EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON

Başlatan Felix, 07 Nisan 2009, 22:01:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: marmara - 05 Şubat 2025, 14:01:19İngiliz EF Tranche 1'lerin uçuş saati 2000-2500 saat arası olduğu belirtiliyor bizzat İngiliz'lerin dediklerine göre. toplam 6000 saatlik ömrü var. İngilizler daha önceden T1'lerden kurtulmak gibi planları olduğu ve bunları modernize etmek çok maliyetli olduğu için ucuz fiyatına olsa bile satmak gibi niyetleri var. Eski modellerine harcanan maliyetin yerine fabrikayı canlı tutmak için Tranche 4/5 alma niyetleri var.

TSK'nın çift motorlu jetlere ihtiyacı var, taş devrinden kalma cesedini sürükleyen F-4'ler hala uçuyor. Onları emekli ederek ikinci el olsa bile EF T1'in ölüsü bile iyidir, bomber görevini de yapacak. CCIP modernizasyon proğramından geçmiş F-16'lardan Tranche 1 aynı seviyede diyebiliriz. Yani çift motorun avantajları var, yakın hava muharebe veya tatbikat sırasında F-16'lara kök söktürür, 40-45 yıllık modernize edilmemiş Su-27 bile en son model F-16 karşı it dalaşı yaparsa yüksek ihtimal ile kazanır. Ancak modern savaşlar artık yakın mesafeden mücadele edilmiyor.

Tabloya bakarsak İngilizlerin elinde F-4'lerin yerini alabilecek bol sayıda Tranche 1'ler var.



Alınacak 2.el ingiliz hurdaya çıkarılmasına çalışılan uçakların aviyonik tadilatına izin verirlermi acaba verirlerse onların göze alamadığı masrafı aselsan havelasan desteği ile maliyet etkin bir şekilde taide yapılabileceği gibi bu sayede sırasında burdan iş payı bile çıkartabiliriz düşüncesindeyim...
İngilterede upgred 1milyon sterlin türkiyede 250-500 bin sterlin felan olursa avrupadan bu konuda acayip iş alabiliriz belki... Mesajı Paylaş

#1501
Arkadaşlar uçuk bir öneri ile gelicem

Anlaşılan sn.Yaşar'ın belirttiğine göre T1 Ler modernize edilip meteor atma veyahut aesa gibi özelliklere kavuşmuyor yanlış anlamadıysam

Peki biz bu uçaklara İngiliz aviyonikleri üzerinde kalmak kaydıyla bizim görev bilgisayarı ve murad radarı eklemek üzere bir anlaşma yada modernizasyon programı uygulayabilir miyiz?

İşin teknik kısmını sormak gerekirse bizim böyle bir modernizasyon yapabilmemiz için İngilizlerin bize ef2000 T1 in uçuş yazılımınımı vermesi lazım yoksa bizim ASELSAN görev bilgisayarı ve murad radarına dair bazı yazılımlarımı açmamız, paylaşmamızmı lazım..

Bu son satır konun teknik boyutunu bilen yada bilebilecek arkadaşlara gelsin.


Birde işin siyasi ve ekonomi boyutunda böyle bir şeye müsade edilir mi?

Çünkü benim düşünceme göre böyle bir modernizasyon yapabilme olasılığımız diğer tayfun kullanıcılarından ikinci el tayfun alıp envanterimizi genişletme şansı tanıyor

İşin hayal kısmındana bahsediyorum

40 ef2000 tranche4
80 ef2000 özgür

Şeklinde geniş bir tayfun filomuz olsa rahatlamaz mıydık? Mesajı Paylaş


 Buarada İngiltere'nin ikinci el c130j işi ne oldu?

 Bu paketle onları da alırsak uygun fiyata gelir.

 Öyle veya böyle en azından bir kısım kaynak kodlarına erişim ve modernizasyon hakkı alabilirsek ileride gerektiğinde bu uçaklar üzerinde oynarız. Mesajı Paylaş

#1503
Alıntı yapılan: Alp - 05 Şubat 2025, 14:22:42
Alıntı yapılan: Yasar - 05 Şubat 2025, 12:20:42
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Şubat 2025, 09:59:46Hibe ederlerse gelsin yoksa kalsın...Artık ne ABD hurdasi gemi ne de Avrupa eskisi uçak istemiyoruz.
1 tek İngiltere eskisi T1 bile düşerse tüm kamuoyu bu alımları onaylayanların yakasına yapışır...

Sosyal medyada biri; T1'ler bile F-16'lar üzerinde takla atar" yazmış...Bizzat ikisiyle de uçtu galiba... :D
Sn Serkan1976,
Acaba neden o iki İngiliz Typhoon uçağı, Qatar'da da bizimde katıldığımız tatbikattan sonra Ankara'ya görücüye geldiler?
Bizim pilotların verdiği rapor üzerine olay hızlandı. Bu T1 Block 5 FGR4 uçakları, gelen raporlara göre bizim F16'ları çok zor durumda bırakmışlar.

Sayın Yaşar,

Benim cümlenizden anladığım T1 Block 5 FGR4 F-16 B50 lerden daha iyi oldukları,
Sorum olacak,  tabi ki cevap kulanım yerine göre,  beklediğimiz avantajlara göre cümlesiyle devam edecektir. Ama yinede sormak isterim,

T1 Block 5 FGR4, F-16 B702 egöre + değerleri varmıdır? En azından radarı çok geride midir?

Aklıma gelen bazı avantajları şunlar;

İlk avantajı, kullanıma alma süresi; değil 5 yıl hemen...
İkinci avantajı; motor gücü,
Üçüncü avantajı; supercruise, (Libya da ihtiyaç duyulmuştu sanki, Super Cruise ile uzak menzile ulaşıp hava devriyesi yapabilme yeteneği, örneğin)
Dördüncü avantajı;  envantere T4 gelecekse yer ekibi için bulunmaz fırsat ve intibak süresi...

Bence bunlar bile artı değer ve çok büyük kazanımlar da,

Başka nedir, ne gibi kazançlarımız olabilir. Aklınıza gelen farklı nüanslar varsa bizi aydınlatabilir misiniz?
T1 Block 5 (FGR4) uçağı Block 50'lerden daha üstün. Bu kesin.
Hem hava hava hem de hava yer görevlerini yapabilen bir uçak. Daha yüksek irtifada görev yapabilen, çift motorlu bir uçak. 2 x 13500lbf = 27000lbf kuru itkisi var. F16'nın kuru itkisi, 17100lbf. Harp modunda EF2000'in kuru itkisi 2 x 15000lbf'e kadar çıkıyor.

Block 70 F16, üzerindeki SABR radarı ve modern aviyonikleriyle daha öne çıkıyor. Typhoon T1 Block 5 üzerinde mekanik taramalı radar var. Ancak Captor-M, son hali ile SABR AN/APG83 radarından %50 daha uzun menzile sahip.
Unutmamak lazım, bizim Block 50'lerdeki radarda, menzil olarak APG83'den çok geride değildir.

Performans olarak çift motoruyla ve delta kanatlı ve kanardlı EF2000 daha ileride. 23500kg lık ağırlığıyla 700m'de kalkan Typhoon'a karşılık; f16, 15000kg lık ağırlıkla 1000m de kalkabiliyor. Ama havada F16'nın hafifliği nedeniyle kıvraklık olarak aralarında pek fark yok.

Supercruise açısından çok ileride. 1.5 Mach üzerinde Supercruise yapabiliyor. F16'larda bu kabiliyet yok.
Yalnız şunu da antreparantez söyleyeyim; Libya ve Supercruise olayı, ilişkisiz şeyler. Supercruise uçan bir uçak çok yakıt harcar. Menzili daha kısa olur. Subsonik uçuş herzaman daha ekonomiktir.
Tek avantajı, art yakıcı kullanmadığı için süpersonik hızda bir f16'ya nazaran, daha ekonomik uçar. F16'nın süpersonik uçabilmesi için art yakıcı kullanması gerekir.

Asıl önemli olan Tranche 4+ olarak belirlenen ECRS-MK2 Aesa radarlı uçak. Bu uçak, üzerindeki radarla, karşı radarların kendisini görmesine engel olabildiği gibi hasım uçakların elektronik aksamlarını da bozabiliyor.
Üzerinde çok gelişmiş bir passive IRST sistemi var(PIRATE). Hertürlü Nato ve ABD silahını kullanabiliyor. Mesajı Paylaş

#1504
Tatbikat sonrası Türkiye ye sunuma gelen Tayfun lar da da yalnış hatırlamıyorsam PIRATE IRST vardı,

Aslına bakarsak T4+ almanın şartıysa bile bu avantajları düşündüğümüzde , yine çok iyi, hatta izin verseler bir de MURAD radarı takabilsek, ballı kaymak olur. Ki MURAD radarı takabilmek demek hemen hemen her türlü yerli mühammatı takabilme şansı demek olur ki direkt olsun dolaylı yollardan olusn Radar modifikasyonu direkt görev bilgisayarına ve atış kontrol bilgi sayarına ulaşım demek olur ki, neler neler,

Konuştukça ufkum açılıyor,

Çok teşekkür ederim Sn Yaşar. Mesajı Paylaş

Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler:

"Biz ilk aşamada 20, daha sonra 20 olmak üzere en üst versiyon Eurofighter almak istediğimizi ilettik. Daha önce ifade ettiğimiz gibi İngiltere ve İspanya bu talebe olumlu bakıyor. 

02 May 2024 Mesajı Paylaş

Cumhurbaşkanımız Erdoğan, Almanya Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier ile ortak basın toplantısı düzenliyor...

Eurofighter ile ilgili bir açıklama olacak mı acaba? Mesajı Paylaş

MSB:

Hava Kuvvetlerimizin,  harekât  ihtiyacının  karşılanmasına  yönelik  40  adet Eurofighter Typhoon Uçağının tedarik edilmesi çalışmalarına devam edilmektedir.

Biz değişik konfigürasyonlarda 40 uçaklık alımı gerçekleştirmek istiyoruz. Bu kombinasyonlar değişebilir, şuanda kesin bir şey yok.

Görüşmeler sonucunda hazırlanan İhtiyaç Tanımı Dokümanı Birleşik Krallık Savunma Bakanlığı ve ilgili firmaya gönderildiğini açıklamıştık. Onlardan gelecek fiyat teklifini bekliyoruz.

Bizim talebimiz, alınacak ilk uçakların yeni üretim olmasıdır. Ama bunun nasıl olacağı bize gelecek teklifle belirlenecek." Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: HKY - 06 Şubat 2025, 13:47:57MSB:

Hava Kuvvetlerimizin,  harekât  ihtiyacının  karşılanmasına  yönelik  40  adet Eurofighter Typhoon Uçağının tedarik edilmesi çalışmalarına devam edilmektedir.

Biz değişik konfigürasyonlarda 40 uçaklık alımı gerçekleştirmek istiyoruz. Bu kombinasyonlar değişebilir, şuanda kesin bir şey yok.

Görüşmeler sonucunda hazırlanan İhtiyaç Tanımı Dokümanı Birleşik Krallık Savunma Bakanlığı ve ilgili firmaya gönderildiğini açıklamıştık. Onlardan gelecek fiyat teklifini bekliyoruz.

Bizim talebimiz, alınacak ilk uçakların yeni üretim olmasıdır. Ama bunun nasıl olacağı bize gelecek teklifle belirlenecek."

Bu açıklama ne zaman yapıldı? Mesajı Paylaş

Sayın Delku dediği gibi şeytan diyor ki F on altılar onların olsun Eurofighter onların olsun tüm kaynaklarımız Kaan ve Hürjetlere aktarılsın. Geç olacak ama inşallah temiz olacak bunların kaprislerine artık illallah geldi Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz