Yerli Hava-Hava Füze Projesi

Başlatan ~~İsmaiL~~, 11 Haziran 2011, 17:56:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Selamlar,
T-129 Atak tandem 1x2 konfigürasyonda 2 adet taşıyabilir. Sikorsky SH-60 Seahawk ise boş konfigürasyonda tandem 2x2 den 4 adete kadar taşıyabilir Ancak operasyonel beka kabiliyeti açısından 2 adet oldukça yeterli olacaktır.
T-629 ise çift 2500hp motorlar ile tandemde 2x2 =4 adet taşıyabilir ancak burada da operasyonel beka kabiliyeti açısından 1x2'den 2 adet taşımaya ek olarak 1x2'den 2 adet de PorSav/Mandaps konfigürasyonu en ideali olacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Nisan 2021, 11:47:19
T-129'lar taşıyabilir mi acaba bu orta menzilli gemisavar füzemizi?
T-129 lar taşır da, asıl gemi üzeri konuşlu, denize uyumlu helikopterden atışı önemli. Onun için de elimizde Süper Cobra ve Seahawk dışında helikopter yok şu anda. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 16 Nisan 2021, 15:44:42
Selamlar,
T-129 Atak tandem 1x2 konfigürasyonda 2 adet taşıyabilir. Sikorsky SH-60 Seahawk ise boş konfigürasyonda tandem 2x2 den 4 adete kadar taşıyabilir Ancak operasyonel beka kabiliyeti açısından 2 adet oldukça yeterli olacaktır.
T-629 ise çift 2500hp motorlar ile tandemde 2x2 =4 adet taşıyabilir ancak burada da operasyonel beka kabiliyeti açısından 1x2'den 2 adet taşımaya ek olarak 1x2'den 2 adet de PorSav/Mandaps konfigürasyonu en ideali olacaktır.
Sn DoganTuran,
T-629 da değil, T-929'da 2500HP motorlar olacak. T-629 , büyük ihtimalle ts1400 türevi motor kullanacak.
Zannedersem yazım hatası oldu. Mesajı Paylaş

Bozdoğan ve gökdoğan şu an için en çok f 16 lara lazım. Malum, elimizde ki tek f serisi f 16.

Zaten, bozdoğan ile gökdoğanın deneme uçuşlarıda f16 da yapılıyor. İlk kullanıcı f 16 olacak. Zaten yetkililerde şöyleşilerde hep f 16 dedi şimdiye kadar. Özellikle blk 30 ve 40 lara olan erişimimiz sayesinde blk 30 ve 40 lar bu füzeyi kesin kullanır. Blk. 30 zaten özgür projesi ile yerli gibi olacağı için sıkıntı olmaz.

Blk. 40 larda ise, aviyoniklere erişimimiz var. Bu nedenle istenen veriler bu aviyoniklerden alınıp füzeye iletilir. Mesela, yerli mühimmatları bu sayede atabiliyoruz. Hgk v.s.

Blk. 50 ler ise sanırım muallakda olabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Nisan 2021, 11:47:19
T-129'lar taşıyabilir mi acaba bu orta menzilli gemisavar füzemizi?

Evet, t 129 un taşıyabilmesi rakibin elini zorlaştırır.

Ama bence mius, Akıncı ve ulaq gibi insansız sistemlerin bu füzeleri taşıyabilmesi daha faydalı olur. Mesajı Paylaş

#155
Alıntı YapSn DoganTuran,
T-629 da değil, T-929'da 2500HP motorlar olacak. T-629 , büyük ihtimalle ts1400 türevi motor kullanacak.
Zannedersem yazım hatası oldu.
Sn. Yaşar, Doğru fark etmişsiniz, T-929 içindi. Teşekkürler.

Sn. Alpars çok iyi tahmin ettiniz... Ulaq, Mius ve Akıncı türevleriyle 1x1-1x2 yüküyle ölümcül etkisi olur. Mesajı Paylaş

#156
TCG Anadolu üzerine saçma sapan uçaklar indirmeye çalışacaklarına T-129'lardan 10 tanesini Navalize etmeliydiler çoktan...

Polis'in , Ormancıların (!) , İtfaiyecilerin (!) taarruz helikopteri var Donanmanın taarruz helikopteri yok , böyle bir saçmalık olamaz..... Mesajı Paylaş

Hava araçları baştan navalize tasarlanıp üretilirler, sonradan navalize yapılmazlar.

Þimdilik elde kalan kobraları donanmaya vereceksin el mahkum. Onlar baştan navalize üretildiler.

Bir de TS-1400 üzerine kurgulanacak yeni saldırı helikopterini baştan navalize tasarlayacaksın ve üreteceksin. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 16 Nisan 2021, 21:19:25
Hava araçları baştan navalize tasarlanıp üretilirler, sonradan navalize yapılmazlar.

Þimdilik elde kalan kobraları donanmaya vereceksin el mahkum. Onlar baştan navalize üretildiler.

Bir de TS-1400 üzerine kurgulanacak yeni saldırı helikopterini baştan navalize tasarlayacaksın ve üreteceksin.

Sadece İniş takımlarını güçlendirip , parçaları korozyona uğratamayacak boyayla kaplasak olmaz mı T-129 Navalize? Mesajı Paylaş

#159
Sn serkan1976,
O kadar basit değil o iş.
Boyadan önce helikopterin mekanik parçalarından öte, elektronik akşamının da deniz suyundan tecrit edilmesi ve izole edilmesi gerekir. T-129'un bağırsaklarının yarısı dışarıda. Mermiler dışarıda. Sensörlerin çok iyi izole edilmesinden tutun motorun hava alıklarından içeriye tuzlu suyun ve tuzlu havanın girmemesini sağlamanız gerekir. Pilot kanopiyi açtığında havada ne kadar tuzlu nem varsa helikopterin iç kısmına yapışacaktır. Kümülatif olarak sonunda bir yerlerden bozulma başlar. Uçarken olursa ölümcül olur. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz