İSTANBUL KANALI

Başlatan Subutay, 11 Mayıs 2011, 20:56:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 15:56:38
Hakikaten projenin gerekli olduğunu söyleyenler bunu neye dayandırarak söylüyorlar. Hiç kimse projenin getirisinden bahsedemiyor! Montrö Anlaşmasına taş koymak vs dışında!

Þöyle düşünelim iki kara yolu var! Bir E5 diğer TEM. Birinden geçiş bedava. Ancak diğeri paralı.  Bedava olan daha eski ve dar. Paralı olan daha yeni ve geniş. Paralı olduğu halde TEM'de trafik yoğunlu azımsanmayacak şekilde. Peki parayı kim kazanıyor?

Gelelim boğaza. İki geçiş olsun. Biri doğal, biri yapay. Doğal olanan geçiş bedava. Üstelik uluslararası anlaşma ile geçiş engellenemez! Yapay olan ise paralı. Muhtemelen diğerine göre daha geniş ve kısa. Kaza riski daha az. Muhtemelen paralı da olsa buradan geçmeyi tercih edenler epey olacaktır. Ancak yapılacak yatırıma değecek mi? O kadar parayı oraya bağlayıp, o parayı geri döndürememek kötü olmaz mı?
Anlaşma o günkü küçük boyutta olan gemiler için imzalanmış bugün geçen ticaret gemilerinin tamamı dev gemiler yani anlaşmaya dahil değiller.Kanal yapılınca büyük gemilerin tamamı kanalı kullanmak zorunda olacak! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 15:56:38
.. Yapay olan ise paralı. Muhtemelen diğerine göre daha geniş ve kısa. Kaza riski daha az.

Hocam öyle değil.

Kanal İstanbul' un ebatları; 40-45 km uzunluk, 145-150 metre genişlik, 25 metre derinlik. https://www.emlaksayfasi.com.tr/guncel/kanal-istanbul-genislik-derinlik-h38171.html

İstanbul Boğazı' nın ebatları: En dar yeri Rumeli Hisarı -Anadolu hisarı arası olup 698 metre; derinliği ise 50-120 metre arasında olup en derin olduğu yer; Bebek Camii-Kandilli arası olup derinlik 120 metre olarak veriliyor.

Verileri alt alta koyup projenini ASIL AMACINI anlamak istersek;

- Ekolojik, Stratejik, Jeopolitik, Þehir Pilanlamacılığı, Yaşanılabilir Çevre, Deniz Taşımacılığı, Uluslar Arası antlaşmalar, Emlak Piyasası... gibi parametreleri kısacık düşündüğümüzde; yeni rant alanları oluşturmak ve emlak piyasasını canlandırmak dışında hiç bir getirisinin olmadığı açıktır. Birde Dr. Ramazan Kurtoğlu hocanın iddiası var, kısaca diyor ki; Tapınak Þovelyeleri vakti zamanında 13 gem dolusu altınla İstanbula gelmişler ve o 13 gemi altını kanal İstanbul' un bulunduğu güzergaha gömmüşler. Güya kazı yapacaklar ve o gömüyü bulacaklar mış (!)

Kanal' ın maliyeti en az 50 milyar dolar (rüşvet-kayırma, iltimas, yandaşlık falan- bunları hesaba katmadan üstelik), diyelim ki iddiası doğru 13 gemi dolusu altın 50 milyar dolar edecek mi? Hadi 13 gemi dolusu dediği mücevherat; 13 gemi değil de 13 GEMİCİK dolusuysa... veyahut 13 gemicik değil de 13 altın küpüyse ne olacak? Türkiye' ye bir 4 milyon Suriyeli daha girmiş gibi olacak! 4 Milyon Suriyeli' nin maliyeti 35 Milyar dolarken; Kanal İstanbul belkide 7 Milyon Suriyeli' nin maliyetine denk gelecek.

O bölgede ki bütün arsaların el değiştirdiği hesaba katılırsa asıl amacın KAYNAK AKTARIMI olduğu açıktır. Diyorlar ki, Bu proje Ecevit' in önüne de getirildi. Demek ki, bir grup ekonomik tetikçi iktidarda kim olursa olsun bu projeyi devlete yaslamaya çalışıyor. akıllara JHON PERKINS' in BİR EKONOMİK TETİKÇİNİN İTİRAFLARI isimli kitabı geliyor, şöyle yazıyor;

''Kalkındırma yalanı altında -milyarlarca dolarlık- şişirilmiş projeler ve bu projeleri 'bilimsel' gösteren, üniversite kitaplarına bile geçmiş raporlar, teoriler. Maalesef bu kez komplo değiller! Hedef ülkeler, hedef yöneticiler; ya satılacaklar, ya da ölecekler. Hepsi yaşanmış, hepsi gerçek Yöntem çok, amaç tek: Þirketokrasi İle Yönetilen 'Küresel İmparatorluk''

https://www.idefix.com/Kitap/Bir-Ekonomik-Tetikcinin-Itiraflari/John-Perkins/Arastirma-Tarih/Politika-Arastirma/Dunya-Politika-/urunno=0000000325206?gclid=CjwKCAjwio3dBRAqEiwAHWsNVehDUZpzUQrmRYdKH7GucBtc2O2brY0IcfvaX_1Q3R099Ddg1inRhhoCYlsQAvD_BwE Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Canik - 20 Eylül 2018, 16:05:45
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 15:56:38
Hakikaten projenin gerekli olduğunu söyleyenler bunu neye dayandırarak söylüyorlar. Hiç kimse projenin getirisinden bahsedemiyor! Montrö Anlaşmasına taş koymak vs dışında!

Þöyle düşünelim iki kara yolu var! Bir E5 diğer TEM. Birinden geçiş bedava. Ancak diğeri paralı.  Bedava olan daha eski ve dar. Paralı olan daha yeni ve geniş. Paralı olduğu halde TEM'de trafik yoğunlu azımsanmayacak şekilde. Peki parayı kim kazanıyor?

Gelelim boğaza. İki geçiş olsun. Biri doğal, biri yapay. Doğal olanan geçiş bedava. Üstelik uluslararası anlaşma ile geçiş engellenemez! Yapay olan ise paralı. Muhtemelen diğerine göre daha geniş ve kısa. Kaza riski daha az. Muhtemelen paralı da olsa buradan geçmeyi tercih edenler epey olacaktır. Ancak yapılacak yatırıma değecek mi? O kadar parayı oraya bağlayıp, o parayı geri döndürememek kötü olmaz mı?
Anlaşma o günkü küçük boyutta olan gemiler için imzalanmış bugün geçen ticaret gemilerinin tamamı dev gemiler yani anlaşmaya dahil değiller.Kanal yapılınca büyük gemilerin tamamı kanalı kullanmak zorunda olacak!

Peki maliyetini ne kadar zamanda kurtaracak. Kanal Süveyş kanalı gibi dümdüz çölden değil, koca bir metropolün içerisinde geçecek! İstimlak bedelleri oldukça fazla olur. Buna kara trafiği için yapılması gereken köprüleri de düşünürsek... ::) ::)

Bir de kanalın inşası sırasındaki trafik keşmekeşini!  :o :o

Bence çok riskli, aciliyeti olmayan bir proje! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#53
Alıntı yapılan: PARTİKÜL - 20 Eylül 2018, 16:22:18
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 15:56:38
.. Yapay olan ise paralı. Muhtemelen diğerine göre daha geniş ve kısa. Kaza riski daha az.

Hocam öyle değil.

Kanal İstanbul' un ebatları; 40-45 km uzunluk, 145-150 metre genişlik, 25 metre derinlik. https://www.emlaksayfasi.com.tr/guncel/kanal-istanbul-genislik-derinlik-h38171.html

İstanbul Boğazı' nın ebatları: En dar yeri Rumeli Hisarı -Anadolu hisarı arası olup 698 metre; derinliği ise 50-120 metre arasında olup en derin olduğu yer; Bebek Camii-Kandilli arası olup derinlik 120 metre olarak veriliyor.

Verileri alt alta koyup projenini ASIL AMACINI anlamak istersek;

- Ekolojik, Stratejik, Jeopolitik, Þehir Pilanlamacılığı, Yaşanılabilir Çevre, Deniz Taşımacılığı, Uluslar Arası antlaşmalar, Emlak Piyasası... gibi parametreleri kısacık düşündüğümüzde; yeni rant alanları oluşturmak ve emlak piyasasını canlandırmak dışında hiç bir getirisinin olmadığı açıktır. Birde Dr. Ramazan Kurtoğlu hocanın iddiası var, kısaca diyor ki; Tapınak Þovelyeleri vakti zamanında 13 gem dolusu altınla İstanbula gelmişler ve o 13 gemi altını kanal İstanbul' un bulunduğu güzergaha gömmüşler. Güya kazı yapacaklar ve o gömüyü bulacaklar mış (!)

Kanal' ın maliyeti en az 50 milyar dolar (rüşvet-kayırma, iltimas, yandaşlık falan- bunları hesaba katmadan üstelik), diyelim ki iddiası doğru 13 gemi dolusu altın 50 milyar dolar edecek mi? Hadi 13 gemi dolusu dediği mücevherat; 13 gemi değil de 13 GEMİCİK dolusuysa... veyahut 13 gemicik değil de 13 altın küpüyse ne olacak? Türkiye' ye bir 4 milyon Suriyeli daha girmiş gibi olacak! 4 Milyon Suriyeli' nin maliyeti 35 Milyar dolarken; Kanal İstanbul belkide 7 Milyon Suriyeli' nin maliyetine denk gelecek.

O bölgede ki bütün arsaların el değiştirdiği hesaba katılırsa asıl amacın KAYNAK AKTARIMI olduğu açıktır. Diyorlar ki, Bu proje Ecevit' in önüne de getirildi. Demek ki, bir grup ekonomik tetikçi iktidarda kim olursa olsun bu projeyi devlete yaslamaya çalışıyor. akıllara JHON PERKINS' in BİR EKONOMİK TETİKÇİNİN İTİRAFLARI isimli kitabı geliyor, şöyle yazıyor;

''Kalkındırma yalanı altında -milyarlarca dolarlık- şişirilmiş projeler ve bu projeleri 'bilimsel' gösteren, üniversite kitaplarına bile geçmiş raporlar, teoriler. Maalesef bu kez komplo değiller! Hedef ülkeler, hedef yöneticiler; ya satılacaklar, ya da ölecekler. Hepsi yaşanmış, hepsi gerçek Yöntem çok, amaç tek: Þirketokrasi İle Yönetilen 'Küresel İmparatorluk''

https://www.idefix.com/Kitap/Bir-Ekonomik-Tetikcinin-Itiraflari/John-Perkins/Arastirma-Tarih/Politika-Arastirma/Dunya-Politika-/urunno=0000000325206?gclid=CjwKCAjwio3dBRAqEiwAHWsNVehDUZpzUQrmRYdKH7GucBtc2O2brY0IcfvaX_1Q3R099Ddg1inRhhoCYlsQAvD_BwE

Bu ara bir de Almanlara demir yolu yaptırma projesinden bahsediliyor. Maliyetinin de yaklaşık 35 milyar dolar olduğu dillendiriliyor! Demir yolunu neden bizi kıskanan ülkelere yaptırıyoruz ki? Kendimiz yapamıyor muyuz? Parayı sokakta mı buluyoruz!

Diğer projeleri de sayarsak, bu ekonomik şartlar bu kadar parayı nereden bulacağız! Bu kadar paramız varsa zaten, daha önce dediğim gibi dışa bağımlılığımızı azaltacak, ihracatımızı artıracak projelere yatırım yapmak, güçlü ekonomi için şart! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 16:23:35
Alıntı yapılan: Canik - 20 Eylül 2018, 16:05:45
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 15:56:38
Hakikaten projenin gerekli olduğunu söyleyenler bunu neye dayandırarak söylüyorlar. Hiç kimse projenin getirisinden bahsedemiyor! Montrö Anlaşmasına taş koymak vs dışında!

Þöyle düşünelim iki kara yolu var! Bir E5 diğer TEM. Birinden geçiş bedava. Ancak diğeri paralı.  Bedava olan daha eski ve dar. Paralı olan daha yeni ve geniş. Paralı olduğu halde TEM'de trafik yoğunlu azımsanmayacak şekilde. Peki parayı kim kazanıyor?

Gelelim boğaza. İki geçiş olsun. Biri doğal, biri yapay. Doğal olanan geçiş bedava. Üstelik uluslararası anlaşma ile geçiş engellenemez! Yapay olan ise paralı. Muhtemelen diğerine göre daha geniş ve kısa. Kaza riski daha az. Muhtemelen paralı da olsa buradan geçmeyi tercih edenler epey olacaktır. Ancak yapılacak yatırıma değecek mi? O kadar parayı oraya bağlayıp, o parayı geri döndürememek kötü olmaz mı?
Anlaşma o günkü küçük boyutta olan gemiler için imzalanmış bugün geçen ticaret gemilerinin tamamı dev gemiler yani anlaşmaya dahil değiller.Kanal yapılınca büyük gemilerin tamamı kanalı kullanmak zorunda olacak!

Peki maliyetini ne kadar zamanda kurtaracak. Kanal Süveyş kanalı gibi dümdüz çölden değil, koca bir metropolün içerisinde geçecek! İstimlak bedelleri oldukça fazla olur. Buna kara trafiği için yapılması gereken köprüleri de düşünürsek... ::) ::)

Bir de kanalın inşası sırasındaki trafik keşmekeşini!  :o :o

Bence çok riskli, aciliyeti olmayan bir proje!
Yüksekliği boğaz köprüsünden bile fazla olan  400-500 metrelik dev petrol tankerlerinin boğazdan geçmesi riskli değil yani ?Bu gemilerden birisi boğazda yanarsa  yada boğaz köprüsüne çarparsa ne olur hiç düşündünüz mü?Aciliyeti olan çok önemli bir projedir süratle yapılmalıdır zaten yap işlet devret olarak yapılacak maliyet önemli değil! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Canik - 20 Eylül 2018, 16:32:28
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 16:23:35
Alıntı yapılan: Canik - 20 Eylül 2018, 16:05:45
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 20 Eylül 2018, 15:56:38
Hakikaten projenin gerekli olduğunu söyleyenler bunu neye dayandırarak söylüyorlar. Hiç kimse projenin getirisinden bahsedemiyor! Montrö Anlaşmasına taş koymak vs dışında!

Þöyle düşünelim iki kara yolu var! Bir E5 diğer TEM. Birinden geçiş bedava. Ancak diğeri paralı.  Bedava olan daha eski ve dar. Paralı olan daha yeni ve geniş. Paralı olduğu halde TEM'de trafik yoğunlu azımsanmayacak şekilde. Peki parayı kim kazanıyor?

Gelelim boğaza. İki geçiş olsun. Biri doğal, biri yapay. Doğal olanan geçiş bedava. Üstelik uluslararası anlaşma ile geçiş engellenemez! Yapay olan ise paralı. Muhtemelen diğerine göre daha geniş ve kısa. Kaza riski daha az. Muhtemelen paralı da olsa buradan geçmeyi tercih edenler epey olacaktır. Ancak yapılacak yatırıma değecek mi? O kadar parayı oraya bağlayıp, o parayı geri döndürememek kötü olmaz mı?
Anlaşma o günkü küçük boyutta olan gemiler için imzalanmış bugün geçen ticaret gemilerinin tamamı dev gemiler yani anlaşmaya dahil değiller.Kanal yapılınca büyük gemilerin tamamı kanalı kullanmak zorunda olacak!

Peki maliyetini ne kadar zamanda kurtaracak. Kanal Süveyş kanalı gibi dümdüz çölden değil, koca bir metropolün içerisinde geçecek! İstimlak bedelleri oldukça fazla olur. Buna kara trafiği için yapılması gereken köprüleri de düşünürsek... ::) ::)

Bir de kanalın inşası sırasındaki trafik keşmekeşini!  :o :o

Bence çok riskli, aciliyeti olmayan bir proje!
Yüksekliği boğaz köprüsünden bile fazla olan  400-500 metrelik dev petrol tankerlerinin boğazdan geçmesi riskli değil yani ?Bu gemilerden birisi boğazda yanarsa  yada boğaz köprüsüne çarparsa ne olur hiç düşündünüz mü?Aciliyeti olan çok önemli bir projedir süratle yapılmalıdır zaten yap işlet devret olarak yapılacak maliyet önemli değil!

Dikkatli okursan yapılacak olan kanaldan geçişin daha az risk içerdiğini belirttiğimi görebilirsin!
Ancak risk ikisi için de var. O devasa gemilerden biri yapay kanalda da kaza yapabilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Düşündük lakin kanal istanbulun etrafına gökdelen ve villa dikmeyi düşünenler o riski pek düşünmemiş. Ha boğazda patlamış o tanker ha kanalda ne farkediyor etrafında yine evler olacak yine insanlar olacak ? Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

#57
Alıntı yapılan: Yabgu - 20 Eylül 2018, 16:43:34
Düşündük lakin kanal istanbulun etrafına gökdelen ve villa dikmeyi düşünenler o riski pek düşünmemiş. Ha boğazda patlamış o tanker ha kanalda ne farkediyor etrafında yine evler olacak yine insanlar olacak ?

+1 'ini verdim... Kanal yapalım İstanbul Boğazında kaza olmasın diyenler; Kanal İstanbul' un etrafına 2 adet şehir yapılacak; arsalar paylaşıldı bile -kapışıldı. Tabi ki bu iddia, Anadolu köylüsünün tabiriyle ''dötünü yidiğim ayağıdır''. Sanki Kanal İstanbul da kaza olmayacak! Peki petrol tankeri uçarak mı geçecek? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yabgu - 20 Eylül 2018, 16:43:34
Düşündük lakin kanal istanbulun etrafına gökdelen ve villa dikmeyi düşünenler o riski pek düşünmemiş. Ha boğazda patlamış o tanker ha kanalda ne farkediyor etrafında yine evler olacak yine insanlar olacak ?
Orası sadece gemi geçişleri için yapılacağından kaza orani çok düşük olacak.Birisi Bolu tüneli diğeri Bolu dağının buzlu yüksek rakımlı sisli yolları! Mesajı Paylaş

Kanal istanbul'un bir anlami kalmadi bence. Ha sivil gemilerin bogaz yerine kanali kullanacagini dusunen varsa buyursun. Kimse engel olmaz. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz