Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Desenize iş gene Metalurji ve İmalat Teknolojisine kalacak...

Yani hadi bir şekilde tasarımı yaptık ama o tasarımın parçalarının binlerce derece sıcaklığa ve basınca dayanıklı olacak şekilde dökülmesi ve birleştirilmesi asıl bizim boyumuzu aşan nokta sanırsam... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ocak 2021, 20:11:21
Desenize iş gene Metalurji ve İmalat Teknolojisine kalacak...

Yani hadi bir şekilde tasarımı yaptık ama o tasarımın parçalarının binlerce derece sıcaklığa ve basınca dayanıklı olacak şekilde dökülmesi ve birleştirilmesi asıl bizim boyumuzu aşan nokta sanırsam...

Boyu aşmaz da mesele zaman. 20 yılımız yok. En çok 10 yıl içinde yeterli sayıda muharip uçak lazım. 4. Nesil olsa bile! F-4 muadili olan jet uçağımız bile yok, F-35'i geçtim...

İti kopuğu ağır bombalarla bombalamak için ara çözümü SİHA'larda, özel olarak da Aksungur'da gördük.

Jet uçağı acilen gerektiği için de acilen turbofan motor lazım. O da en seri şekilde ancak RR işbirliği ile mümkün. Mesajı Paylaş

Bizimkiler , İngilizlerin sizin yukarıda yazdığınız şartları asla kabul etmez ki bence iyisini de yapıyorlar...

Bizim bu işe girmemizin nedeni ecnebilerin yaptığı bu ambargolar...Bıktık artık... 

Hemen motor lazım tamam da bu adamların  "siz merak etmeyin size istediğiniz an, istediğiniz kadar motor üretiriz"  sözüne ben asla güvenmiyorum... Açık açık baltalamasalar bile bir kulpunu bulup motorumuzu bize vermeyebilirler tıpkı 1.Dünya savaşı öncesi parasını ödediğimiz gemileri vermedikleri gibi....

Bizimkilerin planı F-35 +F-16 ile MMU'ya kadar rahatça idare etmekti ama muharip uçağı ihtiyacımız acilleşti...

İngilizler bunu görüyor aslabizim şartlarımızı kabul etmezler Sayın Merzifonlu'nun dediği gibi...

Mesele şu : Bu İngilizlere güvenilir mi? ABD gibi bizi yarı yolda bırakır mı RR?

Bir şekilde RR'nin bizim teklifimizi kabul edeceği bir balı İngilizlerin ağzına sürmemiz lazım... Trmotor'un F-110 ayarında bir motoru bile 20 senede üretmesi imkansız...

Aslında  prototipler ve Block-1 MMU için RR'nin EF-200'ü seçip biraz para yedirseydik bu arada RR ile yerli Turbofan motor ortaklığı için işleri ısıtabilirdik Mesajı Paylaş

]

Alıntı yapılan: merzifonlu - 09 Ocak 2021, 18:58:46
Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Ocak 2021, 18:29:15
İngilizler ne dersek evet der?

İngiliz hem kontrolü elinde tutmaya, hem de kazanacağı paraya bakar.

"Sıcak sektör parçalarını ben burada İngiltere'de üretirim, Teknoloji transferini unut, Paramı peşin peşin alırım, Benim onayım olmayan ülkelere de ihraç edemezsin." der.

Bu şartlara fitsen, işbirliği yapacaktır.

Ben olsam, bu şartlara saniye düşünmeden "evet" derim. En pahalı silah, lazım olduğunda elinde olmayan silahtır!

Alıntı yapılan: Tigerfish - 24 Aralık 2020, 23:33:40
Rolls Royce hakli yere cekildi bu projeden. Bizim taraf 3 kurusa 15 köfte isteyince neye ugradiklarina sasirdilar. Adamlarla kismi fikri ve satis haklarin paylasimi müzakere ediliyordu.
Bizim süperler ne yapiyor? Sakalliyi da projeye ayni sartlara dahil ediyorlar.

Bizim taraf ortak motor üretiminde revize edilip sartlada bir degisiklik yapilmadiysa   Ingilizler nah geri döner. Geri geleceklerinden de ümitli degilim güvenleri bir kere kirildi.

Alıntı yapılan: Tigerfish - 25 Aralık 2020, 00:18:44
Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Aralık 2020, 23:42:11

Üretilen motorun üretim sırlarını istedik(Buna izin vermediler galiba)

Adamlar sana 50 senenin birikimlerini kolayca vermez. Bu ancak zamanla belki olur. Kismi teknoloji transfere uzak degillerdi. Isi b.k eden bizim o meshur Sakalli Ethem Sancagi da projeye dahil edilmesinin ve teknoloji transferin onun da ayni sartlarda israrimiz.

Bunun üzerine adamlar zirtini pirtini toplayip ucup gittiler.



Alıntı yapılan: Tigerfish - 25 Aralık 2020, 12:51:49

Güzel bir vizyon. Rolls Royce ile isbirligine gidildiginde cok sevinmistim. Kapilar birkere acildi mi üretilecek olan motor varsyonlarina zenginlik katacakti.

Teknoloji transferinde asgari sartlar koysalar da yine Ingilizleri öpün basiniza koyun. Bizim motor üretiminde sartlar koyacak saglam pozisyonumuz yok.

Karar veren organlar bunu lütfen kafalarina soksunlar.

Yakin zamanda motor konusunu  tartismistik. Sizinle ayni düsünceyi paylasiyorum. Mesajı Paylaş

#125
Benim anladığım kadarıyla ve İngilizlerin bizimle yaptıkları (Theresa May ve Erdoğan) anlaşmaya göre TOT dahil tam destek verilecekti TFX için. Bunun içine motorda dahildi.
RR bize motoru tasarlayacak, ürettirecek, 3üncü partilere satışı serbest bırakacak ama IP haklarını vermeyecekti. Yani motorun teknik bilgilerini 3üncü şahıslara aktaramayacaktık.
Bu şartlarda Kale/RR ortaklığı ürettiği her motordan kar edecekti. Bize de bu arada, motor teknolojisini öğretecekti. (Bir çeşit Atak helikopterinde olduğu gibi işi öğrendikten sonra nasıl kendi Gökbey ve T629 ve atak 2 yapıyorsak)
Ama kalktık aç gözlülük yaptık. Araya Katarı soktuk. Bu işi bozdu.
RR önümüzdeki sene, 2022 de yeni bir motorla teklif getirecekler bence.

RR ile yürümekten başka da çözüm yok bana göre.
TR Motor sadece tasarım yapıyor. Bu tasarımı TEI ya da Kale motora dönüştürecek. Bu kadar güçlü ve 5inci nesil uçağa uyumlu turbofan motorun yapımı, kalifikasyon ve entegrasyon testleri vs derken 2030 ları görürüz. Gerçekçi olalım! Hazır motoru bize verecek olan RR ile anlaşılırsa ve motorda satış kısıtlaması olmaksızın üretimini garantiye alıyorsak bu bizim için mükemmel çözüm olur. Mesajı Paylaş

#126
Alıntı yapılan: Yasar - 10 Ocak 2021, 00:42:51
Benim anladığım kadarıyla ve İngilizlerin bizimle yaptıkları (Theresa May ve Erdoğan) anlaşmaya göre TOT dahil tam destek verilecekti TFX için. Bunun içine motorda dahildi.
RR bize motoru tasarlayacak, ürettirecek, 3üncü partilere satışı serbest bırakacak ama IP haklarını vermeyecekti. Yani motorun teknik bilgilerini 3üncü şahıslara aktaramayacaktık.
Bu şartlarda Kale/RR ortaklığı ürettiği her motordan kar edecekti. Bize de bu arada, motor teknolojisini öğretecekti. (Bir çeşit Atak helikopterinde olduğu gibi işi öğrendikten sonra nasıl kendi Gökbey ve T629 ve atak 2 yapıyorsak)
Ama kalktık aç gözlülük yaptık. Araya Katarı soktuk. Bu işi bozdu.
RR önümüzdeki sene, 2022 de yeni bir motorla teklif getirecekler bence.

Ve Sakalliyi da soktuk isin icine. Katar bizim sadece finansörümüz olacakti. Bahsi gecen ayni sartlari Sakalliyada dahil edilmesi icin diretmemiz bir cuval inciri ... etti.

Bu saaten sonra adamlar bizimle TOT´un T´sini bile paylasmazlar. Bize olan Güvenleri bir kere kirildi ve hakli yere geri cekildiler. 50 senelik deneyimlerinin kazanimlari " ben Arabim" diyen herife ben olsam bende paylasmam.

Ne oldu? Ne gecti elimize? MMU projei sekteye ugratmamak icin Ingilizlerin tüm sartlarini kabul etmeye mecburuz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Ocak 2021, 00:42:51
Benim anladığım kadarıyla ve İngilizlerin bizimle yaptıkları (Theresa May ve Erdoğan) anlaşmaya göre TOT dahil tam destek verilecekti TFX için. Bunun içine motorda dahildi.
RR bize motoru tasarlayacak, ürettirecek, 3üncü partilere satışı serbest bırakacak ama IP haklarını vermeyecekti. Yani motorun teknik bilgilerini 3üncü şahıslara aktaramayacaktık.
Bu şartlarda Kale/RR ortaklığı ürettiği her motordan kar edecekti. Bize de bu arada, motor teknolojisini öğretecekti. (Bir çeşit Atak helikopterinde olduğu gibi işi öğrendikten sonra nasıl kendi Gökbey ve T629 ve atak 2 yapıyorsak)
Ama kalktık aç gözlülük yaptık. Araya Katarı soktuk. Bu işi bozdu.
RR önümüzdeki sene, 2022 de yeni bir motorla teklif getirecekler bence.

RR ile yürümekten başka da çözüm yok bana göre.
TR Motor sadece tasarım yapıyor. Bu tasarımı TEI ya da Kale motora dönüştürecek. Bu kadar güçlü ve 5inci nesil uçağa uyumlu turbofan motorun yapımı, kalifikasyon ve entegrasyon testleri vs derken 2030 ları görürüz. Gerçekçi olalım! Hazır motoru bize verecek olan RR ile anlaşılırsa ve motorda satış kısıtlaması olmaksızın üretimini garantiye alıyorsak bu bizim için mükemmel çözüm olur.

Valla biz büyük ihtimalle GE F110'un bir nevi kopyasını isteriz adamlardan. Onlar için 80'lerin sıcak sektör malzeme teknolojisi ile üretilmiş olan GE F110'u kopyalamak dert olmasa gerek.

Üzerine de 5./6. nesil uçaklardaki yüksek elektrik ihtiyacını karşılamak amacıyla son teknoloji dinamo eklerler. Bu parçanın geliştirme masrafını da bize ödettirirler. Sonra da o dinamonun teknolojisini TEMPEST motorunda kullanırlar.

En iyimser senaryom bu şekilde. Mesajı Paylaş

#128
MMU projesi ilk ortaya çıktığında (2011) bütün forumlarda akla gelen ilk soru bu uçağın motoru ne olacak oldu. Bazıları F110 motorunun en azından ilk aşamada kullanılmasını önerdi(2012-2013). Ve yıl oldu 2019 motor oldu F110. Daha geçen Mahmut F. Akşit hoca "Gökbey'in motoru Gökbey projesi ile birlikte başlamalıydı, motorun olgunlaştırma testi çok uzun sürecek 2025 gibi seri üretimi başlayacağız" dedi.
Ey forumdaş bu cümleleri niye yazdın diye soracak olursanız söyleyeyim. Bizim savunma sanayii projelerimizin en temel sorunu maddi imkansızlık,siyasi sorunlar ya da ambargolar değil, öngörü yeteneği yetirince gelişmemiş üst kademedeki yöneticilerdir. Öyle ki Altay Tankı ve motoru, Fırtına Obüsü'nün motoru, Deniz Karakol uçağı ve en sonunda Milli Muharip Uçağı'nın motoru gibi konuş konuş bitiremediğimiz projeler öngörüsü yeterince gelişmemiş yöneticilerin bizlere armağanıdır!. Zaten 2023 yılında hangardan çıkması planlanan uçağın motorunu 2019 yılında seçerek eşi benzeri olmayan bir proje planlamışız, yetmemiş gibi birde motoru en iyi şekilde yapabilecek ve yığınla teknoloji transferi yapacak şirketin ayağına Arap bozuntularını sarmışız. İşte yazmış olduğum bu örnekleri sadece rüyalarınızda görebileceğinizi sanmayınız. Hatta hiç motor üretmemiş bir şirketin 1500 beygir gücünde,5000Newton\Metre tork değeri olan bir motor yapmaya kalkması da sadece rüyalarınızda görebileceğiniz bir şey değildir.
TÜM FORUMDAÞLARA SAYGILAR...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına getiren - 10 Ocak 2021, 13:58:36
MMU projesi ilk ortaya çıktığında (2011) bütün forumlarda akla gelen ilk soru bu uçağın motoru ne olacak oldu. Bazıları F110 motorunun en azından ilk aşamada kullanılmasını önerdi(2012-2013). Ve yıl oldu 2019 motor oldu F110. Daha geçen Mahmut F. Akşit hoca "Gökbey'in motoru Gökbey projesi ile birlikte başlamalıydı, motorun olgunlaştırma testi çok uzun sürecek 2025 gibi seri üretimi başlayacağız" dedi.
Ey forumdaş bu cümleleri niye yazdın diye soracak olursanız söyleyeyim. Bizim savunma sanayii projelerimizin en temel sorunu maddi imkansızlık,siyasi sorunlar ya da ambargolar değil, öngörü yeteneği yetirince gelişmemiş üst kademedeki yöneticilerdir. Öyle ki Altay Tankı ve motoru, Fırtına Obüsü'nün motoru, Deniz Karakol uçağı ve en sonunda Milli Muharip Uçağı'nın motoru gibi konuş konuş bitiremediğimiz projeler öngörüsü yeterince gelişmemiş yöneticilerin bizlere armağanıdır!. Zaten 2023 yılında hangardan çıkması planlanan uçağın motorunu 2019 yılında seçerek eşi benzeri olmayan bir proje planlamışız, yetmemiş gibi birde motoru en iyi şekilde yapabilecek ve yığınla teknoloji transferi yapacak şirketin ayağına Arap bozuntularını sarmışız. İşte yazmış olduğum bu örnekleri sadece rüyalarınızda görebileceğinizi sanmayınız. Hatta hiç motor üretmemiş bir şirketin 1500 beygir gücünde,5000Newton\Metre tork değeri olan bir motor yapmaya kalkması da sadece rüyalarınızda görebileceğiniz bir şey değildir.
TÜM FORUMDAÞLARA SAYGILAR...
+1 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz