Türk işçisini yerli otomobil heyecanı sardı

Başlatan SKYWOLF, 13 Eylül 2011, 20:44:50

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Türk işçisini yerli otomobil heyecanı sardı

AA
13 Eylül 2011
Anadolu'da ilk Türk otomobili heyecanı
Renault, Hyundai, Fiat ve Toyota gibi dünyanın önde gelen otomotiv şirketlerine üretim yapan Türk işçisi, yerli otomobil için düğmeye basılmasını bekliyor. Gelişmiş otomotiv alt yapısıyla dikkati çeken Bursa, Kocaeli, Kayseri ve Konya yeni Anadolu "Devrimi" için göreve hazır.

Batılıların Hanry Ford gibi öncülerle 20. yüzyılın ilk yıllarında başladığı otomobil serüveni, Türkiye'de yaklaşık 60 yıl sonra"Devrim" markasıyla şekil buldu. Türk mühendis ve işçisinin aynı zamanda hayalinin de adı olan "Devrim", küçük bir ihmal sonucu büyük bir hayal kırıklığına dönüştü. Bu öyle bir hayal kırıklığıydı ki koskoca bir milleti onlarca yıl yerli otomobil üretme fikrinden uzak tuttu.

Yaşadığı hayal kırıklığına rağmen yeniliklere ayak uyduran ve birçok alanda dünya ile yarışan Anadolu insanı, "Devrim" ile başlayıp yarım kalan yerli otomobil işini artık tamamlamak istiyor.

Renault markasının üretimine ev sahipliği yapmaya başlayarak otomotiv sektörüne giren Türkiye, bugün otomobil, kamyon, otobüs, kamyonet ve traktör üretimleriyle yılda 1 milyon adedi aşan imalatıyla dikkati çekiyor.

Fransız Renault'un dışında, Güney Koreli Hyundai, İtalyan Fiat ve Japon Toyota gibi otomotiv devlerine üretim yapan Türk otomotiv sektörü, artık kendi markasına hizmet etmek istiyor.

Bursa, Kocaeli, Kayseri ve Konya başta olmak üzere birçok şehirde civatadan, fara, koltuktan, vites kutusuna kadar otomobil için gerekli parçaların yüzde 90'ını üreten Türk işçisi ise bilgisi ve tecrübesiyle vardiyaya dünden hazır.

BURSA: GÖREV VERİLSİN GERİSİ KOLAY

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Motorlu Taşıtlar, Parça ve Aksamı İmalatı Komitesi'nin Başkanı Hüseyin İleri, Bursa'nın otomotivde ileri bir şehir olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:

"Motora kadar bütün parçaları üretebiliriz. Þu anda bile bir otomobil için gerekli parçaların yüzde 80'inden fazlasını karşılarız. Talep gelmesi durumunda bütün parçalar rahatlıkla üretilebilir. Bursa'da 500'ün üzerinde yan sanayi firması var ve hepsi de yerli araç için hazır. Yıllardır dünya markalarına hizmet veren Bursa, yüzde 100 yerli marka için elini taşın altına koymaya hazır. Alt yapımızla otomobilin en küçük vidasından kaportasına kadar tamamına yakınını üretmeye hazırız. Yeter ki, yerli otomobil için bize görev verilsin."

KOCAELİ: ALT YAPI VE BİRİKİMİZ VAR

Kocaeli Ticaret Odası Başkanı Halil İbrahim Keleş de Türkiye'nin kendi otomobilini üretecek ve dünya pazarında markalaşacak güçte olduğunu söyledi.
Kocaeli'nin hali hazırda Hyundai ve Honda'ya üretim yaptığını anımsatan Keleş, "Yerli otomobilin üretilmesine uygun alt yapı ve birikime sahibiz. Kocaeli otomotiv sanayisinde rüşdünü ispat etmiştir. Yüzde 100 yerli otomobili üretmek için ülke olarak bütün gerekliliklere sahibiz. Sadece iyi bir organizasyon ve kararlı bir başlangıç gerekiyor. Kocaeli, uluslararası standartlarda lojistik merkezi olmasıyla da otomotiv sanayi için en uygun yer."

KONYA: ANA ÜRETİMİ RAHAT KALDIRIRIZ

Konya Sanayi Odası Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil ise Türkiye'nin yerli araç üretme hedefine katkıda bulunmaya hazır olduklarını dile getirerek, şunları söyledi:
"Otomotiv yan sanayinde Türkiye'nin en önemli motor supap, motor piston, dişli ve conta fabrikaları Konya'da bulunmakta. Özellikle oto kaloriferi, fren ve aksamları, hidrolik pompa, süspansiyon parçaları, oto cam ile döküm ve dövme parçalar başta olmak her türlü yedek parça ilimizde rahatlıkla üretiliyor. Konya, çok rahat otomotiv ana sanayi yatırımını kaldıracak bir yapıya da sahip."

KAYSERİ: MOTORU BULDUK SIRA ÜRETİMDE

Geliştirdiği tek silindirli motoru Uluslararası Patent Enstitüsünden onaylatan Kayserili Sanayici Hasan Basri Özdamar da "Yüzde 100 Türk motoru"nun seri üretime geçebilmesi için girişimlerinin sürdüğünü belirterek, bu motorun yerli otomobil üretiminde kullanılmasını arzu ettiğini dile getirdi.
Devlet büyüklerinin kendisinden bulduğu motoru yerli otomobilde kullanmasını istediğini aktaran Özdamar, "Motoru bulduk, şimdi sıra yerli otomobilin üretimde" dedi.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/18719837.asp Mesajı Paylaş
  • Gösterim 11,755 
  • Genel Konular
  • 25 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

içimden bir ses  devrim bu sene  yeniden canlanacak  diyor ,  inşallah  yerli otomobilimiz bu sene start alır. Mesajı Paylaş

 milletce çok istekliyiz,devlette teşvik ediyor,yan sanayicilerde istekli.....ben inanıyorum ki %90 yerli bir araba yapabiliriz.%100 zaten gerek yok.şu an çoğu firma %100 ünü kendi üretmiyor.markası ve tasarımı yerli olsun baska birseye gerek yok.yan sanayimiz çok kuvvetli.ben otomotiv sektöründe çalısıyorum.çoğu zaman parçaları incelerim.incelediğim parçaların yerli olarak çok daha kalitelisini yapabiliriz.zaten çoğu parça yerlileşiyor.avrupaya giden araçların çoğu parçası yerli olarak üretiliyor,araca montajlanıp avrupaya gidiyor.işçiliğimize almanlarda hayran. Mesajı Paylaş

Yerli otomobil olursa ismide devrim olmalı... yarım kalan hayaller günümüzün teknolojisi ile canlandırılmalı.. Bu arada jetfadıl imza'yı yeniden hayata geçirmeye çalışıyormuş buda dip not olsun. Mesajı Paylaş

Devrim baska yerlere gider simdi arkadasim bu isim bu saatten sonra olmaz .
Birde bu yerli araba isi bursa ve kocaeline verilmeli
altay sivasta yapilacak gibi
ilk yerli yolcu ucagida insaallah kayseride yapilir artik  ;D Mesajı Paylaş
Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.


Yerli otomobilin nasıl olacağını açıkladı
27 Eylül 2011

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Türkiye'de üretilecek yerli otomobilde en azından 3-4 modelin pazara çıkacağını belirtti.

Bakan Ergün "Bu modeller değişik ekonomik seçenekleri içerecektir. Ama bunlar orta gelir gruplarının kolayca ulaşabileceği daha geniş kitlelerin talep ettiği modeller olacaktır. İlk etapta işin ekonomik ve sürdürülebilir olması açısından geniş kitlelerin talebini dikkatini alan bir üretim ve tasarım anlayışıyla hareket etmek daha doğru olacaktır" dedi.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/18838921.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com



O babayiğit belli oldu

Yerli otomobilde sürpriz gelişme, o isim belli oldu...
16 Ocak 2012 Pazartesi, 06:47:42
O babayiğit belli oldu

Fiat CEO'su Sergio Marchionne, Detroit Otomobil Fuarı'nın basın günlerinde buluştuğu Türk gazetecilere Başbakan Erdoğan'ın talep ettiği Türk otomobilini yaratma projesine ciddi bir 'teknoloji ve bilgi birikimi paketiyle' destek vereceklerini ve bu işte mutlu sona çok yakın olduklarını açıkladı.

Türk malı otomobil projesinin mümkün olacağına kesinlikle inandığını ve stratejik olarak bu işle bizzat ilgilendiğini söyleyen Sergio Marchionne, 26 Eylül 2010 tarihinde Ankara'da bir araya geldiği Başbakan Erdoğan'a da bu fikrini söylediğini aktardı. Marchionne "Başbakan Erdoğan yerli otomobil fikrini ortaya attığında bunu bizim için de önemli bir fırsat olarak gördük.

Bu tip bir projeyi hayata geçirmek için bir temel altyapı, tarihi birikim ve bir de motorunuz olması gerekir" dediği konuşmasında, bunlar olmadan kâğıt üzerindeki bir fikri hayata geçirmenin mümkün olamayacağını dile getirdi.

BU HAFTA TEKRAR GÖRÜÞÜLECEK
Marchionne şöyle konuştu: "Bizim elimizdeki teknoloji ve bilgi birikimi demetiyle çok rahatlıkla yeni bir marka yaratabilirsiniz. İşte bu noktada bizimle çalışmanın yararı bizim bu demete sahip olmamız. Başlangıç için gereken de budur. Bu konuda ortaklarımız Koç Holding ve Türk hükümetiyle görüşmelerimiz sürüyor. Konuyu Noel öncesinde görüştük, bu hafta içinde tekrar ele alacağız." Marchionne otomobilin Fiat'ın elindeki mevcut platformlardan birinin üzerine inşa edilebileceğini söylediği konuşmasında, "Biz her türlü desteği verip üretim yollarını açarız, başlangıç için gerekeni yaparız ama yedek parça tedarikinin globalleşmesi, tasarım gibi diğer etkenler tamamen Türkiye'de geliştirilir" dedi.

Dünyaya satılmalı
Bu marka için bir takım desteklerle pazarda yer açılacağını biliyoruz. Türkiye üzerinden dünyaya dağılacak Türk Malı otomobilde ciddi büyüme potansiyeli, önemli fırsatlar olduğuna inanıyoruz.

DNA'sı farklı olmalı
Türk otomobilinin Fiat'ın diğer marka ve modelleriyle çakışmaması, DNA'larının farklı olması gerekiyor. Türk markasını çok dikkatli bir şekilde yaratmalıyız.

Türkiye'nin markası
Biz bir marka yaratmak için gerekli teknik destek, platform ve tarihi birikimi sağlarız, araç tamamen Türkiye'de tasarlanır, Türk markasıyla dünyaya satılır.

Doğru konumlanmalı
Bu aşamadan itibaren markanın artık Türkiye dışında uluslararası pazarlarda konumlanmasını belirleyip bunların dikkatli bir şekilde etüd edilmesi gerekir.

Türkiye'deki yatırımlarımız sürecek
Türkiye'de Koç Ailesi'yle çok başarılı işler yaptıklarını söyleyen Marchionne, yatırıma devam edip gelişimlerini sürdüreceklerini belirtti. Grubun başkanı John Elkann'ın Mustafa Koç ve aileyle olan kişisel dostluğunun da etkisiyle iki grubun ilişkilerinin daha da gelişip büyüdüğünü dile getiren Marchionne, Tofaş CEO'su Ali Pandır'ın yönetiminde kendini ispat eden kaliteli işler yaptıklarını, Fiat markasını iyi yerlere taşıdıklarını anlattı.

Koç'tan otomotive 1 milyar dolar daha
Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Detroit'te yaptığı açıklamada 2011 yılında tüm zamanların en yüksek satış gelirine ulaştıklarını belirterek, "2011 Koç Holding'in otomotiv şirketleri açısından çok iyi bir yıl oldu. Ford Otosan, Tofaş rekorlar kırdı. Tüm şirketlerimiz kârlılıklarını artırdı. 22 milyar lira civarında ciro elde ettik. Konsolide ciro 2010'a oranla yüzde 30 artış gösterdi" diye konuştu.
Otomotiv şirketlerinin hız kesmeden büyümeye devam edeceğini belirten Çimen, 2012'de 1.9 milyar liralık (1 milyar dolar) yatırım yapacaklarının müjdesini verdi. Cenk Çimen, Ford Otosan ve Tofaş'ın tabağının yatırımla dolu olduğunu söyledi. Çimen, iki şirketin 10 yılının garanti altında olduğunu belirterek, "20 binden fazla çalışanımız var. Yan sanayiyle birlikte 80 binden fazla kişiye istihdam sağlıyoruz.
2023 yılına bakıyoruz, hangi yeni yatırımları yapabiliriz, hangi yeni projeleri devreye sokabiliriz onların üzerinde çalışıyoruz" dedi.

GAZETE HABERTÜRK
http://ekonomi.haberturk.com/ekonomi/haber/706253-o-babayigit-belli-oldu Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz