EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Konuyla alakalı mı bilmem ama yarın alaman cumhurbaşkanı geliyormuş. Mesajı Paylaş


Trump'ın tavırları Avrupa için değerimizi artırabilir. İşbirliklerini artırmak, Türkiye'nin üretim kapasitesinden faydalanmak  isteyebileceklerdir. Mesajı Paylaş

#1492
Alıntı yapılan: mehmet05 - 04 Şubat 2025, 23:17:15Tranche1'in diğer modeller için eğitim amaçlı kullanılması çok kısıtlı olur. Bugün modern uçaklarda pilot eğitiminin belki %90'ı silah ve sistemlere dairdir. Tranche1 ile Tranche4 arasında silah ve sistemlerde çok fazla farklılık var. Bunun ötesinde Tranche1'de hava yer eğitimi veremeyeceğiniz de açık.

Kaynak kod verilirse MURAD radarından başlamak üzere aşama aşama modernizasyon olabilir. Ama Sayın Yaşar'ın dediği gibi tanınmayan bir uçağın modernizasyonu için İngiliz desteği de gerekebilir. Ancak bu uçaktaki sorun nedir ki, İngiliz bu uçağı kendisi modernize etmiyor, onu da bir irdelemek, öğrenmek lazım. Diğer bir dezavantaj,  çok fazla uzayabilecek bir modernizasyon sürecinde de bu uçakların gövde ömürleri dolacaktır.   
https://www.key.aero/article/bae-systems-rafs-tranche-1-typhoons-could-be-upgraded-and-retained
Sn mehmet05,
Son paragraph sorunuzun cevabını vermiş.
Tercümesi:

MOD ayrıca, Tranche 1 filosunun geri çekilmesi kararının, yazılımının Tranche 2'lerde yapılabildiği şekilde Tranche 3 standardına güncellenememesi nedeniyle olduğunu belirtiyor. Bu nedenle, kalan Tranche 1'ler tür-spesifik yükseltmelerden çıkarıldı ve Tranche 2/3'lerin kullanabildiği tüm silah yelpazesini kullanamıyorlar - MBDA'nın Meteor görsel-aralık ötesi hava-hava füzesi (BVRAAM) gibi.

Yani özetle:
T1 ler, T2 ve T3 oluyor ama yazılımları yenilenemiyor. Ve de meteor kullanamıyor. Mesajı Paylaş

#1493
F-16 ya yerli mühimmat takabilen Test-Filo,  yazılıma ulaşabilirse, çok güzel test uçağına çevirir bence uçağı..
Fantom'un uçuş saatini saymayı bırakmış bir yer ekibi (Fantom'u hala uçurabilen demek istiyorum) Tayfun'u da uçurur uçuş saati de sıkıntı olmaz bize... Mesajı Paylaş

Hibe ederlerse gelsin yoksa kalsın...Artık ne ABD hurdasi gemi ne de Avrupa eskisi uçak istemiyoruz.
1 tek İngiltere eskisi T1 bile düşerse tüm kamuoyu bu alımları onaylayanların yakasına yapışır...

Sosyal medyada biri; T1'ler bile F-16'lar üzerinde takla atar" yazmış...Bizzat ikisiyle de uçtu galiba... :D Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 05 Şubat 2025, 03:15:35Yani özetle:
T1 ler, T2 ve T3 oluyor ama yazılımları yenilenemiyor. Ve de meteor kullanamıyor.

Bu pembe .ötlü Avrupalıların yapacağı iş anca bu kadar olur, ondan sonra kuvvet neden amerikan sevdalısı, niye avrupadan uçak almıyoruz diyorlar.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Şubat 2025, 09:59:46Hibe ederlerse gelsin yoksa kalsın...Artık ne ABD hurdasi gemi ne de Avrupa eskisi uçak istemiyoruz.
1 tek İngiltere eskisi T1 bile düşerse tüm kamuoyu bu alımları onaylayanların yakasına yapışır...

Sosyal medyada biri; T1'ler bile F-16'lar üzerinde takla atar" yazmış...Bizzat ikisiyle de uçtu galiba... :D
Sn Serkan1976,
Acaba neden o iki İngiliz Typhoon uçağı, Qatar'da da bizimde katıldığımız tatbikattan sonra Ankara'ya görücüye geldiler?
Bizim pilotların verdiği rapor üzerine olay hızlandı. Bu T1 Block 5 FGR4 uçakları, gelen raporlara göre bizim F16'ları çok zor durumda bırakmışlar. Mesajı Paylaş

yorumcular ingilterenin servis dışı edeceği 20 adet uçağı türkiyeye vermek istediği kalan 20 adetinin ise blok 4 olacağını belirtiyorlar.
Bari türkiye ingilizin eski uçaklarını bedavaya yakın bir anlaşma ile alabilirsek süper olur.O zaman 20+20+20 olma ihtimali çok yüksek olabilir belki... Mesajı Paylaş

İngiliz EF Tranche 1'lerin uçuş saati 2000-2500 saat arası olduğu belirtiliyor bizzat İngiliz'lerin dediklerine göre. toplam 6000 saatlik ömrü var. İngilizler daha önceden T1'lerden kurtulmak gibi planları olduğu ve bunları modernize etmek çok maliyetli olduğu için ucuz fiyatına olsa bile satmak gibi niyetleri var. Eski modellerine harcanan maliyetin yerine fabrikayı canlı tutmak için Tranche 4/5 alma niyetleri var.

TSK'nın çift motorlu jetlere ihtiyacı var, taş devrinden kalma cesedini sürükleyen F-4'ler hala uçuyor. Onları emekli ederek ikinci el olsa bile EF T1'in ölüsü bile iyidir, bomber görevini de yapacak. CCIP modernizasyon proğramından geçmiş F-16'lardan Tranche 1 aynı seviyede diyebiliriz. Yani çift motorun avantajları var, yakın hava muharebe veya tatbikat sırasında F-16'lara kök söktürür, 40-45 yıllık modernize edilmemiş Su-27 bile en son model F-16 karşı it dalaşı yaparsa yüksek ihtimal ile kazanır. Ancak modern savaşlar artık yakın mesafeden mücadele edilmiyor.

Tabloya bakarsak İngilizlerin elinde F-4'lerin yerini alabilecek bol sayıda Tranche 1'ler var.

Mesajı Paylaş

#1499
Alıntı yapılan: Yasar - 05 Şubat 2025, 12:20:42
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Şubat 2025, 09:59:46Hibe ederlerse gelsin yoksa kalsın...Artık ne ABD hurdasi gemi ne de Avrupa eskisi uçak istemiyoruz.
1 tek İngiltere eskisi T1 bile düşerse tüm kamuoyu bu alımları onaylayanların yakasına yapışır...

Sosyal medyada biri; T1'ler bile F-16'lar üzerinde takla atar" yazmış...Bizzat ikisiyle de uçtu galiba... :D
Sn Serkan1976,
Acaba neden o iki İngiliz Typhoon uçağı, Qatar'da da bizimde katıldığımız tatbikattan sonra Ankara'ya görücüye geldiler?
Bizim pilotların verdiği rapor üzerine olay hızlandı. Bu T1 Block 5 FGR4 uçakları, gelen raporlara göre bizim F16'ları çok zor durumda bırakmışlar.

Sayın Yaşar,

Benim cümlenizden anladığım T1 Block 5 FGR4 F-16 B50 lerden daha iyi oldukları,
Sorum olacak,  tabi ki cevap kulanım yerine göre,  beklediğimiz avantajlara göre cümlesiyle devam edecektir. Ama yinede sormak isterim,

T1 Block 5 FGR4, F-16 B702 egöre + değerleri varmıdır? En azından radarı çok geride midir?

Aklıma gelen bazı avantajları şunlar;

İlk avantajı, kullanıma alma süresi; değil 5 yıl hemen...
İkinci avantajı; motor gücü,
Üçüncü avantajı; supercruise, (Libya da ihtiyaç duyulmuştu sanki, Super Cruise ile uzak menzile ulaşıp hava devriyesi yapabilme yeteneği, örneğin)
Dördüncü avantajı;  envantere T4 gelecekse yer ekibi için bulunmaz fırsat ve intibak süresi...

Bence bunlar bile artı değer ve çok büyük kazanımlar da,

Başka nedir, ne gibi kazançlarımız olabilir. Aklınıza gelen farklı nüanslar varsa bizi aydınlatabilir misiniz? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz