Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#150
Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Ocak 2021, 14:23:05
"Hibrit sistem transmisyon" kavramını biraz açar mısınız ? Nasıl oluyor bu hibrit transmisyon?

"Hibrit transmisyon" değil, hibrit sistem.

Hibrit sistemde dizelden alınan güç, mekanik dişli kutusu yoluyla, doğrudan tekerlere/paletlere aktarılmaz. Onun yerine önce dinamo vasıtasıyla elektrik gücüne çevrilir. Elde edilen elektrik enerjisiyle, tekerler/paletler elektrik motorları tarafından hareket ettirilir.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avantajları:

a) Vites geçişleri yumuşaktır. Paletlere giden elektrik enerjisini kontrol etmek, mekanik enerjiye nazaran daha kolaydır. Vites geçişleri yani hızlanma, güç elektroniği ekipmanlarıyla, elektrik motorlarına giden elektrik akımı kontrol edilerek sağlanır.

b) Modern tanklarda yüksek miktarda gereken elektrik enerjisi, sistemin yapısı gereği, ara bir çözüme gerek kalmadan üretilir.

c) İlk kalkışlarda görülen ani yüksek akım gereksinimi sorunu bir şekilde çözülebilirse, çevik bir tankımız olur. Çünkü elektrik motorları maksimum tork değerine sıfırdan ulaşabilirler.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dezavantajları:

a) Görece yeni bir teknik olduğundan, en azından ilk yıllarda, bakım ve idamesi karmaşık olabilir.

b) Ciddi bir yangın ve elektrik kaçağı riski içerir.

c) Elbette tanklarda ilk uygulayanlardan biri olacağımız için, ilk başlarda bol bol arıza vs ile karşılaşacağız! Üreticiler ve tasarımcılar, sistem oturana kadar epeyce bir küfür yerler kullanıcıdan... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 11 Ocak 2021, 20:08:04
Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Ocak 2021, 14:23:05
"Hibrit sistem transmisyon" kavramını biraz açar mısınız ? Nasıl oluyor bu hibrit transmisyon?

Hibrit sistemde dizelden alınan güç, mekanik dişli kutusu yoluyla, doğrudan tekerlere/paletlere aktarılmaz. Onun yerine önce dinamo vasıtasıyla elektrik gücüne çevrilir. Elde edilen elektrik enerjisiyle, tekerler/paletler elektrik motorları tarafından hareket ettirilir.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avantajları:

a) Vites geçişleri yumuşaktır, çünkü paletlere giden elektrik enerjisini kontrol etmek mekanik enerjiye nazaran daha kolaydır.

b) Modern tanklarda yüksek miktarda gereken elektrik enerjisi, sistemin yapısı gereği, ara bir çözüme gerek kalmadan üretilir.

c) İlk kalkışlarda görülen ani yüksek akım gereksinimi sorunu bir şekilde çözülebilirse, çevik bir tankımız olur. Çünkü elektrik motorları tom tork değerine sıfırdan ulaşabilirler.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dezavantajları:

a) Görece yeni bir teknik olduğundan, en azından ilk yıllarda, bakım ve idamesi karmaşık olabilir.

b) Ciddi bir yangın ve elektrik kaçağı riski içerir.

c) Elbette tanklarda ilk uygulayanlardan biri olacağımız için, ilk başlarda bol bol arıza vs ile karşılaşacağız! Üreticiler ve tasarımcılar, sistem oturana kadar epeyce bir küfür yerler kullanıcıdan...
Sn Merzifonlu,
Bu izah ettiğiniz ELEKTRODİZEL motor oluyor. Ben bir kaç ay önce bunu anlatmıştım. Hatta bu motora bataryada bağlarsanız daha fazla güç elde edersiniz. Hatta yeri geldiğinde sadece batarya ile sessiz hareket opsiyonunuz da olabilir. Teker yada paletleri süren motorlar, DC akım elektrik motorları olduğundan, sıfır hızdayken dahi maksimum "Torque" değeri alırsınız. Vites geçişi yoktur. Çünkü vites (şanzıman) yoktur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 11 Ocak 2021, 20:24:44
Vites geçişi yoktur. Çünkü vites (şanzıman) yoktur.

Doğru, ifade hatası olmuş orada. Hızlanma pürüzsüz olur diyelim en iyisi. Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar bunu lokomotif örneğiyle açıklamıştınız bir süre önce galiba... Mesajı Paylaş

hibrit sistemin en büyük sorunu hacimseldir.hem motor hem dinamo hem yüksek güç verecek elektrikli motorları aynı hacme sığdırmak zorunda kalacaksınız.tankın motor bölümünde ciddi bir tasarım değişikliği gerekecektir.

bu arada motorsich in çine satışı ukrayna mahkemeleri tarafından iptal edilmişti.abd inanılmaz baskı yapmıştı bu konuda Mesajı Paylaş

#155
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 11 Ocak 2021, 21:31:53
hibrit sistemin en büyük sorunu hacimseldir.hem motor hem dinamo hem yüksek güç verecek elektrikli motorları aynı hacme sığdırmak zorunda kalacaksınız.tankın motor bölümünde ciddi bir tasarım değişikliği gerekecektir.

bu arada motorsich in çine satışı ukrayna mahkemeleri tarafından iptal edilmişti.abd inanılmaz baskı yapmıştı bu konuda

Yok, elektrik motorlarını paletlerin yakınına koyabilirsiniz. Sadece dinamo ve dizel motor, motor kovanında bulunacak. Çok bir değişiklik gerektirmeyecektir motor kovanında.

Bu teknikteki asıl sorun bence Kara Kuvvetlerinin muhafazakar yaklaşımı olur. Onlar, ne olursa olsun, imkanı varsa mekanik transmisyon isterler. Bir nevi deney faresi olmak istemezler. Mesajı Paylaş

Batu motoru illaha hibrit transmisyon mu olmalı..?
Yoksa mekanik transmisyon da uygulanabilir mi?
Mesajı Paylaş

#157
Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Ocak 2021, 22:18:45
Batu motoru illaha hibrit transmisyon mu olmalı..?
Yoksa mekanik transmisyon da uygulanabilir mi?

Elbette uygulanabilir. Becerebiliyorsan, Kuvvet için ilk tercih o olur aslında. Sonuçta tanıdık ve bakımı bilinen bir şey.

Fakat unutmayın ki Güney Kore'liler motorun muadilini bir şekilde yaptılar ama RENK ayarında bir mekanik vites kutusunu beceremediler. Bu seviyedeki torkları yönetebilecek, güvenilir ve sağlam bir mekanik vites kutusu yapmak, motoru yapmaktan zor.

Öte yandan, Alman-Fransız ortaklığı da yeni tank projelerinde hibrit sistemi düşünüyor. Çünkü modern tankların elektrik ihtiyacı çok arttı. Ayrıca ileride yerleştirilmesi muhtemel mikrodalga silahları, railgunlar ve lazer silahları vs için de güçlü bir elektrik altyapısı şart. Mesajı Paylaş

#158
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 11 Ocak 2021, 21:31:53
hibrit sistemin en büyük sorunu hacimseldir.hem motor hem dinamo hem yüksek güç verecek elektrikli motorları aynı hacme sığdırmak zorunda kalacaksınız.tankın motor bölümünde ciddi bir tasarım değişikliği gerekecektir.

bu arada motorsich in çine satışı ukrayna mahkemeleri tarafından iptal edilmişti.abd inanılmaz baskı yapmıştı bu konuda

Dizel motor yerine gaz türbin motor kullanarak elektrik üretsek?! Sanırım daha az yer kaplar hacim kazanırız diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

Gaz-türbini:
Gaz-türbini motoru Abrams tankı kullanıyor. Yakıt tüketimi çok yüksek. Tankın arkasında kimse duramıyor yüksek ısıdan dolayı (jet motorunun). Halbuki piyade, tankı siper yapıp ilerler. Bunu yapamıyor.

Hibrit Motor:
Diğer adı ile elektrodizel motor :
1. Þanzıman olmadığı için yerden tasarruf ediyorsunuz. Bilakis ; bu çeşit motorda yerden tasarruf avantajınız var.
2. Elektrik motorları, Sn Merzifonlu'nun da izah ettiği gibi, palet-hareket-tekeri miline doğrudan bağlıdır. En düşük güç kaybıyla tekerlere tahrik verir. Yani motorlar tekerlerin kendisine bağlı pozisyondadır. Elektrodizel motor için ayrılan haznede değildir.
3. Eğer batarya takılırsa, bataryalar tankın istenilen bölgesine konulabilir. Elektrodizel motor, hem doğrudan DC motorlarını sürer hem de Li-İon bataryaları şarj eder. İstenirse hem batarya hem elektrodizel tahrik birlikte ya da tek başına kullanılabilir.
4. Elektrik motorunun , bilhassa DC motorun torque kabiliyeti hiçbir benzer HP pistonlu motorda yoktur. Ani yüklenmede tankı en zor yerden çabucak çıkarır ve çok çabuk hızlanmasını sağlar.

Yeterki kuvvet bu cins motoru kullanmayı öğrenebilsin! Önemli olan bu kültürü tank kullanıcısına aşılayabilmek!
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz