Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Selamlar,
Tj300 aslında TEİ'nin, Tj90'dan sonra geldiği güncel teknoloji seviyesi ile bir jet (uçağı) motor test projesiydi. SSB'ye proje anlatılınca, Roketsan Orta/kısa menzilli bir Anti gemi füzesinin prototipinin bitmek üzere olduğunu ve ihtiyaç duyulan motorun verilerini TEİ ile paylaşması sonucu, ortaya çıkmış bir motor Tj300. Bu çaptan bu itkiyi almak, TEİ'nin artık jet motorunda zirveye yaklaştığının en iyi kanıtlarından biri oldu.
Motora döner isek; Ömrü, yapılma amaç ve teknolojisine bakıldığında, bir füze motorunun ömrünün fersah üzerinde. 4 veya 5 adet prototip Roketsan'a aylar önce teslim edildi, Roketsan da yakında füzeyi bir atış testiyle tanıtacaktır...
Þu seviyeden sonra, Hürjet için yerli jet motoru projesinin hatta ete kemiğe bürünmesinin zamanı geldi.

Not. Atmaca, SSB, Roketsan ve Hürjet'i tanımayan ancak stinger'a fişne Türk Dil denetimi...! Mesajı Paylaş

Hocam 315 Ibf'lik motor yaptık ;  18.000 Ibf'lik motora sadece ölçeği büyütüp nasıl ulaşacağız ki? Bu kadar kolay olmasa gerek bu iş.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 18 Nisan 2021, 18:19:27
Motora döner isek; Ömrü, yapılma amaç ve teknolojisine bakıldığında, bir füze motorunun ömrünün fersah üzerinde.

Eğer çok uzun ömürlü versiyonu yapılırsa, F-16, Hürjet ve MMU için silahsız veya intihar dronu şeklinde süpersonik "loyal wingman"lar üretebiliriz.

Bu sayede: a) Üzerlerindeki sensörlerle ileri gözcü olurlar, b) Sahte hedef olurlar, c) Gerektiğinde de karadaki veya havadaki hedefe çarpıp patlayarak onu imha ederler.

Havadaki muharip  gücümüz resmen sınıf atlar o zaman. Fazla masrafa yol açmadan hem de. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Nisan 2021, 20:56:42
Hocam 315 Ibf'lik motor yaptık ;  18.000 Ibf'lik motora sadece ölçeği büyütüp nasıl ulaşacağız ki? Bu kadar kolay olmasa gerek bu iş....

Tabi ki değil. Isı, titreşim, genleşme, soğuma, After burner AB, Hava sıkıştırıp tekrar rahatlatma v.s v.s. Var oğlu var. Kolay değil. Ama bu seviyeden sonra da durulamaz, bir yerden başlanmalı artık. Mesajı Paylaş

#224
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Nisan 2021, 20:56:42
Hocam 315 Ibf'lik motor yaptık ;  18.000 Ibf'lik motora sadece ölçeği büyütüp nasıl ulaşacağız ki? Bu kadar kolay olmasa gerek bu iş....
Tabii ki değil Sn serkan1976.
Sir Frank Whittle'ın yaptığı ilk jet motoru tamamen çelik bıçaklarla imal edilmiş bir jet motoru idi. 2500lbf itki üretebiliyordu.
O günden bu güne çok şey değişti. Motorlardan beklenen bu uzun ömürler ve yüksek güçler, teknik zorlukları da yanında getiriyor. Jet motorunun randımanlı çalışması için yanma odası ısısının mümkün olduğu kadar yüksek olması gerekir. Dışarıya attığınız hava ne kadar sıcaksa o kadar yüksek itki alırsınız. Burada limitleyici faktör, sıcak bölgelerde kullanılan metal alaşımlar. Nikel süper alaşımlı tek parça kristali yaptık. Tamamda, bu kristal bıçağın son "terbiye" işlemleri var. Bunların da tekniği başka. Yapılan tek parça kristalin döküm tekniği ve hızı çıkan bıçağın çalışma ömrünü etkileyici faktör. Bıçak boyu büyüdükçe "creep" miktarı artıyor. (Creep, metallerin stres altında verim gücünün düşmesi özelliğidir. Metal, stres altında elastiki bir şekilde uzar. Bir müddet uzamış halde kalır. Stres artığında deforme olur. Bunlar "creep" özelliğinin 3 halidir. Creep asıl çok sıcak ortamlarda kendisini daha çabuk gösterir).
Dolayısıyla doğru alaşımı bulmak ve doğru teknikle bıçak üretmek son derece önemli. Bir çok jet motoru üreticisi tek kristal bıçak üretiyor. Ancak hiç birisi GE, RR ve P&W nin ürettikleri motorlar kadar yüksek ömürlü olamıyor. Bu konuda paylaştığım RR la ilgili linki okumanızı salık veririm.
Mesajı Paylaş


Alıntı YapIdealab firmanın IL-170, IL-600 ve IL-1600 TJ motorları ve elektrikli fan motoru.




https://mobile.twitter.com/Dromercay/status/1384407256855420928
Mesajı Paylaş
]

#227
Bizim şimdi 2 tane yerli üretim Turbojet motorumuz var değil mi?

1-Kale KTJ-3200 Turbojet Motoru (Atmaca ve SOM'a güç verecek)
2-TEI-TJ300 Turbojet Motoru  (Orta Menzilli Gemisavar Füzesine güç verecek)

Gezgin için bunlardan daha güçlü TR-60 ayarında bir motor üretme planımız var mı? Yoksa bu motorlardan biri Gezgin için yeterli mi?

Bir de Tomahawk'larda kullanılan küçük Turbofan motorlardan üretme projemiz var mı? Þunun için sordum: Küçük turbofan motor üretmeden büyük savaş uçağı için turbofan motor üretmek daha zor değil mi? Mesajı Paylaş

Alıntı YapMini İHA, Mini Füze, Menzil arttırıcı gibi platformlara hitap eden Electric Ducted Fan, #IDEF21 standımızda sizleri beklemektedir.


Mini Jet İHA, Mini Seyir Füzesi, Mini Hedef Drone Füzesi gibi platformlara hitap eden IL170, #IDEF21 standımızda sizleri beklemektedir.


Hedef Drone (Þimşek), Mini Jet İHA, Seyir Füzesi gibi platformlara hitap eden IL600, #IDEF21 standımızda sizleri beklemektedir.


Hedef Drone, Jet İHA, Gemi Savar Füzesi gibi platformlara hitap eden IL1600, #IDEF21 standımızda sizleri beklemektedir.

https://mobile.twitter.com/Dromercay
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapGöksel Yıldırım @gooksel

@Tumosan yeni nesil motor projelerinde sona geldi.
• ÖMTTZ Projesi'nde 2022 başında araç üstü motor entegrasyonununa başlanacak.
• 4x4 ve paletli araçlara yönelik 310 beygir motorun testleri Pusat 4x4'le sürüyor.




https://aa.com.tr/tr/bilim-tekno
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz