Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Adamlar resmen TAİ'ye kafa attılar aynı zamanda IAI' de Mesajı Paylaş

İşte özel sektörün ve iyi yönetilmenin en güzel örneklerinden biri nasıl daha verimli ve çok üretirim. TUSAÞ bu sene 4 tane TSK 2 tane Filipinler olmak üzere toplam 6 adet Atak teslim edecekmiş. 6 adet. Bu helikopter seri üretime geçeli 8 sene oldu 8 sene daha envanterde 70li adetlere yeni gelindi. Hadi Atak'ın siparişi az felan Temel Kotil T625 Gökbey için ayda 2 yılda 24 adet üreteceklerini açıkladılar. Sivil bir helikopterin bir yılda bu kadar az üretim olurmu. 24 adet nedir sivil helikopter bu. Bu helikopter beğenildi yurtdışından 80 90 adet sipariş geçildiğinde adamlar helikopterlerin hepsinin alınması için 5 sene mi bekleyecek. Hani bu helikopteri yüzlerce üretmekti. Sen yılda 24 tane ile nereye üretiyorsun. Çok sipariş gelse yeni fabrika kuracan oraya teknisyen eğitimi verecen derken 2 yıl bekletecesin bir kere müşteriyi. Hürjet 2025 de seri üretime girse 2030 da anca 40lı adetleri görecek ilk sene 5 6 tane ikinci sene 10 adet 3. sene 10 adet derken 2030 da daha T38 Talon uçakları hala görevde olacak anlaşılan. Haaa Amerika Lutüf ederde motoru verir ise kısacası TUSAÞ üretim sayısı olarak çok yavaş. Bu barış senaryosu için Allah korusun savaş sırasında ayda 1 2 tane savaş uçağı çırkarırsak..... Mesajı Paylaş

Baykar yeni İha fabrikası kuruyor. Ne zaman biter bilmiyorum ama yeni fabrika hedefi ;
46 Tb2
37 Sistem haberleşme sistemi
55 Sistem Avyonik Sistemi
37 Sistem Yer İstasyonu
24 Akıncı
36 MİUS
Bide buna eski tesis ayda 20 civarı üretim yapıldığını açıklandı 30 a çıkarılacakmış Yılda 400 e yakın Tb2 60 a yakın Akıncı 60 a yakın MİUS oluyor. Tb2 azalırsa diğerleri artar yani çok ciddi üretim helal olsun Baykara Mesajı Paylaş

Özel sektörün resmi kurumlara göre daha hızlı olması normal. Ancak bunu göstermek için TUSAÞ ile Baykar'ı karşılaştırmak pek sağlıklı değil. Baykar'ın ürün çeşitliliği daha az. Ürettikleri ürünler daha küçük ve daha az parçadan oluşuyor. TUSAÞ'ın ürün sayısı daha fazla. Uçaklar, helikopterler, ihalar ve bunların dışında yabancı havacılık firmalarının farklı ürünleri için parça üretimi. Yeni ürünler ve prorotipler, buna bağlı olarak test ekipmanları ve prosedürler çok daha fazla. Bütün bunlara ayrılan zaman da fazla. Ürünleri daha büyük, dolayısıyla çok daha fazla alana gereksinimi var. Çok daha fazla parça içeriyor. O parçarı üretmek ve montaj daha fazla zaman alıyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

TAI nin çok işi var ama ona görede personel sayısı var bu personellerde maaş alıyor, Baykar ın oran olarak TAI yi geçmesi normal örneğin ciro/(personel sayısı) veya ciro/(şirketin ekonomik büyüklüğü) ama burada gördüğümüz durum ise Barkar'ın cirosu TAI'yi geçiyor Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 13 Ağustos 2022, 15:11:21
TAI nin çok işi var ama ona görede personel sayısı var bu personellerde maaş alıyor, Baykar ın oran olarak TAI yi geçmesi normal örneğin ciro/(personel sayısı) veya ciro/(şirketin ekonomik büyüklüğü) ama burada gördüğümüz durum ise Barkar'ın cirosu TAI'yi geçiyor

Gayet normal. Biri kar amacıyla kurulmuş özel şirket, diğeri ordunun gereksinimlerini karşılamak amacıyla kurulmuş resmi kurum. Biri dinamiki diğeri hantal. Biri dünya havacılığının aç olduğu bir konuda ciddi yatırım yapıp başarılı bir ürün ortaya koymuş ve artık seri üretimle ürünlerini satıyor. Diğeri devlet ağırlıklı olarak devletin askeri gereksinimleri için ürün geliştirmeye çabalıyor. Bunun içerisine siyaset de karıştığında iyice çorba oluyor. Kullanılacak ürünlere gereken alt sistemleri bile temin etmek zor. Örneğin motor problemi. Bir İHA'da kullanılacak motor ile Hürjet'de kullanılacak motoru karşılaştıralım. Hangisini temin etmek veya geliştirerek üretmek kolay! İki katı personeli olsa dahi kolay değil! Kendi alt sistemlerimizi daha yüksek oranda üretip geliştirebilirsek TUSAÞ'ın da hızı biraz daha artacaktır. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Mius motoru tei tf 6000 engine  baykar  tei muhtac

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Ağustos 2022, 13:46:11
TUSAÞ'ın ürün sayısı daha fazla. Uçaklar, helikopterler, ihalar ve bunların dışında yabancı havacılık firmalarının farklı ürünleri için parça üretimi.

Sayın Yaşar bu dediklerinize katılıyorum fakat Baykar her ne kadar çok ciddi devlet destekli olsa 10 sene öncesine kadar 1000m2 sanayi sitesinde 7 8 gencin uğraşması ile birşeyler başaraması ile kurulan bir şirket. 0 dan fabrika kurmak orayı işletmek onlarca teknisyen almak mühendisler almak ve kurumsal bir yapı kurmak çok ciddi bir mesele heleki önünüzde örnek alacağınız sektörünüzde çalışan bir şirket yok ise. Baykar'ın daha az ürün çıkartıyor olabilir ama 20 sene önce 7 8 mühendisin başladığı 10 sene öncesinde bünyesinde 50 tane bile mühendisi bulunmayan şirketin hem mühedislikte başarılı olup hem de bunu üretim olarak ta desteklemeleride ve bu kültürü yaymalrı da çok zor bir iş  ama TUSAÞ Ankara da oturmuş bir kültürü olan üniversiteden yüzlerce gencin işe başladığı üretim ile işe başlayan TSK nın hisselerinin bulunduğu kurumsal bir yapı olarak bana üretim olarak çok yetersiz geliyor. Bir senede 24 tane sivil helikopter üretmeyi planlamak açıkçası bana çok az geliyor.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 13 Ağustos 2022, 22:33:24
Mius motoru tei tf 6000 engine  baykar  tei muhtac

TF-6000 prototipi tanıtılmıştı , art yakıcısı da yapıldı mı, gelişme var mı , testler başladı mı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AeroSpaceEngineering - 14 Ağustos 2022, 08:03:02
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Ağustos 2022, 13:46:11
TUSAÞ'ın ürün sayısı daha fazla. Uçaklar, helikopterler, ihalar ve bunların dışında yabancı havacılık firmalarının farklı ürünleri için parça üretimi.

Sayın Yaşar bu dediklerinize katılıyorum fakat Baykar her ne kadar çok ciddi devlet destekli olsa 10 sene öncesine kadar 1000m2 sanayi sitesinde 7 8 gencin uğraşması ile birşeyler başaraması ile kurulan bir şirket. 0 dan fabrika kurmak orayı işletmek onlarca teknisyen almak mühendisler almak ve kurumsal bir yapı kurmak çok ciddi bir mesele heleki önünüzde örnek alacağınız sektörünüzde çalışan bir şirket yok ise. Baykar'ın daha az ürün çıkartıyor olabilir ama 20 sene önce 7 8 mühendisin başladığı 10 sene öncesinde bünyesinde 50 tane bile mühendisi bulunmayan şirketin hem mühedislikte başarılı olup hem de bunu üretim olarak ta desteklemeleride ve bu kültürü yaymalrı da çok zor bir iş  ama TUSAÞ Ankara da oturmuş bir kültürü olan üniversiteden yüzlerce gencin işe başladığı üretim ile işe başlayan TSK nın hisselerinin bulunduğu kurumsal bir yapı olarak bana üretim olarak çok yetersiz geliyor. Bir senede 24 tane sivil helikopter üretmeyi planlamak açıkçası bana çok az geliyor.
Zannedersem Sn Skywolf demek istediniz!
Sn Temel Kotil, bir çok konuşmasında da belirmişti. Üretim hattını ayda 2 ve senede 24 adete göre kuruyoruz diye. Hatta savaş durumunda ayda 20-30 adet dahi üretebiliriz demişti.
Tabii alt yüklenicilerden kaynaklanan bazı gecikmelerin dışında, sahadan gelen bilgiler ışığında bazı özelliklerin gözden geçirilip iyileştirmeler yapılması istendiğinde, bu yıllık 24 rakamı çok düşüyor. Buna finansal kaynak sıkıntısını da eklediğinizde, teslim edilen rakamlar verilenin yarısındanda aşağıda olabiliyor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz