Bizim genel sorunumuz prototipleri seri üretime sokmakta bence....
Çok uzun sürüyor....Ya haberi çıksın diye ortada fol yok yumurta yokken yaptık bitti deniyor, sonra aradan 5 sene geçiyor bir haber daha seri üretim sözleşmesi imzalandı...aradan bir 3 dene daha geçiyor envantere alındı gibi...
Sırf motor konusunda değil genel olarak yani....
PD170 aklımda kalmış örnek olarak...Altayi gecen olamaz tabii ama...
Tasarım prototip ile envantere almak arasında bir kopukluk var gibi
Sadece bizim dikkatimizi çekmemiş:
https://haber.aero/surmanset/savunmada-seri-uretim-sorunu/
Genelleme olarak söylediklerinizde haklılık pay var. Ancak bu siparişleri veren kurumlar, büyük oranla, devlet ortaklı ya da devlet kontrolündeler. Hatta siparişi yapacak olan kurumlarda çoğu zaman aynı konumdalar. Bir çok zaman devlet parası ile ön üretim yapılıyor, prototip vs üretiliyor. Düşük oranlı üretim başladıktan sonra bürokrasi yerini bulsun diye üretim kontratı yapılıyor.
Ama gerçek olan bir şey varsa o da gecikmelerin olduğu.
Hala Reis Sınıfı denizaltılarda olumlu gelişme yok. Çok geriden geliyoruz. Piri Reis hala envantere girmedi.
İstif sınıfı gemileri de biraz yavaş ilerliyor.
Altay konusuna hiç girmemek lazım. Çünkü gecikmesi daha olumlu sanki şu aralar. Tankların savaş sahasındaki kullanımı tam bir şekillensin hele bir. Buna rağmen Ordu da tanksın kalmamalı.
Ama Fırtına motoru çok önemli. Topçu sistemlerinin önemi ortaya çıktı ukrayna savaşında.
Gökhan, Bozdoğan, Gökdoğan hala tam envantere giremedi. SOM-C ve SOM-J hala yok ortada. Murad radarının seri üretimi ne zaman? O da tam belli değil.
Çok proje var. Hepsine para ve insan kaynağı bulmak kolay değil. Bir taraftan da
dostlarımız ayak bağı olup tökezletiyor bizi.