Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bu motorun kullanılacağı füzenin adı nedir ? Mesajı Paylaş

Orta menzilli gemisavar füzesi.

Bir de benim kişisel tahminim var: Sesten hızlı hedef uçak. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEI-TJ300 motoru için resmi broşüründe itki kuvvetini maksimum 1400N olarak güncelledi.

?
Mesajı Paylaş
]

#213
Evet Bae Banşi tarzı sesten hızlı hedef uçaklara ihtiyacımız var. Gerek mühimmat testi, gerekse de platform yada sistem bazında testler için sesten hızlı uçan gaçan araçlara ihtiyaç var.

Hava hava füzeleri, Hss füzeleri, yarın tfx denenecek derken bir sürü ihtiyaç var.

Daha sonrasında periyodik doğrulama testleri.

Her zaman devam eden personel eğitimi ve tatbikatlar için yine bu sistemlere ihtiyaç olacak.

En kaymak tarafı, Yurt dışına satışlarda gösterim atışlarında lazım. Mesajı Paylaş

Hürjet için yerli motor veya alternatif motor tedarik çalışması yapıyor muyuz biz?

Herhalde hala ABD'nin Hürjet için F-404 vereceğini düşünecek saflıkta arkadaş yoktur aramızda... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Nisan 2021, 17:40:48
Hürjet için yerli motor veya alternatif motor tedarik çalışması yapıyor muyuz biz?

Herhalde hala ABD'nin Hürjet için F-404 vereceğini düşünecek saflıkta arkadaş yoktur aramızda...
Benim bildiğim kadarıyla yok. Bu uçak ilk olarak eğitim uçağı. F404 ile de CAS ya da harp uçağı olarak kullanılması zor. ABD buna ambargo uygulamayabilir.
Yerine kullanılacak motorlar ej200 (RR'un yeni bir motor geliştirmesi gerekir. Almanlar savaş uçağı motoru vermekte sıkıntı çıkarabilir) ve Klimov RD-33 olabilir. Bu arada TEİ bir sürpriz yaparmı? F414 esas olarak f110 motorunun küçük kardeşi.
Yoksa bizimkiler saf diyeceğim. Mesajı Paylaş

#216
Hürjet için prototiplerde kullanılmak üzere CAATSA öncesi hiç F-404 motor sipariş edildi mi acaba?

Eğer verildi ve tıpkı MMU için alınan 5 tane F-110 motoru gibi F-404 'ler de önceden Türkiye'ye geldiyse "prototip felan üretiyoruz" ayağıyla bu motorları takıp bizi bayağı oyalarlar...

Ama yok Hürjet prototiplerinde kullanılmasına karar verilen F-404 motorlar henüz Türkiye'ye gelmediyse buna şimdiden bi çare bulup  , F-404'ü devreden çıkarıp ; HÜRJET motor ihalesinde F-404  ile çekişen EJ-200 için nabız yoklamak lazım Avrupa'da....



CAATSA daha resmi olarak 08/04/2021 tarihinde devreye girdi ama daha önce de VLS vb. alımlarda sıkıntıların başladığı konuşuluyordu... Ben olsam kritik tasarım aşaması geçmiş olsa bile F-404 işini unutup ayağımızı sağlam basacağımız başka bir motor arardım.... Mesajı Paylaş

Alıntı Yap@TEI_TUSAS Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof Dr Mahmut Faruk Akşit:

"TEI-TJ300 motorumuz 500 kg'lık bir füzeyi ve 1.300 kg'lık bir uçağı rahatça uçurabilecek kadar büyük bir motor."
https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1383727349292625922
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: カメせ - 18 Nisan 2021, 12:50:32
@TEI_TUSAS Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof Dr Mahmut Faruk Akşit:

"TEI-TJ300 motorumuz 500 kg'lık bir füzeyi ve 1.300 kg'lık bir uçağı rahatça uçurabilecek kadar büyük bir motor."
https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1383727349292625922


Bu motorun ömrü kaç saat acaba?! 24 cm çaplı bir motor.  Ben mühimmat odaklı düşünüp çok bir beklentiye girmedim. Ama eğer motor ömrü olayını iyileştirebilirsek 50-60cm çapındaki motorların büyük bir sivil pazarı var gibi. Bence herhangi bir uçak planı olmasa bile tasarıya başlanmalı. Sonra uçağı yapalım deyip motoru bekliyoruz.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_Canada_PW600

https://en.m.wikipedia.org/wiki/GE_Honda_HF120

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ33

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44

Rekabeti yüksek ama bence önümüzdeki yıllarda talep de yükselecek. Þu motorlardan bir tık daha ekonomik olsa satar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 18 Nisan 2021, 13:41:58
Alıntı yapılan: カメせ - 18 Nisan 2021, 12:50:32
@TEI_TUSAS Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof Dr Mahmut Faruk Akşit:

"TEI-TJ300 motorumuz 500 kg'lık bir füzeyi ve 1.300 kg'lık bir uçağı rahatça uçurabilecek kadar büyük bir motor."
https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1383727349292625922


Bu motorun ömrü kaç saat acaba?! 24 cm çaplı bir motor.  Ben mühimmat odaklı düşünüp çok bir beklentiye girmedim. Ama eğer motor ömrü olayını iyileştirebilirsek 50-60cm çapındaki motorların büyük bir sivil pazarı var gibi. Bence herhangi bir uçak planı olmasa bile tasarıya başlanmalı. Sonra uçağı yapalım deyip motoru bekliyoruz.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_Canada_PW600

https://en.m.wikipedia.org/wiki/GE_Honda_HF120

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ33

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44

Rekabeti yüksek ama bence önümüzdeki yıllarda talep de yükselecek. Þu motorlardan bir tık daha ekonomik olsa satar.
Sn Akşit , 1300kg lık uçağı uçurur diyorsa ömrü uzun demektir. Bu ebattaki motorlarda parçalar küçük olunca ömür uzayabiliyor. Ktj3200 de istenilenin çok üstünde motor ömrü elde edilmişti.
Bu motor esas olarak "eksenel bir motoru üretirsek nasıl sonuç alırız? " sorusuna cevap olarak TEİ tarafından üretilmiş bir motor. Spesifik olarak, kolay harcanacak füze motoru olarak üretilmiş bir motor değil. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz