enerjinin %60'ı fosil kaynaklardan ve havaya CO2 yayıyor. Gene ABD'de enerjinin %20'si de nükleer.
Bunun neresi ekolojik ve çevre dostu? Bu enerjiyle ve de bayağı bir kayıpla bataryaları dolduruyor insanlar.
Avrupa'da bu oran %40 fosil kaynaklı, %20 nükleer.
Elektrikli arabalar öyle hiç de ekolojik falan değil öncelikle bunu da söylemek gerek. Sizin dediğiniz durumların yanında başlı başına elektrikli araçların bataryalarının üretimi, madenlerin çıkartılması ve geridönüşüm gibi daha birçok ekolojik problem var . Fakat bu elektrikli araç güzellemesi pazarlama dehası olan Elon Musk'ın altından çıktı. Adam öyle bir pazarlama gücüne sahip ki dünyanın en çirkin arazi aracını(araç demeye bin şahit ister) sıra bekletecek kadar satabiliyor. Çinliler de bu konuda çok ciddi şehirde elektrikli araç şarj etme gibi problemleri olsa da muhteşem bir fırsat gördüler ve bu fırsatın üstüne çullanıyorlar. Avrupadaki bazı çevreci gereksiz kuruluşlar da konunun üzerine bastırdığı için bir sinerji doğuyor. Gelirlerinin büyük bir kısmı petrol olan Norveç mesela bu konuda en ileri noktada. 2030'dan sonra elektrikli olmayan araç satışı gibi şeyler konuşuluyor. Bunu diyen petrol zengini Norveç. Aslında bu ekoloji baskısı Avrupa devletlerini çok zorluyor ileride zorlayacak. Ama kamuoyunun ilgisi  ve birkaç çok zeki (!)iklim aktivisti birleşince Avrupalılar böyle karar almak zorunda kalıyor.

Düşünün süpersport otomobiller yapan Ferrari, Lamborghini, Maserati gibi markalara sahip İtalyan hükümeti bile elektrikli otomobil kullanımı  konusunda  baskı yapıyor. Ki ileride bu konuda en çok canları yanacak ve sektörde mücadele edemeyen İtalyanlar olacak. Ki bazı İtalyan üreticiler bundan son derece rahatsız.(Alfa Romeo)

Sn Yaşar diğer dedikleriniz bugünün problemi doğru fakat bu bir sektörün doğum sancıları. Tabi ki böyle problemler olacak ama elektrikli otomobil günümüzde bir popülizm malzemesi oldu ve insanlar öyle yada böyle bu sektöre yönelecekler. Ben dönüşümün çok hızlı yaşanacağını düşünüyorum ki bazı raporlar da bunu doğrular nitelikte. Toyota yıllarca direndi direndi hidrojen gelecek dedi katıhal bataryasız olmaz dedi, dedide dedi sonunda hata yaptığını ve geri kaldığını anladı ve Çinliler ile masaya oturmak zorunda kaldı. Yönetim kurulunu felan kovdular. Þirket içi yönetim değişimleri felan oldu. Bu ekosisteme direnen kaybedecek.

Haaa ben çok mu memnunum kendi adıma hayır. Otomobillerin teknolojik telefon gibi olması hoşuma gitmiyor. Elektrikli bir oyuncak halleri felan da hoşuma gitmiyor vs. Ama durum bu. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Fikir,
Eğer, Suudi Arabistan Rafale'e geçiş yapıyorsa ve Alman amborgosundan zengin kibiriyle gerçekten rahatsız olmuşsa, bu durumun üzerine gidip, fikir empozisesi ile Suudi Arabistanın Rafale siparişini standardizasyon adı altında yap sen şu siparişini 120 deyip, Þu artık hiç görmek istemediğin Typhoon larıda tabiki bedeli karşılığında bize sat deyip böylece hem sen siparişini iptal etmiş ol hemde ben işimi çözdüğümden yeni sipariş açmamış olurum Almana; buda Almanlara kapak olur....

Þaka bir yana özetle Suud'ları toplu bir şekilde Rafale geçirip Typhoon filolarına talip olunmaz mı acaba!!! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alp - 20 Aralık 2023, 21:04:16
Fikir,
Eğer, Suudi Arabistan Rafale'e geçiş yapıyorsa ve Alman amborgosundan zengin kibiriyle gerçekten rahatsız olmuşsa, bu durumun üzerine gidip, fikir empozisesi ile Suudi Arabistanın Rafale siparişini standardizasyon adı altında yap sen şu siparişini 120 deyip, Þu artık hiç görmek istemediğin Typhoon larıda tabiki bedeli karşılığında bize sat deyip böylece hem sen siparişini iptal etmiş ol hemde ben işimi çözdüğümden yeni sipariş açmamış olurum Almana; buda Almanlara kapak olur....

Þaka bir yana özetle Suud'ları toplu bir şekilde Rafale geçirip Typhoon filolarına talip olunmaz mı acaba!!!

Alman'ın tayfun izinlerini çıkarma ihtimali daha yüksek bu yazdığınız senaryodan. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alp - 20 Aralık 2023, 21:04:16
Fikir,
Eğer, Suudi Arabistan Rafale'e geçiş yapıyorsa ve Alman amborgosundan zengin kibiriyle gerçekten rahatsız olmuşsa, bu durumun üzerine gidip, fikir empozisesi ile Suudi Arabistanın Rafale siparişini standardizasyon adı altında yap sen şu siparişini 120 deyip, Þu artık hiç görmek istemediğin Typhoon larıda tabiki bedeli karşılığında bize sat deyip böylece hem sen siparişini iptal etmiş ol hemde ben işimi çözdüğümden yeni sipariş açmamış olurum Almana; buda Almanlara kapak olur....

Þaka bir yana özetle Suud'ları toplu bir şekilde Rafale geçirip Typhoon filolarına talip olunmaz mı acaba!!!
O uçakların 3üncü şahıslara satışı konusunu nasıl çözeceksiniz?
Çözdünüz diyelim; parça tedarikindeki sıkıntıyı nasıl aşacaksınız? Mesajı Paylaş

#725
Hepsini çözdünüz diyelim, Suudiler kendilerine en büyük rakip olarak kimleri görüyor? İran ve biz..
Satmaya niyetli olacaklar mi? Hiç sanmam...

Bu işin tek yolu var....tüm motorlar için milli seferberlik ilan edip icabinda yemeden içmeden sagliktan bile kesip en geç 5 ila 8 sene içerisinde ne kadar deniz kara ve hava aracı varsa motor uretmemiz..

Motor ömrü göreceli olarak dusukmus, verimi azmış, çok yakiyormus, cok isi veriyormuş, gözünün üstünde kasi varmış bunlara kafayı takmadan hızla ilerlemek şart, nasıl olsa zamanla düzeltilir... Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 21 Aralık 2023, 08:48:29

Motor ömrü göreceli olarak dusukmus, verimi azmış, çok yakiyormus, cok isi veriyormuş, gözünün üstünde kasi varmış bunlara kafayı takmadan hızla ilerlemek şart, nasıl olsa zamanla düzeltilir...

Çok yanlış bir düşünce. Özellikle koyu renkli olan kısım tam Türk işi... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Aralık 2023, 11:45:52
Alıntı yapılan: Gökbörü - 21 Aralık 2023, 08:48:29

Motor ömrü göreceli olarak dusukmus, verimi azmış, çok yakiyormus, cok isi veriyormuş, gözünün üstünde kasi varmış bunlara kafayı takmadan hızla ilerlemek şart, nasıl olsa zamanla düzeltilir...

Çok yanlış bir düşünce. Özellikle koyu renkli olan kısım tam Türk işi...

Sebep? Bence gayet mantıklı. En iyi, iyinin düşmanıdır. Soğuk Savaş'ta ABD'nin savunma sanayisi buna benzer biçimde gelişti.  Sovyet tarafı da aynı şekilde. Mesajı Paylaş

#728
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Aralık 2023, 11:45:52
Alıntı yapılan: Gökbörü - 21 Aralık 2023, 08:48:29

nasıl olsa zamanla düzeltilir...

Özellikle koyu renkli olan kısım tam Türk işi...

Bence doğrusu ikisinin arasında bir yerde. Tasarımı baştan doğru değilse, yani askeri tabirle "yığınakta hata varsa", kusurlar zamanla düzeltilemez. Öte yandan kimse ilk anda kusursuz motor yapamaz. Temelleri sağlam da olsa motorlar zamanla olgunlaşır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 21 Aralık 2023, 14:34:37
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Aralık 2023, 11:45:52
Alıntı yapılan: Gökbörü - 21 Aralık 2023, 08:48:29

nasıl olsa zamanla düzeltilir...

Özellikle koyu renkli olan kısım tam Türk işi...

Bence doğrusu ikisinin arasında bir yerde. Tasarımı baştan doğru değilse, yani askeri tabirle "yığınakta hata varsa", kusurlar zamanla düzeltilemez. Öte yandan kimse ilk anda kusursuz motor yapamaz. Temelleri sağlam da olsa motorlar zamanla olgunlaşır.
+1
Olayı çok güzel özetlemiş Sn Merzifonlu.

En basitinden, 2'şer kademeli üretimi oldukça kolay bir turboşaft motoru yapıp, çalışan ve uçan bir türbin motoru yapabileceğimizi kendimize ispatladık. Turboşaftın imalatını zor yapan, transmisyonu da ekleyerek kendimize olan özgüvenimizi tazeledik.
Þimdi TF6K geliyor. Ardından TF35K. Basamakları sağlam adımlarla çıkıyoruz.

ABD F110'u imal etmeden önce onlarca başarılı motor yapmıştı. Buna rağmen ilk yaptıkları F110 aslında Pratt&Whitney'in F15 uçağını uçuran F100-PW100 motorundan ilham alınarak geliştirilen bir motordu.
F100-PW100 motoru 14700lbf yaş itki veren bir motordu. Bunu geliştirip F100-PW220 motorunu yapıp itki seviyesini 23500lbf'lere çıkardılar. GE 'de F110'la bu itkiyi bir 4000lbf daha geliştirdi. 80'li yıllarda 27500lbf seviyesindeki motor, şimdi, 29500lbf , hatta ge132 versiyonunda 32500lbf itki veriyor. P&W da 29500lbf'e çıkarmış vaziyette kendi motorlarını.

Bunun nedeni temeli sağlam olan binanın üzerine ek yapabilmelerinden kaynaklanıyor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz