Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: yahyaay - 07 Aralık 2020, 09:48:33
Bi bitmediniz.. Yok çalışan yok vidası ithal yok saman ithal ediyoz bi bitmediniz ya bir kerede takdir edin destek olun bu ne ya.. Katkı sunma yok, destek olma yok ama köstek olma deyince en önde kalemşörlük yap.. Bir kez de susup gurulanın ya bu hepimiz için görmezmisiniz.. Buna da diyecekler ki "ama yandaşlara verecekler ihaleyi"...

Eleştiri başarıyı getirir. Size her sunulanı sorgulamadan alkışlarla kabul ederseniz; günümüzde ve geçmişimizdeki olayların sadece iyi yanını görüp şükrederseniz başarılı olamazsınız.

En büyük sıkıntımız bu ülke olarak. Eleştiriye tartışmaya tahammül yok. Tarihimizi bile sadece iyi örneklerle sunup şanlı tarihimiz deyip geçiyoruz. İstanbul alınırken her adımını ezbere anlatan insanımız Hangi yanlışlar yapıldı da Osmanlı yıkıldı desen susup kalıyor. Çünkü sorgulayıp konuşunca düşman bellenmiş.

Motor konusunda da TS1400 motorunun hazır olması hem gurur hem de umut verici ama insanlar bazı projelerdeki hataları da söylemek zorunda. Bir şeyin Paydaşı olmak ile fanatik taraftarı olmak başka.  Başarı için eksiklerini görüp odaklanabilmelisin. Bu kişisel olarak da öyle, toplumsal olarak da.

Mesela çok güzel bir projeye ümitlenirken turbofan motorun TRMOTOR adlı firmaya verilmesi elbette eleştirilecek. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Aralık 2020, 18:59:44
Hocam  Turbofan motorların ; motor ağırlıkları ile Afterburner sonucu ürettikleri güç oranı önemli mi?
Þunun için sordum ben kısmen güçsüz  bulduğum M88 (Rafale motoru) ürettiği güç ile motor ağırlığını oranladım 8,61 lb. gibi bir değer çıktı.

Çok daha fazla güç üreten F-110(F-16,F-15 motoru) motorunda ise bu oran 7,28 lb. Yani M88 motorundan daha az...
En iyi değer ise 9,64 lb. ile F-404 motoru...


Yoksa motorun ürettiği güç ile motorun ağırlığını değil de uçağın ağırlığını mı oranlamalıydım?

Motor ağırlığı (ve elbette ebatları) ile hem artyakıcı ile hem de artyakıcısız üretilen itkiyi kıyaslamak gerekir.

Ama esas önemli olan, artyakıcı kullanmadan üretilen itkidir. Çünkü artyakıcı kullanmak bir kaç nedenden dolayı çok gerekmedikçe tercih edilmez.

Her şeyden önce yakıtı pervasızca tüketir. Termal izlemenin önem kazandığı günümüzde, artyakıcı kullanan uçak resmen "Hey baksana, ben buradayım!" der. Motoru gereğinden fazla yıpratır. Vs vs

Bu nedenle, pek çok başka parametre de var ama illa bir kıyaslama kriteri gerekliyse: Motor ağırlığı ile artyakıcı kullanmadan üretilen itkiyi kıyaslamak daha doğru olur.

Diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

TRMotor üzerinden yeni motor geliştirme benim de tepkimi çekmişti...

Þimdi biz bu turbofan motoru TEİ yapsın diyoruz ama 1985 yılında kurulan TEI'nin %50,5'lik hissesi TUSAÞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ.'ye, %46,2'lik hissesi GE şirketine, %3.3'lük hissesi ise Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Türk Hava Kurumu'na ait.
Yani % 46'sı turbofan motorlar üreten Dünya'nın en büyük şirketi GE'ye ait... Belki de GE 'nin ortağı olduğu bir şirketin(TEİ) bünyesinde tamamen yerli bir turbofan motor üretmenizin endüstiriyel,hukuki olarak mümkün olamayacağını öngörmüşlerdir.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Aralık 2020, 20:11:15
TRMotor üzerinden yeni motor geliştirme benim de tepkimi çekmişti...

Þimdi biz bu turbofan motoru TEİ yapsın diyoruz ama 1985 yılında kurulan TEI'nin %50,5'lik hissesi TUSAÞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ.'ye, %46,2'lik hissesi GE şirketine, %3.3'lük hissesi ise Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Türk Hava Kurumu'na ait.
Yani % 46'sı turbofan motorlar üreten Dünya'nın en büyük şirketi GE'ye ait... Belki de GE 'nin ortağı olduğu bir şirketin(TEİ) bünyesinde tamamen yerli bir turbofan motor üretmenizin endüstiriyel,hukuki olarak mümkün olamayacağını öngörmüşlerdir....

Güzel bir soru. TEİ diğer motorı(TS-1400, PG serisini) yapıyor, ama turbofanı yaparken neden sorun olsun ki? Mesajı Paylaş

 General Electric T901 ile  turboşaft  motorlarda 1 üst klasmana geçti.Bizim emekleyen turboşaft TS-1400 motoru onlar için bir rekabet unsuru değil.
Þu an hangi otomotiv şirketine gitsek benzinli motor teknolojisini devlet sırrı muamelesi yapmaz...

Turbofan' a ise ses çıkarmış olabilirler... Mesajı Paylaş

tei f 35 için ürettiği parçaları yapabilmek için ge den teknik destek aldı makine parkuruna yeni ve hassas işleyici makineler ge tarafından yollandı.kendi imkanıyla birşeyler yapmasına ses çıkarmaz ama kendi pazarına el atabilecek bir ürünede karşı çıkar.o sebeple turbofan ve turbojet motorlar tr motor bünyesinde tasarlanacak ama taşeronu yine tei olacak.tr motor sadece ıp haklarına sahip olan bir ssb şirketi ve sadece tasarım yapmakla mükellefler.üretici yine tei olacak işi tei ye teşere edilince ge ses çıkaramaz sadece iş payı ve kar marjı olarak olaya bakmak mecburiyetinde kalır Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: ACE - 07 Aralık 2020, 19:03:53
Alıntı yapılan: yahyaay - 07 Aralık 2020, 09:48:33
Bi bitmediniz.. Yok çalışan yok vidası ithal yok saman ithal ediyoz bi bitmediniz ya bir kerede takdir edin destek olun bu ne ya.. Katkı sunma yok, destek olma yok ama köstek olma deyince en önde kalemşörlük yap.. Bir kez de susup gurulanın ya bu hepimiz için görmezmisiniz.. Buna da diyecekler ki "ama yandaşlara verecekler ihaleyi"...

Eleştiri başarıyı getirir. Size her sunulanı sorgulamadan alkışlarla kabul ederseniz; günümüzde ve geçmişimizdeki olayların sadece iyi yanını görüp şükrederseniz başarılı olamazsınız.

En büyük sıkıntımız bu ülke olarak. Eleştiriye tartışmaya tahammül yok. Tarihimizi bile sadece iyi örneklerle sunup şanlı tarihimiz deyip geçiyoruz. İstanbul alınırken her adımını ezbere anlatan insanımız Hangi yanlışlar yapıldı da Osmanlı yıkıldı desen susup kalıyor. Çünkü sorgulayıp konuşunca düşman bellenmiş.

Motor konusunda da TS1400 motorunun hazır olması hem gurur hem de umut verici ama insanlar bazı projelerdeki hataları da söylemek zorunda. Bir şeyin Paydaşı olmak ile fanatik taraftarı olmak başka.  Başarı için eksiklerini görüp odaklanabilmelisin. Bu kişisel olarak da öyle, toplumsal olarak da.

Mesela çok güzel bir projeye ümitlenirken turbofan motorun TRMOTOR adlı firmaya verilmesi elbette eleştirilecek.
+1 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 07 Aralık 2020, 22:46:11
tei f 35 için ürettiği parçaları yapabilmek için ge den teknik destek aldı makine parkuruna yeni ve hassas işleyici makineler ge tarafından yollandı.kendi imkanıyla birşeyler yapmasına ses çıkarmaz ama kendi pazarına el atabilecek bir ürünede karşı çıkar.o sebeple turbofan ve turbojet motorlar tr motor bünyesinde tasarlanacak ama taşeronu yine tei olacak.tr motor sadece ıp haklarına sahip olan bir ssb şirketi ve sadece tasarım yapmakla mükellefler.üretici yine tei olacak işi tei ye teşere edilince ge ses çıkaramaz sadece iş payı ve kar marjı olarak olaya bakmak mecburiyetinde kalır
Sn selcukkocak,
TR Motor, üretilen motorun IP haklarına sahip olduğu kadar bu motorların son kullanıcıya satışıda TR Motor üzerinden yapılacağı için kar da edecektir. TEI ve Kale dediğiniz gibi, motor ve parçalarını üreten taşeron firma olacaklar. Mesajı Paylaş

Özetle: TRMotor TEİ'yi sadece taşeron yapmak ve satışlardan gelen ana kazancı tek başına alabilmek için kurulmuştur. Ben böyle okuyorum durumu. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz