Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hocam bu motorun teknolojisini edinmek Mius'tan kat be kat daha önemli...
Motor satın alıp Mius'u her zaman yaparsın ama ya motorun yoksa?

Ben Ukrayna savunma işbirliği haberlerini hep motor teknolojisi geliyor mu? diye okurum... Mesajı Paylaş

Hocam amerikalı, f35 i bile f18 e/f blk3 ler ile korumaya çalışıyor havadan gelecek tehditlere karşı. Dolayısı ile f35b alıp onu koruyacak f18 gibi başka hava aracımız yoksa, zaten her yere f35 sokma şansımızda olmayacaktı. Bu yüzden Anadolu lhd mizden kalkıp inebilecek bi mius bize gayet yeter. Lhd nin yanınada uzun menzilli Siper hss füzeli, ileride belki Aster hss füzeli bi gemi katarak korumaya çalışırız.

Zaten truva atı f35b yi alsak kime karşı kullanabilecektik ki? Abd istediğimiz zaman İzin verecek mi kullanmamıza f35b yi. Mesela libya ya göndermek istedik, israil yaygarayı bastı diyelim, ne olacak abd yine yaptırım, tehdit, dolar v.s gerek yok. Mesajı Paylaş

Motor nekadar önemli işte örneği.
İha-siha işine yeni adım atan Rusya jet iha okhotnik ile bu arenada bizim bir adım önümüzden yarışa giriyor. Neden? Çünkü bu uçakta "kendi " yapımı AL31F ya da AL41 Motoru kullanıyor.
https://www.c4defence.com/Gundem/sudan-ucuz-jet-iha/10079/1
Mesajı Paylaş

Arkadaşlar bu siha konusunda iki kritik nokta var esasında, birincisi Akıncı'nın kabiliyeti, yani tamam bu oldu dediğimizde ne yapabiliyor oluşu, birde Tai'nin Hürjet tecrübesi.

Þimdi mius ile hürjet ne alaka diyebilirsiniz. Arkadaşlar hürjet ciddi anlamda ülkemizin ilk jet motorlu platformu olacak. Bu çok daha değişik bir tecrübe, platformda kullandığın malzeme, kanat ve gövde yapıları, muhtemel hızlanma ve operasyonel hızlar vs. çok farklı. Biz daha önce hiç jet yapmadık bu turboshaft'a benzemez. Kuşkusuz tai'nin bu alanda kazanacağı tecrübenin baykar ile de paylaşımı söz konusu olacaktır.


Diğer yandan akıncı'ya gelirsek, akıncı entegre eh suiti, aesa radarı, hava hava kabiliyeti, uzun menzilli stratejik ve taktik saldırı kabiliyetleri ve taşıma kapasitesi ile standart savaş uçaklarına hem çok yakın olacak hemde mius'te akıncıdan pekte farklı bir sistem olmayacak tam bir testbed olacak.  Zaten akıncı ile mius benzer taşıma kapasitelerine vs. sahip olacak .

Kısaca mius akıncının daha hızlı belki daha iyi irtifalı, eğer olursa stealth gövde ve belkide gövde içi silah istasyonuna sahip hali olacak.

Eğer mius'u stealth bir platform olarak gövde tasarımını yapıp aı-25tl ile uçurabilirsek ve bunun çalışmalarına önceden başladıysak , mius'ta bir problem olmayacaktır. Çünkü zaten akıncı'da test edilmiş bir aviyonik altyapısı olacak. Anka-aksungur örneğindeki gibi tak çıkar olacak.

Ama tabi siha ve ihaları uçak gemisine indirmek için çalışmalar daha sürer muhtemelen yerde aynı uzunlukta ve ski-jumpa sahip yakalama kancalı ve belki yapay mancınıklı bir sistem kurulup testler sürer. Geminin hareket etme efektini belki yazılımla beyne aynı anda simule ettirebilirler onu bilmiyorum. Karada başarılı olduktan sonra denizde denemeler başlar. Kısaca benim tahmini her şey at yarışı gibi sorunsuz gider 2023'te mius uçar ise 2025'te anadoluda görürüz gibime geliyor. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#64
Alıntı yapılan: Yasar - 09 Haziran 2020, 13:18:11
Motor nekadar önemli işte örneği.
İha-siha işine yeni adım atan Rusya jet iha okhotnik ile bu arenada bizim bir adım önümüzden yarışa giriyor. Neden? Çünkü bu uçakta "kendi " yapımı AL31F ya da AL41 Motoru kullanıyor.
https://www.c4defence.com/Gundem/sudan-ucuz-jet-iha/10079/1

O kadar basit değil. Jet motorlu SİHA işinde motordan da önemli olan sensörler ve yapay zekadır. Özellikle yoğun SİHA tecrübesi olan TSK'nın katkılarıyla yapay zekada ilerideyiz. Ve bu tecrübeyi kolay kolay kimse yakalayamaz. Belki ABD yakalar. Çünkü ABD bile SİHA'ları konvansiyonel savaşta fiilen kullanmadı, biz kullandık!

MİUS ayarındaki bir SİHA'yı uçuracak motor da 2023'e yetişir. (TS-1400 çekirdeği sağ olsun.) Akıncı denildiği gibi test-bed olacak. Biz 2023'e canavar gibi bir MİUS uçururuz. Ama olgunlaştırması kafadan 5 yıl sürer. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 09 Haziran 2020, 22:23:45
Alıntı yapılan: Yasar - 09 Haziran 2020, 13:18:11
Motor nekadar önemli işte örneği.
İha-siha işine yeni adım atan Rusya jet iha okhotnik ile bu arenada bizim bir adım önümüzden yarışa giriyor. Neden? Çünkü bu uçakta "kendi " yapımı AL31F ya da AL41 Motoru kullanıyor.
https://www.c4defence.com/Gundem/sudan-ucuz-jet-iha/10079/1

O kadar basit değil. Jet motorlu SİHA işinde motordan da önemli olan sensörler ve yapay zekadır. Özellikle yoğun SİHA tecrübesi olan TSK'nın katkılarıyla yapay zekada ilerideyiz. Ve bu tecrübeyi kolay kolay kimse yakalayamaz. Belki ABD yakalar. Çünkü ABD bile SİHA'ları konvansiyonel savaşta kullanmayı düşünmedi.

MİUS ayarındaki bir SİHA'yı uçuracak motor da 2022'ye yetişir. (TS-1400 çekirdeği sağ olsun.) Akıncı denildiği gibi test-bed olacak. Biz 2022'ye canavar gibi bir MİUS uçururuz. Ama olgunlaştırması kafadan 5 yıl sürer.

Hocam motoru hazır zaten ai-25tl ancak 2022'de canavar gibi uçuracağımızı sanmam. Selçuk bayraktar 2023 diye bir tarih verdi bu ilk uçuşmudur/ envantermidir bilemeyeceğim. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#66
Tarihi değiştirdim. Bizim motor 2022'ye yetişir, o açıdan demiştim. Ama gemi üzerinde MİUS görmek daha uzun sürer gibime geliyor.

2023 ilk uçuştur. Mesajı Paylaş

akıncı için mius un test-bed'i olduğu terimi kullanılıyorda, tai üretimi aksungur için neden aynı terim kullanılmıyor. bilmediğimden soruyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ugurkarakaya25 - 09 Haziran 2020, 22:35:23
akıncı için mius un test-bed'i olduğu terimi kullanılıyorda, tai üretimi aksungur için neden aynı terim kullanılmıyor. bilmediğimden soruyorum.

Çünkü aksungur en basit anlamıyla, Kgk kullanan ve çeşitli isr ve deniz keşif versiyonları bulunan bir anka-s. Akıncının sahip olacağı silah portföyünü taşıyacak, radar ve sensör altyapısını besleyip kaldırabilecek ve o performansta hız ve irtifaya çıkacak kapasitede bir siha değil.

Kısaca sınıfında gayet başarılı bir siha olan anka-s'in kgk ile ( tam menzile ulaştıracak irtifaya çıkacağını sanmam) ve hgk-82 'ile yüksek tahrip gücüne sahip olacağı bir iha ayrıca 30 km'lerden ucuz ve taktiksel saldırı yapabilecek. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 09 Haziran 2020, 22:27:20
Alıntı yapılan: merzifonlu - 09 Haziran 2020, 22:23:45
Alıntı yapılan: Yasar - 09 Haziran 2020, 13:18:11
Motor nekadar önemli işte örneği.
İha-siha işine yeni adım atan Rusya jet iha okhotnik ile bu arenada bizim bir adım önümüzden yarışa giriyor. Neden? Çünkü bu uçakta "kendi " yapımı AL31F ya da AL41 Motoru kullanıyor.
https://www.c4defence.com/Gundem/sudan-ucuz-jet-iha/10079/1

O kadar basit değil. Jet motorlu SİHA işinde motordan da önemli olan sensörler ve yapay zekadır. Özellikle yoğun SİHA tecrübesi olan TSK'nın katkılarıyla yapay zekada ilerideyiz. Ve bu tecrübeyi kolay kolay kimse yakalayamaz. Belki ABD yakalar. Çünkü ABD bile SİHA'ları konvansiyonel savaşta kullanmayı düşünmedi.

MİUS ayarındaki bir SİHA'yı uçuracak motor da 2022'ye yetişir. (TS-1400 çekirdeği sağ olsun.) Akıncı denildiği gibi test-bed olacak. Biz 2022'ye canavar gibi bir MİUS uçururuz. Ama olgunlaştırması kafadan 5 yıl sürer.

Hocam motoru hazır zaten ai-25tl ancak 2022'de canavar gibi uçuracağımızı sanmam. Selçuk bayraktar 2023 diye bir tarih verdi bu ilk uçuşmudur/ envantermidir bilemeyeceğim.

Hocam bir tane de F110 motorlu bombardıman İHA'sı yaparız ileride... taşısın eşek gibi bombaları atıp gelsin :) hava savunması tahrip edilmiş bölgeye gönder gitsin hatta çift motorlu olsun tonlarca güdümlü mühimmatı bırakıp dönsün. Zaten mühimmatlara hedef de verilmiş. Misss

Üşengeçlikten markete sepet sarkıntan bir ulusun bunda başarılı olması kaçınılmazdı tabiki. :)) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz