İngiltere ile savunma işbirliği kapıda

Başlatan GOGURYEO, 18 Ekim 2011, 00:08:08

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: baryshx - 21 Ocak 2023, 23:59:41
Alıntı yapılan: th3 - 21 Ocak 2023, 18:21:37
Type-23 konusunda gereksiz bir olumsuz bakış açısı var. ''Type-23 alırsan gemi satmak istediklerin seni ciddiye almaz yaa'' tadında yorumlar yapan sözde uzmanın etkisi mi
Type-23'e bakınca bize katacağı bir şey yok. Hepsi bizde de olan şeyler, boş teneke bir gemi görüntüsü veriyor. İyi olsa İngiltere elden çıkartmaz zaten.
denizaltı harbinde imkanlarımız kıt, yetersiziz. Yunanın her fırsatta böbürlene böbürlene "denizaltılarımızı tespit edemediler" diye söylemesine sebep olacak kadar yetersiziz hem de. geliştirdiğimiz donanımlar henüz yeterince olgunlaşmadı. eldekiler isteneni veremiyor.
type 23 safkan bir denizaltı harbi fırkateyni. üstündeki donanımlar Yunanın alacağı FREMM sınıfı gemilere denk. tıpkı EF uçakları gibi yerli sistemler yeterli ve hazır olana kadar günü kurtaracaklar. Mesajı Paylaş

#121
Alıntı yapılan: Heartbang - 22 Ocak 2023, 00:21:23
Alıntı yapılan: baryshx - 21 Ocak 2023, 23:59:41
Alıntı yapılan: th3 - 21 Ocak 2023, 18:21:37
Type-23 konusunda gereksiz bir olumsuz bakış açısı var. ''Type-23 alırsan gemi satmak istediklerin seni ciddiye almaz yaa'' tadında yorumlar yapan sözde uzmanın etkisi mi
Type-23'e bakınca bize katacağı bir şey yok. Hepsi bizde de olan şeyler, boş teneke bir gemi görüntüsü veriyor. İyi olsa İngiltere elden çıkartmaz zaten.
denizaltı harbinde imkanlarımız kıt, yetersiziz. Yunanın her fırsatta böbürlene böbürlene "denizaltılarımızı tespit edemediler" diye söylemesine sebep olacak kadar yetersiziz hem de. geliştirdiğimiz donanımlar henüz yeterince olgunlaşmadı. eldekiler isteneni veremiyor.
type 23 safkan bir denizaltı harbi fırkateyni. üstündeki donanımlar Yunanın alacağı FREMM sınıfı gemilere denk. tıpkı EF uçakları gibi yerli sistemler yeterli ve hazır olana kadar günü kurtaracaklar.

Denizaltı savunması içinse, sadece Sonar'ını alıp takalım gemilerimize.

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/first-sonar-2150-sonar-fit-completed-on-type-23-frigate

Yani, başka ülkelerin hurdalarını almak içime sinmiyor. Bence sadece T3-T4 uçakları almalıyız. Birde bilmediğimiz yerdeki eksikler için alım, tank motoru v.b. gibi...

İnşallah bunu TF-X motoru ip hakları ile taçlandırabilirler. Hatta Hürjet motoru konusunda da. Mesajı Paylaş

Bu eski gemilerin bir anda alınması kararına denizaltı harbi konusunda yeterlü seviyede olmamız mı neden oldu yani? Bu durum yeni mi ortaya çıkmış? Bugüne kadar bu konuda herhangi bir açıklama yapıldığını hatırlayamadım. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ada sınıfının da yapılış amacı safkan ASW, ve üzerindeki Fersah da fena sonar değil.
Sorun bizim gemi inşa hızımız, bunun sebebi de ülke ekonomisinin içinde olduğu durum. Ek olarak zamanında benim yandaşım parayı götürsün denip , milgem projesi sekteye uğratılmasaydı şu an 4+4 gemimiz olacaktı. ASFAT 'a Açık deniz karakol gemisi sipariş ediyorsun yancılık sebebiyle eline yüzüne bulaştırıyor.  herşeyi artık sabitlemiş bir düz gemi için 3-4 sene harcıyor, sonra gidip elalemin hurdasının peşine düşmek durumunda kalıyoruz.
Type 23 tekrar yazayım tam bir lojistik faciası, bir  Knox sendromu daha yükleniyor, herşeyini geçtim adamın kafası bozulsa 114 mmlik top mermisini vermese top ile ateş edemeyiz. Tek faydaları dizel elektrik combine gaz türbini sistemi tecrübemiz olacak, belki ileride ADKG lerinin büyüklerini yaparız,bu sisteme terfi ederiz onun dışında fikrim 3 type 23 e harcayacağımız toplam parayla +4 İ sınıfı daha yapabilirdik keşke öyle yapsak Mesajı Paylaş

Günaydın
1) Ada sınıfının üzerindeki sonar karineye montelidir ve Meteksan üretimidir. Meko 200 yarı ömür modernizasyonunda kullanılan sonar ise Fersah'tır ve Aselsan üretimidir. Karineye monteli sonarlar çekili sonarlar kadar hassas olamazlar (gemi gürültüsü ve titreşimi).

2) Çekili sonar yalnızca Gabya firkateynlerinde vardır. Benim bildiğim pasif sonarlardır.

3) Tip 23 üzerinde bulunan Captas 4 benzeri 2087 sonarını günümüzdeki -Türkiye-Fransa ilişkilerinden dolayı- Fransa Türkiye'ye satar mı bilemiyorum. SAMP/T de başımıza geldi.

4) Bütün bunlar eski gemiyi satın almak için bir gerekçe mi tartışılır. Bir U dönüşünü de savunma politikalarında yaşamak zorunda kaldık diye düşünüyorum.

5) Bu tür kararları seçim sonrasına bırakmak en doğrusu gibi geliyor. Belki önümüzde yeni imkanlar açılır. Mesajı Paylaş

millet  savaş uçağına motor bekliyor,  şimdi de şapkadan gemi mi çıktı?

füzelere abanacağız artık,  çok fazla seçenek yok zaten.
bir köşede özgür modernizasyonunu jf17  uçağına da  uygulamanın   yollarına bakmak gerekebilir.
olduğu kadar,  olmadığı kader.
Mesajı Paylaş

#126
Alıntı yapılan: salimc - 22 Ocak 2023, 11:02:45
Günaydın
1) Ada sınıfının üzerindeki sonar karineye montelidir ve Meteksan üretimidir. Meko 200 yarı ömür modernizasyonunda kullanılan sonar ise Fersah'tır ve Aselsan üretimidir. Karineye monteli sonarlar çekili sonarlar kadar hassas olamazlar (gemi gürültüsü ve titreşimi).

2) Çekili sonar yalnızca Gabya firkateynlerinde vardır. Benim bildiğim pasif sonarlardır.

3) Tip 23 üzerinde bulunan Captas 4 benzeri 2087 sonarını günümüzdeki -Türkiye-Fransa ilişkilerinden dolayı- Fransa Türkiye'ye satar mı bilemiyorum. SAMP/T de başımıza geldi.

4) Bütün bunlar eski gemiyi satın almak için bir gerekçe mi tartışılır. Bir U dönüşünü de savunma politikalarında yaşamak zorunda kaldık diye düşünüyorum.

5) Bu tür kararları seçim sonrasına bırakmak en doğrusu gibi geliyor. Belki önümüzde yeni imkanlar açılır.
+1
Güzel izahat.
Ancak Meteksan karineye monteli YAKAMOS ve Aselsan Çekili HIZIR sonarları kendilerini belli ölçüde ispat etmiş sonar sistemleri. Yapılan testlerde ve bilahare kullananlar tarafından pozitif yorum almış sonarlar.
Sonar 2087, Thales-İngiltere tarafından üretilen bir sonar. Nasıl MTU'nun asıl sahibi Rolls Royce ise ama MTU kendi müşterilerine satışta serbestse, bu da öyle. Fransa bize Aster HSS satmayabilir. Ama Thales firmasının bir çok parçası ve ünitelerini Aselsan üretir durumdadır.

Duke Sınıfı Type-23 fırkateynlerin üzerindeki 2087 çekili sonar sistemi, Monmouth ve Montrose gemilerinde yok. (Iron Duke, Lancaster ve Argyle da da yok) . Eski gemilere bu sonar takılmamış.
İngilizlerin satmayı planladıkları da en eski gemileri. Üstün kabiliyetli sonarı olmayan gemiyi neden alacağız o zaman ?

Ayrıca bu gemileri 15-20 milyon sterlin bir fiyata bırakacak İngilizler deniyor. Tabii üzerine bizim sistemleri yerleştirmek 100-150 milyon dolar tutarsa, ortaya da Barbaros sınıfından daha iyi bir gemi çıkarsa belki değer. En azından 18 ay içerisinde 3-4 yüksek kabiliyetli modernizeli gemimiz olur. İ-Sınıfının geri kalan 3 gemisi 2026'ya ancak biter. O da bugün saç kesimi yapılırsa. Mesajı Paylaş

Yaşar Bey,
Yazılarınızdan çok yararlanıyorum. Sizin beğeninizi almak benim için önemli.

Aselsan'ın Hızır Sistemi bildiğim kadarı ile pasif çalışan bir torpido önleme sistemi. Düşük Frekanslı Aktif Sonar Sistemi (LFAS) yeni geliştiriliyor ve Hızır sistemi ile kombine edilecek. Menzili 45 km olacağı söyleniyor. Captas 4 (Sonar 2087) ise 150 km menzilli olduğu bildiriliyor. 3000 ton üzerindeki gemilere takılması öneriliyor. Yani TCG İstanbul tam sınırda. Daha düşük tonajlı olanlara ise Aselsan'ın Hızır-LFAS sistemine denk olan 60 km menzilli CAPTAS 2 öneriliyor. Dediğiniz gibi bize satılacak gemilerde Sonar 2087 yok ise niye bu gemileri alıyoruz? Dediğiniz gibi Þili de Sonar 2087 olmadan bu gemilerden 3 adet aldı ve 2087 sonarı sonradan takıldı. Belki bu koşulla aldı bilemiyoruz.
Geriye CAMM füzeleri kalıyor. Dörtlü sistemde de atılabilen ve bir çok donanmada kullanılan bu füze sistemi -ABD ESSM füzelerine ambargo uyguladığı için- önemli.
Zira Hisar D henüz dörtlü atıma uygun değil. Bu füze sistemini gemiyi almadan MBDA-İngiltere satabilir mi bilmiyorum. Bana İngiltere'nin bize eski gemileri satmak için biraz düştüğümüz durumdan yararlanıyor gibi geliyor. Yani düşmeye gör. Mesajı Paylaş

#128
Alıntı YapAselsan'ın Hızır Sistemi bildiğim kadarı ile pasif çalışan bir torpido önleme sistemi. Düşük Frekanslı Aktif Sonar Sistemi (LFAS) yeni geliştiriliyor ve Hızır sistemi ile kombine edilecek. Menzili 45 km olacağı söyleniyor. Captas 4 (Sonar 2087) ise 150 km menzilli olduğu bildiriliyor.
Sn salimc,
Hızır sonarı da hem pasif hem aktif çalışan bir sonar. Çalışma prensibi CAPTAS serisine bezeyen bir sonar. Ağırlık olarak CAPTAS-4 'a yakın bir sistem. Esas olarak aktif sonar olarak geçiyor. Denizaltı tesbitini aktif modda, Torpedo tesbitini pasif modda yapıyor.
Menzile gelince, bizim aletin menzilini hiç bir zaman doğru açıklamayacaklardır. Ama bizimkilerin bu gemilerin ASW özelliğine tav olmalarının arkasında yatan şey Hızır'ın henüz tam hazır olmadığı da olabilir.
Yalnız şurası bir gerçek ki Sonar-2087 için bu sonarı kullanan gemi kaptanlarının, dünyadaki en uzun menzilli füze atabilen denizaltılarını, füze menziline girmeden çok önce tesbit edebilen bir sonar, olarak övmeleri önemli. 
Tabii tesbit ettiğiniz denizaltıyı vurabilmeniz için mühimmatınızın olması da önemli. Burada Type23'lerin ASW kabiliyetli helikopterleri ön plana çıkıyor. Tüm bunların birlikte çalıştığı elektronik sisteme de sahip bu gemiler.

https://www.aselsan.com.tr/en/capabilities/naval-systems/torpedo-and-torpedo-countermeasure-systems/hizirlfas-low-frequency-towed-active-sonar-system

Mesajı Paylaş

Arkadaşlar Eurofighter , Type-23 , M60 motoru ancak MMU için motor isteğimiz kabul edilmişse konuşulması gereken konular...
Sakın ha önceliğimiz unutmayalım yani MMU motor ihtiyacını....

İngiltere MMU motoru için bu " Eurofighter , Type-23 , M60 motoru" alımını şart koymuşsa eyvallah der geçerim...
Yok Eurofighter hem de Tranche-1 vs içinse bu hurdaları toplama isteği , çok yanlış yoldayız...

Bu alım soylentisinden önce bizim Type-23,M60 motoru gibi bir sorunumuz var mıydı, 10 dk bile konuştuk mu bunları? Hayır... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz