F-16 Fighting Falcon

Başlatan WOLF, 23 Mart 2009, 06:42:52

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


#471
Eskiden soğuk savaşında etkisiyle birçok prototip devreye girip hemen uçuş testine girebiliyormuş.

Kaan'la karşılaştırmak doğru mu bilmiyorum Kaan hangardan çıktıktan 1 yıl sonra ilk uçuşunu yapacak

Belki eski tip uçaklarda test ve kontrol süresi daha kısa idi

Yada ABD gibi uçak geliştiren bir dev için bu süreler normal.

Çünkü kaan'dan önce biz sadece hürkuş tasarlayıp uçurduk .

Hürjet de var demeyin Kaan'la arasında bir yıl var üstelik hürjet İtalyan uçuş bilgisayarı ile uçtu Kaan ise yerli uçuş bilgisayarı ile uçacak deniliyor,kısaca hürjet ,Kaan için veri oluşturabilceğini zannetmiyorum.

Tabi bunlar benim naçizane fikirlerim Mesajı Paylaş

#472
O bu değil de 50 yıl önce şöyle uçakları üretmek gerçekten büyük bir iş. (Aynı dönemde F-15, F-14 uçakları da üretiliyordu.) Adamların F-16 ürettiği dönemde biz daha kendi piyade tüfeğimizi dahi üretemiyorduk. Askeri araçlara lastikleri bile ithal etmek zorundaydık. 1 yıl sonra Kıbrıs barış harekatı sırasında Good-Year Türk ordusuna ABD baskısıyla kamyon lastiği tedarik edemeyeceğini bildirmişti.

Aradaki farkı düşününce insan çok şaşırıyor. Arayı hızlıca kapatmamız lazım. Kapatacağız da inşallah. KAAN'ın ilk uçuşunu bir görelim heyecanımızı ve özgüvenimiz daha da arttıracak bu durum. Mesajı Paylaş

#473
Alıntı yapılan: Denizci16 - 13 Aralık 2023, 23:10:46
Eskiden soğuk savaşında etkisiyle birçok prototip devreye girip hemen uçuş testine girebiliyormuş.

Kaan'la karşılaştırmak doğru mu bilmiyorum Kaan hangardan çıktıktan 1 yıl sonra ilk uçuşunu yapacak

Belki eski tip uçaklarda test ve kontrol süresi daha kısa idi

Yada ABD gibi uçak geliştiren bir dev için bu süreler normal.

Çünkü kaan'dan önce biz sadece hürkuş tasarlayıp uçurduk .

Hürjet de var demeyin Kaan'la arasında bir yıl var üstelik hürjet İtalyan uçuş bilgisayarı ile uçtu Kaan ise yerli uçuş bilgisayarı ile uçacak deniliyor,kısaca hürjet ,Kaan için veri oluşturabilceğini zannetmiyorum.

Tabi bunlar benim naçizane fikirlerim

Hürjet'in uçuş bilgisayarını İtalyan olabilir ama belki kaynak kodları bizdedir. Bu çok şeyi değiştirir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 13 Aralık 2023, 23:19:34
O bu değil de 50 yıl önce şöyle uçakları üretmek gerçekten büyük bir iş. (Aynı dönemde F-15, F-14 uçakları da üretiliyordu.) Adamların F-16 ürettiği dönemde biz daha kendi piyade tüfeğimizi dahi üretemiyorduk. Askeri araçlara lastikleri bile ithal etmek zorundaydık. 1 yıl sonra Kıbrıs barış harekatı sırasında Good-Year Türk ordusuna ABD baskısıyla kamyon lastiği tedarik edemeyeceğini bildirmişti.

Aradaki farkı düşününce insan çok şaşırıyor. Arayı hızlıca kapatmamız lazım. Kapatacağız da inşallah. KAAN'ın ilk uçuşunu bir görelim heyecanımızı ve özgüvenimiz daha da arttıracak bu durum.

Good Year- Prelli Türkiye sahipleri aynı kişi miydi ? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 13 Aralık 2023, 23:36:44
Alıntı yapılan: Archangel99 - 13 Aralık 2023, 23:19:34
O bu değil de 50 yıl önce şöyle uçakları üretmek gerçekten büyük bir iş. (Aynı dönemde F-15, F-14 uçakları da üretiliyordu.) Adamların F-16 ürettiği dönemde biz daha kendi piyade tüfeğimizi dahi üretemiyorduk. Askeri araçlara lastikleri bile ithal etmek zorundaydık. 1 yıl sonra Kıbrıs barış harekatı sırasında Good-Year Türk ordusuna ABD baskısıyla kamyon lastiği tedarik edemeyeceğini bildirmişti.

Aradaki farkı düşününce insan çok şaşırıyor. Arayı hızlıca kapatmamız lazım. Kapatacağız da inşallah. KAAN'ın ilk uçuşunu bir görelim heyecanımızı ve özgüvenimiz daha da arttıracak bu durum.

Good Year- Prelli Türkiye sahipleri aynı kişi miydi ?

Hayır. Ama ikisi de ABD baskısıyla askeri araçlarımızın ihtiyacı olan lastikleri vermemişti. Sonrasında Petlas kuruldu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 13 Aralık 2023, 23:32:40
Hürjet'in uçuş bilgisayarını İtalyan olabilir ama belki kaynak kodları bizdedir. Bu çok şeyi değiştirir.

Belkisi yok, kesin bizde. Kodları biz yazdık çünkü.

@VLS Foruma hatalı bilgi verdi orada, "hem kodlar, hem de bilgisayar İtalyan" diye. Hürjet baş mühendisi doğru bilgiyi veriyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 14 Aralık 2023, 00:10:29
Alıntı yapılan: mehmet05 - 13 Aralık 2023, 23:32:40
Hürjet'in uçuş bilgisayarını İtalyan olabilir ama belki kaynak kodları bizdedir. Bu çok şeyi değiştirir.

Belkisi yok, kesin bizde. Kodları biz yazdık çünkü.

@VLS Foruma hatalı bilgi verdi orada, "hem kodlar, hem de bilgisayar İtalyan" diye. Hürjet baş mühendisi doğru bilgiyi veriyor.
bilgisayarın kartı italyadan alındı . yazılımını biz yükledik. yazılım bizden donanım italyadan bu kadar basit. kaan da ikiside bizden Mesajı Paylaş

ABD Hava Kuvvetleri'ne ait F-16 savaş uçağı, Güney Kore hava sahasında uçuş gerçekleştirdiği sırada Sarı Deniz'e düştü. Pilot, kurtarıldı.

Güney Kore'de konuşlu bir ABD Hava Kuvvetleri birimi, Çarşamba günü bir ABD F-16 savaş uçağının Güney Kore'nin batı kıyısı açıklarında denize düştüğünü ve pilotun sağ olarak kurtarıldığını, bunun ülkede bir ay içinde ikinci F-16 kazası olduğunu söyledi.



Birimden yapılan açıklamada, 8. Avcı Kanadına tahsis edilen F-16 Fighting Falcon'un deniz üzerinde "uçuş sırasında acil bir durum" yaşadığı ve düştüğü belirtildi. Güvenli bir şekilde fırlatma koltuğuyla uçaktan ayrılan ve yaklaşık bir saat sonra kurtarılan pilotun bilincinin açık olduğu ve değerlendirilmek üzere bir tıbbi tesise nakledildiği belirtildi.

8. Avcı Kanadı Komutanı Albay Matthew Gaetke, pilotun kurtarılmasında ABD ordusuyla birlikte çalışan Güney Koreli kurtarma ekiplerine teşekkür etti ve şimdi uçağın bulunup denizden çıkarılmasına odaklanıldığını söyledi. Güney Kore'nin batı kıyısındaki Gunsan kenti, ABD ordusunun Güney Kore'de kullandığı iki ana hava üssünden birine ev sahipliği yapıyor.

Aralık ayında bir başka F-16 uçağı, rutin eğitim uçuşu sırasında düşmüş ve pilot kurtarılmıştı. Son dönemde ABD'nin Güney Kore ve Japonya merkezli askeri hava operasyonlarındaki kaza sayılarının, arttığı gözlemleniyor.

https://www.savunmasanayist.com/abd-f-16si-sari-denize-dustu/ Mesajı Paylaş

Tek motorun dezavantajı eğer 2 motorlu olsaydı güvenli şekilde üsse dönme ihtimali en az %50 olurdu.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz