F-4 Phantom II

Başlatan Stryker, 06 Kasım 2011, 19:45:35

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Arkadaşlar öncelikle hepinizin bayramını kutlar sevdiklerinizle daha nice bayramlar dilerim.Müsaadenizle bir kaç sorum olacak bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
1-Ülkemiz 1970 lerde kaç tane F-4 Phantom uçağı tederik etti.Bunların kaçı kaza kırıma uğradı.Kaçı aktif halde kullanılıyor.
2-İsraile modernize ettirdiğimiz 54 F-4 Phantom uçaklarında radar değişimi oldumu.
3-Bir savaş uçağını ortaya çıkarabilmek için en önemli bileşenleri radar,motor ve mühimmat değilmidir.Bu bir arkadaşımla tartışmada böyle söyledim doğrumu.Onun konu hakkında pek bilgisi olmadığı için şaçma sapan şeyler söylüyor.
4-Aselsanın TFX projesi için aesa radar üzerinde çalıştığını duymuştum.Doğrumudur yoksa kulaktan dolma bilgilermi.
5-TFX projesi için milli mühimmat geliştiriliyor bunları hepimiz biliyoruz.Peki bu mühimmat ailesi içinde AGM 88 HARM türü bir anti radyoradyasyon füze çalışması varmı.Atmaca gemisavar füzesi bu  uçağımızda kulşlanılacakmı.
Cevaplarınız için şimdiden hepinize teşekkür eder mutlu ve huzurlu bayramlar dilerim. Mesajı Paylaş
  • Gösterim 6,859 
  • İstekleriniz, Önerileriniz ve Merak Ettikleriniz
  • 7 Yanıtlar


Kuvvete dayanamayan adalet aciz;Adalete dayanamayan kuvvet zalimdir.

1.Google veya wikide kısa bir araştırma yapın
2.Evet oldu
3.Doğru sayılır
4.Tfx için daha aesa radar kullanılıp kullanılmayacağı dahi belirsiz.Yani muhtemelen yalan haber
5.Bilinen anti radyasyon füze çalışması yok.Atmaca'nın uçaktan atılan versiyonun yapılması gayet olası denilebilir. Mesajı Paylaş

Türk Hava Kuvvetleri'ndeki F-4E'ler, 30 Ağustos 2024 tarihinde hizmetlerinin 50'nci yılına girecek. Halen dünyada F-4 kullanıcıları arasında Türkiye ve Güney Kore'nin dışında Yunanistan ve İran kaldı.

Güney Kore, ilk F-4 uçağını 1969 yılında teslim almıştı. Kore Savaşı sonrasında ikiye bölünen ülkenin hava kuvvetlerinin güçlü olması için F-4D uçaklarını ABD tarafından teslim edilmeye başlanmıştı. Daha sonra da F-4 ailesinin son üyelerinden E modeli Güney Kore'ye teslim edilmişti.


Güney Kore Hava Kuvvetleri'nin envanterine toplam 220 adet Phantom girdi. Halen bunların 10'u uçabilir vaziyette tutuluyor.

7 Haziran'da son uçuş
Güney Kore Hava Kuvvetleri'nde F-4 uçakları uzun bir süredir yedek güç olarak tutuluyor. F-16, F-15E ve F-35 ile birlikte arka planda kalan F-4E'ler, yerli olarak geliştirilen KF-21 ile tamamen envanterden çıkıyor. Yaklaşık 55 yıldır uçan F-4'ler, son görevlerine 7 Haziran'da çıkacak.


Türkiye,Yunanistan, İran kaldı ... Ama Nisan'da Yunanistan'da emekli etti galiba... Mesajı Paylaş

Yunan F-4'leri emekli etmedi.

İran malum elinde kısıtlı hava kuvvetleri mevcut, onun için 2030lara kadar kesin F-4 "yaşlı dede" envanterinde kalacak.
Þu anda teslim edlien Yak-130 lar ile yoğun eğitim alıyorlar. Bu sene Su-35ler teslim edilmeye başlayacak. Yeterli sayıda Suhoy(Sukhoi) uçakları geldikten sonra, Su-57 geçiş sürecinde yaşlı dedemizi İran da emekliye ayırır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 14 Mayıs 2024, 17:39:14
Yunan F-4'leri emekli etmedi.

İran malum elinde kısıtlı hava kuvvetleri mevcut, onun için 2030lara kadar kesin F-4 "yaşlı dede" envanterinde kalacak.
Þu anda teslim edlien Yak-130 lar ile yoğun eğitim alıyorlar. Bu sene Su-35ler teslim edilmeye başlayacak. Yeterli sayıda Suhoy(Sukhoi) uçakları geldikten sonra, Su-57 geçiş sürecinde yaşlı dedemizi İran da emekliye ayırır.

Doğru , 2030 sonrası planlamanın dışında bırakmış Yunanlılar F-4'leri...Hala faal Mesajı Paylaş

Yunanistan aktif f 4 sayısını azalttı. 18 gibi bir rakam veriyordu worldairforces dergisi Mesajı Paylaş

#6
F-4 ile MiG-21 aynı dönemlerde hizmete girmiş uçaklardı, Vietnam Savaşında ABD hava hakimiyetini ele geçirse de MiG-21'ler F-4'lere karşı kıran kırana mücadele etmişti. Bazen de A-4'ler yalnız kalınca MiG karşısında yem oluyordu.

Hindistan ve Hırvatistan da MiG-21'leri emekliye ayırdı ve Hırvatlar Fransa'nın envanterindeki Rafale ile değiştirdi.
Süriye, Libya(Hafter) ve K.Kore son kullanıcıları. Küba, Angola ve Mozambik faal kullanıcı konumunda olsa da envanterinde uçabilecek uçak kalmamıştır. Çaresizler hala kullanıyor, dökülmüştür çoktan.

F-4 de çok yaşlı, ölme eşşeğim ölme diyerek uçarken bile bazı parçaları arada bir kopuyordur...(şaka)

Mesajı Paylaş

Bizimkilerin yakıt tankları düşüyordu bir ara... İçine binmişliğim de vardır Eskişehirde
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz