Yerli Hava-Hava Füze Projesi

Başlatan ~~İsmaiL~~, 11 Haziran 2011, 17:56:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#370
Gökhan'ın sıvı yakıtlı ramjet olması hiç mantıklı gelmiyor.
99.99% Gökhan füzesi katı yakıtlı ramjet motorlu havadan havaya atılan füzedir. 1970'lerden itibaren sıvı yakıtlı ramjet motorları pek tercih edilmiyor,devasa boyutlara ulaşmasına yol açar. Katı yakıtlı daha güvenli, dış faktörlerden az etkilenir ve patlama riski de düşük olağanüstü kazalarda. Sıvı yakıtlı ramjetin raf ömrü kısadır, sıvı oksitli yakıt tehlikelidir, patlama riski yüksek.

Hepimize bilinen katı yakıtlı ramjet hava-hava füzesi Meteor. Gemisavar füzesi olarak ise örneği katı yakıtlı
ramjet Brahmos(Yahont, P-800).

Mesajı Paylaş

#371
Bende öyle düşünüyorum ama teknik bir bilgiyle değilde biraz magazinsel hissiyatla. Meteor a şartlandığımız için midir bilmiyorum ama gerçekten de sıvı yakıtlı ramjet hava hava füzesi kulağa biraz garip geliyor. Ama Rafael + Meteor tehdidinde olsun da nasıl olursa olsun. İlla biri sıvı biri katı olacak ise sanki tam tersi olsa hava hava füzesi katı yakıtlı  antiradyasyon akbaba füzesi sıvı yakıtlı olsa daha mantıklı olur gibi geliyor. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sene olmuş 2025, sıvı yakıtlı ramjet motorlu füze demek benzinli karbüratör ile çalışan yeni araba demektir. Mesajı Paylaş

chatgpt ye sordum katı ve sıvı ramjet motorları mukayese etti


 

1. Katı Yakıtlı Ramjet Motorlar 
Katı yakıtlı ramjetler, genellikle sabit bir itki sağlayan ve basit yapıya sahip motorlardır. Yakıt, genellikle motorun içinde sabit bir şekilde bulunur ve yanma sırasında gaz fazına geçerek enerji sağlar.

Avantajları: 
- Basitlik: Daha az hareketli parça içerir, bu da üretim ve bakım maliyetlerini düşürür. 
- Depolama Kolaylığı: Katı yakıt uzun süre depolanabilir ve çevresel faktörlerden daha az etkilenir. 
- Hızlı Çalıştırma: Katı yakıt, sıvıya göre daha hızlı ateşlenebilir. 
- Güvenlik: Sıvı yakıtlara kıyasla sızıntı veya dökülme riski yoktur. 

Zorlukları: 
- Kontrol Edilemez Yanma: Yanma başladıktan sonra durdurulamaz veya itki kontrolü sağlanamaz. 
- Enerji Yoğunluğu: Katı yakıtlar, sıvı yakıtlara kıyasla daha düşük enerji yoğunluğuna sahiptir. 
- Sınırlı Esneklik: Motorun tasarımı, yakıtın geometrisine bağlıdır ve bu, performans optimizasyonunu kısıtlar. 

---

2. Sıvı Yakıtlı Ramjet Motorlar 
Sıvı yakıtlı ramjetler, yanma odasına püskürtülen sıvı yakıtın hava ile karışarak yanmasıyla çalışır. Bu tür motorlar genellikle daha karmaşıktır.

Avantajları: 
- İtki Kontrolü: Yakıt akışı kontrol edilerek itki ayarlanabilir ve motor kapatılabilir. 
- Yüksek Enerji Yoğunluğu: Sıvı yakıtlar, genellikle daha fazla enerji yoğunluğuna sahiptir ve daha uzun menzil sağlar. 
- Optimize Edilebilir Performans: Yanma süreci ve hava-yakıt karışımı optimize edilebilir. 

Zorlukları: 
- Karmaşıklık: Yakıt tankları, pompalar ve püskürtme sistemleri gibi ek bileşenler gerektirir. 
- Güvenlik Sorunları: Sıvı yakıtlar, sızıntı, buharlaşma ve yanıcılık açısından daha fazla risk taşır. 
- Depolama ve Taşıma: Sıvı yakıtlar, düşük sıcaklıklarda donabilir veya buharlaşabilir, bu da depolama ve taşıma zorluklarına yol açar. 

---

Genel Karşılaştırma 
ÖzellikKatı Yakıtlı RamjetSıvı Yakıtlı Ramjet
BasitlikDaha basitDaha karmaşık
İtki KontrolüYokVar
Enerji YoğunluğuDaha düşükDaha yüksek
Depolama KolaylığıDaha kolayDaha zor
GüvenlikDaha güvenliDaha riskli
EsneklikDüşükYüksek


Sonuç
Katı yakıtlı ramjetler, basitlik ve güvenilirlik gerektiren, kısa süreli ve maliyet etkin görevler için idealdir.
Sıvı yakıtlı ramjetler, daha yüksek enerji gereksinimi olan, uzun menzil veya değişken itki ihtiyacı bulunan görevler için uygundur.
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sn.yaşar

Verdiğiniz kaynakta bazı veriler,doneler sunup 5.10 m olacaktır diyor.yani kendi öngörüsünü ve tahminini sunuyor.


Kesin bilgi Sage yetkilileri 5.10 m olduğunu belirttiler şeklinde bir açıklaması yok,kesinlik belirten.


5.10 m lik bir AA füzesini Kaan muhtemelen dahili olarak taşıyamaz Mesajı Paylaş

#375
Alıntı yapılan: Denizci16 - 02 Ocak 2025, 09:09:54Sn.yaşar

Verdiğiniz kaynakta bazı veriler,doneler sunup 5.10 m olacaktır diyor.yani kendi öngörüsünü ve tahminini sunuyor.


Kesin bilgi Sage yetkilileri 5.10 m olduğunu belirttiler şeklinde bir açıklaması yok,kesinlik belirten.


5.10 m lik bir AA füzesini Kaan muhtemelen dahili olarak taşıyamaz

Meteor füzesi;
 Uzunluk 365 santimetre (144 in)


Gökhan 5.10 cm bilgisinin doğru olma ihtimali zayıf. Kesinlikle KAAN yuvasına sığması SAGE'ye söylenen ilk tasarım şartı olmuştur bence...
Bu arada konuşup duruyoruz ama KAAN silah yuvasının ebatları belli mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 02 Ocak 2025, 05:53:45Sene olmuş 2025, sıvı yakıtlı ramjet motorlu füze demek benzinli karbüratör ile çalışan yeni araba demektir.

Tam olarak sıvı değil, eski sage müdürü Gurcan Okumuş jel formunda olacak demişti yakıt için.

Bunun avantajı çok büyük. Bir kere yanmayı kontrol edebiliyorsun. Sıvı yakıtlar daha verimli olduğundan 250-300 km max menzil hayal değil. Mesajı Paylaş

Çinlilerin pl-21 ramjet hava hava füzesi var. 6 metre boyu. J-20nin iç haznesine sığıyor. Kaan da J-20 gibi büyük bir uçak. 5.1 metrelik iç hazneler olabilir bizde de. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Karga - 02 Ocak 2025, 11:57:42Çinlilerin pl-21 ramjet hava hava füzesi var. 6 metre boyu. J-20nin iç haznesine sığıyor. Kaan da J-20 gibi büyük bir uçak. 5.1 metrelik iç hazneler olabilir bizde de.

Yanlış , j20 nin iç haznesine sığan pl15. 3.99 metre boyunda bir füze.
Gökhan maksimum bu kadar olur , fazlası olmaz.

Mesajı Paylaş

#379
Sn Deizci16,

Evet, 5.1m boy, bu haberi yazan turdef yazarının düşüncesi. Olabilir de, olmayabilir de!
Mantıken 4m civarı bir füze olması gerekir Gökhan'ın. Ama uçağın son halini de bilmiyoruz.

Sn HKY,

Bravo!
Sıvı/jel yakıt bunlar. Brahmos ta öyle. Brahmos'ta çift kademe var. İlk kademe katı yakıtlı booster. Füzeyi, süpersonik hıza ulaştırıyor ki Ramjet devreye girebilsin. Sonra sıvı/jel yakıtlı Ramjet itkiyi sağlıyor.

Sıvı yakıtlar çok daha yüksek enerji vermelerine rağmen stok olarak tutulmaları zor, kullanımda da problemli yakıtlar. Sonra katı yakıtlara, yakıtın daha etkin ve enerjili yanmasını sağlamak için özel metal partiküller katkı olarak eklenir. Bunu sıvı yakıtta yapamazsınız. Çünkü bu partiküller dibe çöker. Oysa jel yakıtta bu partikülleri ekleyebiliyorsunuz. Sonra stoklanma açısından da jel yakıt, katı yakıt gibi davranıyor. Yani hem sıvı yakıtın, hem de katı yakıtın avantajlarını elde edebiliyorsunuz. Ayrıca katı yakıtta hız arttırma ve azaltma kontrolü çok zor. Oysa sıvı ve sıvı/jel yakıtta enjektör ile yakıt miktarını azaltıp çoğaltarak hız ayarlaması yapabilirsiniz.

https://vajiramandravi.com/quest-upsc-notes/brahmos-missile/
https://swarajyamag.com/defence/drdo-makes-a-step-forward-in-making-indias-very-own-brahmos-like-supersonic-cruise-missile-tests-its-liquid-ramjet-fuel
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz