Yerli Hava-Hava Füze Projesi

Başlatan ~~İsmaiL~~, 11 Haziran 2011, 17:56:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Şöyle bir beyin fırtınası yapıyorum.

 Türkiye'nin 5 adet hava hava füzesi çalıştığına dair bir bilgi dolaşıyordu. Resmi kaynaklardan birisi bu lafı etti diye hatırlıyorum bulursam atarım. Şöyle bir durum olabilir mi.

Akdoğan ismi 2 3 defa zikredilen İHA'larda kullanılacak kısa menzilli hava hava füzesi, Bozdoğan görüş içi, Gökdoğan görüş ötesi, katı yakıtlı Meteor füzesine benzeyen 350 400cm boyunda bir füze ve 5 metreyi geçen 300km'ye varan belki Kaan'ın kanat altında taşınmayan ama AWACS, Tanker filolarını ama Kaan'ın aydınlatması ile ama TF2000'in aydınlatması ile ama Awacs'larımızın veyahut yerdeki radar ağımızın aydınlatması ile çok saçma menzillere sahip az üretilecek bir stratejik füze.


SSB, gelecek tehdit algısında AWACS, HAVASOJ,TANKER uçaklarının  bertaraf edilmesi olan bir platform olamaz mı. SSB belki gelecek kullanımda radar aydınlatmaların performanslarına güvenip böyle kendimize has bir proje başlatmıştır. Ayrıca KAAN'ın kanat altında taşıyamadı diyelim bu noktada bile Kaan böyle radarda cam gibi parlayacak hali yok yaa. Beyazıt Karataş Kaan'ın F 35 radarları tarafından 30 40km kala fark edileceğini söylemişti.(5.nesil Bloklarında) Kaan bu füze ile 70km den fark edilsin o noktada Kaan çoktan  farklı aydınlatmalar ile füzesini göndermiş kaçış manevrasını yapmış olmaz mı. Ayrıca karşısına gelecek her tehdit algısı da 5. Nesil Fighter olmayacak. İran, Ermenistan Suriye, Doğu Akdeniz ve Ege bölgesinde tehdit algısı olarak 4. nesil Amerikan Rus ve hatta Fransız avcıları var. İleride Kızılelma gibi İHA'lar olacak bu noktada SSB menzil ve motor darbe kontrolü daha iyi mekanizmaya sahip bir ürün istemiş olamaz mı.

Jel yakıtlı Akbaba , gemi savar projelerimiz olacak bu kazanıma giden yolda Hava Hava füzesi projelendirmişizdir belkide.

Diyeceksiniz ki hiç haberimiz olmadı böyle bir açıklamaya yakın açıklama yapılmadı evet doğru ama hatırlatırım Siper Blok 3 serisini de yolu çok aldıktan sonra böyle böyle dendi, ya da Bozdoğan ve Gökdoğanın 1 fuar sonra isimlerinin tam tersi olacak şekilde değiştiğini gördük. Benimki bir beyin fırtınası kafamda böyle bir füzenin nasıl aydınlatılacağına dair çok şüpheci yaklaşımlarım var ama acaba mı diye fikrimi belirttim.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer. Bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#381
Brahmos(P-800) ilk kademedeki booster roket motoru katı yakıtlı ve ikinci kademedeki ana rajmet motoru 3D55 katı yakıtı kullanıyor. Bu yakıt kum şeklinde olur,  motora uçuş sırasında aynı seviyede kumu fışkıryor ve ramjet motoru da kumu yakarak güç üretiyor.
Basit kum saati gibi düşünün yakıt harcamasını. Ağırlık ve  hacim az olur, güç verimlilik artar, menzili artar, en önemlisi yüksek hızlarda uçuş sağlıyor. Meteor füzesinin çalışma prensibi de aynı bu şekilde ve yakıtı kum şeklindedir. Ancak Meteor uçuş sırasında yüksek hızlara ulaştığında yakıt harcamasıı azaltabiliyor, kumu daha az fışkırıyor. Brahmos ise hedefe daha hızlı ulaşması, alçaktan uçarak atmosfer basıncına daha fazla maruz kaldığı için yakıt harcaması sabittir.

P-800(Brahmos) 3D55 ramjet motoru.



Mesajı Paylaş

#382
Brahmos Aerospace firmasının yayınından alınan bilgiye göre:


BRAHMOS is a two-stage missile with a solid propellant booster engine as its first stage which brings it to supersonic speed and then gets separated. The liquid ramjet or the second stage then takes the missile closer to 3 Mach speed in cruise phase. Stealth technology and guidance system with advanced embedded software provides the missile with special features.

Tercümesi:

BRAHMOS, iki aşamalı bir füzedir. İlk aşaması füzeyi, süpersonik hıza ulaştır ve ardından ayrılır. Bu kademe katı yakıtlı motora sahiptir.  Sıvı ramjetli ikinci kademe daha sonra füzeyi seyir aşamasında 3 Mach hıza yaklaştırır. Gelişmiş gömülü yazılıma sahip stealth teknolojisi ve güdüm sistemi füzeye özel özellikler sağlar.

https://www.brahmos.com/content.php?id=10&sid=10

Dr. Mayank Dwivedi, the director and scientist at DMSRDE, revealed during a Sunday press conference at the institute that testing has begun on the fuel intended for the missile's liquid Ramjet engine.

Dr. Dwivedi noted that the fuel, currently sourced from Russia, has been successfully developed in-house. This new indigenous fuel is characterized by its ability to remain liquid in extremely cold conditions, not freezing at temperatures between -50 to -55 degrees Celsius. He explained that the development of this fuel took approximately eight to nine months and it has been dispatched to the Defence Research and Development Laboratory (DRDL) in Hyderabad for further testing.

Tercümesi:

DMSRDE'nin direktörü ve bilim insanı Dr. Mayank Dwivedi, Pazar günü enstitüde düzenlediği basın toplantısında füzenin sıvı Ramjet motoru için tasarlanan yakıt üzerinde testlerin başladığını açıkladı.

Dr. Dwivedi, şu anda Rusya'dan temin edilen yakıtın şirket içinde başarıyla geliştirildiğini belirtti. Bu yeni yerli yakıt, -50 ila -55 santigrat derece arasındaki sıcaklıklarda donmayan, aşırı soğuk koşullarda sıvı kalabilme özelliğiyle öne çıkıyor. Bu yakıtın geliştirilmesinin yaklaşık sekiz ila dokuz ay sürdüğünü ve daha fazla test için Haydarabad'daki Savunma Araştırma ve Geliştirme Laboratuvarı'na (DRDL) gönderildiğini açıkladı.

https://www.financialexpress.com/business/defence-mystic-fuel-formulations-the-covert-science-behind-brahmos-missile-power-3377631/

Füzeyi imal edenlerden daha iyi bilemeyeceğimize göre bu yazılanları kabul etmek durumundayız. Mesajı Paylaş

Gelelim meteor'un katı yakıt sistemine.
Meteor da iki kademeli bir motor.

İlk kademesi booster kademesi. Bunun yakıtı katı ve Ramjet motorunun yanma odasının içerisinde depolanmış. Yani yanma odasını bu yakıtın deposu olarak kullanıyor. Bu yakıt yanıp bittikten sonra füze, ramjet'in çalışabileceği hıza ulaştığında, çok özel bir şekilde yanma odasının iç çeperlerine yapıştırılmış katı yakıtı yüksek basınçlı hava jetiyle "ablative removal" metoduyla katman katman soyarak yakar. Yakılan yakıtın miktarını hava-jetleriyle ayarlayarak füzenin hızını düşürebilip yükseltebilir.

Meteoru çok özel kılan bu gelişmiş katı yakıt motorudur.

Mesajı Paylaş

#384
BrahMos Aerospace motor üretmiyor ki, motorla alakası yok bu şirketin.
Bunun motoru NPO İskra Rus şirketi üretiyor, Hintliler sadece montajını yapıyor.
Ayrıca Brahmos P-800 füzesinin kısıtlanmış türevidir, ihraç modeli gibi, sıfırdan yapılmış ayrı bir ürün değil. Lockheed Martin veya Boeing gibidir motor üretmiyor.

Katı yakıtlı ramjet motoru özel yeni teknoloji değil. 65 yıl önce Sovyetler Kub hava savunma sistemindeki füzesi de katı yakıtlı ramjet motorudur. Şu anda her taraftan bulmak mümkün, Süriye'nin elinde bile var. Yakıtın kimyasal özellikleri gelişmiştir bunca sene zarfında ama teknoloji çok eskiye dayanır. Hatta Arap-İsrail savaşında Yahudiler ilk defa bu tip teknolojiye bu sistemi ele geçirdiğinde kavuştular.



Mesajı Paylaş

ramjetli hava hava  füzemiz hayirli olsun

nereden nereye Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: HKY - 03 Ocak 2025, 09:31:58Hali hazırda devam etmekte olan hava füzesi projeleri.

https://x.com/T_Nblty/status/1874521392168738825



Resmi bir bilgi değil ama ER versiyon gelecekse 400 Km menzil değil Yunanistan'ın, İsrail'in bile uykularını kaçırır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz