Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu Baykar gerçekten çok hızlı iş yapıyor. Örneğin Tusaş çok daha büyük çok daha kurumsal bir firma olmasına rağmen birçok altyapı imkanı olmasına rağmen Baykar'dan kat kat yavaş. 2017 yılında Baykar Akıncının prototiplerini gösterdiği sırada TUSAÞ'ta Hürjetin animasyonlarını gösteriyordu. Hemen hemen aynı zamanda başlayan hatta düşünce olarak Hürjet çok daha önce planlanmış bir proje olmasına rağmen daha Hürjetin protoipin daha çeyreği bitmedi. Adamlar Akıncıyı prototipi bitirdi. Üzerine en az 10 tane üretti. Akıncı B yi uçurdu.Üzerine insansız jet İha (Mius) projesine başlayıp onunda ana gövdeyi neredeyse bitirmişler. Bide yapılması çok zor ve dünyada ilk defa olacak olan TB3 projesini hayata geçirdiler ki onda Mius tan çok daha öndedirler. Sadece fotoğraf yok. TB3 miustan önce uçacak. Þimdi Hürjet ile akıncı bir mi diyebilirsiniz. Ki asla aynı değil ama adamlar 1 Hürjet yapacağı yerde Baykar 3 tane platform çıkaracak. Sıfırdan üretime gelene kadar tamamı. Ki bunun yanında baykar gerçekten çok hızlı üretim yapan bir kurum. Atak ilk uçusundan 13 sene geçti. İlk teslimattan 10 sene civarı oldu daha üretim olarak 70 anca üretildi. 4-5 aydır kacirmadiysam yeni envantere giren atak yok. 1 tane Filipinlere verildi. Kaldı ki tusaş öncesinde F16 montajı yapan yani üretim konusunda 40 yıllık tecrübesi olan bir şirket.
Baykar bu başarıyı 200 kişilik ekibinin üzerine 1000 e yakın insan alarak onları eğitip donatı sıfırdan fabrika arge merkezi kurarak buraya geldi. Akıncı başladığında 200 mühendis ile başladılar. Tusaş ise 50 yıllık köklü tarihi olan 2017 öncesinde 2000 yakın mühendisi olan bir şirket iken daha 5 seneyi geçti Hürjet anca prototipin çeyreği bitti. 9 ay sonra tamamını bitirip yer testlerini yapıp ilk uçuşu yapacak açıkçası hiç inanmıyorum. Hürkuş projesine hiç girmiyorum bile ilk uçuşu 10 sene geçti.
Velhasıl kelam baykar gözümde çok daha hızlı bir şirket.
Ayrıca Baykar-Tusaş karşılaştırması iki argümanın örneği. Biri özel sektör vs devlet(Tusaş vakıf olsada nispeten devlete ait.)
Biride işin ehli insana vermek vs torpil adam kayırma vb liyakatsizlik

Mesajı Paylaş

Kurumsal, büyük şirketler hantallık ve verimsizlik gibi problemlere küçük şirketlere göre daha açıktır. Bu salt kötüyönetim anlamına da gelmez. Özellikle ARGE, doğrulama, kalite, yanlışlıkları düzeltme konularında küçük şirketlerde iletişim ve geri bildirim ile bundan sonuç alma çok daha hızlıdır. Zira çoğu zaman muhatabınız yanı başınızdadır. Bir de Baykar gibi işini aşkla yapma ile profesyonellik bir araya gelirse sonuç mucizevi de olabilir.  Ama küçük şirketlerin bir de dezavantajları vardır ki, teknik ve teknolojik  tesisler, laboratuvarlar da ancak bütçeleri ile orantılı olabilir. Bu bakımdan Baykar da önemli bir aşama değişikliğinin kenarında olabilir. Hem büyüyüp hem de dinamikliğini ileride de devam ettirebilirse bu çok iyi olacak. Çekirdek kadronun işine aşkı ve sadakati muhtemelen onları daha uzun süre  başarıya taşıyacaktır. Aslında benzer bir durum, bizim çoğu savunma sanayi şirketimizde de var. Üretime ve mesleğine aşık bir mühendis sınıfımız var. Mühendisler, yetenekli ve iyiniyetli şirket yöneticileri ile bir araya gelip, devlet de önlerini tıkamaz, açar ise sonuç sektör bakımından da  mucizevi olabiliyor.        Mesajı Paylaş

İnsanlı insansız farkını da göz ardı etmeyelim..

Tasarımdan üretime, test aşamasından sertifikasyona kadar eminim insanlı olması işi hem daha zor hem de daha yavaş hale getiriyordur..

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Baykarın is yükü ve projeleri ile tainin is yükü ve projeleri bir değil.
Tesis çalışan personel sayısı daha fazla ama işin içinde çok daha komplike ucak modernizasyonlari helikopter üretimleri Anka ve Aksuangur gibi yüksek kapasiteli sihalar var.
Baykar daha çok butik elit bir şirket elinde tb serisi akinci üretimi mevcut. Birde dört gözle beklediğimiz Kizil elma. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

TF-6000 'i bir an önce üretmeliyiz ki Altay,Hurjet,MMU,Fırtına vb. gibi motor dilenmeye başlamamalı yine...

Eğer ki Mius-Tisu başarılı olursa 200 üzeri üretilir...Bize bolca TF-6000 lazım...

Sakın 6000 ibf'lik motor zaten dünya piyasalarında rahatlıkla bulunur demeyin ağzımı fena bozarım🤬🤬🤬 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Haziran 2022, 16:36:41Bize bolca TF-6000 lazım...

Bolun da bolu lazım bize. Üretemezsek ne olur? Aşağıdaki konuşmanın bir benzerini, ismi lazım olmayan birileri İngilizlerle yapar herhalde...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

-RR Adour sarsana oradan Boris Abi, gözünün yağını yeyim.
-Ne? Olmaz mı? Yankiler "nayır, nolamaz" mı dedi?
-Önce kucağa oturtmaca mı oynamak istiyorlar? Yapma be!

------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mesajı Paylaş

Alıntı Yap@SavunmaSanayii Başkanı @IsmailDemirSSB:

KIZILELMA'yı da 2023'te uçurmayı bekliyoruz. Daha önce de olabilir. Baykar böyle konularda sürprizler yapmayı sever.






KIZILELMA da (AKINCI gibi) tek tip olmayacak. Onda da bir kaç tip olacak ve onun daha ileri çalışmaları da devam edecek.  Þu anda çalıştığımız konular, bir dizi sürü İHA'nın çeşitli unsularla donatılmış olarak sahada görev yapması!.




TCG Anadolu'ya 50 ila 100 adet arasında İHA konulabiliyor. Aynı anda 10'a yakın S/İHA gemiden yönetilebiliyor.

https://mobile.twitter.com/SSDergilik
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapTürkiye, Azerbaycan ve Pakistan Meclis Başkanları BAYKAR tesislerini de ziyaret etti.



https://mobile.twitter.com/ssysfakb
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapSavunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir:


- Milli Muharip Uçak hedefimizden önce MİUS Kızılelema, Kızılelma'nın 1-2 modeli ve HÜRJET devreye girecek.

- Bunlar da kendi ölçeğinde önemli bir güç çarpanı oluşturacak.https://mobile.twitter.com/SSDergilik/status/1555592117266878464?cxt=HHwWgMC40b2yyZYrAAAA





TEMEL KOTİL:


▫️TÜRKSAT 6A birçok uydu teknolojisinin ilk kullanılacağı uydu olacak.
▫️Uydu alanında iddialıyız, dünyaya büyük sürpriz yapacağız
▫️MMU'nun motorunu da üreteceğiz
▫️MMU'nun Ardından hipersonik teknolojiye geçiyoruz
▫️2024'te Hürjet, 2026'da MMU satışa uygun hale gelecek
https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg/status/1555540776729432065?cxt=HHwWgsC-6YiGspYrAAAA
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapBaykar, Bayraktar TB2 SİHA üretim hattının kapasitesini aylık 30 adete çıkarıyor.

Baykar, Bayraktar Kızılelma MİUS insansız jet uçağından da yılda 36 adet üretmeyi hedefliyor.


https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1558039852075159554?cxt=HHwWhMC8jbO_op8rAAAA
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz