A400M PROJESİ

Başlatan SÜVARİ, 23 Mart 2009, 09:54:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Türk Hava Kuvvetleri'ne 6'ncı A400M



Türk Hava Kuvvetleri'nin nakliye görevlerinde kullandığı ve Airbus tarafından imal edilen altıncı A400M törenle bugün envantere girdi. Türkiye'nin tasarımcı ve imalatçı ortak olarak görev aldığı projede ikinci kullanıcı olmuştu.

Türk Hava Kuvvetleri bu yıl 5 ve 6'ncı uçakları alarak 2018 teslimatlarını kapadı. 2019 ve ardından 2020'de teslim edilecek ikişer uçakla Türkiye toplam 10 adet A400M almış olacak.

Kayseri Erkilet'teki 222. Filo tarafından operasyonu yapılan uçaklar, yüksek yük kapasitesi ve uzun menzile sahip.

A400M'nin azami kalkış aralığı taktik konfigürasyonda 130 ton, lojistik görevlerde ise 145 ton olan A400M uçağının azami faydalı yük kapasitesi taktik rolde 30 ton, lojistik kullanımda ise 37 ton olarak planlandı.

Maksimum görev irtifası normal görevlerde 11.300m (37.000ft), özel görevlerde ise 12.200m (40.000ft) olarak planlanan A400M, 37 ton yük ile 3.295km, 30 ton yük ile 4.535km ve 20 ton yük ile 6.400km menzile sahip olacak. Uçağın boş uçuştaki menzili ise 8.700km. Havada yakıt ikmal kabiliyeti sayesinde uçağın görev menzili daha da artabiliyor.

YÜKSEK TAÞIMA KAPASİTESİ

A400M, kargo bölümünde bir seferde 116 asker/paraşütçü komando veya 66 sedye ve 25 sıhhi personel ile bir NH-90, bir CH-47 Chinook helikopteri, iki AH-62 Apache veya iki Tiger taaruz helikopteri ya da bir AS-532 Cougar genel maksat helikopteri veya üç M113 ZPT yada bir M270 MLRS lançeri ile afet amaçlı bir kurtarma botu, 6 metre boyunda konteynırlı yarı-mafsallı kamyon, mobil vinç gibi büyük kaldırma araçları taşıyabiliyor.

Kısa ve yumuşak arazi performansı sayesinde asfalt pistlere bağımlılığı azalan A400M, 24 faydalı yük ve 1.600km uçuş için yeterli dahili yakıt ile 650m uzunluğundaki hazırlanmamış bir piste inebilecek ve yine aynı ağırlık ile 1.200m pistten kalkabilecek. 50,5 ton dahili yakıt taşıma kapasitesine sahip olan A400M, 48 saat içerisinde probe tipi yakıt ikmal sondasına sahip uçak ve helikopterlere yakıt ikmali gerçekleştirebilecek tanker uçağa dönüştürülebiliyor.



Teknik Özellikler:

·         Mürettebat: 3 ( pilot,yardımcı pilot ve yükleme sorumlusu)

·         Kapasite: 37.000 kg 116 asker, 66 sedye ve 25 sıhhi eleman

·         Uzunluk: 45,1 m

·         Kanat Açıklığı: 42,4 m

·         Yükseklik: 14,7 m

·         Boş Ağırlık: 76.5 ton

·         Maksimum Kalkış Ağırlığı: 141 ton

·         Yakıt Kapasitesi: 50.5 ton

·         Maksimum İniş Ağırlığı: 122 ton

·         Güç Grubu: 4 xEuroprop TP400-D6 turboprop motor (herbiri 11,060 hp)

·         Pervaneler: 8 Pal – 5.3 metre çapında

·         Seyir Sürati: 780 km (421 kn)

·         Menzil: 37 ton ile 3.298km

·         30 ton faydalı yükle 4.540km

·         20 ton faydalı yükle 6.390km

·         Boş Uçak Menzili: 8.170km

·         Azami irtifası: 11.300m (37.000ft)

·         Taktik Kalkış Mesafesi: 980 metre

·         Taktik İniş Mesafesi: 770 metre

·         Dönme yarıçapı (yerde): 28.6 metre

http://www.kokpit.aero/turkiye-6-a400m Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#182
2015-05-09 tarihinde Sevilla yakınlarında, test uçuşunda düşen ve dört mürettebatın ölümüyle sonuçlanan. Türk Hava Kuvvetleri için üretilen A400M (EC-403) uçağının kaza anındaki fotoğrafları...



















Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hava kuvvetlerinin 7'nci A400M uçağı geliyor



Türk Hava Kuvvetleri'nin Avrupalı uçak üreticisi Airbus'a sipariş ettiği A400M askeri nakliye uçaklarından birini daha almaya hazırlanıyor.

A4M080 test tescilli 17-0080 Türk Hava Kuvvetleri kuyruk numaralı A400M Atlas tipi uçak 29 Haziran 2018 günü yapmış olduğu ilk uçuşunun ardından 28 Eylül 2018 günü bir  test uçuşu daha gerçekleştirdi.

Uçak yapılacak bir dizi yer ve uçuş testinin ardından Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilecek. Teslim edilecek bu uçakla Türk Hava Kuvvetleri'ndeki A400M tipi nakliye uçağı sayısı 7'ye yükselecek.

http://www.kokpit.aero/hava-kuvvetleri-yeni-a400m Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

hava kuvvetleri 10 adetten sonra daha satın almayı düşünüyor mu acaba Mesajı Paylaş

Ulkede para yok para. Hepsini betona gomduk. Ne satin almasi? Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

F 35 Euro Fighter da test uçuşların da düşmüştü. Karışık ülke konsorsiyumlarının ürettiği uçaklar da parça uyumu gibi bir sorunlar mı oluyor? Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı yapılan: TR-Militarist - 02 Ekim 2018, 02:38:19
hava kuvvetleri 10 adetten sonra daha satın almayı düşünüyor mu acaba
Ukrayna ile ortak bir kargo uçağı projesi var diye biliyorum A400den daha çok yük ve personel alan bir proje. Yalnız bizim tank taşıyabilecek bir uçağa ihtiyacımız var. Elimizdekiler ile bu imkansiz.ukrayna ile bu çerçevede bı anlaşma daha mantıklı olurdu aslında ama sonuçta kuvvetin planlaması nasıldır bilinmez. Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Tren iki günde tankları Türkiye nin bir ucundan öbür ucuna taşır ne gerek var uçağa. Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: serkan - 03 Ekim 2018, 10:07:35
Tren iki günde tankları Türkiye nin bir ucundan öbür ucuna taşır ne gerek var uçağa.

Aynı mesafeyi uçak 2 saatte kat eder ama!
Trenle taşırken güzel reklam oluyor. Uçakla taşırken görünmesi de zor.
Bu işi bir de sınır ötesindeki askeri üslere erişim konusunda değerlendirmek gerek. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz