EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: İbrahim - 21 Aralık 2023, 14:32:26
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Aralık 2023, 11:45:52
Alıntı yapılan: Gökbörü - 21 Aralık 2023, 08:48:29

Motor ömrü göreceli olarak dusukmus, verimi azmış, çok yakiyormus, cok isi veriyormuş, gözünün üstünde kasi varmış bunlara kafayı takmadan hızla ilerlemek şart, nasıl olsa zamanla düzeltilir...

Çok yanlış bir düşünce. Özellikle koyu renkli olan kısım tam Türk işi...

Sebep? Bence gayet mantıklı. En iyi, iyinin düşmanıdır. Soğuk Savaş'ta ABD'nin savunma sanayisi buna benzer biçimde gelişti.  Sovyet tarafı da aynı şekilde.


Sebep şu...

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 07 Aralık 2023, 15:48:27

Hallederiz, yaparız, kervan yolda dizilir vs mantığından kurtulmaları lazım bazılarının. Bu tarz projeler uzun soluklu ve ince hesaplanmış projeler olarak yürütülür gelişmiş ülkelerde. O lazım, vermezlerseeeee kendi göbeğimizi kendimiz keseriz ( şu göbekli muhabbetten de midem bulanıyor artık) diyerek çıkılan yollarda evdeki hesabın çarşıya uymaması olasılığı olağanüstü derecede yüksek!

Hayatın her alanında bu zihniyetle karşılaşıyoruz malesef. Ben iş hayatımda çok defa bu durumdan etkileniyorum. Sonuçta bu zihniyettekilerin hatalarını temizlemekle uğraşarak 3 kuruşluk işi 5 veya daha fazla kuruşa yapıyoruz.

Hani bir benzetme vardır: Kötümser tünele bakar, karanlık der ve ilerlemez. Bahane bulur yani. İyimser ise tünelin sonundaki ışığı görür ve çıkış var diyerek koşarak tünele girer. Karşıdan gelen trenin altında kalır ve ölür. Başınıza ne gelirse bu iki sersem yüzünden gelir. Bir de gerçekçi olan vardır. Oradan trenin ne zaman geçeceğini, tünelin uzunluğunu, bu tüneli ne kadar sürede geçebileceğini, tüneldeki güvenlik noktalarını vs araştırır ve emin adımlarla ilerler, sorunsuzca geçer, yoluna devam eder.

Her alanda, özellikle de stratejik öneme pahalı sahip savunma projelerinde gerçekçi olmak lazım.

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#731
Açıklık getireyim sözlerime....

Plansız programsız kervan yolda duzulur seklinde yapalım demek istemedim...

Önceliğimiz kiyaslarina göre en iyisini yapmak değil, onceledigimiz isterleri asgari sekilde verip araçlarda en kısa sürede kullanılabilecek motorlari yapmak olmalı...geri kalan şeyler zamanla zaten olgunlasacaktir....

Forumda Rus, Çin vs motorlarının ömrü az, isisi çok gercek anlamda 5 nesil değil vs seklinde tartışmalar dönüyor bazen onun için...sonuçta adamların motoru var ucaklarina takip ucuruyorlar...biz "temel" motoru yapmaya odaklanalim gerisini zamanla ister istemez getiririz..

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Voltaire : "En iyi, iyinin düşmanıdır."

Ben Dünya savaşlarında şunu gördüm nicelik , niteliğe galip geliyor... Bize uçak uçuracak motor lazım... 5.nesil motor işi benim hiç kafama yatmıyor zaten çünkü fizik bilimi ,teknolojinin bu kadar geliştiği bir çağda 3*5 yıla kalmadan stealth uçak efsanesi çökecek...

Yahu bırakın ABD,Avrupa,Çin vs bizim ERALP-Erken İhbar Radar Sistemi broşörü : .....   görünmezlik teknolojisine sahip veya düşük radar kesit alanlı hedeflerin de uzun mesafelerden tespit ve takip kabiliyetiyle gizli hava hedeflerini görünür kılıyor. Türkiye bile bu konuda iddialı

Kuantum radar vs.. bu iş yakında çözülecek onun için 4.5 nesil motor bizim önceliğimiz olmalı... F-16 güç aralığında yerli bir motor çalışması TF-6000-TF-35000 arasında mutlaka devreye alınmalı...



Mesajı Paylaş

PD 170 ne zaman geliştirilmeye başlandı? 2013 yılında. Seri imalata ne zaman girebildi? 2020 yılında. Peki TS-1400? Başlangıç 2017, seri imalata giriş 2024'ün sonu gibi bekleniyor. TF-6000 motoru 2022 yılında geliştirilmeye başlandı. 8 yıl ekle, etti mi sana 2030. TF-35000'i desek, onu Allah bilir sadece.

Sıkıntımız motorların gücü değil. Zamanımız yok. Sorun bu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 21 Aralık 2023, 19:53:02
PD 170 ne zaman geliştirilmeye başlandı? 2013 yılında. Seri imalata ne zaman girebildi? 2020 yılında. Peki TS-1400? Başlangıç 2017, seri imalata giriş 2024'ün sonu gibi bekleniyor. TF-6000 motoru 2022 yılında geliştirilmeye başlandı. 8 yıl ekle, etti mi sana 2030. TF-35000'i desek, onu Allah bilir sadece.

Sıkıntımız motorların gücü değil. Zamanımız yok. Sorun bu.

Siz sürekli TF-6000 yapar hemen KE , MİUS'a takarım diyorsunuz Merzifonlu hocam...

Siz karar verici kurumların başında olsanız  turbofan motorlu insanlı uçak motorları için hangi yolu izlerdiniz... ? Mesajı Paylaş

TF 6000 ile  TF 35000 birlikde yabim asamazina

baslandi TF 35000 secim icin kullanacak hükümet

hakkida var   ara boslugunu  tayfun ile olmaz ise

pakistan J 17 istiyor yandas medya

Mesajı Paylaş


#737
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Aralık 2023, 20:10:00

Siz sürekli TF-6000 yapar hemen KE , MİUS'a takarım diyorsunuz Merzifonlu hocam...

Siz karar verici kurumların başında olsanız  turbofan motorlu insanlı uçak motorları için hangi yolu izlerdiniz... ?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben olsaydım:

i) Hürjet'i baştan çift motorlu tasarlardım. Ya da en azından, aynı anda, hem çift ve hem de tek motorlu Hürjet versiyonları tasarlardım. Bunların silahlı versiyonlarını da tasarlardım. Denizcileştirilmiş versiyonu bekleyebilir, acelesi yok onun.

ii) Dron yönetebilen çift motorlu silahlı Hürjet'i, 3-5 adet bile olsa, Ukrayna motorları ile ivedi olarak hizmete alırdım. Yine 3-5 adet bile olsa hizmete alacağım Ukrayna motorlu KE+Anka-3 ile birlikte, bu benzersiz konsepti TF-6k/10k olgunlaşana kadar geceli-gündüzlü çalışır ve çekirdek insan kaynağını TF-6k/10k motorunu beklemeden yetiştirirdim.

iii) ABD motor versin vermesin, silahlı Hürjet için TF-10k'yı kullanırım. ABD motor verirse ne alâ. F404 ile hem eğitim uçağı ihracatı yapardım, hem de kendi ihtiyacımı da giderirdim. Vermezse, eğitim uçağı versiyonunu iptal ederdim. Hepsi çift motorlu ve silahlı Hürjet olurdu. Nasılsa onları eğitim amacıyla da kullanabilirim.

iv) TF-6k/10k seri üretime girer girmez bu (Hürjet+KE+Anka-3) 3'lüsünü yeterli miktarda üretirdim. Kaan'ı ve TF-35k'yı çaresizlik içinde beklemezdim.

v) Kaan envantere alındıktan sonra, insanlı radar-silik uçaklarda yeterli tecrübeyi biriktirince, radar-silik gövdeli Hürjet-2'yi tasarlar ve seri üretime alırdım. Tasarım ekibine derdim ki, "Radar-silik gövdeli Hürjet-2'nin, motoru dahil tüm alt sistemleri, Hürjet'in alt sistemleri olacak." Böylece hemen hemen 6 ay içinde, tüm 4. nesil Hürjet filosu, 5. nesil Hürjet-2'ye çevrilirdi. Çünkü sadece radar-silik Hürjet-2 gövdesi için yeni üretim yapılacak. Diğer alt sistemleri mevcut Hürjet'ten aktarılacak.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dikkat ederseniz, bu planlamada Kaan ve TF-35k neredeyse yok. O projeler başarılı olsun veya olmasın, bu süreç işler. Bu sayede, hem yabancı uçak ihtiyacı en aza iner, hem de tüm yumurtaları Kaan sepetine koymamış oluruz. Ama tabii ki planın başarısı için TF-6k/10k motorlarının olabilecek en hızlı şekilde seri imalata alınması şart.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

TF-6k/10k motorlu (Hürjet+KE+Anka-3) 3'lüsünün etkinliği hakkında en ufak bir şüpheniz olmasın. Silahlı Hürjet 4. nesil bile olsa, bu 3'lü son derece ölümcül olacaktır. Radar-silik gövdeli Hürjet-2'den sonra ise Kaan'a olan ihtiyaç neredeyse kalmaz. İşte o derece etkili olurlar. Ayrıca bu 3'lüyü kullanıma alarak, 6. nesil Kaan-2'ye giden yolun taşlarını da döşemiş oluyoruz. Çünkü dron yönetebilen silahlı Hürjet konsepti 6. nesil konseptidir; silahlı Hürjet 4. nesil bile olsa. Mesajı Paylaş

Çift motorlu Hürjet işine gireceksek öyle elimizi korkak alıştırmaya gerek yok. Örnek aşağıda, seri üretime girmedi ama Japon X-2 Shinshin. 2x11.000lb+ motoru ile süpercruise ve AB'li 2.2+mach hız yapabiliyor. Ufak bir dahili silah yuvası ile muhtemelen 4 HH füzesi veya 1000 lb altı da olsa akıllı mühimmatlara yer ayrılabilir herhalde. F-16 veya EF yerine doğrudan muharip 5. nesil .


  Mesajı Paylaş

#739
Doğrudan 5. Nesil ama çift koltuklu Hürjet-2 de üretilebilir. O zaman tek gereken, Kaan'ın tasarımını alıp, bunu TF-10k motorlarına göre ölçeklendirmek olur. Tasarım süresi epeyce kısalacaktır. Kaan projesi ile eş anlı yürür bu proje.

Bu Hürjet-2 modeli Ukrayna motorları ile uçurulabilir. TF-10k seri üretime alınınca, onunla birlikte Hürjet-2 de seri üretime alınır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz