Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#180
Motor olayını, özellikle de dizel motor ve transmisyon teknolojisini çoktaaan çözmüş olmalıydık. O alandaki ihmalkarlık affedilemez.

Ha, bizim için sadece dizellere has olarak şöyle bir kolaylık oldu: Dizel teknolojisi sivil alanda giderek kullanımdan kalktığından, işsiz kalacak uzmanlara bir nevi emeklilik ikramiyelerini oluşturma fırsatı vererek, yüksek maaşla işe alabildik. Mesajı Paylaş

Motor konusunda bunca sorun yaşadık, akıllandık mı? Tabi ki hayır. Yerli elektrikli otomobil yapacaz dedik gittik motorunu, motor probleminin en büyüğünü yaşadığımız almanyadan bosch dan alıyoruz!!??

Halbu ki gelecek önce karadan ulaşımda da, uçan araçlarda da elektrikli motorlarda ve biz hala bu motoru dışarıdan alacağız diyoruz. Hala bu elektrikli motor konusunda bi araştırma alt yapımız yok. Nasıl öne geçeriz çabamız yok.

Elektrikli tank yapacaz deriz, yine almana motor ver deriz o da gösterir yine 2 parmak arası parmağı, oturur kalırız. Neden mi? Alman şu an askeri olarak kullanılır diye, elektronik devre elemanı bile vermiyormuş üniversite arge projesine. Hadi bakalım.

Sanırım tarih hep böyle tekerrür edecek gibi duruyor. Maalesef. Mesajı Paylaş

Þu an tei benzinli ve dizel motorları teslim etti. Bu motorlar güç ağırlık olarak çok üst seviyelerde makineler. Peki! Neden bu zamana kadar Altay ın motor işini tei ye vermedik de avl-tümosan ve Bmc ile bunca kritik zaman kaybettik. Bu işi en baştan Tei ye verse idik şimdiye kadar tankı satmış olurmuyduk. Mesajı Paylaş

#183
Sanırım aşağıda ki videoyu izleyince, elektrik motorları konusunda ki serzenişime hak verirsiniz diye düşünüyorum. Bir an evvel motor yada daha genel anlamı ile tahrik konusuna el atmamız gerekir.

https://youtu.be/esUb7Zy5Oio Mesajı Paylaş

]

#185
Alıntı yapılan: Alpars - 29 Ocak 2021, 08:41:36
Þu an tei benzinli ve dizel motorları teslim etti. Bu motorlar güç ağırlık olarak çok üst seviyelerde makineler. Peki! Neden bu zamana kadar Altay ın motor işini tei ye vermedik de avl-tümosan ve Bmc ile bunca kritik zaman kaybettik. Bu işi en baştan Tei ye verse idik şimdiye kadar tankı satmış olurmuyduk.

AVL-Tümosan konusunda size hak veririm. Fazlasıyla naif bir planlama idi. AVL bir Avusturya şirketidir ve Avusturya en azılı türk karşıtı ülkedir kıta avrupasında. Viyana'dan dolayı çifte kavrulmuş olarak(!) kuyruk acıları var...

Amma ve lâkin, o zamanlarda TEİ'ye bu iş verilemezdi. Tank motorundan da acil olanı İHA motoruydu, TEİ o sıralar bununla uğraşıyordu. Sonrasında da boş kalamadılar ve TS-1400'e başladılar. İleride de boş kalamayacaklar ve MMU motoruna başlayacaklar.

Elektrik motoru konusundaysa, yüzde bir milyon haklısınız! Mesajı Paylaş

Bence, görev verilse idi, tei nin pistonlu motor geliştirme ekibi personel sayısı ve teçhizat imkanı artırılarak bile şu ana kadar bir şeyler ortaya konabilirdi.

En azından tümosan tei ile beraber çalışsa yine elle tutuur ürün ortaya çıkarılabilirdi diye tahmin ediyorum. Mesajı Paylaş

#187
Alıntı yapılan: Alpars - 29 Ocak 2021, 17:38:33
Bence, görev verilse idi, tei nin pistonlu motor geliştirme ekibi personel sayısı ve teçhizat imkanı artırılarak bile şu ana kadar bir şeyler ortaya konabilirdi.

En azından tümosan tei ile beraber çalışsa yine elle tutuur ürün ortaya çıkarılabilirdi diye tahmin ediyorum.

Geçmiş ola azizim! 8) Dizeller bu yılın sonuna kadar arz-ı endâm (1500 HP dahil) edecekler. Önümüzdeki maçlara odaklanalım.

Dediğiniz gibi, güç elektroniğine ve elektrik motorlarına odaklanmamız şart. Özellikle de elektrik motorlarında bakırın yerine graphene sarım kullanma konusunu iyicene didiklememiz gerekiyor. Elektrik motoru neredeyse 250 yıldır aynı teknolojide gidiyor. Eşek ölüsü gibi de ağır bu meret. Bu ağırlık bakır sarımlar nedeniyle oluyor elbette. Rejime sokalım artık onları!

Öte yandan, temel elektronik malzemelerin askeri kalitede yurt içinde üretilmesi konusu da öncelikli ödevlerimiz arasında yer almalıdır. Mesajı Paylaş

TEI-TJ300 OMGS (Orta Menzil Gemi Savar) Hava Solumalı Jet Motoru'nu geliştirme sebeplerinin, savaş uçağı jet motoru geliştirmek olduğunu belirten TUSAÞ Motor Sanayi TEI Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, "TJ300'ün bir boy büyüğü, bir boy büyüğü derken savaş uçağının motorunun büyüklüğüne gelecek. O tarafa doğru kabiliyetimizi geliştireceğiz" dedi.

Akşit, ilk prototip testi geçen Þubat ayında gerçekleşen TJ300'de savaş uçağı motorlarında kullanılan ve havayı sıkıştırmaya dayanan çok zor bir teknoloji olan eksenel kompresör tekniği kullandıklarını belirtti.

Yıllarca F-110 üreten TEİ demek ki ; savaş uçağı üretecek durumda değil , ancak temelden yeni bir motor üretip , sonra bir adım ileri gidip daha büyüğünü yapıp mı "savaş uçağı motoru" yapabilecek? Ne demek bu açıklama? Mesajı Paylaş

#189
Alıntı yapılan: serkan1976 - 30 Ocak 2021, 14:55:09
TEI-TJ300 OMGS (Orta Menzil Gemi Savar) Hava Solumalı Jet Motoru'nu geliştirme sebeplerinin, savaş uçağı jet motoru geliştirmek olduğunu belirten TUSAÞ Motor Sanayi TEI Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, "TJ300'ün bir boy büyüğü, bir boy büyüğü derken savaş uçağının motorunun büyüklüğüne gelecek. O tarafa doğru kabiliyetimizi geliştireceğiz" dedi.

Akşit, ilk prototip testi geçen Þubat ayında gerçekleşen TJ300'de savaş uçağı motorlarında kullanılan ve havayı sıkıştırmaya dayanan çok zor bir teknoloji olan eksenel kompresör tekniği kullandıklarını belirtti.

Yıllarca F-110 üreten TEİ demek ki ; savaş uçağı üretecek durumda değil , ancak temelden yeni bir motor üretip , sonra bir adım ileri gidip daha büyüğünü yapıp mı "savaş uçağı motoru" yapabilecek? Ne demek bu açıklama?
Sn serkan1976,
Biraz farklı anlamışsınız! Mahmut Faruk Akşit , orada şunu söylemek istedi. TS1400 motoru radyal akışlı. Yani kompresör havayı içeri alıp dairesel şekilde motor içerisinde döndürüyor. Bu akım dışarı doğru atıldığında jet itki yaratmaz. Ama türbinleri çevirir onlarda bağlı oldukları şaftı çevirir. Helikopterin pervanesini çevirecek şaft gücünü üretmek için yeterlidir bu. Ama dışarıya nozülden havayı güçlü bir şekilde atarak jet itkisi yaratmak için içerideki havanın dairesel değil, motor ekseni boyunca eksenel olarak itilerek dışarıya atılması gerekir. Bunun içinde kompresör ve/veya türbin kanatlarının açılarının imalat safhasında ona göre ayarlanması gerekir. Tüm türbofan motorlarında, hava akımı ekseneldir. Bunu denemek için eksenel bir motor yaptık diyor Akşit Hoca. Tabii böyle bir motorun kompresör kanatlarında oluşan hava akımlarının hızı da süpersonik hızlara ulaşıyor. İşte burası önemli. Bu teknolojiyi deneyip yapılırlığının sağlamasını yaptık diyor.
İlk iki çizim eksenel akım. 3üncü resim radyal akımlı motor kesiti.


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz