Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

O kadar yazdım yazdım, gönder tuşuna bastım gönderi gitmemiş. Tekrar yazıyorum:

Gizlilik teknolojisi barındıran uçaklarda, "gizli uçuş" diye tabir edilen bir uçuş şekli vardır. Bu ya gece yüksek irtifalarda olur ya da tam tersi aşırı alçak irtifada olur. Örneğin F-117'ler gece aşırı düşük (yaklaşık 150 m) irtifalarda uçmak için tasarlanmıştır. Yer tabanlı radarlar Dünya'nın eğimi, yeryüzü şekiller gibi sebeplerden ötürü hedefleri doğrudan görüş hattına girene kadar göremez; bu da tepelik araziden yaklaşan, hızlı, alçaktan uçan bir uçak için radarın tepesine gelene kadar gizli kalabilmeyi mümkün kılar. Hava araçların takılan radarlar da satıha yakın uçan uçakları tespit etmekte zorluk çeker; çünkü radar yansımaları, yerden gelen gürültülü yankı deseni ile uçağın radar izini karıştırır. TİSU'nun da satıha yakın uçuşlar yapacağını düşünüyorum. İlaveten F-117 uçakları, satıha yakın uçtuklarından yeryüzü ve beşeri kaynaklı engebelerden bilgisayar konrolü ile kaçınmak durumunda kalır. Buna dayanarak TİSU'nun da öteki MİUS gibi otonom ve sürü yeteneklerinin üzerinde çalışılacağını tahmin ediyorum. Yine TİSU'nun siyah rengine aldanarak gece görev icra edeceğini söyleyebilirim. Elektronik harp kabiliyetine sahip olması da onu son zamanlarda türemeye başlayan pasif radarlara karşı korunaklı kılıyor. Bu şekilde bir derin taarruz uçağına ihtiyaç var idi. KE ile kıyaslayınca birbirinin muadili değil, tamamlayıcısı durumuna olan iki sistem gördük. Kısıtlı insan ve mali kaynakları böyle verimli kullanmak gerek.
Ayrıca burada "VLS" isminde bir kullanıcı "globalhawk"a benziyor diyordu. Þu görüntüye bakıp beynimin tüm sinir demetlerini benzer nokta bulmak için harcıyorum gene benzer bir nokta bulamıyorum. Ya arkadaşın bilgileri eksik idi ya da birden fazla İHA projesi var. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: İbrahim - 24 Aralık 2022, 13:43:24
O kadar yazdım yazdım, gönder tuşuna bastım gönderi gitmemiş. Tekrar yazıyorum:

Gizlilik teknolojisi barındıran uçaklarda, "gizli uçuş" diye tabir edilen bir uçuş şekli vardır. Bu ya gece yüksek irtifalarda olur ya da tam tersi aşırı alçak irtifada olur. Örneğin F-117'ler gece aşırı düşük (yaklaşık 150 m) irtifalarda uçmak için tasarlanmıştır. Yer tabanlı radarlar Dünya'nın eğimi, yeryüzü şekiller gibi sebeplerden ötürü hedefleri doğrudan görüş hattına girene kadar göremez; bu da tepelik araziden yaklaşan, hızlı, alçaktan uçan bir uçak için radarın tepesine gelene kadar gizli kalabilmeyi mümkün kılar. Hava araçların takılan radarlar da satıha yakın uçan uçakları tespit etmekte zorluk çeker; çünkü radar yansımaları, yerden gelen gürültülü yankı deseni ile uçağın radar izini karıştırır. TİSU'nun da satıha yakın uçuşlar yapacağını düşünüyorum. İlaveten F-117 uçakları, satıha yakın uçtuklarından yeryüzü ve beşeri kaynaklı engebelerden bilgisayar konrolü ile kaçınmak durumunda kalır. Buna dayanarak TİSU'nun da öteki MİUS gibi otonom ve sürü yeteneklerinin üzerinde çalışılacağını tahmin ediyorum. Yine TİSU'nun siyah rengine aldanarak gece görev icra edeceğini söyleyebilirim. Elektronik harp kabiliyetine sahip olması da onu son zamanlarda türemeye başlayan pasif radarlara karşı korunaklı kılıyor. Bu şekilde bir derin taarruz uçağına ihtiyaç var idi. KE ile kıyaslayınca birbirinin muadili değil, tamamlayıcısı durumuna olan iki sistem gördük. Kısıtlı insan ve mali kaynakları böyle verimli kullanmak gerek.
Ayrıca burada "VLS" isminde bir kullanıcı "globalhawk"a benziyor diyordu. Þu görüntüye bakıp beynimin tüm sinir demetlerini benzer nokta bulmak için harcıyorum gene benzer bir nokta bulamıyorum. Ya arkadaşın bilgileri eksik idi ya da birden fazla İHA projesi var.

???? Mesajı Paylaş

Belki bu kuş ile keşif ve istihbarat yapılabilirse Tusaş'ın kavram haritalarında görülen "sinsi iha"ya gerek kalmaz, zaten o resimlerdeki sinsi İHA'nın şekli baştan aşağı "Lockheed Martin RQ-3 DarkStar" ile aynıdır. Bu araç Globalhawk'a karşı kaybetmişti. Fiyatının hakkını verememesi ve dengesiz tasarımından ötürü. Ancak o araç çok daha gizliydi. Þu gördüğünz resim aynen Tusaş'ın yol haritasında yer alır ve az önce bahsettiğim İHA'dır:

Bu da diğer resimleri:





Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 24 Aralık 2022, 13:45:58
Alıntı yapılan: İbrahim - 24 Aralık 2022, 13:43:24
O kadar yazdım yazdım, gönder tuşuna bastım gönderi gitmemiş. Tekrar yazıyorum:

Gizlilik teknolojisi barındıran uçaklarda, "gizli uçuş" diye tabir edilen bir uçuş şekli vardır. Bu ya gece yüksek irtifalarda olur ya da tam tersi aşırı alçak irtifada olur. Örneğin F-117'ler gece aşırı düşük (yaklaşık 150 m) irtifalarda uçmak için tasarlanmıştır. Yer tabanlı radarlar Dünya'nın eğimi, yeryüzü şekiller gibi sebeplerden ötürü hedefleri doğrudan görüş hattına girene kadar göremez; bu da tepelik araziden yaklaşan, hızlı, alçaktan uçan bir uçak için radarın tepesine gelene kadar gizli kalabilmeyi mümkün kılar. Hava araçların takılan radarlar da satıha yakın uçan uçakları tespit etmekte zorluk çeker; çünkü radar yansımaları, yerden gelen gürültülü yankı deseni ile uçağın radar izini karıştırır. TİSU'nun da satıha yakın uçuşlar yapacağını düşünüyorum. İlaveten F-117 uçakları, satıha yakın uçtuklarından yeryüzü ve beşeri kaynaklı engebelerden bilgisayar konrolü ile kaçınmak durumunda kalır. Buna dayanarak TİSU'nun da öteki MİUS gibi otonom ve sürü yeteneklerinin üzerinde çalışılacağını tahmin ediyorum. Yine TİSU'nun siyah rengine aldanarak gece görev icra edeceğini söyleyebilirim. Elektronik harp kabiliyetine sahip olması da onu son zamanlarda türemeye başlayan pasif radarlara karşı korunaklı kılıyor. Bu şekilde bir derin taarruz uçağına ihtiyaç var idi. KE ile kıyaslayınca birbirinin muadili değil, tamamlayıcısı durumuna olan iki sistem gördük. Kısıtlı insan ve mali kaynakları böyle verimli kullanmak gerek.
Ayrıca burada "VLS" isminde bir kullanıcı "globalhawk"a benziyor diyordu. Þu görüntüye bakıp beynimin tüm sinir demetlerini benzer nokta bulmak için harcıyorum gene benzer bir nokta bulamıyorum. Ya arkadaşın bilgileri eksik idi ya da birden fazla İHA projesi var.

????
n'oldu? Mesajı Paylaş

Sayın VLS , Mius'u birebir gören bir arkadaş ve kesinlikle gazetedeki resimde görülen " kanat-gövde-yarasa" artık siz ne derseniz deyin böyle bir  bütünleşik tasarım şeklinde olmadığını üstüne basarak defalarca söyledi.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: İbrahim - 24 Aralık 2022, 13:43:24
O kadar yazdım yazdım, gönder tuşuna bastım gönderi gitmemiş. Tekrar yazıyorum:

Gizlilik teknolojisi barındıran uçaklarda, "gizli uçuş" diye tabir edilen bir uçuş şekli vardır. Bu ya gece yüksek irtifalarda olur ya da tam tersi aşırı alçak irtifada olur. Örneğin F-117'ler gece aşırı düşük (yaklaşık 150 m) irtifalarda uçmak için tasarlanmıştır. Yer tabanlı radarlar Dünya'nın eğimi, yeryüzü şekiller gibi sebeplerden ötürü hedefleri doğrudan görüş hattına girene kadar göremez; bu da tepelik araziden yaklaşan, hızlı, alçaktan uçan bir uçak için radarın tepesine gelene kadar gizli kalabilmeyi mümkün kılar. Hava araçların takılan radarlar da satıha yakın uçan uçakları tespit etmekte zorluk çeker; çünkü radar yansımaları, yerden gelen gürültülü yankı deseni ile uçağın radar izini karıştırır. TİSU'nun da satıha yakın uçuşlar yapacağını düşünüyorum. İlaveten F-117 uçakları, satıha yakın uçtuklarından yeryüzü ve beşeri kaynaklı engebelerden bilgisayar konrolü ile kaçınmak durumunda kalır. Buna dayanarak TİSU'nun da öteki MİUS gibi otonom ve sürü yeteneklerinin üzerinde çalışılacağını tahmin ediyorum. Yine TİSU'nun siyah rengine aldanarak gece görev icra edeceğini söyleyebilirim. Elektronik harp kabiliyetine sahip olması da onu son zamanlarda türemeye başlayan pasif radarlara karşı korunaklı kılıyor. Bu şekilde bir derin taarruz uçağına ihtiyaç var idi. KE ile kıyaslayınca birbirinin muadili değil, tamamlayıcısı durumuna olan iki sistem gördük. Kısıtlı insan ve mali kaynakları böyle verimli kullanmak gerek.
Ayrıca burada "VLS" isminde bir kullanıcı "globalhawk"a benziyor diyordu. Þu görüntüye bakıp beynimin tüm sinir demetlerini benzer nokta bulmak için harcıyorum gene benzer bir nokta bulamıyorum. Ya arkadaşın bilgileri eksik idi ya da birden fazla İHA projesi var.
Bu tür uçan kanat ihalar yüksek irtifa için  oluyor genelde. B-2 Spirit ve Sentinel 15 km irtifalara çıkıyor mesela

İnşallah ileride Northrop Grumman B-2 Spirit gibi ama onun insansızı olan özelliklere bürünür. Bunun için öncelik motor, otomatik motor ısısı kontrolü, egzos çıkışları üzerinde çalışmamız gerekecek. Mesajı Paylaş

#796
Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Aralık 2022, 13:57:03
Sayın VLS , Mius'u birebir gören bir arkadaş ve kesinlikle gazetedeki resimde görülen " kanat-gövde-yarasa" artık siz ne derseniz deyin böyle bir  bütünleşik tasarım şeklinde olmadığını üstüne basarak defalarca söyledi....
Muhakkak öyledir. Ben görmemiştir ya da yalan söylüyor demiyorum. Zaten kimse gelip de burada bu tür konular için sallamaz. Ancak Tusaş tesislerinde bizzat TİSU'yu gören bir arkadaştan "Neuron'un geniş çaplısı" şeklinde bir tarif aldım. Birbirine baştan aşağı zıt açıklamalar ve yalan da söylemiyordu. @VLS'den öğrendiğim bilgileri aktarınca kesinlikle görülen şeyin farklı olduğunu söylemişti. Mesajı Paylaş

Merhaba,

Kaynak olarak gösterilen Yeni Þafak gazetesine konulan ve Rus Okhotnik-B üzerine fotoşhop ile Tusaş imzası eklenen ve şu an Twitter da sürekli paylaşılan resmin TISU ile uzaktan yakından alakası yoktur.

Bu tarz  çizimler resmi kanallar paylaşmadan kesinlikle sızdırılamaz ve paylaşılmaz,paylaşılması suçtur ve ağır yaptırımları TUSAÞ tarafında vardır.

Tabloit bir gazetenin vermiş olduğu bilgilere kesinlikle itibar etmeyiniz.

Saygılarımla.



Mesajı Paylaş

#798
Alıntı yapılan: VLS - 24 Aralık 2022, 14:24:09
Merhaba,

Kaynak olarak gösterilen Yeni Þafak gazetesine konulan ve Rus Okhotnik-B üzerine fotoşhop ile Tusaş imzası eklenen ve şu an Twitter da sürekli paylaşılan resmin TISU ile uzaktan yakından alakası yoktur.

Bu tarz  çizimler resmi kanallar paylaşmadan kesinlikle sızdırılamaz ve paylaşılmaz,paylaşılması suçtur ve ağır yaptırımları TUSAÞ tarafında vardır.

Tabloit bir gazetenin vermiş olduğu bilgilere kesinlikle itibar etmeyiniz.

Saygılarımla.
Öyle diyorsun da Tayfun füzeside bu şekilde yayınlandı, hükümete yakın bir haber ajansı tarafından. Ayrıca bu gazetede hükümete çok yakın bir gazete.

Düzeltme = Başka forumlarda Tusaş tesislerinde Tisu'yu gören arkadaşlar evet buna benziyor diyor. Mesajı Paylaş

#799
Alıntı yapılan: İbrahim - 24 Aralık 2022, 13:55:00
Alıntı yapılan: mehmet05 - 24 Aralık 2022, 13:45:58
Alıntı yapılan: İbrahim - 24 Aralık 2022, 13:43:24
O kadar yazdım yazdım, gönder tuşuna bastım gönderi gitmemiş. Tekrar yazıyorum:

Gizlilik teknolojisi barındıran uçaklarda, "gizli uçuş" diye tabir edilen bir uçuş şekli vardır. Bu ya gece yüksek irtifalarda olur ya da tam tersi aşırı alçak irtifada olur. Örneğin F-117'ler gece aşırı düşük (yaklaşık 150 m) irtifalarda uçmak için tasarlanmıştır. Yer tabanlı radarlar Dünya'nın eğimi, yeryüzü şekiller gibi sebeplerden ötürü hedefleri doğrudan görüş hattına girene kadar göremez; bu da tepelik araziden yaklaşan, hızlı, alçaktan uçan bir uçak için radarın tepesine gelene kadar gizli kalabilmeyi mümkün kılar. Hava araçların takılan radarlar da satıha yakın uçan uçakları tespit etmekte zorluk çeker; çünkü radar yansımaları, yerden gelen gürültülü yankı deseni ile uçağın radar izini karıştırır. TİSU'nun da satıha yakın uçuşlar yapacağını düşünüyorum. İlaveten F-117 uçakları, satıha yakın uçtuklarından yeryüzü ve beşeri kaynaklı engebelerden bilgisayar konrolü ile kaçınmak durumunda kalır. Buna dayanarak TİSU'nun da öteki MİUS gibi otonom ve sürü yeteneklerinin üzerinde çalışılacağını tahmin ediyorum. Yine TİSU'nun siyah rengine aldanarak gece görev icra edeceğini söyleyebilirim. Elektronik harp kabiliyetine sahip olması da onu son zamanlarda türemeye başlayan pasif radarlara karşı korunaklı kılıyor. Bu şekilde bir derin taarruz uçağına ihtiyaç var idi. KE ile kıyaslayınca birbirinin muadili değil, tamamlayıcısı durumuna olan iki sistem gördük. Kısıtlı insan ve mali kaynakları böyle verimli kullanmak gerek.
Ayrıca burada "VLS" isminde bir kullanıcı "globalhawk"a benziyor diyordu. Þu görüntüye bakıp beynimin tüm sinir demetlerini benzer nokta bulmak için harcıyorum gene benzer bir nokta bulamıyorum. Ya arkadaşın bilgileri eksik idi ya da birden fazla İHA projesi var.

????
n'oldu?

Sn Ibrahim F-117 alçak irtifa deep penetration uçağı değildir. Alçak irtifadan bombardıman için yapılmış bir uçak da değildir. Otomatik alçak irtifa uçuş ve arazi takip sistemleri olduğuna dair de hiçbir bilgiye rastlamadım. Yaşını bilmiyorum ama benim nesil bu uçağı bizzat operasyonlar sırasında 1. Körfez Savaşı'nda bol bol seyretti. Hepsinde de uçak  gece yüksek irtifadan lazer güdümlü bombaları sallıyordu. Zaten bu uçakların klasik mühimmatı olan lazer güdümlü bombaları alçak irtifadan şansı da yoktu, zira bu bombalar alçak irtifadan ( özellikle deep penetration irtifasindan) atılmaya müsait de değildir Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz