A400M PROJESİ

Başlatan SÜVARİ, 23 Mart 2009, 09:54:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yok hocam. Sunun icin sordum. Bizim kuvvet, ucagi tam yukle denedi mi? Agirlik-menzil dengesi, yakit tuketimi falan... O.m. Den de birseyler soracagim size. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Almanlar ilk uçaklarını yeni aldılar. Ancak Fransızlar epeydir kullanıyorlar. Acaba onlar da bu şekilde değerlendirmelerde bulundular mı? Bu zamana kadar herhamgi bir şikayetleri olmadı. İngilizler de sorun var mı acaba? Belki de Alman uçağında sadece sorunlar. İlerleyen günlerde bu konuda daha açıklayıcı bilgiler gün yüzüne çıkacaktır diye umuyorum. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#132
Dört uçuş sırasında A400M, İspanyol Hava Kuvvetleri uçaklarına 74 temasta 27.2 ton yakıt transferi gerçekleştirdi. Bu ikmal, savaş uçakları için tercih edilen aralıklarda 20,000ft - 33,000ft yükseklikte ve 180kt - 300kt hızda gerçekleşmiştir.

İlave kargo taşıma tanklarının kullanımı ile artırılabilen 50.8 ton yakıt kapasiteli A400M, piyasadaki en yetenekli taktik tanker uçağıdır. Standart bir A400M uçağı havadan havaya yakıt ikmal (AAR) operasyonlarını gerçekleştirmek için gerekli donanıma sahiptir ve bir tanker uçağına dönüşmesi için yalnızca opsiyonel olarak sunulan havadan havaya yakıt ikmal kurulumunun yapılması gerekmektedir. Hem nakliye hem tanker operasyonları için uygun tasarıma sahip çok yönlü lojistik ve askeri nakliye uçağı A400M, hava kuvvetlerine havadan havaya yakıt ikmal yeteneği kazandıran en uygun maliyetli seçeneği sunuyor.

http://kokpit.aero/iki-ucaga-yakit-ikmali
Mesajı Paylaş

Eskiyen KC 135 tankerlerin yerine A330 mrtt düşünülüyor heralde. Onun yerine A400M alsak hem tek platform olur hemde istendiği zaman kargo uçağı olarak kullanılabilir. Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Bizim A400M'ler tanker gorevi yapamiyor mu? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: enes8101 - 18 Şubat 2015, 18:54:58
Eskiyen KC 135 tankerlerin yerine A330 mrtt düşünülüyor heralde. Onun yerine A400M alsak hem tek platform olur hemde istendiği zaman kargo uçağı olarak kullanılabilir.

Çok mantıklı.

Alıntı yapılan: Nutuk - 18 Şubat 2015, 23:14:45
Bizim A400M'ler tanker gorevi yapamiyor mu?

Hayır! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Anladigim kadariyla tum A400Mler tanker ucagina donusturmek icin gerekli donanima sahip, sadece birkac kit'takviyesine ihtiyac var mesela tanker podlari filan ve ucak 2 saat icinde tanker konfigurasyonuna donusturulebiliyormus.

10 tane A400 aldigimiza gore sanirim KC135lerin halefi halledilmis olmus Mesajı Paylaş

Tabi Türk Hava Kuvvetlerinin Boom mantığını güttüğünü unutmamak gerek, resimdeki eşek arıları P/D ile besleniyor. Henüz boom denenmedi A400M'de bildiğim kadarıyla boom kiti henüz yok sanırım. Þuanlık. Mesajı Paylaş


Airbus A400M'ler gecikecek!
Türk Silahlı Kuvvetleri'nin havadan nakliye ihtiyacını karşılamak üzere Airbus Defence&Space firmasından tedarik ettiği ve sözleşme gereği bu yıl alınması gereken iki adet A400M'in teslimatları gecikecek.

Airbus A400M'ler gecikecek!
Uçakların teslimatlarında projede uçağın geliştirilmesi sırasında karşılaşılan motor ve entegrasyon sorunları nedeniyle ciddi gecikmeler yaşanması bekleniyor.

Ayrıca, Airbus firmasının teslimatlarla ilgili taahhüt ettiği bir takvimin de sözkonusu olmadığı belirtiliyor. Türkiye, Avrupa Müşterek Silahlanma ve İşbirliği Teşkilatı (OCCAR) ile ana yüklenici Airbus Defence & Space ile 2003'te imzaladığı geliştirme ve tedarik sözleşmesi kapsamında TSK'nın nakliye uçağı ihtiyacını karşılamak üzere 10 adet A400M uçağı almaya karar vermişti.

2 TANESİ BU YIL

Bu kapsamda Türkiye'nin 2018 yılı sonuna kadar alacağı 10 A400M'den ilki geçen yıl Nisan'da, ikincisi de Aralık ayında teslim edilmişti ve bu uçakların tesliminde de gecikmeler yaşanmıştı. Sözleşmede öngörülen takvim gereğince Türkiye'ye bu yıl 2 adet A400M uçağının daha teslim edilmesi gerekiyor. Ancak Reuters'ın savunma sanayi yetkililerinden edindiği bilgiye göre, mevcut durumda üçüncü uçağın tesliminde iki aylık bir gecikme yaşanırken, dördüncü uçağın da sözleşmede öngörülen Nisan ayı yerine "yıl sonuna kadar" teslimatı bekleniyor.

Sözleşmeler uyarınca uçakların tesliminin ardından gecikme cezaları sözkonusu olacak ve Airbus firmasından gecikme cezaları tahsil edilecek.
Konuyla ilgili Reuters'e bilgi veren yetkili, "Gecikilen gün sayısı ile bağlantılı olarak ceza oranı değişiklik gösterecek, dolayısıyla mevcut durumda teslimatlar devam ettiğinden toplam ceza tutarının ne olacağı netlik kazanmadı. Ancak ceza yerine firmadan mal ve hizmet de alınabilir, bu nedenle bu aşamada bir ceza tutarı belirlenmesi uygun görülmüyor" dedi.
Konuyla ilgili olarak Airbus'ın savunma sektöründeki faaliyetlerinden sorumlu biriminin sözcüsü ise "Þu anda A400M'lerin üretimi konusunu tüm müşterilerimizle görüşüyoruz ve o görüşmeler tamamlandığında bu konuda detaylı açıklama yapacağız" dedi.

YENİ TESLİMAT TARİHİ

Airbus firması, A400M projesinde uçağın geliştirilmesi sırasında karşılaşılan motor ve entegrasyon sorunları nedeniyle sadece Türkiye'ye değil, diğer ülkelere de teslimatlarda gecikmeler yaşadı. Türkiye gibi Almanya da gecikmelerden şikayetçi olurken, Airbus firması Ocak ayında projeyi yürüten yönetim kadrosunda ciddi değişiklikler yapmak zorunda kaldı.
Türkiye'nin yanı sıra Almanya, Belçika, Fransa, İngiltere ve İspanya'nın da yer aldığı projede ana yüklenici olan Airbus Defence&Space yönetimi yine Ocak ayında gecikmelerin ardından 2015 için yeni bir teslimat takvimi açıklanacağını da duyurdu.

Savunma sanayi yetkilileri ise projedeki gecikmelerin önlenmesi ile ilgili olarak, programı üye ülkeler adına yürüten ve merkezi Toulouse'da bulunan Ortak Silahlanma İşbirliği Teşkilatı (OCCAR) ve Airbus Defence&Space firması ile çalışmalar yürütüldüğünü belirtirken, "bu çalışmaların henüz neticelendirilmediğini" de kaydetti. "Çalışmalar devam ettiği için şu an sözleşmenin yenilenmesi gündemde değil" diyen yetkili, "Takvime ilişkin olarak da çalışmalar devam ediyor, ancak Airbus firması tarafından taahhüt edilen bir takvim söz konusu değil. Planlamalara ilişkin olarak gerek OCCAR, gerekse üye ülkeler bilgilendirildi. Herhangi bir taahhüt verilmemekle birlikte 2015 yılı içerisinde iki uçağımızın da (3. ve 4. uçakların) teslimatı, teslimat sürecinde herhangi bir sorun çıkmaması halinde bekleniyor" dedi.

MİLYONLARCA EURO GİTTİ

Airbus Group, Þubat ayı sonunda yaptığı açıklamada, A400M uçağının tesliminde yaşanan gecikmeler nedeniyle 551 milyon euro karşılık ayırmak zorunda kaldığını açıklamıştı.
Sanayi yetkilileri Airbus'un bu yıl 14 nakliye uçağı üretmeyi planladığını ve Türkiye'ye teslim edilmesi planlanan iki uçağın da bu grup içinde yer aldığını belirtirken, yıl ortasında yapılacak test uçuşlarının sonucuna bağlı olarak dört ekstra uçak üretimini daha gündemine alabileceğini belirtiyor. Ancak Türkiye'nin bu yıl iki uçaktan fazla alması beklenmiyor.

Kaynak: Reuters
http://kokpit.aero/index.php?route=content/secret_file_list Mesajı Paylaş


Türk A400M'i ilk kez S-70 taşıdı!
Türk Hava Kuvvetleri'nin ilk kullanıcılarından biri olduğu A400M askeri nakliye uçağında bir ilke imza atıldı. İşte o uçuş!

Türk A400M'i ilk kez S-70 taşıdı!
A400M'i Fransa'nın ardından ikinci kullanıcı olarak teslim alan Türk Hava Kuvvetleri bir ilke imza attı. Erkilet/Kayseri merkezli 221. Filo'ya ait uçak, Sikorsky S-70 Black Hawk helikopterini taşıyarak A400M'in yük listesine yeni bir hava aracı daha ekledi.

Afganistan'daki Türk Barış Gücü'nün kullanımı için A400M Ankara'dan aldığı Sikorsky S-70 helikopterini duraksız Kabil'e götürdü. Yükünü bırakan uçak, daha sonra Türkiye'ye döndü. Bu uçuşlar daha önceden Amerikan Hava Kuvvetleri'nin desteği ile gerçekleştirilebiliyordu. A400M'lerin envantere girmesiyle büyük yükler uzun menzillere taşınmaya başlandı.
http://kokpit.aero/index.php?route=content/secret_file_list Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz