Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Battlestar Üstat,
1. İnsansız ise insansız hava aracıdır. Savaş uçağı diyebilmek için 900km/ saatten çok daha hızlı ve kıvrak anlık manevra kabiliyetli olması gerekir. Kendisinin hedefindeki uçakla benzer özellikleri haiz olması şarttır. Karşısında 2500km/saat hız yapan uçaklar olabilecek. Flir kameralardan öte Aesa tipi radarı olması gerek. Vs vs
Jet savaş uçağının sözlük tarifi aşağıda:

A fighter aircraft, often referred to simply as a fighter, is a military fixed-wing aircraft designed primarily for air-to-air combat against other aircraft. The key performance features of a fighter include not only its firepower but also its high speed and maneuverability relative to the target aircraft.

2. Ucuz ve kökü bizde olması çok büyük avantaj. Katılıyorum.
3. Stealth olacağına dair bir yazı yok.
4. İt-dalaşı beklenmiyorsa yüksek manevra kabiliyetli uçak ne işe yarayacak. Zaten çok gelişmiş (daha ABD de bile olmayan) bir yapay zeka yoksa, yüksek manevra özelliği sinyal gecikmesinden ötürü gereksiz. F35, hakiki stealth ve Aesa + yüksek hassasiyetli kameralarıyla çok öteleri görebilen 1.6 mach hız yapabilen bir uçak (ki bu hız yetersiz olarak görülüyor) . Mius'un yukarıda izah edilen özelliklerle bu görevi tam nasıl yapabileceği münakaşa götürür. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Mart 2020, 14:29:47
Battlestar Üstat,
1. İnsansız ise insansız hava aracıdır. Savaş uçağı diyebilmek için 900km/ saatten çok daha hızlı ve kıvrak anlık manevra kabiliyetli olması gerekir. Kendisinin hedefindeki uçakla benzer özellikleri haiz olması şarttır. Karşısında 2500km/saat hız yapan uçaklar olabilecek. Flir kameralardan öte Aesa tipi radarı olması gerek. Vs vs
Jet savaş uçağının sözlük tarifi aşağıda:

A fighter aircraft, often referred to simply as a fighter, is a military fixed-wing aircraft designed primarily for air-to-air combat against other aircraft. The key performance features of a fighter include not only its firepower but also its high speed and maneuverability relative to the target aircraft.

2. Ucuz ve kökü bizde olması çok büyük avantaj. Katılıyorum.
3. Stealth olacağına dair bir yazı yok.
4. İt-dalaşı beklenmiyorsa yüksek manevra kabiliyetli uçak ne işe yarayacak. Zaten çok gelişmiş (daha ABD de bile olmayan) bir yapay zeka yoksa, yüksek manevra özelliği sinyal gecikmesinden ötürü gereksiz. F35, hakiki stealth ve Aesa + yüksek hassasiyetli kameralarıyla çok öteleri görebilen 1.6 mach hız yapabilen bir uçak (ki bu hız yetersiz olarak görülüyor) . Mius'un yukarıda izah edilen özelliklerle bu görevi tam nasıl yapabileceği münakaşa götürür.

1- Þimdi hocam insanlı istihbarat ve eğitim uçağı ile savaş uçakları bir değilse bunlarda farklı. Bir uçağı savaş uçağı yapan bir çok kaide var daha çok kabiliyet odaklı şeyler bunlar hız değil size bir sürü subsonic savaş uçağı gösterebilirim.  Ancak şunu okursanız bence ikna olacaksınız ;

Þimdi günümüzde artık hava-hava muharebeleri it dalaşı yaparak ve kısa mesafede olmuyor. Eğer savaş söz konusu değilse egedeki gibi it dalaşları olabilir ancak günümüzde nato'nun hava hava doktrini düşmanı en uzaktan tespit edip füzeleri atıp kaçmak üzerinedir . İşte bu yüzden Abd filosunun gelecekte yüzde 70'inin tutacak f-35'lerin bu kadar manevra özürlü ve hız olarak sınırlı bir uçak olmasına ses edilmiyor. Yani mius'un o kadar hızlı ve manevralı olmasına gerek yok .

Ki bence ihaların it dalaşı yapmasına'da gerek yok. İrst diye bir olay var



Bu uçağın önündeki tüm yerleri yüksek menzillerde (gelişmişleri 70-80 km menzilli) tarıyor ve kızılötesi olarak tespit edip iir füze fırlatmaya yardımcı oluyor. bu tüm uçaklarda var. (F-16'nın da özel bir versiyonunda vardı sanırım.) F-35 gibi yeni uçaklarda bu sistem uçağım büyük bölümüne farklı sensörlerle dağıtılmış ve 360 dereceye yakın bir tespit sağlıyor. Yani bu sistem sihalara uygulandığında manevraya gereksiz uçağı tespit edip füzeyi atabilecektir.

2. Mutabık.

3. Bu tasarımlar bir konsept, asıl tasarım farklı olabilir. Zaten akıncı'dan baykarın nasıl uçıuk tasarımlar yapabildiği görülüyor. Bu tasarım olsa bile Delta kanat tasarımlı motor nozzleları komple kapalı açıkta değil ki bu ir izini bastırır. Birde ram boyası ile boyanırsa tamamdır. Rcs'si bayağı düşer. zaten iha olarakta rcs'si savaş uçaklarına göre düşük. Gelişmiş aesa radarlarında bvr füzelerinin killzone'una girmeyecek derecede bir stealthlik sağlanacaktır.
4. Zaten akıncı'da ilk aşamada mekanik radar (şu an f-16'lardaki gibi ) daha sonrada aesa olacak. Bu uçakta direk aesamı olur bilmem ancak 4. nesil uçaklara kolayca angaje olabiliecek bir radar olacak . Bu da zaten feci bir kabiliyet gerisini mmu halleder.

Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 13 Mart 2020, 15:05:33

Þimdi günümüzde artık hava-hava muharebeleri it dalaşı yaparak ve kısa mesafede olmuyor. Eğer savaş söz konusu değilse egedeki gibi it dalaşları olabilir ancak günümüzde nato'nun hava hava doktrini düşmanı en uzaktan tespit edip füzeleri atıp kaçmak üzerinedir . İşte bu yüzden Abd filosunun gelecekte yüzde 70'inin tutacak f-35'lerin bu kadar manevra özürlü ve hız olarak sınırlı bir uçak olmasına ses edilmiyor. Yani mius'un o kadar hızlı ve manevralı olmasına gerek yok .


Bu doktrine katılmıyorum. Hatta bu felakete bile götürür.

Mesela elinizde F-35 gibi radara yakalanmayan ama bir F-16'ya göre çok daha yavaş ve kötü manevra kabiliyetli uçaklarınız var. NATO'nun vahim mantığına göre bu uçakla uzun mesafede düşman uçağını tespit edip, görüş ötesi menzilli füzelerle imha etmek düşünülüyor. Bu mantık şu an işe yarar.

Peki ya F-35'in karşısındaki uçak da stealth özelliğe sahipse ne olacak?

Onu fark edebilmesi için oldukça fazla yaklaşması gerekecek! O uçak belki de çok gelişmiş elektronik harp ve karşı önlem donanımına sahip olacak! Belki de F-35'in ateşleyeceği kısa menzilli füzeler de işe yaramayacak! O zaman mecburen uçağın topuyla "Dogfight"...

NATO'nun rakibi olabilecek ülkelerde bu tip uçakların üretimine artık başlanıyor. NATO'nun bu mantığı bir anda çöpe dönüşebilir! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#43
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Mart 2020, 15:18:30
Bu doktrine katılmıyorum. Hatta bu felakete bile götürür.

+1 Tüm yumurtaları bir sepete koymaktır bu düşünce. Hayat ve hele de savaşta yeri yok.

Bence bize 2 tip jet motorlu SİHA lazım. a) Satıh hedeflerine saldırabilecek nispeten yavaş uçan Baykar MIUS. b) Süpersonik hızda uçan ve tek görevi hava soluyan hedefleri vurmak olan TAI Göksungur.

İkisi de düşük gözlenebilir olmalı ve ileri seviyede, sürü zekası/ağ tabanlı harekat/yapay zeka özellikleri içermeli.

a) MIUS, savaş uçakları veya yerdeki birimler veya kendi komuta kontrol araçlarıyla, aktarmalı olabilecek şekilde, kontrol edilebilmeli. Yani hedefin yakınına gelince o ana kadar pilotun kontrolünde olan MIUS, yerdeki unsurların kontrolüne girebilmeli. Kontrol derken, bu kontrol sadece hedef belirleme ile sınırlı olacak. Hedefe hangi patternde ve hangi cephane ile saldırılacağı tamamen MIUS üzerindeki yapay zekaya kalmış olmalı. ( "Atıl Kurt" olayı! :) )

b) Göksungur SİHA ise Barış Kartalı & Siper HSS komuta kontrol ve radar ağına sıkı sıkıya bağlı olan, bir nevi havada uzun kalışlı HSS füzesi olarak ele alınmalıdır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Mart 2020, 15:18:30
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 13 Mart 2020, 15:05:33

Þimdi günümüzde artık hava-hava muharebeleri it dalaşı yaparak ve kısa mesafede olmuyor. Eğer savaş söz konusu değilse egedeki gibi it dalaşları olabilir ancak günümüzde nato'nun hava hava doktrini düşmanı en uzaktan tespit edip füzeleri atıp kaçmak üzerinedir . İşte bu yüzden Abd filosunun gelecekte yüzde 70'inin tutacak f-35'lerin bu kadar manevra özürlü ve hız olarak sınırlı bir uçak olmasına ses edilmiyor. Yani mius'un o kadar hızlı ve manevralı olmasına gerek yok .


Bu doktrine katılmıyorum. Hatta bu felakete bile götürür.

Mesela elinizde F-35 gibi radara yakalanmayan ama bir F-16'ya göre çok daha yavaş ve kötü manevra kabiliyetli uçaklarınız var. NATO'nun vahim mantığına göre bu uçakla uzun mesafede düşman uçağını tespit edip, görüş ötesi menzilli füzelerle imha etmek düşünülüyor. Bu mantık şu an işe yarar.

Peki ya F-35'in karşısındaki uçak da stealth özelliğe sahipse ne olacak?

Onu fark edebilmesi için oldukça fazla yaklaşması gerekecek! O uçak belki de çok gelişmiş elektronik harp ve karşı önlem donanımına sahip olacak! Belki de F-35'in ateşleyeceği kısa menzilli füzeler de işe yaramayacak! O zaman mecburen uçağın topuyla "Dogfight"...

NATO'nun rakibi olabilecek ülkelerde bu tip uçakların üretimine artık başlanıyor. NATO'nun bu mantığı bir anda çöpe dönüşebilir!

Hocam şu teknolojik ortamda eğer iki uçakta stealth ise biraz birbirini bulmaları zor anca çok burun buruna girecekler ve hangisinin irst'si iyi ise tespit edecek. Ancak tespit etse'de yine hız ve manevraya gerek yok.  Yeni nesil uçaklarda pilot'un kafasını çevirerek füze güdümlediği kasklar var ve yeni nesil aim-9x füzelerin iir sensör açıları çok geniş güdümlemesi ve vuruş yüzdesi çok fazla. O yüzden sıkıntı yok.

Alıntı yapılan: merzifonlu - 13 Mart 2020, 15:41:23
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Mart 2020, 15:18:30
Bu doktrine katılmıyorum. Hatta bu felakete bile götürür.

+1 Tüm yumurtaları bir sepete koymaktır bu düşünce. Hayat ve hele de savaşta yeri yok.

Bence bize 2 tip jet motorlu SİHA lazım. a) Satıh hedeflerine saldırabilecek nispeten yavaş uçan Baykar MIUS. b) Süpersonik hızda uçan ve tek görevi hava soluyan hedefleri vurmak olan TAI Göksungur.

İkisi de düşük gözlenebilir olmalı ve ileri seviyede, sürü zekası/ağ tabanlı harekat/yapay zeka özellikleri içermeli.

a) MIUS, savaş uçakları veya yerdeki birimler veya kendi komuta kontrol araçlarıyla, aktarmalı olabilecek şekilde, kontrol edilebilmeli. Yani hedefin yakınına gelince o ana kadar pilotun kontrolünde olan MIUS, yerdeki unsurların kontrolüne girebilmeli. Kontrol derken, bu kontrol sadece hedef belirleme ile sınırlı olacak. Hedefe hangi patternde ve hangi cephane ile saldırılacağı tamamen MIUS üzerindeki yapay zekaya kalmış olmalı. ( "Atıl Kurt" olayı! :) )

b) Göksungur SİHA ise Barış Kartalı & Siper HSS komuta kontrol ve radar ağına sıkı sıkıya bağlı olan, bir nevi havada uzun kalışlı HSS füzesi olarak ele alınmalıdır.

Zaten ihalar hakkında iki firma da tandemli gidiyor. Muhtelen baykar mius bayraktar gibi tai tisu anka gibi olacak aralarındaki fiyat ve gelişmişlik farkı olarak.

Ben şu an göksungur için gerek olduğunu düşünmüyorum. Ancak mesela 20 bin feet + dan uçan ve 10 bin km menzilli bir iha olursa o işe yarar düşmanın başkentine tak diye bombayı salarsınız. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Kısa menzilli füzelerin engellenemeyeceğinden nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz ki? (DIRCM vs sistemleri yolda.)

Uçaklar birbirlerini pekala bulabilirler ayrıca. Yakın gelecekte, her bir insanlı savaş uçağına 3-5 adet insansız ekürisi eşlik edecek. Onların da katılımıyla uçakların birbirlerini bulma ihtimali artacaktır.

Hava aracı insanlı da olsa manevra yeteneği her zaman önemini koruyacak bence. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 14 Mart 2020, 18:32:45
Kısa menzilli füzelerin engellenemeyeceğinden nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz ki? (DIRCM vs sistemleri yolda.)

Uçaklar birbirlerini pekala bulabilirler ayrıca. Yakın gelecekte, her bir insanlı savaş uçağına 3-5 adet insansız ekürisi eşlik edecek. Onların da katılımıyla uçakların birbirlerini bulma ihtimali artacaktır.

Hava aracı insanlı da olsa manevra yeteneği her zaman önemini koruyacak bence.

En az bir 15-20 sene bu zor bence hocam. Amerikalılar f-35'i düşman hedef vurulduğu anlaşıldığında f-35 pilotu üsse dönmüş kahve içiyor olacağı şekilde bir öngörü ile tasarladılar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


15-20 sene beklemeye gerek yok. F-35'in karşısına bir Su-57 veya J-20 çıktığında F-35 pilotu kahveyi başka alemde içebilir. Ya şimdi aklıma geldi, bu doktirini bir tarafından uyduranlar F-35 için insanlı son uçak diyorlardı! ;D ;D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 15 Mart 2020, 00:35:47
15-20 sene beklemeye gerek yok. F-35'in karşısına bir Su-57 veya J-20 çıktığında F-35 pilotu kahveyi başka alemde içebilir. Ya şimdi aklıma geldi, bu doktirini bir tarafından uyduranlar F-35 için insanlı son uçak diyorlardı! ;D ;D

Hocam sanırım Amerikan ordusunun son insanlı savaş uçağı deniliyordu. Ki öylede olacak gibi .

Diğer yandan bu uçaklardan kimin kimi daha önce vuracağını bilmek için ;

1- Uçakların burun konisi çapı.
2- Burun aesa radarlarındaki gan modül sayısı
3- Bu modüllerin performansı
4- Uçakların stealth performansı ve onların düşman radarlarındaki tespit menzili.

Bunları bilirsek ancak kim kimi vurur söyleyebiliriz. Oda bir öngörü olur işin içindeki diğer etkenleri yazsam bu liste uzar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alçak irtifa hava savunma sistemlerinin kendi menzilinde stehalt uçakları tespit edebildiği iddia edilmişti bu iddia pazarlama için ortaya atılmış da olabilir. Ama ben F-35 in sanıldığı kadar stehalt olduğunu zannetmiyorum. Bana Amerikalıların abartısı gibi geliyor. Þu zamana kadar Amerikalılar hariç kim F 35i reflektorsuz radar da görmüş ki yok radar da görünmüyor yok nokta kadar görünüyor diyor.

Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz