Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#420
Altınay Dasal ve SAGE, 75kg. yükü 20km. taşıyabilen bir kargo siha yaptılar. SSB'nin talebi ise, 150kg. yükü 30km. taşıması, otonom seyir, sedye konfigürasyonu ve eskort için faydalı yükü UKSS olan modeli. Orman yangınları için de talebi var. 150kg. ulaşılmıştı ve SSB'den destekte aldılar. Kanaatimi sorarsanız deyim, Irak kuzeyinde 75kg. kesin, 150kg. 35km. de test amaçlı kullanılıyordur...

Eylül 2021 - Dasal-Sage 150kg./40km. oprs. yarı çapı!


Bundan 3'lü kolda UKSS, dış kollarda 2'li Umtas ve Bomba atarla veya 8'li havan mermili versiyonlarıyla bir alana girdiğinizi hayal edin... Hah işte sonuç O.

Mesajı Paylaş

Alıntı Yap[MİUS] TCG
Anadolu'dan kalkış ve iniş simülasyonu.https://mobile.twitter.com/miguyan2000
Mesajı Paylaş
]

Birşey anlaşılmıyor. Ne diyor , kalkış sıkıntı değil ki zaten sorun , iniş hem Bayraktar3 hem de Mius için... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Nisan 2022, 10:26:03
Birşey anlaşılmıyor. Ne diyor , kalkış sıkıntı değil ki zaten sorun , iniş hem Bayraktar3 hem de Mius için...
Sn serkan1976,
Çok doğru bir noktaya parmak bastınız. Önemli olan iniş. Hürjet dahi, kanat yapısı değiştirilip f404 motoruyla bile TCG Anadolu'dan kaldırılabilir.
İnişte kullanılacak olan tutucu kablo sistemi iki şekilde çalışıyor;
Hidrolik frenleme ve elektromanyetik frenleme.
Hidrolik frenleme en kolayı ve teknolojisi şu an bizde olan bir yöntem. Ancak 10 tonluk Hürjet uçağını durduracak hidrolik fren ile, ya da 6 tonluk MIUS'u durduracak hidrolik fren ile 1450kg'lık TB3'ü durduracak hidrolik fren aynı olamaz. 10 tonluk hidrolik frenle MİUS'u durdurmaya kalkarsanız, MıUS arıza yapar; TB3 parçalanır.
Elektromanyetik frenleme kullanan ABD uçak gemileri falan. Bu teknoloji çok karmaşık. Onlar bile problem yaşıyorlar. Ama değişik ağırlıklara göre değişik uçakları durdurabilme özelliği var bu teknolojinin. Mesajı Paylaş

Mius haziranda motor çalıştırıcakmış tabi aksilik çıkmazsa eğer Mesajı Paylaş

Sanırım videoda hidrolik halatlarla inişin gerçekleştirileceği belirtiliyor. 

Acaba iniş yapacak platformun ağırlığına göre halat sisteminin direnci mı ayarlanacak?
Böyle birsey olursa iniş sağlıklı olur mu? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 30 Nisan 2022, 08:17:56
Sanırım videoda hidrolik halatlarla inişin gerçekleştirileceği belirtiliyor. 

Acaba iniş yapacak platformun ağırlığına göre halat sisteminin direnci mı ayarlanacak?
Böyle birsey olursa iniş sağlıklı olur mu?

TB3 için ağ, MİUS için halat da olabilir. Mesajı Paylaş

keşke TB3 dikey iniş kalkış yapsaydı.
bu şekilde başka gemilerde de kullanımı gayet faydalı olabilirdi.

ama bir gün onu yapacak bir babayiğit de çıkar muhakkak.

MİUS  konusundaysa hala ciddi çekincelerim var,  genelin aksine  çantada keklik görmüyorum şu an.
Mesajı Paylaş

MIUS, eğer 0.95 mach hızla uçabilen bir uçak olarak inşa edilebilirse, her türlü savaş uçağının baş belası olur. Çok kıvrak ve hızlı bir savaşçı olacaktır.
Herhangi bir deniz platformuna inişi içinse, hidrolik halat ile durdurulması, konvansiyonel bir yöntemdir. Zaten uygulamada da bu yöntem kullanılacaktır. Ancak 6tonluk MIUS'u durduracak hidrolik frenlemeli halat sistemi, 1750kg'lık bir TB3'ü de durdurmaya çalışırsa, TB3 parçalanır. Hidrolik durdurma sisteminin motor kısmında inecek uçağın ağırlığına göre belli toleranslar içinde ayar yapmak mümkünse de, uçaklar arasındaki iniş ağırlığı çok farklı ise, her iki uçağı aynı gemide kullanmak isterseniz bu mümkün olmayacaktır. Mesajı Paylaş

#429
Mius, hidrolik kanca sistemiyle inerken (kalkış için mesafe yeterli.), Tb-3 ise iniş için, kademeli frenleme yöntemini kullanacak ki 1800kg. ağırlığı; 85-90km/saat hızdan 10km/saate, 110-120 metrede rahat durduracak fren sistemi üzerine çalışılıyordu. Yine güçlü fren sistemi Mius içinde uygulanacak. Her ikisi için sadece inişte değil, kalkış pozisyonunda "uygun güce erişmek için stabil kalmasını sağlamak" amaçlanıyor.

Mius'un ideal görev tanımlarını yerine getirmesi 2 yılı bulacaktır. Yer testleri, otonom/manuel uçuş testleri, bunların optimizasyonları, Mühimmat atış testleri, radarın montesi, radar tespit/takip-kilit verililerinin işlenmesi, verilere göre uçuş/manevra tanımlamaları, güdümlü mermi atış testleri vs.
Otonom görev tanımından önce, kısmi manuel görev tanımlama ve radar eşgüdümlü görev tanımlama olacaktır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz