İSTANBUL KANALI

Başlatan Subutay, 11 Mayıs 2011, 20:56:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 22 Eylül 2018, 00:56:56




Ben de öyle düşünüyordum. Ancak şimdi şüphelerim var!

Alıntı yapılan: metin62 - 21 Eylül 2018, 22:28:49
Konuyu irdeleyen arkadaşların belirtmiş olduğu gibi bu proje bu güne kadar TC gerçekleştirmek istediğ en büyük ve en pahalı projesi olması planlanıyor.

Hali ile bu ebatta bir projeye başlanmadan evel normalde yapılmakta olan fizibilite  çalışmalarını çok daha fazla özenerek yapılmasını sağlamalıyız.

Ör: Proje sonucunda hedeflenen beklentilerin gerçekleşme olasılığı. Proje sonrası kalıcı ekolojik değişiklikler .Proje finasman ve geri ödemesinin çok iyi hesaplanması gerekir. 

Ekolojik faktörleri ve öngörülere kulak asmadan yapılcak bir proje malesef gelecek nesillerimzin de hayatlarını ve yaşam alanlarını temelden etkileyecektir.

Olası finansal boyutlandırma  hataları ise milletimizin zaten kıt kanaat olan mali durumunu  daha da olumsuz etkileyebilir.

Madem ki bu ebattaki bir proje bizlere kazandırabilecekleri yanında ,geriye dönüşü imkansız  ekolojik riskler barındırdığı iddia ediliyorsa. O zaman  proje sadece siyasi kararlara dayandırılıp başlanılmamalı.

kanaatımca ,bu proje dünyada  ve Türkiyedeki ekolojik dengeler hakkında  uzman tecrübe sahibi yurtiçi  ve yurt dışında  bulunmakta olan üniversitelerce ve uzman akademistler tarafından incelenmesi tartışılması sonrası oluşacak ortak raporlar sonucunda karar verilmesi en doğru olan yöntemdir. 

Amaç projeye köstek olmak değil ,bilakis proje sonrası hepsimizin  nesillerce gururlanabileceği bir sonuca ulaşmak.

Kargaşaya neden olan da bu zaten. Ülkenin en büyük pprojesi deniliyor kimilerince. Cumhurbaşkanı prestij projesi diyor. Bazıları karşı çıkıyor, bazıları destekliyor. Ancak o destekleyenler bu projenin ülkeye ne gibi yararı olacağı konusunda net bir şey ortaya koyamıyor bile.

Eğer devlet gerçekten bu projeyi hayata geçirme niyetindeyse, bütün maliyetleri, bu maliyetleri karşılaması düşünülen gelirleri, getirileri vs açıklaması gerekir!

Bu guzergahlar hikaye. Olasi senaryolari yazmayi denemis onu da becerememis.

Ana fikir: Londrayi Pekine baglamak. Manş tuneli, marmaray falan bunun etaplari.
Uc ana guzergah var: Rusya uzerinden, Tr uzerinden, Kuzey Afrikadan.

Rusya uzerinden gecis sorunsuz. Ama ruskiler sorunlu. Tr uzerinden gecis ermenistan'dan olmaz. Ortada bir bogaz var, sen yenisini ekliyorsun.
Kuzey afrika hattinda da bir kanal, bir bogaz bir de devletsiz
Kalmis Libya var.
Bu resimi cizen bildigin istanbul trafik yogunlugunu resmetmiş. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: firtinabaskan - 21 Eylül 2018, 23:58:09
Alıntı yapılan: UYVAR - 21 Eylül 2018, 23:53:29
Alıntı yapılan: Nutuk - 21 Eylül 2018, 23:17:35
Cok guzel fikir, ancak ufak bir sorun var. Koskoca bogazi tikayacak boyutta bir tanker bulmamiz gerekir daha henuz uretilmedi

Var var olmaz olur mu. Seawise giant vardi hindistan'da sokuldu. Su anda prelude var. Bogazin en dar yerinde ya da en sig yerinde batirsan... Gecen bir gemi yaliya daldi mesela. İnsanin aklina neler geliyor. 🤔

Bunun daha ötesi tehlikeli madde taşıyan isimsiz bir geminin battığını düşünelim veya rasyasyon yayan çıkarılması oldukça güç vs vs bir sürü senaryo üretilir

Batabilir!

Montro de hertur ticari gemi gecisini onaylamisiz birkere, tehlikeli madde gecemez diye bir kisitlama yok maalesef.

Hele hele bir kanal tehlikeli madde tasiyan gemilerin Bogaz gecisini hicbir sekilde engelleyemiyecek, kanalda durdurma hakkin var Bogazlarda YOK! Mesajı Paylaş

Güçlü devletlerin son yillardaki politikalarina bakarsaniz cikarlari geregi istedikleri her anlaşmadan çekilebiliyorlar. Bunu yapabilmenin tek şarti güçlü olmak. Amaç montrö'yü delmek ise, kanal istanbul'a gerçekten gerek yok. Amaç bazi çevreleri dahada zenginleştirmek ise onu bilemem. Zamani geldiginde güçłü bir türkiye varsa ve dünya konjontürünü dogru kullanabilirse bunu 50 milyar dolar harcamadan ve çevreye zarar vermeden başarabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 22 Eylül 2018, 15:32:39
Alıntı yapılan: firtinabaskan - 21 Eylül 2018, 23:58:09
Alıntı yapılan: UYVAR - 21 Eylül 2018, 23:53:29
Alıntı yapılan: Nutuk - 21 Eylül 2018, 23:17:35
Cok guzel fikir, ancak ufak bir sorun var. Koskoca bogazi tikayacak boyutta bir tanker bulmamiz gerekir daha henuz uretilmedi

Var var olmaz olur mu. Seawise giant vardi hindistan'da sokuldu. Su anda prelude var. Bogazin en dar yerinde ya da en sig yerinde batirsan... Gecen bir gemi yaliya daldi mesela. İnsanin aklina neler geliyor. 🤔

Bunun daha ötesi tehlikeli madde taşıyan isimsiz bir geminin battığını düşünelim veya rasyasyon yayan çıkarılması oldukça güç vs vs bir sürü senaryo üretilir

Batabilir!

Montro de hertur ticari gemi gecisini onaylamisiz birkere, tehlikeli madde gecemez diye bir kisitlama yok maalesef.

Hele hele bir kanal tehlikeli madde tasiyan gemilerin Bogaz gecisini hicbir sekilde engelleyemiyecek, kanalda durdurma hakkin var Bogazlarda YOK!

Sayın nutuk ben zaten tehlikeli madde geçemez demiyorum geçerken batarsa diyorum ondan sonrakilerin geçişi uluslararası 1998 tüzüğünü kabul ettirdiğimizden ötürü engellenebilir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: firtinabaskan - 23 Eylül 2018, 03:31:33
Sayın nutuk ben zaten tehlikeli madde geçemez demiyorum geçerken batarsa diyorum ondan sonrakilerin geçişi uluslararası 1998 tüzüğünü kabul ettirdiğimizden ötürü engellenebilir

Engellenebilir mi engellenemez mi pek emin degilim. Benim bildigim gemileri durdurup arama yetkisi sadece yasadisi veya tehlikeli madelerin varligi kuvvetli bir istihbarat oldugunda alinabildigi, yoksa gemilerin yuklerini bile kontrol hakina sahip degiliz. Montro antlasmalari kesinlikle serbest gecislerin altini ciziyor.

He deseler biz Montro antlasmasini yirtip atacagiz ve gemilerin gecisini kanaldan zorlayacagiz is degisir, ancak hic boyle bir niyet ne soylendi ne de varligi var. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 23 Eylül 2018, 10:45:27
Alıntı yapılan: firtinabaskan - 23 Eylül 2018, 03:31:33
Sayın nutuk ben zaten tehlikeli madde geçemez demiyorum geçerken batarsa diyorum ondan sonrakilerin geçişi uluslararası 1998 tüzüğünü kabul ettirdiğimizden ötürü engellenebilir

Engellenebilir mi engellenemez mi pek emin degilim. Benim bildigim gemileri durdurup arama yetkisi sadece yasadisi veya tehlikeli madelerin varligi kuvvetli bir istihbarat oldugunda alinabildigi, yoksa gemilerin yuklerini bile kontrol hakina sahip degiliz. Montro antlasmalari kesinlikle serbest gecislerin altini ciziyor.

He deseler biz Montro antlasmasini yirtip atacagiz ve gemilerin gecisini kanaldan zorlayacagiz is degisir, ancak hic boyle bir niyet ne soylendi ne de varligi var.

Boğazlardaki geçişler sadece möntroye bağlı değil türkte tarafından imo ya onaylatılmış kurallar mevcut daha doğrusu tüzükler o yüzden sürekli değil ancak belli şartlarda engelleme hakkı var türkiyenin bunuda bir plan dahilinde sıklıkla yaparsan geçişler bir nevi kapanmış gibi birşey olur tabi bunlar bazı ülkelerinin işine gelir rusya çok kızar vs vs yani bu olay çok karışık yukarıda mesela bir geminin boğazda başka gemiyi geçemeyeceği kanunende yerler mevcut orada olacak bir olayda arkadaki gemiler bekleyecek beklemeyi geçtim tehlikeye girecekleri için römork tutmak zorunda kalacak demir atmak zorunda kalacak izinle vs vs vs ama dahada güçlenmek lazım gibi gibi Mesajı Paylaş

Bu kurallar mevcut ama kendin de dedigin gibi surekli yapamazsin, bize surkli birsey gerekir eger kanaldan para kazanmak istiyorsak.

Su ana kadar ne devlet ne de bilir kisiler bu kanal nasil para yapar, kendini amorti eder diye bir aciklama yapmadi (veya yapamadi)


Devletime yararli birseyi sonuna kadar desteklerim, ama ben bu kanal projesinde birak yarar kendini amorti edebilecek potansiyel bile goremiyorum.

50 milyar yarari olamiyan bir proje yerine birsuru ihtiyacimiz olan baska projeler uretilebilir, Turkiyenin yetim hakki olan paralari heba etme gibi bir luksu olamaz Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 23 Eylül 2018, 13:14:13
Bu kurallar mevcut ama kendin de dedigin gibi surekli yapamazsin, bize surkli birsey gerekir eger kanaldan para kazanmak istiyorsak.

Su ana kadar ne devlet ne de bilir kisiler bu kanal nasil para yapar, kendini amorti eder diye bir aciklama yapmadi (veya yapamadi)


Devletime yararli birseyi sonuna kadar desteklerim, ama ben bu kanal projesinde birak yarar kendini amorti edebilecek potansiyel bile goremiyorum.

50 milyar yarari olamiyan bir proje yerine birsuru ihtiyacimiz olan baska projeler uretilebilir, Turkiyenin yetim hakki olan paralari heba etme gibi bir luksu olamaz

Þimdi şöyle sayın nutuk planlanan ne yani detaylar önemli bu projede yapımı önemli değil önemli olan bittiği yıldaki dünya şartlar dostlar düşmanlar türkiye askeri açıdan 1 seviye daha atladığını varsaydığımızda kanal istanbul varken boğazdan geçememenle ilgili muhakkak birşeyler bulunur zaten sözleşme zamanında geçen gemi seferleriyle şuanki arasında uçurum var birde 10 yıl sonrası zaten istemesede bu trafiği boğaz kaldırmayacak ben şöyle düşünüyorum tabiki komple engellemek güç ama sekteye uğratmamız bile gemileri mecbur kanal istanbula sevk eder niye diyecek olursanız bu adam kuru yük taşıyor veyahut anlaşma gereği sallıyorum 30 gün sonra mal teslim diyor vs ee bir engelleme yapıldığında 10 gün bekleyebilecekmi demirleyip biryere ki zaten onada para ödeyecek gemi doğal olarak mantıklı olmuyor seve seve kanal istanbulun yolunu tutacak diye düşünüyorum %100 olmasa bile epey bir kaydırma olur işte o anda bizim güçlü olmamız durumunda herşey olur zaten şu laf hep dönüyor özel anlaşmalar örnek sallıyorum yine abd bandralı gemi 5 yerine 3 e geçsin gibi yani bu proje bitmeden kimse getirisini götürüsünü hesaplayamaz zannımca.Ozamanki gemi trafiği diğer kanallardaki geçiş ücretleri vs vs konu uzar gider saygılar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: firtinabaskan - 23 Eylül 2018, 15:21:00
Þimdi şöyle sayın nutuk planlanan ne yani detaylar önemli bu projede yapımı önemli değil önemli olan bittiği yıldaki dünya şartlar dostlar düşmanlar türkiye askeri açıdan 1 seviye daha atladığını varsaydığımızda kanal istanbul varken boğazdan geçememenle ilgili muhakkak birşeyler bulunur zaten sözleşme zamanında geçen gemi seferleriyle şuanki arasında uçurum var birde 10 yıl sonrası zaten istemesede bu trafiği boğaz kaldırmayacak ben şöyle düşünüyorum tabiki komple engellemek güç ama sekteye uğratmamız bile gemileri mecbur kanal istanbula sevk eder niye diyecek olursanız bu adam kuru yük taşıyor veyahut anlaşma gereği sallıyorum 30 gün sonra mal teslim diyor vs ee bir engelleme yapıldığında 10 gün bekleyebilecekmi demirleyip biryere ki zaten onada para ödeyecek gemi doğal olarak mantıklı olmuyor seve seve kanal istanbulun yolunu tutacak diye düşünüyorum %100 olmasa bile epey bir kaydırma olur işte o anda bizim güçlü olmamız durumunda herşey olur zaten şu laf hep dönüyor özel anlaşmalar örnek sallıyorum yine abd bandralı gemi 5 yerine 3 e geçsin gibi yani bu proje bitmeden kimse getirisini götürüsünü hesaplayamaz zannımca.Ozamanki gemi trafiği diğer kanallardaki geçiş ücretleri vs vs konu uzar gider saygılar.

Hocamnoktavirgülalttireboşlukhiçbirşeykullanmadaniletiyazıncainsanokuduğunudaanlamıyor! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: firtinabaskan - 23 Eylül 2018, 15:21:00
Alıntı yapılan: Nutuk - 23 Eylül 2018, 13:14:13
Bu kurallar mevcut ama kendin de dedigin gibi surekli yapamazsin, bize surkli birsey gerekir eger kanaldan para kazanmak istiyorsak.

Su ana kadar ne devlet ne de bilir kisiler bu kanal nasil para yapar, kendini amorti eder diye bir aciklama yapmadi (veya yapamadi)


Devletime yararli birseyi sonuna kadar desteklerim, ama ben bu kanal projesinde birak yarar kendini amorti edebilecek potansiyel bile goremiyorum.

50 milyar yarari olamiyan bir proje yerine birsuru ihtiyacimiz olan baska projeler uretilebilir, Turkiyenin yetim hakki olan paralari heba etme gibi bir luksu olamaz

Þimdi şöyle sayın nutuk planlanan ne yani detaylar önemli bu projede yapımı önemli değil önemli olan bittiği yıldaki dünya şartlar dostlar düşmanlar türkiye askeri açıdan 1 seviye daha atladığını varsaydığımızda kanal istanbul varken boğazdan geçememenle ilgili muhakkak birşeyler bulunur zaten sözleşme zamanında geçen gemi seferleriyle şuanki arasında uçurum var birde 10 yıl sonrası zaten istemesede bu trafiği boğaz kaldırmayacak ben şöyle düşünüyorum tabiki komple engellemek güç ama sekteye uğratmamız bile gemileri mecbur kanal istanbula sevk eder niye diyecek olursanız bu adam kuru yük taşıyor veyahut anlaşma gereği sallıyorum 30 gün sonra mal teslim diyor vs ee bir engelleme yapıldığında 10 gün bekleyebilecekmi demirleyip biryere ki zaten onada para ödeyecek gemi doğal olarak mantıklı olmuyor seve seve kanal istanbulun yolunu tutacak diye düşünüyorum %100 olmasa bile epey bir kaydırma olur işte o anda bizim güçlü olmamız durumunda herşey olur zaten şu laf hep dönüyor özel anlaşmalar örnek sallıyorum yine abd bandralı gemi 5 yerine 3 e geçsin gibi yani bu proje bitmeden kimse getirisini götürüsünü hesaplayamaz zannımca.Ozamanki gemi trafiği diğer kanallardaki geçiş ücretleri vs vs konu uzar gider saygılar.
Alıntı yapılan: firtinabaskan - 23 Eylül 2018, 15:21:00
Alıntı yapılan: Nutuk - 23 Eylül 2018, 13:14:13
Bu kurallar mevcut ama kendin de dedigin gibi surekli yapamazsin, bize surkli birsey gerekir eger kanaldan para kazanmak istiyorsak.

Su ana kadar ne devlet ne de bilir kisiler bu kanal nasil para yapar, kendini amorti eder diye bir aciklama yapmadi (veya yapamadi)


Devletime yararli birseyi sonuna kadar desteklerim, ama ben bu kanal projesinde birak yarar kendini amorti edebilecek potansiyel bile goremiyorum.

50 milyar yarari olamiyan bir proje yerine birsuru ihtiyacimiz olan baska projeler uretilebilir, Turkiyenin yetim hakki olan paralari heba etme gibi bir luksu olamaz

Þimdi şöyle sayın nutuk planlanan ne yani detaylar önemli bu projede yapımı önemli değil önemli olan bittiği yıldaki dünya şartlar dostlar düşmanlar türkiye askeri açıdan 1 seviye daha atladığını varsaydığımızda kanal istanbul varken boğazdan geçememenle ilgili muhakkak birşeyler bulunur zaten sözleşme zamanında geçen gemi seferleriyle şuanki arasında uçurum var birde 10 yıl sonrası zaten istemesede bu trafiği boğaz kaldırmayacak ben şöyle düşünüyorum tabiki komple engellemek güç ama sekteye uğratmamız bile gemileri mecbur kanal istanbula sevk eder niye diyecek olursanız bu adam kuru yük taşıyor veyahut anlaşma gereği sallıyorum 30 gün sonra mal teslim diyor vs ee bir engelleme yapıldığında 10 gün bekleyebilecekmi demirleyip biryere ki zaten onada para ödeyecek gemi doğal olarak mantıklı olmuyor seve seve kanal istanbulun yolunu tutacak diye düşünüyorum %100 olmasa bile epey bir kaydırma olur işte o anda bizim güçlü olmamız durumunda herşey olur zaten şu laf hep dönüyor özel anlaşmalar örnek sallıyorum yine abd bandralı gemi 5 yerine 3 e geçsin gibi yani bu proje bitmeden kimse getirisini götürüsünü hesaplayamaz zannımca.Ozamanki gemi trafiği diğer kanallardaki geçiş ücretleri vs vs konu uzar gider saygılar.

Ağzına sağlık benimde anlatmak istediğim buydu ileride getirisi götürüsü ne olduğu hesaplanamaz.  Bu projeye başlamadan evvel mutlaka bütün riskler göz önüne alınmıştır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz