İSTANBUL KANALI

Başlatan Subutay, 11 Mayıs 2011, 20:56:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Ekonominin dış etkenlerden fazla olumsuz etkilenmeyecek hale gelebilmesi için yerli üretimi artırmamız lazım. Bu nedenle yerli hammadde ve yarımamul üretim kapasitemizi de önemli ölçüde artırmamız gerekiyor. Özellikle kritik pek çok teknolojiyi yerli olarak üretmemiz gerek. Ve hepsinden önemlisi ürettiklerimizi yurt dışına satabilmeliyiz! Hem de yüksek oranda! Kısacası yurt dışına para akışını kısmak, yurt dışından para akışını çoğaltmamız lazım. Yoksa böyle her zaman olduğu gibi, yok diş güçlerdi, yok spekülatörlerdi vs epey söylenir dururuz!

Peki Türkiye'deki Uydu Fırlatma Teknolojileri ve Uzay Sistemleri konusuyla alakası olmayan Kanal İstanbul projesinin (ayırıp ilgili konuya taşıyalım), ekonomimizin şu sallantılı döneminde bize ne gibi katkı sağlayacağını anlamak güç. İstanbul boğazında gemi trafiği yoğun. O konuda şüphe yok. İkinci bir boğaz daha olsa ve buradan geçiş ücretli olsa fena da olmaz. O da tamam.

Ancak İstanbul boğazında kara araçlarının bir kıtadan diğerine geçiş trafiği daha yoğun ve bunu azaltmak amacıyla yapılan köprü ve tüneller yetersiz kalmakta!

İkinci bir kanal açmak için güzergah üzerindeki arsaların alımında devletin kasasından kaç milyar dolar istimlak bedeli çıkacak? O kanalı açmak için kaç milyar dolar daha çıkacak? İki kıta arasında araç geçişi zaten zor olduğu halde, bu kanalın açılışı sırasında araç trafiğinin akışı nasıl sağlanacak? Araç trafiğinin sağlanması için yapılması gereken köprü ve tüneller için ne kadar para harcanacak? Ve bütün bu inşa işlemleri ne kadar uzun sürecek? Bu süre boyunca hep giderler olurken, bu proje ne zaman giderleri karşılayıp kar sağlamaya başlayacak?

Ekonomimizin özellikle böylesine zorlu günlerinde, devletin kasasındaki parayı böyle projelere aktarması bir ekonomik intihar izlenimi veriyor! Başka konulara da şöyle bir bakınca, mesela motor üretebilecek bir firma varken, onun gelişimine para aktarmak yerine, başka bir firmaya motor geliştirmesi görevi verilemesi, bunun için destek sağlanması! Tank üretebilecek firmalar varken, başka bir firmaya hazine arası hibe ederek, para vererek yeni fabrika kurdurmak vs! Buna benzer değerlendirmeleri göz önüne alırsak kötü gidişatta dış güçler aramaya pek fazla gerek yok bence!

Son yıllarda yerli ve milli kavramı hep ön planda. Gerçek anlamda yerli üretimi çoğaltıp yüksek kar oranlarına geçtikten sonra, bu yolla ekonomimizi güçlendirdikten sonra, acil hiç bir ihtiyacımız kalmadıktan sonra kanal da yaparız, o kanaldan geçirebilecek uçak gemisi de... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ben Kanal İstanbula Soğuk baktığımı söylersem yalan söylerim.  Bu projenin altında ne yattığını zannedersem bir çoğumuz kestirebiliyor.  Yapılacak olan suni kanal Montrö anlaşmasının altını oyuyorlar.  Doğal su yolları üzerinde istediğimiz gibi hakimiyet uluslar arası kanunlara göre kuramıyoruz.  Ekonomik olarak bu kanalın getirisi ve götürüsü nedir onu şimdilik kestirmek zor.

Ancak bu kanal projesinden acil Sanayi için bir sürü projeler mevcut onların tamamlanması ve arge teşvik edilmesi bence şiddetle öncüdür. Bu maddi sıkıntılı günlerde kaynaklar efektif kullanılmalıdır.

Bu kanal projesi ileri tarihe ertelenebilinir çünkü  şimdilik hiçbir acilyeti yok. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tigerfish - 20 Eylül 2018, 10:20:45
Ben Kanal İstanbula Soğuk baktığımı söylersem yalan söylerim.... Yapılacak olan suni kanal Montrö anlaşmasının altını oyuyorlar. 

Peki Montrö' yü kimin yararına deliyor; üçüncü ülkelerin. Peki onlar kim? Amerika, İngiltere, Fransa... demek ki, mevcut durumda barış denizi olan Karadeniz, bundan sonra aynen Doğu Akdeniz' de olduğu gibi güç ve mücadele denizi olacaktır. Senin gibi akıllı bir arkadaşımızın böyle bir projeye destek veriyor gibi olması da ayrıca ilginç geldi.

Meselenin bir diğer boyutu, doğaya vereceği tahribatla ilgilidir. Biyologlar, Hidrologlar, Çevre Bilimciler diyor ki; Karadeniz' e açılacak ikinci bir su yolu Marmara Denizinde ki canlı hayatını bitirir. Çünkü Karadeniz' in tuzluluk oranıyla Marmara denizinin tuzluluk oranı farklıdır. Oksijen seviyeleri farklıdır. İki deniz arasında binlerce yılda meydana gelen hassas denge; Amerikan gemilerini Karadeniz' e sokabilmek için feda edilecektir. Sonra ne olacaktır biliyor musunuz; ilk önce Marmara sonrasında Karadeniz' de ki canlı hayatı sona erecektir. Bir daha hamsi yiyemeyeceksiniz. Marmara denizinden ağır sülfür kokusu yayılacak ve İstanbul yaşanmaz hale gelecektir. Bununla ilgili çok güzel bir makale var, şuraya yapıştırayım da bari oradan okuyun; belki düşünceleriniz değişir.

http://dergipark.gov.tr/download/article-file/405856

Ayrıca Karadeniz bölgesinde çıkma ihtimali olan doğal gaz' ı hiç hesaba katmıyorum. Amerika bölgeyi karıştırdıktan sonra gelip doğal gaz sahasının üstüne çökecek... Bunları hesaba dahi katmıyoruz. Mesajı Paylaş

Aynen Montro antlasmasini deliyor ancak bogazlardan "free" gecisi engellemiyor, yani bize hangi faydalari olacak? Partikul olasi birsuru kotu yanlarini yazdi bile, tekrarlamaya gerek yok. Bize yarar yonu nedir, ben goremiyorum goren arkadaslar bir aciklasa. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: PARTİKÜL - 20 Eylül 2018, 11:34:13
Alıntı yapılan: Tigerfish - 20 Eylül 2018, 10:20:45
Ben Kanal İstanbula Soğuk baktığımı söylersem yalan söylerim.... Yapılacak olan suni kanal Montrö anlaşmasının altını oyuyorlar. 

Peki Montrö' yü kimin yararına deliyor; üçüncü ülkelerin. Peki onlar kim? Amerika, İngiltere, Fransa... demek ki, mevcut durumda barış denizi olan Karadeniz, bundan sonra aynen Doğu Akdeniz' de olduğu gibi güç ve mücadele denizi olacaktır. Senin gibi akıllı bir arkadaşımızın böyle bir projeye destek veriyor gibi olması da ayrıca ilginç geldi.

Meselenin bir diğer boyutu, doğaya vereceği tahribatla ilgilidir. Biyologlar, Hidrologlar, Çevre Bilimciler diyor ki; Karadeniz' e açılacak ikinci bir su yolu Marmara Denizinde ki canlı hayatını bitirir. Çünkü Karadeniz' in tuzluluk oranıyla Marmara denizinin tuzluluk oranı farklıdır. Oksijen seviyeleri farklıdır. İki deniz arasında binlerce yılda meydana gelen hassas denge; Amerikan gemilerini Karadeniz' e sokabilmek için feda edilecektir. Sonra ne olacaktır biliyor musunuz; ilk önce Marmara sonrasında Karadeniz' de ki canlı hayatı sona erecektir. Bir daha hamsi yiyemeyeceksiniz. Marmara denizinden ağır sülfür kokusu yayılacak ve İstanbul yaşanmaz hale gelecektir. Bununla ilgili çok güzel bir makale var, şuraya yapıştırayım da bari oradan okuyun; belki düşünceleriniz değişir.

http://dergipark.gov.tr/download/article-file/405856

Ayrıca Karadeniz bölgesinde çıkma ihtimali olan doğal gaz' ı hiç hesaba katmıyorum. Amerika bölgeyi karıştırdıktan sonra gelip doğal gaz sahasının üstüne çökecek... Bunları hesaba dahi katmıyoruz.

Tuzluluk oranı, yani yoğunluğun farklı olması nedeniyle iki deniz birbirine karışmaz ama! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#36
 Batı devletler için bu anlaşma delindiğine dayir nerden kanaat getiriyorsunuz  ?  Hele batıyla aramız pek parlak sayılmayan dönemde?

Marmara ve Karadeniz'de hangi Ekolojik dengeden  bahsediyorsunuz?  Hem de bunun üzerinde hassas bir dengeden.  Bizim insanlar sağ olsun türlerinin  yüzde 80'i kökünü kuruttu  Ve bu tahribatın önüne artık geçilemez.  Marmara'da endemik olan istakozları olta yerine eliyle tutarlardı.  Bunlar artık ebedi geride kaldı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tigerfish - 20 Eylül 2018, 12:09:19
Batı devletler için bu anlaşma delindi yhttps://www.google.de/amp/www.hurriyet.com.tr/amp/yazarlar/emre-ozpeynirci/kanal-istanbul-devam-ya-yerli-otomobil-40958136ü
Alıntı yapılan: Tigerfish - 20 Eylül 2018, 12:09:19
Batı devletler için bu anlaşma delindiğine dayir nerden kanaat getiriyorsunuz ?  Hele batıyla aramız pek parlak sayılmayan dönemde?

Marmara ve Karadeniz'de hangi Ekolojik dengeden  bahsediyorsunuz?  Hem de bunun üzerinde hassas bir dengeden.  Bizim insanlar sağ olsun türlerinin  yüzde 80'i kökünü kuruttu  Ve bu tahribatın önüne artık geçilemez.  Marmara'da endemik olan istakozları olta yerine eliyle tutarlardı.  Bunlar artık ebedi geride kaldı.
ine nerden kana götürüyorsunuz ?  Hele batıyla aramız pek parlak sayılmayan dönemde?

Marmara ve Karadeniz'de hangi Ekolojik dengeden  bahsediyorsunuz?  Hem de bunun üzerinde hassas bir dengeden.  Bizim insanlar sağ olsun türlerinin  yüzde 80'i kökünü kuruttu  Ve bu tahribatın önüne artık geçilemez.  Marmara'da endemik olan istakozları olta yerine eliyle tutarlardı.  Bunlar artık ebedi geride kaldı.
Mesajı Paylaş

@Tigerfish

Ekolojik dengeleri es gecelim, milyarlarca dolar tutacak bu proje bize ne tur bir getiri veya yarar saglayacak hadi onu konusalim.

Bogazlardan bedava gecisi mi engelleyecek? Bogazlarin yukunu mu azaltacak? Nasil azaltacak eger Montro bogaz trafigini engelememizi engelliyor ise?

Iyi guze bir kanalimiz olsun ama yarar yoksa, sadece zarari varsa niye? Mesajı Paylaş

Montronun altını mi oynar yoksa hükümetin beşlisi denilen bir kaç inşaat şirketini zengin mi eder bilemeyiz. Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz