Sohbet...

Başlatan SÜVARİ, 10 Nisan 2009, 14:57:24

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: leventkepir - 02 Eylül 2018, 15:40:56
Bir dakika, İnönü savaş sırasında uçak mı istememiş. Kahkah kah kah. Bence adamın adını dokuza çıkarmışlar.

Sn. menderes milletvekili nuri demirağı yanına alıp. Yeni bir dünya kurulur Türkiye de yerini alır diyememiş. Devletinkini kapatmış. E peki.

Hayır şöyle oluyor , kendisi inönü ile iletişime geçmek istese de geçemiyor veya geçirilmiyor. Belkide inönü ilgilenmiyor.

Menderes iktidara geldiğinde Nuri demirağ zaten uçak yapımı burnundan gelmiş bir şekilde fabrikayı kapatmış ve batmıştı.

Kaldı ki açık olsa da menderesin ilgilenip ilgilenmeyeceğini bilmek zor.


Ha bu iki yapıda kalsaydı şu an dev havacılık şirketleri olacaktı demek zor. Çünkü jet motoruna geçildikten sonra dünyadaki bir çok uçak üreticisi uyum sağlayamayıp battı. Bizimkilerin de batmayacağı şaibeli. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#611
 Siz örgütsünüz dimi lan bende atipik psikoz var da şüpheciyim biraz. Kaynakları okusan mektubu görürsün ben okudum. Bu önüme atılan kaynakları hadi doğru kabul edelim. İnönünün çevresi sıcak bakmamış kendisine çünkü devletin de var peki diyelim. Menderesin kapaması ne oluyor orada takıldım. Ne bu böyle? Bu sırada da bayraktarın yapımcılarına cemkiriliyor. Komplike örgütsünüz dimi lan? :D Valla Halamın bıyığı olsa amcam olurdu. Mesajı Paylaş

Kapatılan uçak fabrikası Nuri Demirağ'ın kurduğu fabrikadır. Devletin elindeki derken neyi kasdettiğinizi anlamadım.
Kayserideki uçak fabrikası ise 1950 ye kadar yurtdışından lisans alarak üretim yapmış, 1950 den sonra ise 2. HİBM olarak bakım ve ikmal merkezine çevrilmiştir.
Nuri Demirağ'ın CHP ye karşı görüşte olmasının nedeni zaten devlet kurumlarından beklediği desteği almaması ve İnönü'nün vurdumduymazlığından kaynaklanmaktadır.
Mesajı Paylaş

2 uçak fabrikamız vardı. Kayseri Uçak Fabrikası, 6 Ekim 1926′da açıldı. Burada birçok uçak yapıldı. Bunların önemli bir kısmı satıldı. İkinci uçak fabrikası ise 1940 yılında Akköprü'de, 1944′te Etimesgut'ta açıldı. Fabrikalarda Majister ve THK-2, THK-5, THK-10 eğitim, sağlık ve nakliye uçakları üretildi. Geçenlerde hangardan çıkarılan bir eğitim uçağı "Türkiye'nin ilk eğitim uçağı" olarak tanıtıldı! Oysa ilk eğitim uçakları, 1940 yılı sonunda Akköprü'de yapılıyor ve hizmete sunuluyordu. İlk uçak motoru da, Gazi İstasyonu karşısındaki tesislerde üretilecekti. Hepsi 1952 yılında kapatıldı. Kayseri Uçak Fabrikası, marangoz atölyesi yapıldı. Uçak Motoru Fabrikası traktör atölyesine çevrildi. Etimesgut'ta elektrik sobaları ve benzerleri üretildi.
Bir karar vermeden önce günü değil, geleceği ve tarihi düşünmeli. Tarih, yanlış yapanları affetmiyor.

Turgut ÖZAKMAN Mesajı Paylaş

Yahu siz walt disney tarih yapıyorsunuz. Ben diyorum ki a+b+c=? sen diyorsun ki a+z=a Mesajı Paylaş

Etimesgut ile ilgili yazılanlar kısmen doğrudur. 1952 yılında toplanan THK genel merkez kurulu'nun kararıyla fabrika MKEK'e devredilmiş, fabrika 1959 a kadar kadar üretime devam etmiş, daha sonra traktör ve tekstil fabrikalarına çevrilmiştir. fabrika 1968 e kadar üretim yapmış daha sonrada kapatılmıştır.Kayseri uçak fabrikası ile ilgili yazılanlar ise yanlıştır. Fabrika kapatılmadı. Sadece üretim sonlandırıldı. Kayseri'deki fabrika hala bakım ve onarım faaliyetlerine devam ediyor. Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: leventkepir - 02 Eylül 2018, 16:01:23
Siz örgütsünüz dimi lan bende atipik psikoz var da şüpheciyim biraz. Kaynakları okusan mektubu görürsün ben okudum. Bu önüme atılan kaynakları hadi doğru kabul edelim. İnönünün çevresi sıcak bakmamış kendisine çünkü devletin de var peki diyelim. Menderesin kapaması ne oluyor orada takıldım. Ne bu böyle? Bu sırada da bayraktarın yapımcılarına cemkiriliyor. Komplike örgütsünüz dimi lan? :D Valla Halamın bıyığı olsa amcam olurdu.

2 uçak fabrikamız vardı. Kayseri Uçak Fabrikası, 6 Ekim 1926′da açıldı. Burada birçok uçak yapıldı. Bunların önemli bir kısmı satıldı. İkinci uçak fabrikası ise 1940 yılında Akköprü'de, 1944′te Etimesgut'ta açıldı. Fabrikalarda Majister ve THK-2, THK-5, THK-10 eğitim, sağlık ve nakliye uçakları üretildi. Geçenlerde hangardan çıkarılan bir eğitim uçağı "Türkiye'nin ilk eğitim uçağı" olarak tanıtıldı! Oysa ilk eğitim uçakları, 1940 yılı sonunda Akköprü'de yapılıyor ve hizmete sunuluyordu. İlk uçak motoru da, Gazi İstasyonu karşısındaki tesislerde üretilecekti. Hepsi 1952 yılında kapatıldı. Kayseri Uçak Fabrikası, marangoz atölyesi yapıldı. Uçak Motoru Fabrikası traktör atölyesine çevrildi. Etimesgut'ta elektrik sobaları ve benzerleri üretildi.
Bir karar vermeden önce günü değil, geleceği ve tarihi düşünmeli. Tarih, yanlış yapanları affetmiyor.

Sayın Levent Kardeşim/Abi

Örgüt falan değilim. Askeri Tarihçiyim. Tam derinlemesine araştırdığım bir konu olmasa da kulak dolgunluğum ve dönem  hakkında bilgim var.

2. dünya savaşının başından başlayan ingiltere üzerinden Türkiyeye bir askeri malzeme hibesi zaten var. Çünkü savaştan önce yapılan antlaşmayla İngiltere Türkiyeyi korumayı ve silahlandırmayı taahüt ediyor. Bunu bir süre sonra idare edemeyince topu Abd'ye atıyor ve abd Türkiyeyi silahlandırmaya başlıyor.Öyle bir Alman tehditi var ki Yunanla Türkü can kardeş yapıyor. Savaştan sonra abd'nin atom bombası ile yaptığı şekli iyi gören rusya bir kaç seneye atom bombasını yapınca zaten soğuk savaş başlıyor. Bu dönemde ciddi bir sovyet yayılması ve tehdidi var.
Adamlar direk bizden toprak istiyorlar. Kapına dayanmışlar.

Napacaksın ? Nuri beyin döneminin en gelişmiş uçaklarından olarak nitelendirilen ancak eşdeğeri alman uçağı yanında kartalın karşısındaki serçe gibi kalan ve halihazırda düşman alman motorlarını kullanan nud-36 uçağına mı güveneceksin yoksa Türk Havacılık Sanayisinin top noktası olan daha projesi çizildiği sıralarda düşman sovyetlerin 15 yıl önce ürettikleri ilk jet uçağından 3-4 kat güçsüz motorlara sahip thk-16'yı silahlandırma umudunamı bel bağlıyorsunuz ? Thk-16'nın yerine hibe edilen shooting starlarla bir kıyaslayın isterseniz bir de ?


Yada günümüzden bir kurgu örnek vereyim ?

Trump tüm dünyayı ele geçirmek istese ve biz onlarla sınır olsak f-22, f-35 lere karşı milli f-5 seviyesindeki uçağımızamı bel bağlamalıyız yoksa rusyadan hibe edilecek pakfa ve su-35 lere mi ?



Söz konusu dönemler dünyanın hop oturup hop kalktığı ve Türkiyenin şu anla karşılaştırılamayacak derecede ekonomik olarak kötü durumda ve işgal tehlikesi altında olduğu yıllardı.

O yapmadı bu seçmedi demede den önce dönemin şartlarına bakalım karşılaştıralım düşünelim. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#618
---- Tamam Peki ----- Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: leventkepir - 02 Eylül 2018, 17:16:28
Evet milli F5 lere bel bağlamalıyız. RAMledimi iş biter. Ve F5 değil o iranın.

Yakalarsanız ramlerdiniz . Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz