Escort Jammer (GOLGE) Projesi

Başlatan darkevvilboy, 24 Ekim 2011, 11:15:56

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hava Platformunda Uzaktan Elektronik Destek / Elektronik Taarruz Kabiliyeti Projesi

Son Güncelleme Tarihi: 19 Ekim 2011 Çarşamba
Amaç :   Tehdit ülkelere karşı gerçekleştirilecek taarruzi hava harekatında, düşmanın her türlü radar ve haberleşme imkanının, tehdit bölgesine girmeden dinlenmesi karıştırılması ve/veya aldatılması maksadıyla hava platformuna entegre edilmiş Uzaktan Elektronik Dinleme/Elektronik Taarruz sistemi tedarik edilmesi.
Kapsam :   1 (bir) adet Prototip (3 adet opsiyon)
Proje Modeli :   Yurtiçi Geliştirme (Sistem ve Entegrasyon) ve Hazır Alım (Uçak Platformu)
Ana/Alt Yüklenici
Firma :   
ASELSAN A.Þ.
Sözleşme İmza Tarihi :   -

Mevcut Durum :   İhale hazırlık çalışmalarına devam edilmektedir.

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/ehrs/EdEt/Sayfalar/EKTSistemleriKazanimi.aspx Mesajı Paylaş
  • Gösterim 19,984 
  • Yerli Elektronik Sistemler ile İlgili Gelişmeler
  • 17 Yanıtlar



Aşağıdakine benzer bir hava platformu ve sistem yerleşimi planlanıyor.Projenin adı orjinalinde Escort Jammer Projesi,başlığı da buna göre değiştirdim müsadenizle çok uzundu eski hali.

Mesajı Paylaş

SSM teklife çağrı dosyası yayınlamış,çağrıya cevap veren firmalar aşapıdaki gibi.

Mesajı Paylaş


THY VIP Filosundaki 2 Gulfstream-IV tipi uçak; ASELSAN'ın EH çalışmalarında kullanılmak üzere SSM'ye devredilmiş.

"Bu operasyonun ardından TC-GVA ve TC-GVB uçakları Savunma Sanayi Müsteşarlığı'na devredildi. Bu uçakların Aselsan tarafından geliştirilen elektronik sistemler takılarak havadan karıştırma görevleri için çeşitli testlerin yapılması bekleniyor."

http://www.cnnturk.com/turkiye/thy-ucak-alimini-kapa-bildirdi
Mesajı Paylaş

Bu proje için entegratör firma olarak Savronik seçilmiş deniyor.Uçak ve altsistemler yabancı olacak.Demek ki Aselsan henüz hazır değil çalışması için eline uçak veriliyor ve geliştirme projesi yeni bir solukla geleceğe hazırlanıyor.Bu arada sosyal medyada TC-ATA kuyruk kodu silindi (TC-GVA oldu)diye koparılan yaygaranın sebebininde bu olduğunu öğrenmiş olduk.Ha bu arada VIP filosuna  yeni uçakların gelmesi fazla zaman almaz sanırım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 18 Nisan 2016, 16:58:48
Bu proje için entegratör firma olarak Savronik seçilmiş deniyor.Uçak ve altsistemler yabancı olacak.Demek ki Aselsan henüz hazır değil çalışması için eline uçak veriliyor ve geliştirme projesi yeni bir solukla geleceğe hazırlanıyor.Bu arada sosyal medyada TC-ATA kuyruk kodu silindi (TC-GVA oldu)diye koparılan yaygaranın sebebininde bu olduğunu öğrenmiş olduk.Ha bu arada VIP filosuna  yeni uçakların gelmesi fazla zaman almaz sanırım.

Aynen abi.Yeni alınan uçağın ki TC-ATA olmuş zaten... Mesajı Paylaş

#7
Aselsanı çokta suçlamamak gerek zor bir kabiliyet gerçekten bu ancak sorun sadece aselsan kaynaklımı emin değilim proje gereğinden çok uzadı ve çok fazla senedir gündemde Aselsan'a daha öncedende test platformu verilip üzerinde çalıştırılabilirdi... Savronik-Aselsan konusunda ise.;
1. Acil ihtiyaç söz konusu zaten yıllardır sonuçlanmayan envantere alamadığımız bir yetenek var ortada Savronik ana yükleniciliğinde bu sorun halledilmiş olacak yabancı kaynaklı olsada tabi daha ihale sonuçlandığını düşünmüyorum bu tarz aşırı hassas yetenekler konusunda yabancı ülkeler nasıl baktığını bilmiyoruz açıkcası tepkilerini veya ne tarz kısıtlamalara tabi tutulacağız bunu göreceğiz.
2. Aselsan henüz böyle bir sistem tasarımı ömründe gerçekleştirmedi ancak yoğun alt yapıları olduğunu düşünüyorum meltem projesiyle aksaklıklar vs.. neyin ney olduğunu kısmen öğrenmişlerdir ve bu projeye yansıtacaklardır ve test platformunda bu konsepti yerleştirip geliştirme ve ürüne dönüştürmeye çalışacaklar bu ne kadar sürecek ve ortaya çıkacak yetenek nasıl olacak göreceğiz KORAL'dan öte içeri sığdırılması gereken şeyler var ve sığdırılan sistemin ne kadar etkin olacağı göz önünde bulundurulursa Aselsanın projesi bence her ne kadar alt yapısı uzun süredir hazırlanıyor olsada bir 5-6 sene süreceğini tahmin ediyorum.

Bunlar başarıya ulaşırsa tabi bu tarz uçakları farklı görevlere konfigure etme konusunda büyük yetenekler kazanım sağlayacağız ki gerçekten büyük bir proje. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Destinyy - 19 Nisan 2016, 14:01:14
Aselsanı çokta suçlamamak gerek zor bir kabiliyet gerçekten bu ancak sorun sadece aselsan kaynaklımı emin değilim proje gereğinden çok uzadı ve çok fazla senedir gündemde Aselsan'a daha öncedende test platformu verilip üzerinde çalıştırılabilirdi... Savronik-Aselsan konusunda ise.;
1. Acil ihtiyaç söz konusu zaten yıllardır sonuçlanmayan envantere alamadığımız bir yetenek var ortada Savronik ana yükleniciliğinde bu sorun halledilmiş olacak yabancı kaynaklı olsada tabi daha ihale sonuçlandığını düşünmüyorum bu tarz aşırı hassas yetenekler konusunda yabancı ülkeler nasıl baktığını bilmiyoruz açıkcası tepkilerini veya ne tarz kısıtlamalara tabi tutulacağız bunu göreceğiz.
2. Aselsan henüz böyle bir sistem tasarımı ömründe gerçekleştirmedi ancak yoğun alt yapıları olduğunu düşünüyorum meltem projesiyle aksaklıklar vs.. neyin ney olduğunu kısmen öğrenmişlerdir ve bu projeye yansıtacaklardır ve test platformunda bu konsepti yerleştirip geliştirme ve ürüne dönüştürmeye çalışacaklar bu ne kadar sürecek ve ortaya çıkacak yetenek nasıl olacak göreceğiz KORAL'dan öte içeri sığdırılması gereken şeyler var ve sığdırılan sistemin ne kadar etkin olacağı göz önünde bulundurulursa Aselsanın projesi bence her ne kadar alt yapısı uzun süredir hazırlanıyor olsada bir 5-6 sene süreceğini tahmin ediyorum.

Bunlar başarıya ulaşırsa tabi bu tarz uçakları farklı görevlere konfigure etme konusunda büyük yetenekler kazanım sağlayacağız ki gerçekten büyük bir proje.

Teşekkürler üstad,birde bir sorum var.Eski 450 ve550 Aselsan'a gittiyse,Savronik yeniler üzerinden mi yürüyecek sizce? Mesajı Paylaş

Benim daha çok merak ettiğim husus bu test platformları üzerinde Aselsan çalışırda başarılı olursa bu donanımlı ancak yaşlı uçaklara ne olacağı.

Diğer durumda ise eski bir uçak kullanılmasına düşük ihtimal olarak bakıyorum açıkcası çünkü zaten bu kabileyeti olan kesin bir projeye gidiyoruz 0 bir uçak üzerine SOJ donanımı eklenir ve HvKK'na kazandırılır. İstisnai durumlar olmazsa tabi nedir bu üretim hattı doludur beklenmek istemeyebilir belki görece çok yaşlı olmayan uçaklar seçilir ve bunların üzerine şekillendirilir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz