EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Genelkurmay Başkanı Org. Metin Gürak İngiltere'de! Eurofighter Typhoon Önündeki Poz Ses Getirdi

Mesajı Paylaş

http://youtu.be/jF5mCqrQh0w?si=RsWbrRU7LToxZvRK

Levent Özgül'e göre ef2000 pahalı ve harbe hazırlık oranı düşük uçak

Rafale ve hatta bizim katar rafale'lerine yenildiğimixe değinilmiş Mesajı Paylaş

Aesa'lı F-16 , Rafale'yi alt edebilir mi? Mesajı Paylaş

Aesali   f 16 ramjetli hava hava füzesi olursa  alt edebilir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Ağustos 2024, 12:16:32
Aesa'lı F-16 , Rafale'yi alt edebilir mi?
F16-V70, kı...nı yırtsa, Rafale'yi alt edemez.

Çift motorlu Rafale'nin faydalı yükte, operasyonel yarıçapta ve max irtifadaki değerleri hep daha yüksek. RCS değeri olarakta, Rafale daha düşük görüntülü. (Normal f16'ların RCS değeri 5m2. F16–C'lerin RCS'i ise 1.2 m2. Rafale rcs'i 1m2 nin altında) Buna bir de Meteor faktörünü eklerseniz, karşılaştırmak bile abes kaçar.
Rafale'nin karşısına çıkarılması gereken uçak, EF2000 dir.

Özgür F16'lara Murad Aesa takarsak, o zaman iş değişir. Gökdoğan'ın son verilerinde faz-2 için 180km menzil konuşuluyordu. Rafale'deki RB2 radar 838 T/R GaAs modüllü. Bizim Murad ise, 1000+ modüllü ve GaN tabanlı. Bu konfigürasyonlu Özgür, BVR (görüş ötesi) olarak Rafale'ye üstünlük sağlar. Rafale görmeden onu vurur.

https://defencesecurityasia.com/en/turkey-pakistan-bvraam-missile/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Ağustos 2024, 13:46:34
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Ağustos 2024, 12:16:32
Aesa'lı F-16 , Rafale'yi alt edebilir mi?
F16-V70, kı...nı yırtsa, Rafale'yi alt edemez.

Çift motorlu Rafale'nin faydalı yükte, operasyonel yarıçapta ve max irtifadaki değerleri hep daha yüksek. RCS değeri olarakta, Rafale daha düşük görüntülü. (Normal f16'ların RCS değeri 5m2. F16–C'lerin RCS'i ise 1.2 m2. Rafale rcs'i 1m2 nin altında) Buna bir de Meteor faktörünü eklerseniz, karşılaştırmak bile abes kaçar.
Rafale'nin karşısına çıkarılması gereken uçak, EF2000 dir.

Özgür F16'lara Murad Aesa takarsak, o zaman iş değişir. Gökdoğan'ın son verilerinde faz-2 için 180km menzil konuşuluyordu. Rafale'deki RB2 radar 838 T/R GaAs modüllü. Bizim Murad ise, 1000+ modüllü ve GaN tabanlı. Bu konfigürasyonlu Özgür, BVR (görüş ötesi) olarak Rafale'ye üstünlük sağlar. Rafale görmeden onu vurur.

https://defencesecurityasia.com/en/turkey-pakistan-bvraam-missile/

Çok kesin kanaat getiren saptamalar olmamışmı hocam. Benim bildiğim F-16C'nin itki ağırlık, maks hız, tırmanma gibi kabiliyetleri rafale'den ileride. Sonuçta F-16'da Light Tactical Fighter projesi altında üretilmiş bir avcı uçağıdır. Lantirn, sniper podu, yakıt podu ve jdam kuşanmış dorsal spine'lı f-16'larla rafale'leri karşılaştırmamak lazım. A-A moddaki clean bir F-16B70 'de rafale'den aşağı kalmaz. Kaldı ki zaten JHMCS diye bir şey var.

Þu noktada hava üslerinin birbirine yakınlığı düşünülünce iki uçakta ciddi tehdit. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#886
Alıntı yapılan: Denizci16 - 11 Ağustos 2024, 21:35:20
http://youtu.be/jF5mCqrQh0w?si=RsWbrRU7LToxZvRK

Levent Özgül'e göre ef2000 pahalı ve harbe hazırlık oranı düşük uçak

Rafale ve hatta bizim katar rafale'lerine yenildiğimixe değinilmiş
Levent Özgül, eski model f16'larla, savunmaya para ayırmayan Almanya'nın tecrübelerine dayanarak eksik konuşuyor.
EF2000'deki EJ200 motoru Blisk fan teknolojisi kullanan ilk motorlardandır. Belki de ilk motordur. Konvansiyonel sistem motorda fan bıçakları tek tek takılır. Ve motorda arıza veya aşınma olduğunda bu bıçaklar bireysel olarak değiştirilir.
Motordan yüksek verim alabilmek için ve bakım aralığını uzatmak için Blisk Fan teknolojisi ile bu bıçaklar friction welding yöntemi ile (sürtünme ile kaynak) motor gövdesine bağlanmışlardır. Arızada, tüm blisk fan sökülmek durumundadır.
Almanlar, uçaklarının bakım masrafından kaçındıklarından savaşabilecek filoları çok düşük rakamlardaydı. Bakımı yapılırsa Blisk fan sistemi en verimli ve sağlıklı sistemdir. LP fan kademesinden sonra bu motorların HP kompresör kademelerinde de Blisk fan kullanılmış; hatta, en son olarak LP türbin bıçakları da friction welding yöntemi ile blisk (bladed disc) haline dönüştürülmüşlerdir.

Bunu bilen GE de yeni F110 motorlarında, önce LP sonra HP kompresör kademesinde Blisk teknolojisi kullanmaya başlamıştır. Yani aynı sıkıntı şu anda bizim KAAN'ı uçuran motorda da var demektir, eğer bu ikilinin söylediklerine inanacaksak. Mesajı Paylaş

#887
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 12 Ağustos 2024, 14:06:54
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Ağustos 2024, 13:46:34
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Ağustos 2024, 12:16:32
Aesa'lı F-16 , Rafale'yi alt edebilir mi?
F16-V70, kı...nı yırtsa, Rafale'yi alt edemez.

Çift motorlu Rafale'nin faydalı yükte, operasyonel yarıçapta ve max irtifadaki değerleri hep daha yüksek. RCS değeri olarakta, Rafale daha düşük görüntülü. (Normal f16'ların RCS değeri 5m2. F16–C'lerin RCS'i ise 1.2 m2. Rafale rcs'i 1m2 nin altında) Buna bir de Meteor faktörünü eklerseniz, karşılaştırmak bile abes kaçar.
Rafale'nin karşısına çıkarılması gereken uçak, EF2000 dir.

Özgür F16'lara Murad Aesa takarsak, o zaman iş değişir. Gökdoğan'ın son verilerinde faz-2 için 180km menzil konuşuluyordu. Rafale'deki RB2 radar 838 T/R GaAs modüllü. Bizim Murad ise, 1000+ modüllü ve GaN tabanlı. Bu konfigürasyonlu Özgür, BVR (görüş ötesi) olarak Rafale'ye üstünlük sağlar. Rafale görmeden onu vurur.

https://defencesecurityasia.com/en/turkey-pakistan-bvraam-missile/

Çok kesin kanaat getiren saptamalar olmamışmı hocam. Benim bildiğim F-16C'nin itki ağırlık, maks hız, tırmanma gibi kabiliyetleri rafale'den ileride. Sonuçta F-16'da Light Tactical Fighter projesi altında üretilmiş bir avcı uçağıdır. Lantirn, sniper podu, yakıt podu ve jdam kuşanmış dorsal spine'lı f-16'larla rafale'leri karşılaştırmamak lazım. A-A moddaki clean bir F-16B70 'de rafale'den aşağı kalmaz. Kaldı ki zaten JHMCS diye bir şey var.

Þu noktada hava üslerinin birbirine yakınlığı düşünülünce iki uçakta ciddi tehdit.
Sn Battlestar,
F16 tek motorlu. 17700lbf kuru, 29000lbf yaş itkili motoru var.
Rafale'deki 2 x M88 Snecma da , 22400lbf kuru, 34000lbf yaş itki var. Delta kanat ve canards ile daha kıvrak daha modern tasarımlı bir uçak. Rafale'de de ortak kask kullanım sistemi var. İtki ağırlık ve tırmanma hızı olarak f16 biraz daha önde. Ama modern uçağı güçlü kılan sadece bunlar değil. Manevra kabiliyeti olarak Rafale daha önde. Rafale SCALP taşıyor. Meteor taşıyor. Rafale üzerindeki RBE2 Aesa radarı, F16'ya uydurulan Sabr An/apg83 Aesa radarından daha etkin.
Esas olarak Rafale çok daha etkin ve modern bir aerodinamik tasarıma sahip uçak. Delta kanat yapısıyla ve Canard sistemiyle airframe olarak daha ileride bir uçak. 4 adet meteor ve 14 farklı silah noktası ile 9.5 ton silah taşıma kapasitesinde.
F16V70, eski F16 gövdesini kullandığından limitler içine sıkışmış bir uçak. V70 modifikasyonu yeni bir uçak oluşturmuyor;  F16'ya MLU uyguluyor. Maximum silah yükü 7.5 ton
Sadece hava üstünlüğü versiyonları olarak düşünüldüğünde de Rafale'nin BVR üstünlüğü var. RCS değeri f16V70' den çok daha düşük.

Bize olan tehdit açısından, her ikisi de büyük tehdit. Murad'lı F16 özgür ile bir ölçüde bu tehdite yanıt verebilecek konuma gireriz. KAAN ile de üstünlük bize geçer. Mesajı Paylaş

Rafale ile tırmanma konusunda ge motorlu F16 blok30 big mouth hava alıklı olan versiyonu kapışabilir

F16 ağırlık itki oranı 1.13 ,rafale ise 1.18 her türlü rafale önde

Manevra olarak rafale daha üstün F16 18° sürekli dönüş kapasitesinde rafale ise 24° sürekli dönüş kapasitesinde Mesajı Paylaş

http://youtu.be/VsKorefiTrw?si=32jgGMxLHEwlcA9a

Anlık dönüş ve sürekli dönüş özelliklerine bakın F16 ile aynı olmadıklarını anlarsınız Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz