Yerli Güç Grubu Projeleri...

Başlatan levo, 29 Eylül 2011, 12:09:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#240
Alıntı yapılan: merzifonlu - 10 Ekim 2021, 00:04:57
Ne BMC, ne de TÜMOSAN'da denizcilik motoru yok bildiğim kadarıyla.

Öte yandan, TÜLOMSAÞ'ın 1000 HP gücünde bir denizcilik motoru vardı galiba. Hatta Van Gölündeki feribotlarda deneniyordu diye hatırlıyorum.
Ustat, tamamen kendi özgün tasarımlarıyla yaptıkları 1000HP bir dizel lokomotif/marine motoru var Tülomsaş'ın.
Ancak Van gölü feribotu için, Tülomsaş'ın, teknik destek alarak yerli olarak ürettikleri 4 x 2200 HP lik kullanılan gücü olan ancak 2400HP kapasiteli motorları var.

https://www.lojiport.com/van-golu-feribotlarina-tulomsas-motorlari-18414h.htm

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Ekim 2021, 11:01:49
Alıntı yapılan: merzifonlu - 10 Ekim 2021, 00:04:57
Ne BMC, ne de TÜMOSAN'da denizcilik motoru yok bildiğim kadarıyla.

Öte yandan, TÜLOMSAÞ'ın 1000 HP gücünde bir denizcilik motoru vardı galiba. Hatta Van Gölündeki feribotlarda deneniyordu diye hatırlıyorum.
Ustat, tamamen kendi özgün tasarımlarıyla yaptıkları 1000HP bir dizel lokomotif/marine motoru var Tülomsaş'ın.
Ancak Van gölü feribotu için, Tülomsaş'ın, teknik destek alarak yerli olarak ürettikleri 4 x 2200 HP lik kullanılan gücü olan ancak 2400HP kapasiteli motorları var.

https://www.lojiport.com/van-golu-feribotlarina-tulomsas-motorlari-18414h.htm



Bu bilgiler için size teşekkür ederim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Ekim 2021, 11:01:49
Ancak Van gölü feribotu için, Tülomsaş'ın, teknik destek alarak yerli olarak ürettikleri 4 x 2200 HP lik kullanılan gücü olan ancak 2400HP kapasiteli motorları var.

https://www.lojiport.com/van-golu-feribotlarina-tulomsas-motorlari-18414h.htm

Hımm, bunu bilmiyordum, çok teşekkürler.

TUBİTAK MAM Projesine neden ihtiyaç duyuldu acaba? Belki teknik destek konusunda elimizi rahatlatmak içindir, ileride yabancı teknik desteğe ihtiyaç olmasın diye.

Ya da bildiğin duble yol usulü devletten para tırtıklamadır.  ;) Mesajı Paylaş

acaba tb2 için de yerli motor çalışması var mıdır?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan - 10 Ekim 2021, 14:12:29
acaba tb2 için de yerli motor çalışması var mıdır?

https://www.tei.com.tr/tr/urunler/tei-pd180st-turbodizel-havacilik-motoru

Yeni üretim tüm TB-2'ler CATS'e ve yukarıdaki yerli motora geçerler bence. Bu motor, yabancı motordan yaklaşık 60 kilo ağır. Ancak gücü de 80 beygir daha fazla. Mesajı Paylaş

#245
"Yeni üretim tüm TB-2'ler CATS'e ve yukarıdaki yerli motora geçerler bence. Bu motor, yabancı motordan yaklaşık 60 kilo ağır. Ancak gücü de 80 beygir daha fazla."

cats artık zorunlu da, pd170 varken niye bunu düşündünüz?
pd170 hazır ve sertifikasyonu da tamamladı diye hatırlıyorum,  üstelik aralarında 4kg ağırlık farkı var.
tb2'nin mevcut motoru benzinli değil miydi?  bizim motorlar  benzinle de çalışmadığına göre  tüm yakıt dolaşım sisteminin de buna uyumlu yeniden tasarlanması gerekmez mi?
bu ihracatlarda  cats kullanılır da,  pd serisi motor olmaz diye düşünüyorum.
biz böyle herkese iha satarsak çarşı karışır yakında,  alternatif motorlar  deneniyordur mutlaka;  yoksa  ihale kazanıp teslimat yapamayan firmalar kervanına katılabilirler.
bu sınıfta yabancı motor  çoktur,  Vestel'in uçağı için de buna çok yakın başka bir motor kullanılıyordu.
CAATSA bu gün  SSM'yi kapsıyor da,  yarın olmadık bir durumda  başkalarının da o kapsama alınabileceğini unutmamak ve buna göre bir satış politikası izlemek gerek.
tamamen zarar yerine kardan zarar etmeyi bilmek gerek,  herkese de satmayalım,  ne olacak yani?
Alman olsa,  İngiliz olsa kime satmazsa biz de satmayalım onlara.
.

açıkçası ben, komplo teorisi olarak,  Libya sahasında  kullanılan ilk ihalarda, mevcut motordan daha düşük performanslı    başka bir motor kullanılmış olabileceğini hissediyorum.
bazı videolarda,  uçakların motor sesi  çok duyuluyordu,  bu sesin bu kadar çok duyulmasının nedeni,   başka motorun sıcak havada  irtifa kaybetmesi olabilir mi?  diye düşünmüşümdür.

yeniden tasarımı  kastettiniz sanırım,  onun adı tb-3  olacak diye biliyorum,  motoru da pd serisinden olacak sanırım.
Mesajı Paylaş

Alıntı YapFord Otosan'ın 58 milyon avroluk yatırımıyla ülkemizde ilk kez üretilen yerli ve milli otomatik şanzıman tanıtıldı.
https://mobile.twitter.com/oztrk_aydnTR
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapJet motorlar ilk uçuşa hazırlanıyor.• @DevrezliMakina 100/200 N'luk motorları bu yıl uçurmayı hedefliyor
• 2022'nin 2. yarısında seri üretim amaçlanıyor
• Yerlilik % 90-95 olacak
• Hedefte 1500 N'a kadar motorlar ve savunma sanayi var @kivraksinan
https://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/motor-sesiyle-buyuyup-kendi-jet-motorlarini-yaptilar/2407715
Mesajı Paylaş
]

İsim Devrezli... Görüntü tamirhaneden hallice.
Þeffaf dosya içinde duvara kağıt koyarak oluşturulan "motor test alanı"
Motor desen youtube'da yapılan amatör işi motorları andırıyor.

Bir yerden destek hibe falan bekliyor gibiler. Mesajı Paylaş

#249
turbojetmi-turbofanmi önmeli olan bu

turbofan   ise 1 milyon € verilsin Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz