Motor teknolojisinden anlayan herkes, Sn Selçuk Bayraktar’ın, sözde, vermiş olduğu daha yüksek itkili motor üretme tarihinin tam bir komedi olduğunu anlar.
Bu gün TEİ’ye görev verilse, Tf10000’den daha güçlü bir motoru seri üretime alması 8-10 seneyi bulur. TF10000 bir eşiktir. Bu motoru büyüttüğünüzde apayrı bir kademeye giriyorsunuz demektir. Safran bile senelerce RR ve GE gölgesinde kalmış, daha yeni Rafale’de kullanılan M88 motorunu yapabilmiştir.
Selçuk Bayraktar, Motor Sich’in bir zamanlar sözünü ettiği ve bize yapabileceğini iddia ettiği motoru düşünüyor olsa da; Motor Sich, bu motoru bıraktım, “motor” üretebilecek kapasitede olsa dahi, Kızılelma gibi “Stealth” yapıda bir uçağa uygun motoru ancak TEI yapabilir. TF6000 ve TF10000 bu yapıda motorlar. Bu yapıda motorları dışarıdan almaya kalkın; vermezler size.
Baykar’ın motor tesisi kurması ise öyle kolay iş değil. Çok büyük yatırım gerektirir.
EDIT
Selçuk Bayraktar’ın savunmasanayist’teki sözleri şöyle:
Quote
KIZILELMA motorunu da kendi geliştirme projemiz var. Motorunu şu anda biz Ukrayna’dan alıyoruz. Ama daha güçlü bir motor için çalışıyoruz. Bir de KIZILELMA’ya takılabilecek TAİ’nin yaptığı motor var. O projede devam ediyor. KIZILELMA için 5-6 sene içerisinde kendi motorumuzu yapmış oluruz. 2025’te 10’dan fazla KIZILELMA üretmeyi hedefliyoruz.
Unquote
Adam 5-6 sene içerisinde TEİ’nin motoruyla uçacağız diyor. Güçlü motor için de TF10000’i kastediyor. Ukrayna motoru, TEI motoruna göre çok daha düşük itkiye sahip. Zaten TF6000, büyük ihtimalle 7000lbf+ güç verecek.