Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1150
Alıntı yapılan: DelKu - 22 Eylül 2024, 17:28:56
Kızılelmanın kanat yapısı alçak irtifada uzun süreli uçuşlara uygun değil ciddi enerji sarfiyatına sebep olur .

Delta kanat uçaklar düşük süzülme oranına sahiptir o nedenle düşük hızda düşük irtifalarda tutunma sorunu yaşarlar bu nedenle de ön kanatçıklara sahiptirler
Zaten bu tip bir insansız uçağı çok alçak irtifada füze taşımak için kullanmak istersiniz ki, bu işi yapacak çok daha kullanışlı seyir füzeleri var
Bu yazdıklarınızı somut teknik bilgilerle destekleyebilirseniz daha iyi olur.

Delta kanat en optimum seviyede en yüksek kaldırma gücü (lift) veren kanat tipidir. Düşük irtifada da daha iyi performans verecektir.
Yapılan rüzgar tüneli testlerinde alınan sonuçlara göre:

Quote:
The main objective of this study is to investigate the impact of ground effects on the aerodynamic coefficients of a delta wing aircraft model.
The results revealed that the presence of the ground plane resulted in a 6% increase in the maximum lift coefficient. Meanwhile, the lift increases around 25% due to ground effects at an angle of attack of 14° as it approaches the ground. The lift coefficient was enhanced across all angles of attack, while the induced drag coefficient decreased, resulting in an overall increase in aerodynamic efficiency. The lift curve slope saw a 16.9% increase when the model's height from the ground plane was less than half of the wing span. As the height decreased further, the aerodynamic center shifted backward, leading to an increase in longitudinal static stability. The rolling moment and yawing moment coefficients becomes unstable at angles of attack above 30°.

Unquote.

Delta kanat yere yakın uçtuğunda, kaldırma katsayısı, delta olmayan kanada göre %6 artmakta ve bu da kendisini kaldırma performansının %25 artması olması olarak göstermektedir. Yapılan testlerde, delta kanatlardaki kaldırma katsayısı arttıkça, kanadın sürtünme katsayısıda azalma gösterir.

Ayrıca Delta kanatlı uçaklar yere yakın uçtuklarında, yerden yansıyan hava girdaplarıda, uçağa pozitif kaldırma etkileşiminde bulunurlar.

Her uçak yere yakın uçar. Hatta eğitimlerde pilotlar, uzun süreli alçak uçuş eğitimi alırlar.

Panavia Tornado uçağı yere yakın süpersonik uçabilen nadir uçaklardandır. Hususi bu iş için tasarlanmıştır. Kanatları geriye doğru katlanır ve tam delta formunda uçuş yapar. Delta kanat formu uçağa çok daha yüksek kıvraklık sağlar.

Uçaklardaki "canards" , önkanatçıkları ise uçağın uzunlamasına ekseninde kontrol sağlaması ve yüksek açılı hücumda kanadı daha iyi kontrol ederek yüksek manevra kabiliyeti sağlaması için uygulanan ekipmanlardır.

Delta kanadın en büyük özelliklerinden birisi de süpersonik uçuşa daha uygun olmasıdır. KE de art yakıcılı motoruyla süpersonik uçacak bir uçaktır.

F16 ve f15'e bakarsanız delta kanat formuna çok yakın imal edilmişlerdir.

Daha geçen ay, İngiltere'de airshow'da typhoon uçağını denizin 30-40ft üzerinde uçarken ve akrobatik dönüşler yaparken izledim. Typhoon biliyorsunuz %100 safkan delta kanat uçaktır. (Bu show'larda süpersonik uçmak yasaktır. Uçaklar 400knot hızın üzerine çıkmazlar)


Mesajı Paylaş

#1151
ChatGPT ye sordum;

Alıntı Yapdelta kanatlı uçakların çok alçak irtifadan örneğin denizi yalayarak uçmak gibi görevlerde bu kanat yapısından ileri gelen avantaj ve dezavantajları varmı. Sonuç olarak daha avantajlıdır veya değildir diye fikir belirt

Cevap;

Delta kanatlı uçakların çok alçak irtifadan, örneğin deniz seviyesine çok yakın uçma (deniz seviye hücum uçuşu) gibi görevlerdeki avantaj ve dezavantajlarını değerlendirirken, bu kanat yapısının aerodinamik özelliklerini ve uçuş kontrolünü dikkate almak gerekir.

Avantajlar:

Yüksek Manevra Kabiliyeti: Delta kanat tasarımı, özellikle yüksek hızlarda iyi manevra kabiliyeti sunar. Bu, alçak irtifa görevlerinde ani yön değişiklikleri ve kaçınma manevraları için faydalıdır.

Yüksek Hız: Delta kanat yapısı, süpersonik hızlarda daha stabil bir uçuş sağlar. Alçak irtifada hızla ilerleyerek düşman radarlarının tespitinden kaçma yeteneği, bu tür görevler için önemli bir avantajdır.

Yüksek Yapısal Dayanıklılık: Delta kanat tasarımı, genellikle yapısal olarak daha sağlamdır ve yüksek hızlarda oluşan büyük aerodinamik yüklere dayanabilir. Alçak irtifa uçuşlarında türbülans ve hava akımlarından kaynaklanan kuvvetlere karşı dayanıklılık sağlar.

Dezavantajlar:

Düşük Hızda Kontrol Zorlukları: Delta kanatlı uçaklar, düşük hızlarda ve yüksek hücum açılarında stabilite sorunları yaşayabilir. Çok alçak irtifada bu, özellikle iniş-kalkış veya yavaş hız gerektiren durumlarda kontrol kaybı riskini artırabilir.

Yüksek Dalga Sürüklemesi: Delta kanatlar, düşük hız ve alçak irtifa uçuşlarında yüksek dalga sürüklemesi oluşturur. Bu durum, yakıt tüketimini artırır ve uçuş süresini kısaltabilir.

Hava Akımlarından Etkilenme: Alçak irtifada, özellikle deniz seviyesine çok yakın uçarken, deniz yüzeyindeki hava akımları ve türbülans, delta kanatlı uçakların kontrolünü zorlaştırabilir.

Sonuç:
Delta kanatlı uçaklar, alçak irtifada yüksek hız ve manevra kabiliyeti gerektiren görevlerde avantajlı olabilir. Ancak düşük hızda ve türbülanslı ortamlarda kontrol zorlukları ve yüksek yakıt tüketimi gibi dezavantajlar taşırlar. Bu nedenle, delta kanatlı bir uçağın bu tür görevlerde kullanılmasının avantajlı olup olmayacağı, görev profilinin ve uçak tipinin detaylarına bağlı olarak değişir. Genel bir değerlendirme yapıldığında, delta kanatlı uçaklar bu tür görevlerde tam anlamıyla avantajlı veya dezavantajlı değildir; kullanım koşullarına ve uçak tipine göre değerlendirilmelidir.

Ek soru sordum

Alıntı Yapdalga sürüklenmesi maddesini bir paragrafta kısaca anlat

Cevap
Dalga sürüklenmesi (wave drag), bir uçağın ses hızına yakın veya onu aşan hızlarda (transonik ve süpersonik hızlar) uçarken kanat ve gövde etrafında oluşan şok dalgalarından kaynaklanan direnç kuvvetidir. Bu kuvvet, uçak için ekstra bir aerodinamik yük oluşturur ve yakıt tüketimini artırarak verimliliği düşürür. Delta kanatlı uçaklarda, düşük hız ve alçak irtifa uçuşlarında dahi bu etki hissedilebilir ve uçuş performansını olumsuz yönde etkileyebilir.
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Türkye İHA projesi konusunda çok hızlı ilerleme yaptı, prototip üretimi, ilk uçuşu, seri üretimi konusunda oldukça hızlı davranıyor.

Motor tedariki ve kaliteli motor konusunda sıkıntıları var, yoksa F119, AL-41/51 ayarında motoru olsaydı İHA ve jet uçağı konusunda at koştururdu. Mesajı Paylaş

#1154
Türkiye nin iha konusunda çok öne çıkmasının en önemli sebebi dünyada Çin de dahil bizden başka her isteyene silahlı iha satan ülkenin olmaması. ABD yi geçtik çünkü ABD İsrail bırakın Afrika'nın kabile ülkelerini Yunanistan a bile silahlı iha satmıyor prensip gereği. Bizim kadar rahat bir tek İran var ondanda ABD korkusuna rağmen alan var almayan var. Türkiye bu tabloda pazarı ele geçirme değil talan etme durumunda kaldı ondan bu kadar öne çıktı. Yoksa bu kadar ballı paranın milyar dolarların kazanılabildiği bir pazarda bugün jet motorlusu dahil yüz tane silahlı iha ihracatçısı olurdu dünyada.  İha yapmak çok kolay bir iştir bakın Vestel yaptı TAI yaptı Baykar yaptı üniversitelerde iha yapmayanı dövüyorlar artık. 3 tane mühendis 3 tane teknisyen bir araya geldim mi TB3 kadar ihayı 200 m2 atölyede yapar. Ben hayret ediyorum Polonya Yunanistan filan neden bu kadar iha sorunu yaşıyor. Vallahi billahi al size 10 milyon dolar bütçe deseler üç beş mühendisle istedikleri ihayı yaparlar. Silahlı iha yapmak çok karlı ve kolay bir iş ama satmak zor. Zorda değil yasak hatta. O kadar yasakki medeni ülkeler satmayı bırak bizden satında almıyorlar suç diye. Bu silahlı uçakları parası ile satın almak çalıntı ürün satın almak gibi bir şey onlar için suç yani satışı yasak olan şeyi satın almak. Dünyada uzaya gitmenin rekabeti var ceyranlı arabanın yüz tane rekabeti var chip in rekabeti var her şeyin çetin rekabeti var bir tek silahlı iha nın rekabeti yok kimse yapmıyor hiç akla mantığa uygunmu. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sn.putty

Evet dediklerinizi katılıyorum bizim bu alanı parselleyebilmemizin sebebi siha konusunda büyük devletlerin kontrol rejimi uygulaması.Bu alanda biz hariç Çin ve İran var.

Biz bu işe taktik sihalar ile girdik nedir bu taktik İHA derseniz;Los sistemi yani haberleşme 250-300 km menzilde kullanabilen tb2 gibi sistemlerle adımızı duyurduk.

Daha sonra Akıncı,Aksungur gibi uydu sitemi kullanan,silahlı,stratejik iha'larla bu işi devam ettirdik.İşte bu noktada dananın kuyruğu kopuyor....

Bize söylenen uydu bağlantılı ve 300 km üzeri 500 kg ve üstü yük taşıyan ihaların mtcr anlasmasını ihlal ettiği için ihracı yasak olduğu,formlarda bu hep tartışıldı.

Peki biz özellikle bu uluslarası silah antlaşmasını ihlal eden bu stratejik ihaları nasıl ihraç ediyoruz,nasıl gerekli parçaları alabiliyoruz(bkz.pt6 akıncı motoru) nasıl uluslararası arenada suçlanmıyoruz,şeytanlaştırılmıyoruz? Bkz.Akıncı Azerbaycan ve Suudi Arabistan ihracatı buna örnek olsun

Forumdakilerin düşünceleri nelerdir? Mesajı Paylaş

Kızılelma'nın uçuşu hayırlı olsun, güzel ilerliyor program lakin benim beklediğim MMU'da yada 5. nesil savaş uçaklarında olan o gövde teknolojisi sanki hala yok gibi. Ki bu model diğer 2 prototipten farklı olacağı söylendi. Yani ben TUSAÞ'taki kabiliyetlerden sonra Baykar'da bayağı 5. nesil gövde yapar diye düşünüyordum böyle bir garip duruyor gövde sizce nedeni ne ? Sn Merzifonlu bu durum hakkında görüşlerinizi merak ediyorum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: putty - 25 Eylül 2024, 20:02:53
Türkiye nin iha konusunda çok öne çıkmasının en önemli sebebi dünyada Çin de dahil bizden başka her isteyene silahlı iha satan ülkenin olmaması. ABD yi geçtik çünkü ABD İsrail bırakın Afrika'nın kabile ülkelerini Yunanistan a bile silahlı iha satmıyor prensip gereği. Bizim kadar rahat bir tek İran var ondanda ABD korkusuna rağmen alan var almayan var. Türkiye bu tabloda pazarı ele geçirme değil talan etme durumunda kaldı ondan bu kadar öne çıktı. Yoksa bu kadar ballı paranın milyar dolarların kazanılabildiği bir pazarda bugün jet motorlusu dahil yüz tane silahlı iha ihracatçısı olurdu dünyada.  İha yapmak çok kolay bir iştir bakın Vestel yaptı TAI yaptı Baykar yaptı üniversitelerde iha yapmayanı dövüyorlar artık. 3 tane mühendis 3 tane teknisyen bir araya geldim mi TB3 kadar ihayı 200 m2 atölyede yapar. Ben hayret ediyorum Polonya Yunanistan filan neden bu kadar iha sorunu yaşıyor. Vallahi billahi al size 10 milyon dolar bütçe deseler üç beş mühendisle istedikleri ihayı yaparlar. Silahlı iha yapmak çok karlı ve kolay bir iş ama satmak zor. Zorda değil yasak hatta. O kadar yasakki medeni ülkeler satmayı bırak bizden satında almıyorlar suç diye. Bu silahlı uçakları parası ile satın almak çalıntı ürün satın almak gibi bir şey onlar için suç yani satışı yasak olan şeyi satın almak. Dünyada uzaya gitmenin rekabeti var ceyranlı arabanın yüz tane rekabeti var chip in rekabeti var her şeyin çetin rekabeti var bir tek silahlı iha nın rekabeti yok kimse yapmıyor hiç akla mantığa uygunmu.
3 muhendis ve 3 teknisyen tb3 gibi bir ihayı 200 m² alanda yapabilir mi?
Sizin bilginizi gözümde çok büyütmüşüm. Mesajı Paylaş

TB1 i öyle yaptılar zaten oda kocaman uçaktı.

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1159
Alıntı yapılan: putty - 25 Eylül 2024, 20:02:53Vallahi billahi al size 10 milyon dolar bütçe deseler üç beş mühendisle istedikleri ihayı yaparlar. Silahlı iha yapmak çok karlı ve kolay bir iş ama satmak zor. Zorda değil yasak hatta. O kadar yasakki medeni ülkeler satmayı bırak bizden satında almıyorlar suç diye.

Ne saçmalıyorsunuz @putty! Yunanistan 10 milyondan kat kat fazlasını teşvik olarak verdi. Ortada var mı bir şey? Yok.

Parayla değil, iradeyle, zamanla, insanla ve ekosistemle oluyor bu işler. Her bir bileşenini üretebilmen ve her bir uzmanını yetiştirmen lazım kiiii "üretiyorum" diyebilesin. Onlar da ABD, Çin ve biz. Bu kadar işte.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ayrıca, medeni kim? Soykırımcıyı senatolarında alkışlayanlar mı medeni?! Medeni ülke değil, yeterli imkanı olan ülke var, şu anda dünyada. Çin, bir diğer soykırımcı Pol Pot'u suçlarını çok iyi bilmesine rağmen korudu. G...t kadarlık Belçika'nın Afrikada işlemediği cürüm kalmadı. Kimmiş medeni?!!

Suç olduğundan değil, örneğin Alamanya gibi kibirlerinden almıyorlar. Hayal aleminde gezmeyin.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 25 Eylül 2024, 23:45:39Yani ben TUSAÞ'taki kabiliyetlerden sonra Baykar'da bayağı 5. nesil gövde yapar diye düşünüyordum böyle bir garip duruyor gövde sizce nedeni ne ? Sn Merzifonlu bu durum hakkında görüşlerinizi merak ediyorum.

Öncelik sıralaması nedeniyle bence öyle yaptılar. KE'a öncelikleri uçağın yapay zekasını eğitebilmektir. Bunun için de "big data" lazım. Data toplamak içinse, uçağın bir an evvel uçmaya başlaması lazım.

Uçak uçmaya başladıktan sonra ve yeterli radar izi datası toplandığında, gövde en maliyet etkin olacak şekilde elden geçirilir. Zaten gövde geometrisi radar silik olmaya gayet uygun; geriye detayları düzeltmek kalır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz