Gönderen Konu: SAAB JAS-39 Gripen  (Okunma sayısı 40209 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3346
  • 323
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #110 : 28 Ağustos 2024, 19:35:21 »
Türkiye için Gripen F16 bu ayarda uçağı yapmak artık çok kolay diye düşünüyorum. Ama uçağı layığı ile yapmak barış zamanı süre olarak uzun zaman alıyor maalesef. Uzun zaman zor demek değildir her zaman. Tarhana yapmak gibi kısa sürede yapamazsın basit iştir ama güneşe sericen kuruyacak bir hafta geçecek illa. Uçağında böyle bir sıkıntısı var bakın Hürjet i deneye deneye içimiz baydı bitmiyorda bitmiyor denemeleri.  Jet motoru dahada bin beteri onuda anladık. Çin jet motoru yapamıyor efsaneside burdan geliyor aslında adamlar yaptılar ama o yaşanması gereken zaman illa yaşanmak zorunda oda iki tane on yıl filan en az
« Son Düzenleme: 28 Ağustos 2024, 19:37:42 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8160
  • 476
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #111 : 28 Ağustos 2024, 21:28:26 »
Geçen bana çok kızdı arkadaşlar Hürjet olmazsa olmaz bir ihtiyaç değildi dediğim için .

Şunun için söylemiştim ; TUSAŞ bir jet uçak yapabilir miyim meydan okumasını yapmalıydı ama bu uçak trainer Hürjet olmamalıydı hele ki ortada F-404 gibi bir motorun yoksa ise...

Madem yine motorun olmayacak en azından yine tek motorlu bir fighter yapmalıydık...Hatta biraz daha ileri gideyim bizim hava kuvvetleri kurmay pilotlarına gidin hepsine sorun nasıl bir savaş uçağı istiyorsunuz ; %90'ı ilk olarak "MENZİLİ-HERAKAT YARI ÇAPI" fazla olsun derler...
Bizim kara kuvvetlerinde nasıl ki Alman tank hastalığı varsa hava kuvvetlerinde de MENZİLİ-HERAKAT YARI ÇAPI fazla uçak takıntısı vardır...Zaten KAAN'nın bu muazzam boyutlarının nedeni de bu isteklerin vücut bulmasıdır...

Kanımca Hürjet ve KAAN yerine İLK ETAPTA "5.nesil özellikli , tek motorlu , uygun idame fiyatlı fighter amaçlı bir Gripen" yapmak daha yerinde olacaktı...

Yukarıda İLK ETAPTA dememin nedeni daha sonra ihtiyaçlara göre farklı uçaklar da üretilebileceğini anlatmak içindi.Tabi bu benim görüşüm.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3346
  • 323
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #112 : 28 Ağustos 2024, 21:44:18 »
Bu düşünce F35 verilmediği için sana öyle geliyor senaryoya F35 koy o zaman Gripen gibi bir uçak yapmak asıl saçma gelecekti. KAAN ile F35 mükemmel bir ikili olacaktı F22 ve F35 ikilisi gibi. F35 den mahrum kaldığımız için apartman boyunda 21 metre bir fighter ile baş başa kaldık tabi bu tabloda keşke bir LOW uçak olsa diyoruz.

Bizim F35 i eninde sonunda alma ihtimalimiz çok yüksek ama tutki olmuyor o zaman bence bir tane LOW uçak üretebiliriz gerçektende. Yoksa KAAN ile ülke korumak Amarika ya bile büyük gelir
« Son Düzenleme: 28 Ağustos 2024, 21:47:05 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı kabardey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 270
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #113 : 28 Ağustos 2024, 21:56:34 »
Hürjet'i tek başına yapmak Tusaş için bir zorluk iken, 5. nesil uçak yapmak bambaşka bir iş. Zaten Hürjet yapılabildikten sonra firma, tamam biz bu işe girebiliriz dedi. Hürjet bir mihenk taşı, onsuz bu işlerin hiçbiri başlayamazdı.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3346
  • 323
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #114 : 28 Ağustos 2024, 22:13:42 »
Tabi canım ya Hürjet uçana kadar kalbimiz pır pır ediyordu şimdi gönüller alıştıda her uçağı yaparız sanıyoruz. Hürjet tam olması gereken bir projedir çokta pazarı oalcak bizimde işimizi görecek eleştirilecek ben hiç bir yanını göremiyorum kesinlikle. Ama dediğim gibi biz F35 siz kalınca bir eksik gözümüze batmaya başladığı için Hürjet yerine bir tık büyüğü olabilirdi diyesimiz geliyor. Ama Hürjet projesi başlarken böyle bir durum yoktu F35 ler gelecekti hatta Anadolu dan kalkacaktı boşunamı yaptık o pisti geminin önüne. İşler o kadar alt üst olduki bırak Hürjet i uçak gemisi yapmak zorunda kalıyoruz. F35B ler olsa biz uçak gemisini 2040 a kadar beklerdik en erken.
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı kabardey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 270
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #115 : 28 Ağustos 2024, 22:48:29 »
Tabi canım ya Hürjet uçana kadar kalbimiz pır pır ediyordu şimdi gönüller alıştıda her uçağı yaparız sanıyoruz. Hürjet tam olması gereken bir projedir çokta pazarı oalcak bizimde işimizi görecek eleştirilecek ben hiç bir yanını göremiyorum kesinlikle. Ama dediğim gibi biz F35 siz kalınca bir eksik gözümüze batmaya başladığı için Hürjet yerine bir tık büyüğü olabilirdi diyesimiz geliyor. Ama Hürjet projesi başlarken böyle bir durum yoktu F35 ler gelecekti hatta Anadolu dan kalkacaktı boşunamı yaptık o pisti geminin önüne. İşler o kadar alt üst olduki bırak Hürjet i uçak gemisi yapmak zorunda kalıyoruz. F35B ler olsa biz uçak gemisini 2040 a kadar beklerdik en erken.

Zaten doğal olarak Hürjet'den sonraki, adım KF-21 boyutlarında bir uçak üretmek idi. 2xF404, 2xF414 veya 1xF110 motor kullanılarak bir ürün çıkarmak idi. Fakat kuvvetin talepleri gövde içinde en az 2 tane SOM-J ile hava-hava füzeleri taşımak, uzun menzil ve harekat çapı isterleri filan boyutu büyüttü de büyüttü. Zaten uçağın yerden ne kadar yüksek olduğunu herkes fark etmiştir, sebep bu mühimmatı alttan uçağa yüklemek. Birde bizim hava kuvvetlerinin F-22 takıntısı ile sonuç Kaan oldu. Bakalım onun altından nasıl kalkacağız.

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 172
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #116 : 28 Ağustos 2024, 23:18:59 »

 Öyle veya böyle bir motor ambargosu yiyeceğiz yani ileride bir şekilde çift tf-10000 motorlu bir Hürjet2 uçağı yapmamız gerekecek, hem uçak gemisi için, hem de bize ucuz işletme maliyetli bir uçak gerekiyor, hem de Kaan alamayan dost ülkelere ihracat için lazım olacak.

 Mesela aynı fiyata çift motorlu bir uçak mı yoksa Gripen mi desek, aklı başında olan ve bizimle müttefik olmak isteyen her ülke Hürjet2 modelini seçer.

Çevrimdışı kabardey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 270
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #117 : 28 Ağustos 2024, 23:41:38 »

 Öyle veya böyle bir motor ambargosu yiyeceğiz yani ileride bir şekilde çift tf-10000 motorlu bir Hürjet2 uçağı yapmamız gerekecek, hem uçak gemisi için, hem de bize ucuz işletme maliyetli bir uçak gerekiyor, hem de Kaan alamayan dost ülkelere ihracat için lazım olacak.

 Mesela aynı fiyata çift motorlu bir uçak mı yoksa Gripen mi desek, aklı başında olan ve bizimle müttefik olmak isteyen her ülke Hürjet2 modelini seçer.

İşin kötü yanı kimse bizimle müttefik olmak istemiyor. ;D Kusura bakmayın kimse Gripen varken, Hürjet almaz. En azından mecbur kalmadıkça almaz. Eğitim uçağı olarak olur, sıkıntı değil ama Multi-role işine geçince konu başka noktalara gider.

Çift motorlu Hürjet demek sıfırdan uçak yapmak demek. Tusaş zaten böyle bir kapasitesinin ve insan gücünün olmadığını açıkça belirtti. Uçak gemisinden kalkan Hürjet için yapılabilecek tek seçenek F414 takmak.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8160
  • 476
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #118 : 29 Ağustos 2024, 11:33:30 »
Yapmayı planlayıp , hayata geçirdiğiniz tek turbofan motor TF-6000 ve ona afterburner eklenmiş hali olarak revize edilmiş TF-10000...

Bu motorlardan TF-6000'i insansız hava araçları ; TF-10000'i hafif jetleri için kullanabilirsiniz.

O halde trainer bir jet yapmaya karar verdiysen O uçağı 2XTF-10000 ile donatmalıydın...

Burada TUSAŞ ve TEİ'yi birileri fena oyuna getirmiş. Hadi gidip ABD dışında bir tek motor seçselerdi yine kızmadım.
Ama gidip yine ABD F-404 motorunu seçmek berbat bir karar...Daha da beteri bu motoru uçak gemisinde konuşlandiracakları Hürjet için de kullanabileceklerini düşünmeleri. Bu ABD için extra ambargo nedeni.Adam Libya açıklarında ABD motorlu uçaklı uçak gemisi ister mi?
« Son Düzenleme: 29 Ağustos 2024, 11:35:37 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı sahin1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 419
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #119 : 29 Ağustos 2024, 13:02:01 »
Kanaatimce dünyada yeri dolmayan nispeten ekonomik 2 muharip uçak var. Birisi F-16, diğeri Mig-21. ABD eski F-15/F-16 ikilisi yerine F-16'nın yerini alacak aslında F-15 skalasında ama tek motorlu F-35'i ortaya çıkardı. Uçak güzel ama hem maliyetli hem de her ülkeye satılabilecek bir uçak değil. Ayrıca F-16 artık -ne kadar yeni versiyonları da çıksa- artık son demlerini yaşıyor. Buna karşılık Gripen'in daha gideceği epey yol var. Hem işletim maliyetleri daha uygun hem de kısa mesafelerden kalkabilme özelliği var. İsveç'in bu uçaktan yiyecek ekmeği daha çok. Mig-21'in karşılığını Rusya da henüz çıkaramadı.
Bu noktada Afrika başta olmak üzere ekonomisi daha zayıf ülkeler için nispeten ucuz yollu bir muharip uçak ihtiyacı var. Zannımca bu ihtiyacı gidermek için G. Kore yapımı Golden Eagle uçağı uygun. Bizim Hürjet de bu ihtiyacı gidermek için aday. Özellikle İHA/SİHA sattığımız ülkelere de satış yapabilirdik. Ama maalesef uçak henüz ortada değil. Şu motor ihtiyacını giderebilseydik ciddi satış öiktarları görebilirdik.
Aslında Hürjet (muharip) bizim kendi bazı ihtiyaçlarımız için de uygun bir uçak. Özellikle güney sınırlarımızda terörist yapılanmalara karşı ve Ege/Doğu Akdeniz'de devriye atmak için sürekli F-16 kaldırmak yerine bunları da kullanabilirdik. Düşünsenize, Diyarbakır, Adana ve Dalaman'da bunlardan 1'er filo bulunsa -bence- epey iş görürlerdi.