Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Super Cruise yapmıyorsa hiç bir jet kolay kolay sesüstü uçmaz. Yoksa çok yakıt tüketir. F16 uçağının seyir hızı 577 mildir. Yani 920km/saattır. Bu hızla hedefine gider.
https://museumofaviation.org/portfolio/f-16a-fighting-falcon/
Falkland savaşında subsonik Harrier uçakları süpersonik Fransız Mirage ve İsrail Dagger uçaklarına üstünlük sağlamışlardır.
Uçak kıvraksa daha etkindir. Ancak subsonik hızlarda kıvraklık olur.
Yüksek irtifadayken hava hava füzesinden kaçabilmek için süpersonik hız belki bir avantaj olabilir. Ancak;
1 Mach ve hemen altı hızlarda bir MIUS fazlasıyla etkin iş görür. Süpersonik MIUS'a fazla takılmamak lazım derim. Olursa iyi de kazandıracağı çok fazla bir şey olmaz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 07 Mart 2021, 04:05:20
Super Cruise yapmıyorsa hiç bir jet kolay kolay sesüstü uçmaz. Yoksa çok yakıt tüketir. F16 uçağının seyir hızı 577 mildir. Yani 920km/saattır. Bu hızla hedefine gider.
https://museumofaviation.org/portfolio/f-16a-fighting-falcon/
Falkland savaşında subsonik Harrier uçakları süpersonik Fransız Mirage ve İsrail Dagger uçaklarına üstünlük sağlamışlardır.
Uçak kıvraksa daha etkindir. Ancak subsonik hızlarda kıvraklık olur.
Yüksek irtifadayken hava hava füzesinden kaçabilmek için süpersonik hız belki bir avantaj olabilir. Ancak;
1 Mach ve hemen altı hızlarda bir MIUS fazlasıyla etkin iş görür. Süpersonik MIUS'a fazla takılmamak lazım derim. Olursa iyi de kazandıracağı çok fazla bir şey olmaz.

Genel olarak katılıyorum.

Ancak, süpersonik insansız sistemlerde daha neyin ne olduğu da tam belli değil. Kim bilir, süpersonik hızlarda yüksek g manevrası çekebilmek insansız uçaklara ciddi avantaj sağlıyordur. Belirsizliği gidermek ancak uçağı yapmak ve ilk elden denemekle mümkün olabilir.

İkincisi, sahte hedef olarak eğer F-16 gibi uçakları taklit edecekse, süpersonik hızlara çıkabilmesi gerekecektir.

Bu nedenlerle ben hala süpersonik bir loyal wingman gerekir görüşündeyim. Ama evet, eğer düzgün tasarlanır ve üretilirse, MİUS ihtiyacın büyük kısmını giderecektir. O konuda hemfikirim sizinle. Mesajı Paylaş

Uçakların performansının tepe limiti nedir? insan fizyolojisinin dayanabileceği maksimum G kuvveti
İnsansız hava araçlarında bu faktör olmayacağı için süpersonik hızlar ve süpersonik hızlarda çok yüksek G manevralarını gerçekleştirebilme çok ciddi artı çarpan olacaktır. Bu nedenle ne dizayn edilecekse çok yüksek süpersonic hızların hedeflenmesi doğru olacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 07 Mart 2021, 06:29:27
Uçakların performansının tepe limiti nedir? insan fizyolojisinin dayanabileceği maksimum G kuvveti
İnsansız hava araçlarında bu faktör olmayacağı için süpersonik hızlar ve süpersonik hızlarda çok yüksek G manevralarını gerçekleştirebilme çok ciddi artı çarpan olacaktır. Bu nedenle ne dizayn edilecekse çok yüksek süpersonic hızların hedeflenmesi doğru olacaktır.

Artı, günümüzde ramjet motor teknolojili, yüksek hızlı ve uzun menzilli hava ve hss füzeleri gittikçe yaygınlaşıyor. Bu füzelerin bulunduğu ortamlarda harekat yapmak için uçakların sesten hızlı hareket etmesi çok önemli.

Þöyle ki, karşınızdan, veya ardınızdan meteor füzesi ateşlendi. Elektronik sistemleriniz, radarınız yada dış kaynaktan bu atış size haber verildi. Sizin de, karşı füze atışı yapmak, attığınız füzeye güdüm için bir miktar radar takibi daha sonra da kaçmak için zamana ihtiyacınız var. İşte bu zamanı ve zamanın miktarını size uçağın sürat kabiliyeti kazandırıyor.

Ha keze aynı ihtiyaç hss sistemlerine karşı da gerekli. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 07 Mart 2021, 06:29:27
Uçakların performansının tepe limiti nedir? insan fizyolojisinin dayanabileceği maksimum G kuvveti
İnsansız hava araçlarında bu faktör olmayacağı için süpersonik hızlar ve süpersonik hızlarda çok yüksek G manevralarını gerçekleştirebilme çok ciddi artı çarpan olacaktır. Bu nedenle ne dizayn edilecekse çok yüksek süpersonic hızların hedeflenmesi doğru olacaktır.
insanlı uçaklar 9g limit değerleriyle sınırlandırılmış tasarımlara sahip olmak zorundadırlar.insan vucudu genellikle 9g çekimlerde max. 30-45 sn arası dayanabilmekte.daha sonra bayılma ve kendinden geçme ile sonuçlanan bir süreç bu.bu durum havada yaşanırsa sonu ölümle bitebiliyor.
insansız sistemlerde ise durum daha çok malzeme dayanımı ile ilgili.roketlerde 20 g ile 30 g arası tasarımlar yapılabilmekte.manevra yapabilen insansız sitemlerde en etkili ve dayanıklı malzeme ile imal edilmiş hipersonik bir uçak bile max. 15 g ye dayanır. düz uçuştaki hızla manevra yapan bir gövde dayanımı çok farklı olmaktadır.düz uçuşlarda bile hava sürtünmesi ve ısınma sorunları oluşmaktadır.buna birde manevra eklendiğinde çok farklı parametreler devreye girecektir.esneme eğilme bükülme dayanımları vs vs. çok sayıda sorun ortaya çıkar.ama en azından 12 g ile manevra yapan insansız bir sistem şu anki tüm uçakları dog fight ta siler atar.aa füzelerinden kaçabilirmi orası ayrı  bir soru.şu an ki aa füzeleri 18 g manevra yetenekleri ile 360 derecelik angajman yapabilmekte ama bu uçaklar yüksek manevralarla bu füzeleri atlatabilirler teorik olarak.
gelecek insansız sistemlerde orası kesin.gelecekte insanlı tasarımlar negatif etken olarak kabul edilip tercih edilmeyecekler.insansız sistemler ise irtibat ve kontrol sistemlerinin güvenlikleri açısından dezavantajlı olacaklardır. Mesajı Paylaş

Yüksek hızlarda, yüksek g kuvvetleri ile manevra yapabiliyor olmanın götürüsü de var. İmalattaki maliyet artışı, hizmet ömrünün azalması, bakım maliyeti ile süresinin artması ilk aklıma gelenler.

Sensör yapılanması, yazılım, kontrol ve konsept tasarımı da subsonik sihalardan farklılık gösterecektir.

Bu nedenlerle dedim, yapıp test etmeden süpersonik sihaların potansiyelini tam olarak anlayamayız. Muhakkak hayata geçirmeliyiz.

MİUS ilk adımı olacak bu işin. Mesajı Paylaş

Saatte 400km hızla uçan çift ve tek kanatlı pır pır uçaklar dahi 10g ivmeyle dönüş yapabiliyorlar. (Red Bull hava gösterisi yarışmalarında pilotlar üzerindeki G-Force değerlerine bakarsanız bunun doğruluğunu görürsünüz). Tamam saniyelik bir an için ama bu uçaklarla dahi yüksek G çekebilmek mümkün.
F16, 2 mach hıza hava yoğunluğunun düşük olduğu 50000ft'de ulaşıyor.  25000ft'deyken , üzerindeki her türlü yükten vs den mahrum vaziyetteyken , 1.6 mach'da uçak dağılacak şekilde sarsılıyormuş.
https://www.sandboxx.us/blog/this-is-what-its-like-to-take-an-f-16-to-the-absolute-limit/
F16'yı deniz seviyesinde ses üstü kullanmak biraz zor. Bir f16 pilotunun söylediklerine göre f16'yı hangi irtifada olursa olsun, 1.2 Mach'ın üzerine çıkardığınızda kullanılmaz hale gelir diyor. Yani füze ateşleyebilme, akıllı mühimmat kullanabilme hızı bu, bu uçağın. Kaçmak için yüksek irtifada süpersonik uçar ama .....
Deniz seviyesinde en hızlı uçak Panavia Tornado. 1.3 mach ile hedefine gidiyor. Zaten, alçak ve hızlı uçarak düşman radarlarından gizlenerek hedefe varmak için tasarlanmış bir uçak.
Tabii 2-2.5 mach yüksek irtifada uçabilen bir uçak çok çabuk hız ve irtifa kazanır. Bu da bir avantajdır. Ama normal uçuş düzeninde süpersonik uçuş yokluğu çok büyük bir eksiklik olmaz.
Mesajı Paylaş

Titanyum belki de insansız jetlerin temel gövde malzemesi olur o zaman. Belki de bizimkiler bor lu bir karışım bulursa belki de o temel metal olur. Mesajı Paylaş

https://mobile.twitter.com/AngaraliMhendis/status/1153407383441461251

İngilizler insansız sistemlerde büyük oynuyor ve direk hava üstünlüğüne el attılar. Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz