bmc tarihçesi

Başlatan kosavalı1989, 13 Nisan 2009, 22:02:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

 

 
 
 
 
 
 

Türkiye'nin en büyük ticari araç üreticilerinden BMC, 1964 yılında İzmir' de kuruldu. İlk yıllarda Austin ve Morris markalı ticari araçları üretti. Kamyon, kamyonet, traktör ve motor üretmeye başladığı 1966 yılından itibaren giderek büyüdü ve güçlendi. BMC'nin başlagıçta %74 olan yerli sermaye oranı yıllar içerisinde artarak 1989 yılında Türkiye'nin %100 yerli sermayeli tek ticari araç üreticisi olmasını sağladı.

Türk otomotiv sektörünün gelişmesinde önemli bir role sahip olan BMC, 1976 yılında, Türkiye'de ilk dizel motor üretimini ve benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirerek, Türk otomotiv sektörüne büyük katkılarda bulundu. Motorlu araçların yanı sıra, Türk sanayiinin ihtiyaç duyduğu endüstriyel motorları, jeneratörleri, deniz motorlarını ve askeri amaçlı ürünleri de üretmeye başladı. Yine bu yıllarda, Leyland serisine ait ilk hafif ticari araç olan Leyland 30 kamyoneti piyasaya sundu. 1983 yılında Volvo Truck Corporation ile ortaklık kuran BMC, Türkiye'nin ilk turbo motorlu ticari araçları olan Yavuz serisini üretti.1985 yılında anlaşma yaptığı Cummins Engine Company ile Cummins motorlu Fatih serisi kamyonları üretmeye başlayarak, dünyanın en güçlü üreticileri arasındaki yerini sağlamlaştırdı.

1989 yılında şirketin bütün hisselerinin bugün Türkiye'nin en büyük holdinglerinden biri olan Çukurova Holding tarafından alınmasıyla, yeni bir büyüme stratejisi belirlendi. Bunun üzerine BMC, tamamen yerli  ve özgün bir tasarım yaratmak amacıyla 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği anlaşması imzalayarak, altı yıl süren yoğun çalışma ve 120 milyon ABD Doları'nı aşan yatırımın sonucunda, 1996 yılının Haziran ayında sınai ve ticari mülkiyeti BMC'ye ait olan Profesyonel'i piyasaya sundu. Profesyonel serisi, BMC'nin dünya çapında tanınmasını ve uluslararası bir marka olmasını sağlayarak Türk otomotiv sektörüne dünya çapında itibar kazandırdı.

BMC yatırımlarına devam ederek 2004 yılında 40 milyon dolarlık yatırımla tüm mühendislik çalışmaları BMC'ye ait olan Megastar'ı yarattı. 74 mühendis ve 159 teknik elemanın 5 yıl süren zorlu çalışmasının ürünü olan Megastar, yüzlerce performans, güvenlik ve dayanıklılık testinden başarıyla geçti. Üstün teknolojisi ve modern tasarımıyla hafif ticari araç pazarında yepyeni bir sayfa açan Megastar'ın, farklı sektörlerin her tür ihtiyacını karşılayabilecek vanlar, kombiler, kombi vanlar, minibüsler ve kamyonetlerden oluşan 19 modeli var.

Halen endüstri, inşaat, iletişim ve bilişim teknolojileri, medya, nakliye ve hizmet, finansal hizmetler sektörlerindeki 144 şirketi, 34.350 personeli ile Türkiye'nin en büyük holdinglerinden Çukurova Holding bünyesinde faaliyet gösteren BMC, ürün tasarım, geliştirme ve mühendislik çalışmalarını dışa bağımlı olmadan sürdüren tek Türk otomotiv kuruluşudur.


• Þirketimiz 1964 yılında kuruldu. İLK üretim 1966 yılı
  sonbaharında gerçekleştirildi.
• 1973'de , ülkemizin İLK otomotiv dökümhanesi şirketimizin
  bünyesinde kuruldu.
• 1975'de, İLK Dizel motoru üretimi gerçekleştirildi. Dizel
  Motoru üretme yetkisi bir kararname ile şirketimize verildi.
• İLK 4x4 araç (Land Rover) üretildi.
• 1976 'da İzmir bölgesinin İLK Çıraklık Eğitim Merkezi
  şirketimizin bünyesinde açıldı.
• 1986'da Fatih serisi araçların üretimine başlandı.
• 1989'da BMC, Çukurova Holding bünyesine katıldı.
• 1996'da Profesyonel serisi araçların imalatına başlandı.
  'Profesyonel' kamyonlar sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait
  memleketimizde üretilen ilk kamyondur.
• 2004 yılında da yine sınai mülkiyeti BMC'ye ait olan yeni hafif
  ticari araç ailesi 'Megastar' ların seri üretimine başlandı.
  Megastar 19 versiyondan oluşan tüm hafif ticari araç pazarına
  hitap edecek geniş bir yelpazeye sahiptir




http://www.bmc.com.tr/tarihce.asp Mesajı Paylaş
  • Gösterim 19,238 
  • BMC
  • 12 Yanıtlar






TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ     TTA

2,5 TON


Kullanım Amacı
• Personel ve yük taşıma • Komuta kontrol • Ambulans • 120 mm Havan taşıyıcı
• Haberleşme • Tamirhane • Hasta ve yaralı taşıma • Özel istek tasarım

Teknik Özellikler
Kabin: Öne devrilebilir çelik kabin, 2 personel, 1 ayarlanabilir şoför koltuğu; kalorifer, cam defrosteri

Ağırlık
Araç Yüklü Ağırlığı: 9,000 kg
Net Taşıma Kapasitesi: 2,500 kg/ 3,000 kg
Motor: Cummins B215 Euro II, turbo dizel intercooler, 6 silindir, su soğutmalı, 215 PS @ 2500 d/dak Güç Çıkışı ve 700 Nm @ 1500 d/dak Azami Tork, F34 yakıtıyla çalışabilme özelliği
Dişli Kutusu: 6 ileri, 1 geri
Transfer Kutusu: (4x4) / (4x2) özellikli, alçak/yüksek hız kumandalı
Dingiller: Planet dişli redüksiyonlu, hava kumandalı diferansiyel kilidi
Süspansiyon: Önde ve arkada yarı eliptik yaprak yay, teleskopik amortisörler viraj denge çubuğu
Frenler: Servis; tam havalı, tüm tekerlere etkili, kampanalı
El Freni; hava kumandalı, arka tekerlere etkili
Motor Freni; hava kumandalı sessiz eksoz freni
İmdat Freni; sistemdeki hava basıncının belli bir değerin altına düşmesiyle kendiliğinden devreye girer
Direksiyon: İntegral tipi, Hidrolik
Tekerlekler: 11x20 jant üzerinde 335/ R 20 arazi ve asfalt yol şartlarına uygun lastik, lastik şişirme düzeneği
Elektrik Donanımı: Aşınma, sıyrılma ve yangına mukavim kablolar; 24V; 2x12V; 150Ah; parazit giderici
Taktik Özellikler
Sudan Geçme
Hazırlıklı Sudan Geçme
Karınaltı Yüksekliği
Yüklü Tırmanma
Azami Hız
Hareket Sığası
Yakıt Depo Kapasitesi
Yaklaşma Açısı
Uzaklaşma Açısı
Yana Eğim Açısı (Dinamik)
Dönüş Çapı
Taşıma Kapasitesi
Toplam Ağırlığı
Tarassut Kapağı
: 70 cm
: 120 cm
: 40 cm
: %70
: 95 km/sa
: 1000 km
: 230 lt
: 35°
: 49°
: 25°
: 14.8 m (duvardan duvara)
: 2,500 kg / 3,000 kg
: 9,000 kg 





Mesajı Paylaş

TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ   TTA


5 TON


Kullanım Amacı
• Personel ve yük taşıma • Topçeker • Çift Sıralı Kapalı Tamirhane • Su Tankeri
• Akaryakıt Tankeri • Çekici Araç ve Römorku • Köprücü Kamyonu • Özel istek tasarım

Teknik Özellikler
Kabin: Öne devrilebilir çelik kabin, 2 personel, 1 ayarlanabilir şoför koltuğu; kalorifer, cam defrosteri

Ağırlık
Araç Yüklü Ağırlığı: 16,000 kg
Net Taşıma Kapasitesi: 8,550 kg
Motor: Cummins B235 Euro II, turbo dizel intercooler, 6 silindir, su soğutmalı,
235 PS @ 2500 d/dak Güç Çıkışı ve 800 Nm @ 1500 d/dak Azami Tork, F34 yakıtıyla çalışabilme özelliği
Dişli Kutusu: 9 ileri, 1 geri
Transfer Kutusu: (4x4) / (4x2) özellikli, alçak/yüksek hız kumandalı
Dingiller: Planet dişli redüksiyonlu, hava kumandalı diferansiyel kilidi
Süspansiyon: Önde ve arkada yarı eliptik yaprak yay, teleskopik amortisörler önde viraj denge çubuğu
Frenler: Servis; tam havalı, kuru, tüm tekerlere etkili
El Freni; hava kumandalı, arka tekerlere etkili
Motor Freni; hava kumandalı sessiz eksoz freni
İmdat Freni; sistemdeki hava basıncının belli bir değerin altına düşmesiyle kendiliğinden devreye girer
Direksiyon: İntegral tipi, Hidrolik
Tekerlekler: 10x20 jant üzerinde 14.00 R 20 arazi ve asfalt yol şartlarına uygun lastik, lastik şişirme düzeneği
Elektrik Donanımı: Aşınma, sıyrılma ve yangına mukavim kablolar; 24V; 2x12V; 150Ah; parazit giderici
Taktik Özellikler
Sudan Geçme
Hazırlıklı Sudan Geçme
Karınaltı Yüksekliği
Yüklü Tırmanma
Azami Hız
Hareket Sığası
Yakıt Depo Kapasitesi
Yaklaşma Açısı
Uzaklaşma Açısı
Yana Eğim Açısı (Dinamik)
Dönüş Çapı
Taşıma Kapasitesi
Toplam Ağırlığı
Tarassut Kapağı
: 80 cm
: 120 cm
: 40 cm
: %60
: 95 km/sa
: 1000 km
: 300 lt
: 37°
: 38°
: 25°
: 18.7 m
: 8,500 kg
: 16,000 kg




Mesajı Paylaş

TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ   TTA

6X6

10 TON

Kullanım Amacı
• Personel ve yük taşıma • Topçeker • Su Tankeri • Akaryakıt Tankeri
• Çekici Araç ve Römorku • Köprücü Kamyonu • Kurtarıcı • Özel istek tasarım

Teknik Özellikler
Kabin: Öne devrilebilir çelik kabin, 2 personel, 1 ayarlanabilir şoför koltuğu; kalorifer, cam defrosteri

Ağırlık
Araç Yüklü Ağırlığı: 26,000 kg
Net Taşıma Kapasitesi: 15,500 kg
Motor: Cummins ISM 380e 30 Euro III, turbo dizel intercooler, 6 silindir, su soğutmalı, 380 PS @ 1900 d/dak Güç Çıkışı ve 1825 Nm @ 1200 d/dak Azami Tork, F34 yakıtıyla çalışabilme özelliği
Dişli Kutusu: 16 ileri, 2 geri
Transfer Kutusu: Asfalt / Arazi hız seçeneği (PTO opsiyonlu)
Dingiller: Planet dişli redüksiyonlu, hava kumandalı diferansiyel kilidi
Süspansiyon: Ön; yarı eliptik yaprak yay, teleskopik, hidrolik amortisörler viraj denge çubuğu
Frenler: Servis; tam havalı, tüm tekerlere etkili, kampanalı
El Freni; hava kumandalı, yaylı
İmdat Freni; kama tip
Direksiyon: İntegral tip, servocom, hidrolik
Tekerlekler: 10x20 jant üzerinde 14.00 R 20 arazi ve asfalt yol şartlarına uygun lastik
Elektrik Donanımı: Negatif topraklı, emniyet devre kesici, ön ve arka lamba korumaları 24V; 2x12V; 150Ah
Taktik Özellikler
Sudan Geçme
Karınaltı Yüksekliği
Yüklü Tırmanma
Azami Hız
Hareket Sığası
Yakıt Depo Kapasitesi
Yaklaşma Açısı
Uzaklaşma Açısı
Yana Eğim Açısı (Statik)
Dönüş Çapı
Taşıma Kapasitesi
Toplam Ağırlığı
Tarassut Kapağı
: 100 cm
: 40 cm
: %60
: 100 km/sa
: 800 km
: 450 lt
: 35°
: 45°
: 25°
: 22.7 m
: 15,500 kg
: 26,000 kg 




   



Mesajı Paylaş

#7
Mesajı Paylaş

Resimler ölmüş :o Mesajı Paylaş

Bir de Paris-Dakar gibi zorlu bir maratonda kamyon sinifinda boy gosterse.... cok gonlumden geciyor orada Turk bayragini sallamasi.

Ust uste kac senedir birince olan hep Rus KAMAZ firmasi... onca MAN, Volvo yada Mercedes'i gecerekten. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz