Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Rusya , Çin gibi bu motor işine milyarlarca dolar para  harcayan , savunma sanayinde bizden çok ileri ülkeler , onlarca turbofan motor yaptı ama istenilen seviyede motor daha doğrusu istenilen dayanıklılıkta turbofan motor yapamadı...

Onlar daha tecrübeli , ve somut çıkmış motorları var.
Bizim farkımız ne ? Yani bizim bu ülkelerden avantajımız ne?
Eksiklerimizi sormuyorum, sayfalardır yazıldı-çizildi.
Ben avantajımız var mı bu ülkelerden onu merak ediyorum... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Aralık 2020, 15:27:08
Rusya , Çin gibi bu motor işine milyarlarca dolar para  harcayan , savunma sanayinde bizden çok ileri ülkeler , onlarca turbofan motor yaptı ama istenilen seviyede motor daha doğrusu istenilen dayanıklılıkta turbofan motor yapamadı...

Onlar daha tecrübeli , ve somut çıkmış motorları var.
Bizim farkımız ne ? Yani bizim bu ülkelerden avantajımız ne?
Eksiklerimizi sormuyorum, sayfalardır yazıldı-çizildi.
Ben avantajımız var mı bu ülkelerden onu merak ediyorum...
TEI'nin Amerikan jet motoru sistemini bilmesi ve beraber motor üretmiş ve üretmekte oldukları dışında ;
Rusya motor teknolojisini İngilizlerden öğrendi ve geliştirdi. Sovyetler zamanında yaptığı Teknoloji hırsızlığı ile de ancak şu anda ürettiği motorları üretebiliyor. Daha yeni yeni motor ömürleri Batı motorlarına yaklaşmaya başladı ki ABD ve RR motorlarından çok gerideler. Çinliler motor teknolojisini Rusya'dan kopyaladılar. Çalıntı teknoloji ile bir yerlere geldiler.
Batı ekolünden gelen bir yapımız olduğu için, elektronik harp ve füze teknolojilerini Batı know how bilgisi ile kaynaştırarak yarattığımız sinerjinin meyvalarını Kuzey Suriye, Libya ve Azerbaycan'da aldık. Rus sistemleri - Export versiyonu da olsa - Batı teknolojisi karşısında dağıldı.
ABD ve İngiliz teknolojisine olan erişim kanallarımız kesilirse ortada kalacağımız kesin. Þu an ki eğitim düzeniyle Türkiye içerisinden teknoloji geliştirecek beyin çıkarmamız imkansız. Bayraktar, Mahmu Akşit gibi isimler hep dışarıdan mezun. Batı'nın eğitim kültürünü benimsememiz gerekirken teolojik eğitim düzeniyle Arap sevdasıyla kimbilir kaç asır geriye gidiyoruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 08 Aralık 2020, 14:12:59
Özetle: TRMotor TEİ'yi sadece taşeron yapmak ve satışlardan gelen ana kazancı tek başına alabilmek için kurulmuştur. Ben böyle okuyorum durumu.

tr motor aslında tasarım firması stm gibi yani işin aslı devlet önüme hiçbir engel çıkaramasınlar diyerek dolaylı yönden işe girişiyor.kazançsız iş olmaz devlet kurumundada böyle özel sektördede.devlet, kurumunun kar etmesini hedefler ki o parayı kullanabilsin Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Aralık 2020, 15:27:08
Rusya , Çin gibi bu motor işine milyarlarca dolar para  harcayan , savunma sanayinde bizden çok ileri ülkeler , onlarca turbofan motor yaptı ama istenilen seviyede motor daha doğrusu istenilen dayanıklılıkta turbofan motor yapamadı...

Onlar daha tecrübeli , ve somut çıkmış motorları var.
Bizim farkımız ne ? Yani bizim bu ülkelerden avantajımız ne?
Eksiklerimizi sormuyorum, sayfalardır yazıldı-çizildi.
Ben avantajımız var mı bu ülkelerden onu merak ediyorum...
ruslar 2. dünya savaşında ekonomik ve askeri açıdan çöken ingilizlerin cihan hakimiyetini abd ye kaptırması sonucu karşısına rakip olarak dikilebilsin diye el altından teknik destekler verdikleri dökümanlar sayesinde motor roket gibi bilgilere sahip oldular.çin ise tamamen copy paste bilgisiyle ve casusulukla birşeyler üretti.trump döneminde tüm çinli yabancı öğrencilerin askeri kurumlara ve teknik veri paketlerine erişimini yasaklamıştı doktora düzeyinde bile olsa yüksek teknoloji içeren hiçbir bilgiye eriştirilmeme emrini verdi.adamları topu casus hırsız anladılar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 07 Aralık 2020, 22:46:11
tei f 35 için ürettiği parçaları yapabilmek için ge den teknik destek aldı makine parkuruna yeni ve hassas işleyici makineler ge tarafından yollandı.kendi imkanıyla birşeyler yapmasına ses çıkarmaz ama kendi pazarına el atabilecek bir ürünede karşı çıkar.o sebeple turbofan ve turbojet motorlar tr motor bünyesinde tasarlanacak ama taşeronu yine tei olacak.tr motor sadece ıp haklarına sahip olan bir ssb şirketi ve sadece tasarım yapmakla mükellefler.üretici yine tei olacak işi tei ye teşere edilince ge ses çıkaramaz sadece iş payı ve kar marjı olarak olaya bakmak mecburiyetinde kalır

mantıklı. ancak tr motorda bmc değilde başka firmalar olsaydı, siyasi tarafı daha az sorgulanan bir durum olurdu. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit:

PD-170 motoru dünyada kendi sınıfında yakıt tüketimi açısından lider konumda.

İhracat için Tayland, Malezya, Pakistan ve hatta ABD ile görüşmeler yapıyoruz.https://mobile.twitter.com/mavivatannet/status/1346879464450519041
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapC4Defence @C4Defence

TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut F. Akşit, "TEI-TS1400'ün ikinci motorunun imalatı bitti.  Önümüzdeki haftalarda ikinci motorun test süreci başlayacak. 1,5 ay içinde üçüncü motorumuz bitiyor.  Önümüzdeki altı ay içinde en az beş adet TS1400 motoru üreteceğiz."
Mesajı Paylaş
]

Az... 6 ayda 5 motor çok az... 6 ayda 30 motor olmalıydı... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Ocak 2021, 16:55:36
Az... 6 ayda 5 motor çok az... 6 ayda 30 motor olmalıydı...

Buna düşük ölçekli ön üretim deniliyor. Hata ayıklama faslı daha tam bitmediği için. 2024'ten sonra dediğiniz tempoya ulaşılacağını düşünüyorum. Mesajı Paylaş

Hocam 2024 çok geç değil mi? Daha tam performansına güvenilmediği için mi bu hız bu kadar yavaş?
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz