A400M PROJESİ

Başlatan SÜVARİ, 23 Mart 2009, 09:54:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

A400M PROJESİ

Alıntı YapA400M'in en büyük alıcılarından Fransa da teslimatlarda azaltmaya gitmeyi ve başka uçaklara yönelmeyi planlıyor. Birim maliyetin tavana vurması projeyi dar boğaza sokabilir.

Almanya, Belçika, Lüksemburg, Fransa, İngiltere, İspanya ve Türkiye'nin iştirak ettiği, Airbus'ın askeri kanadı olan Airbus Military tarafından yürütülen askeri nakliye uçağı A400M projesi sıkıntılarla boğuşmaya, ancak proje üyesi ülkeleri de sıkıntıya sokmaya devam ediyor, çünkü teslimat süresi sürekli olarak ertelenmeye devam ediyor. A400M'in en büyük alıcılarından Fransa da teslimatlarda azaltmaya gitmeyi planlıyor. Birim maliyetin tavana vurması projeyi dar boğaza sokabilir. Þimdi gözler geçtiğimiz hafta seçenekleri arasında sipariş azaltımı olduğunu duyuran Fransa'nın kararının ne olacağında.

Düşen talep, artan maliyet.

Temelleri 1985'te atılan, Türkiye'nin 1988'de katıldığı ve 2003'te imzalanan sözleşmelerle resmen devreye giren projenin ilk uçuş ve ilk teslimat tarihleri bir kaç kez ertelendi. 2008'in ilk çeyreğinde yapılması planlanan ilk uçuş hala yapılabilmiş değil.
Bu ertelenmelerde Airbus Military'nin ana şirketi EADS'nin teknik problemleri ve alt yüklenicilerle olan anlaşmazlıklarının önemli bir payı var; ancak projeyi sıkıntıya sokan bir diğer etmen de üye ülkelerin taahüt ettikleri siparişleri ekonomik gerekçelerle giderek düşürmesi ve buna bağlı olarak uçağın birim maliyetinin artması var.

Alım sayısında indirime giden ülkelerden birisi de biziz. En başta taahüt ettiğimiz rakam opsiyonlarıyla birlikte 30'dan fazla idi, ancak 2001 krizinden sonra ekonomik gerekçelerle sipariş sayımızı 4'ü opsiyonlu olmak üzere 14'e çektik. Bu rakamdan dördünün kullanılacağı nakliye harici jammer projelerinin iptali ile de bu rakam 10'a düştü. Benzer şekilde üye ülkelerden Almanya'da opsiyonlarıyla birlikte 70'ten fazla olan siparişini 60 uçak seviyesine çekti.

Sırada Fransa olabilir.

A400M uçakları teslimatında ilk sırada yer alan Fransa (Türkiye Fransa'nın hemen ardından gelmektedir) resmi ağızlardan A400M projesinde teslimat indirime gidileceğini konuşuyor. En son EADS'nin A400M'in operasyonel hizmete dört yıl sonra gireceğini duyurmasının ardından hava nakliye uçağı ihtiyacı konusunda sıkıntıya gireceğini düşünen Fransa, siparişlerin iptalinin söz konusu olmadığını ancak sipariş sayısında indirime gitmenin seçenekleri arasında olduğunu açıkladı.

Uçağın 60 siparişi ile en büyük alıcılarından olan Almanya'yı 50 sipariş ile takip eden Fransa Defense News'in geçtiğimiz hafta yaptığı habere göre operasyonel ihtiyaçlarını karşılamak için kalıcı olarak A330 çok amaçlı tanker ve nakliye uçağı almayı ya da geçici olarak Alman Hava Kuvvetleri'nden C-160 Transall kiralamayı planlıyor. Hatta NATO envanterinde bulunan ABD uçakları bile ihtimaller arasında.

Boşluklar neyle doldurulacak

A400M projesinin başlıca amacı Avrupa'nın yaşlanmış nakliye filosunu yerini almaktı. Zira bizdeki C-160 Transall'lar da A400M'lerin gelmesinden bir süre sonra emekli edilecekti. Bu sebeple sadece A400M projesine bel bağlayan ülkeler uçakların gecikmesiyle ciddi bir operasyonel boşlukla karşı karşıya kalabilir.

Boşluk riskiyle karşı karşıya olan ülkelerden birisi de İngiltere. Boeing C-17, Lockheed Martin ise C-130J vermek için bir süredir İngiltere'nin A400M kararının izini sürüyor. Hem İngiltere hem de Fransa'nın A400M siparişlerinde kısmi iptale gitmesi A400M projesini ciddi biçimde sarsabilir.

EADS projenin gecikmesi neden geciktiği konusunda kesin bir açıklamada da bulunmuyor, ancak meselenin ekonomik sıkıntıya girmesi halinde projeyi kurtarmak için kesin bir çözüm olarak yeni alıcı arayışlarına girmek durumunda olabilir. Zira A400M'in ortağı olmamasına rağmen Malezya ve Güney Afrika uçağın alıcılarından. Yeni nesil askeri nakliye uçağı konusunda henüz bir karara varmamış olan Yunanistan da potansiyel alıcılar arasına dahil edilebilir. Zira 2006 yılında askeri nakliye uçağı arayışında olan Kanada'ya projenin kan kaybetmemesi için alıcı olması teklif edilmişti ancak Kanada 4 adet C-17 ve 17 adet C-130J almayı tercih etmişti.

Þu anki sipariş durumları

Opsiyonlar göz önünde bulundurulmadığında şu an 60'ı Almanya, 50'si Fransa, 27'si İspanya, 25'i İngiltere, 10'u Türkiye, 7'si Belçika, 1'i  Lüksemburg olmak üzere proje ortaklarından, 8'i Güney Afrika, 4'ü Malezya olmak üzere dış satışlardan, toplam 192 adet A400M siparişi bulunuyor.
http://www.savunmasanayi.net
Mesajı Paylaş
  • Gösterim 166,773 
  • Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 278 Yanıtlar



Bu proje iptal olursa ve biz de çekilirsek zararımız ne kadar olur acaba??? >:( Mesajı Paylaş


Ben Orta Asya'dan türeyen Anadolu'da büyüyen Avrupa içlerine yürüyen Türküm...

A400M İlk Deneme Uçuşunu Yapacak

A400M askeri nakliye uçağının test uçuşu gelecek hafta gerçekleşecek
05 Aralık 2009 Cumartesi, 09:22

Türkiye savunma sanayii tarihinin en büyük projeleri arasında gösterilen ve savunma çevrelerince ''uçan kaleler'' olarak adlandırılan A400M askeri nakliye uçakları, gelecek hafta ilk uçuş testini yapacak.

İlk uçuş testinin, hava koşullarına göre 10-11 Aralık tarihlerinde gerçekleştirilebileceği belirtiliyor.

Gövde uzunluğu 45,1 metre olarak üretilecek uçakların kanat açıklığı 42,4 metre, yüksekliği 14,7 metre, maksimum kalkış ağırlığı 141 ton ve yakıt kapasitesi 50,5 ton olacak.

Hem taktik hem de stratejik kabiliyete sahip A400M, kargo taşımadan hava indirmeye, yakıt ikmalden ambulans uçağa kadar farklı görevlerde kullanılabiliyor.

Taşıma kapasitesi 37 ton olan uçağın toplam menzili ise 8 bin 695 kilometre.

AA Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

bunlarinda yapimi ayni EF ler gibi cecikti.. hemde masrafi artti...
ama insallah sonucta hayirli olur

saygilar Mesajı Paylaş

A400M havalandı
Uçağın testi İspanya'nın Sevilla kentinde yapılıyor
11 Aralık 2009 Cuma, 12:32
A400M askeri nakliye uçağı, ilk test uçuşu için havalandı.

Türkiye savunma sanayii tarihinin en büyük projeleri arasında gösterilen ve savunma çevrelerince ''uçan kaleler'' olarak adlandırılan A400M askeri nakliye uçağı, ilk test uçuşunu bugün İspanya'nın Sevilla kentinde yapıyor.

Test uçuşunda, iki test pilotu ve dört mühendisten oluşan altı kişilik mürettebat görev yapıyor.

Türkiye, Belçika, İngiltere, Fransa, Almanya, Lüksemburg ve İspanya hükümetlerinin 180 adet sipariş verdiği A400M programı 6 yıl önce başlatılmıştı. Proje en az üç yıllık bir gecikmeyle devam ediyor.

A400M ASKERİ NAKLİYE UÇAĞI

Gövde uzunluğu 45,1 metre olarak üretilecek uçakların kanat açıklığı 42,4 metre, yüksekliği 14,7 metre, maksimum kalkış ağırlığı 141 ton ve yakıt kapasitesi 50,5 ton olacak.

Hem taktik hem de stratejik kabiliyete sahip A400M, kargo taşımadan hava indirmeye, yakıt ikmalden ambulans uçağa kadar farklı görevlerde kullanılabiliyor.

Taşıma kapasitesi 37 ton olan uçağın toplam menzili ise 8 bin 695 kilometre.


AA

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

savunma bakanlığı bu uçağa uçan kale diyorsa C-5, leri C-17'leri hiç görmemiş heralde.. Mesajı Paylaş

A400M - Her şey paraya bağlı

A400M projesinin devamı konusunda alıcı ülkeler hemfikir, ancak proje finansmanı konusunda fikir ayrılıkları devam ediyor
16 Ocak 2010 Cumartesi, 10:26

20 milyar Euro'ya mal olması planlanan projenin tamamlanması için 11 milyar Euro daha ek ödemeye ihtiyaç duyuluyor. İngiltere Savunma Bakanlığı, projenin geleceğini değerlendirmek üzere Almanya, Fransa, İspanya, İngiltere, Belçika, Lüksemburg ve Türkiye temsilcilerini Londra'da bir araya getirdi. Toplantıya üretici firma Airbus ve bu şirkete bağlı Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansı (EADS) davet edilmedi. Toplantının ardından İngiltere Savunma Bakanlığı, projenin devamı konusunda alıcı ülkelerin hemfikir olduğunu, ancak ödeme konusunda fikir ayrılıkları bulunduğunu kaydetti. EADS, sorunun 31 Ocak'a kadar çözülmesini isterken, Fransa muhtemel çözüme 4-5 Þubat'ta İstanbul'da düzenlenecek NATO savunma bakanları gayri resmi toplantısında ulaşılabileceğini bildirdi. Türkiye, Belçika, İngiltere, Fransa, Almanya, Lüksemburg ve İspanya'nın aralarında bulunduğu alıcı ülkeler Airbus'a toplam 180 askerî nakliye uçağı (A400M) siparişi vermişti.
http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/201130-Her-sey-paraya-bagli.aspx Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İptal olursa Avrupa için büyük bir hezimet olur...


Ve büyük ihtimalle C-17lere yöneliriz...    Mesajı Paylaş


Ben Orta Asya'dan türeyen Anadolu'da büyüyen Avrupa içlerine yürüyen Türküm...

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Türkiye`nin de ortakları arasında olduğu A400M askeri nakliye uçağı projesinde bir sorunla karşı karşıya olunduğunu belirterek, ``Yepyeni bir proje olduğu için başlangıçtaki hesaplar sonradan gerçekleşmedi, özellikle motor imalinde gerçekleşmedi`dedi.
Bakan Gönül, İzmir`de yaptığı açıklamada, Türkiye`nin de ortak olduğu Airbus 400 M askeri nakliye uçağının üretiminde sorun yaşandığı yönündeki bir soru üzerine, ``Aldığınız bilgi doğru. Bir sorunla karşı karşıyayız orada`` yanıtını verdi.
Türkiye`nin büyük nakliye uçağı ihtiyacının ABD`den alınan C 130`lar ve C 160`larla karşılandığını, daha sonra İspanya kökenli Casa uçaklarının alındığını anımsatan Milli Savunma Bakanı Gönül, Avrupa Birliğinin en büyük projelerinden biri olan A 400M nakliye uçağı projesine Türkiye`nin, bu uçaklardan 10 tane almak üzere dahil olduğunu belirtti.
Bakan Gönül şöyle devam etti: ``Bu, satın alma değil, müşterek üretimdir. Nitekim bugüne kadar bizim fabrikalarımızda bu uçakların 400 milyonluk bir parça, bölümü imal edildi ve gönderildi. Hem dizayn edildi, hem gönderildi. Bir sorunla karşı karşıyayız. Yepyeni bir proje olduğu için başlangıçtaki hesaplar sonradan gerçekleşmedi, özellikle motor imalinde gerçekleşmedi. Þimdi gecikmeden dolayı bazı sözleşme hükümleri var, onları tartışıyoruz. Maliyetin artışından dolayı sözleşme hükümleri var, onları tartışıyoruz. İki görüş var: Bir görüş diyor ki, `Aynı parayı verelim az uçak alalım.` Biz de diyoruz ki, `Hayır, aynı uçağı alalım, mümkünse aynı paradan alalım.` Uçak sayısı azalınca birim yükselir. Uçağın sayısını aynı tutmakta fayda var. Bu projenin en önemli faydası, Türk Silahlı Kuvvetlerine geleceğin uçağını kaza ndırmanın yanında; AB 27 ülkedir, bunun ancak 5 ülkesi proje içinde yer almıştır, 6. ülke olarak Türkiye girmiştir. AB projesi içinde yer almış olmak, Avrupa teknolojisinin paylaşılması açısından, Türkiye`nin eşit olarak masaya oturması imkanı getirmiştir.
Savunma Sanayi Müsteşarımız müzakerelere katılmak üzere yurt dışında toplantıda. Bu ay sonuna kadar bize bir netice getirecekler, biz ona göre sonuçlandıracağız. Fiyat konusunda TBMM`nin bize verdiği bir üst sınır var. Bu üst sınırı aşmamız esasen söz konusu değildir.
EADS FİNANSMANI TEK BAÞINA KARÞILAYABİLİR

Uluslararası Danışmanlık şirketi Pricewaterhouse-Coopers`ın (PwC) raporunda, Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansının(EADS), A400M askeri nakliye uçağı projesinin tamamlanması için gerekli finansmanın 7,6 milyar avrosunu tek başına karşılayabileceği belirtildi.


Alman gazetesi Handelsblatt`taki habere göre, Türkiye`nin de ortağı olduğu askeri nakliye uçağı A400M projesinde, alıcı ülkeler ile Airbus ve bu şirkete bağlı EADS arasında yaşanan finansman krizine çözüm aramak için Pricewaterhouse-Coopers`dan (PwC) istenen rapor tamamlandı.


Alıcı ülkelerin isteği üzerine hazırlanan rapora göre, kusurlu bulunan EADS yönetimi, projenin gerçek maliyeti konusunda alıcı ülkeleri yanıltıyor.


Projenin devamı için alıcı ülkelerden 5,2 milyar avro ekstra para talep eden EADS, A400M askeri nakliye uçağı projesinin tamamlanması için gerekli finansmanın 7,6 milyar avrosunu tek başına karşılayabilir.


Türkiye, Belçika, İngiltere, Fransa, Almanya, Lüksemburg ve İspanya`nın aralarında bulunduğu alıcı ülkeler, Airbus`a toplam 180 askeri nakliye uçağı (A400M) siparişi vermişti. Bu ülkelerin 2003 yılında Airbus ile imzaladığı anlaşmaya göre proje, 20 milyar avroya mal olacaktı.


Projenin çok karmaşık olması, A400M`lerin teslimatında gecikmelere ve maliyetin artmasına neden oldu. Projenin tamamlanması için 11 milyar avro daha ek ödemeye ihtiyaç bulunduğu belirtiliyordu.

kaynak:aa Mesajı Paylaş

A400M'i kurtarmak için son defa toplanacaklar

7 ülkenin üstü düzey savunma bürokratları bir araya gelecek
26 Ocak 2010 Salı, 08:53
Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 7 Avrupa ülkesinin üst düzey savunma bürokratları, A400M projesini kurtarmak amacıyla yarın Almanya'nın başkenti Berlin'de yeniden bir araya gelecek. Uçakları üreten EADS (Airbus) konsorsiyumunun, katılımcı ülkelerce proje için ek 5.2 milyar euroluk kaynağın sağlanmasına ilişkin mutabakatın 31 Ocak'a kadar sağlanamaması halinde çalışmalarını durdurmakla tehdit etmesinin ardından başlatılan görüşmeler, şimdiye kadar sonuçsuz kaldı. Geçen hafta Berlin'de yoğun görüşmeleri yürüten taraf ülkelerin, 31 Ocak'a kadar bir çözüm bulunabileceği umudu ile bu hafta görüşmeleri sürdürme kararını aldılar. Projeye taraf yedi ülke, şimdiye kadar toplam tutarı 20 milyar Euro'yu bulan 180 uçak siparişi bulunuyor.

http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/203102-A400Mi-kurtarmak-icin-son-defa-toplanacaklar.aspx Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz