Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#180


Mesajı Paylaş

1,5 tonluk faydalı yük taşıyacağı söyleniyor. Hava alıkları yanda sanırım. Geçen gün bahsettiğim büyüklükte gibi. Tasarımını ben gayet iyi buldum. Mesajı Paylaş

#182
Süpersonik ve radarda silik olmasını beklemiyordum. Maliyetleri zıplatacaktır.

Ön kanatlı tasarımları Amerikalılar pek sevmezler; ön kanatlar, ana kanada giden hava akışını bozduğu için. Öte yandan, yayvan gövde nedeniyle fazladan kaldırma gücü elde edileceğinden, ön kanatlı olmasından kaynaklanabilecek mahsur giderilmiş olabilir.

Ukrayna motoru bu araca yeter mi? Þüphe oluştu bende. Mesajı Paylaş

#183
süpersonik değil zaten, süpersoniğe yakın.

radar izinin düşürülmesi  artık Allah'ın emriydi,  artık el atmak gerekiyordu bu işe.
maliyet kaygısıyla bu kadar önemli bir  özellik ikinci plana düşemezdi.
bir noktadan sonra ucuz uçak yapılamaz zaten.
gövde içinde silah taşıyabileceği söyleniyor, radar izini düşürmek için yapılan sadece bu mu?  yoksa başka tedbirler de düşünüldü mü?
sadece bu ise  radar izinin küçülmesi çok ciddi seviyede olamaz sanırım.
bu konu yoruma açık,  bilenler ilk bakışta radar iziyle ilgili ne söyleyebilir?
radar izini küçültmek için gövde içi silah yuvası kadar kullanılan boya ve kaplamalarını,   motor ısısını,   genel tasarım geometrisini bir arada geliştirmek gerekiyor. .


yalnız taşıma kapasitesi konusunda biraz şüpheliyim, 1.5 ton  düşündürücü görünüyor ilk bakışta.
bir diğer  konu ise  gemiye iniş kalkış ile ilgili bir bilgi var, kısa mesafe iniş kalkış hedeflenmiş sanırım.

ek:
gerçekten 1.5 ton silah taşıyacaksa Ukrayna motoru kullanılmamış da olabilir.
radar izi faydalı olacak derecede düşürülebildiyse, f35'teki gibi zorunlu haller dışında kesinlikle reflektörlerle uçmalı.
Mesajı Paylaş



bunu şimdi  dinledim.

üsluptan anladıklarım:

1. radar izini düşürmüşler;  ama anladığım kadarıyla bu kendileri için birinci öncelik seviyesinde olmayabilir.
2. kendileri için  en önemli öncelik sanırım uçak gemisinden katapultsuz kalkıp kablo ve kancayla inebilmesi, diğer önemli özellik ise sert denilebilecek manevraları ön ve arka   kanat tasarımları sayesinde yapabilecek olması.

.
Mesajı Paylaş

AI25 standard motor, Albatroslar'da kullanmakta. İlk versiyon subsonik. Ama daha sonraki süpersonik olacak diyor Selçuk Bayraktar.
Bu durumda prototiplerde kullanılacak motor AI322/222 olabilir. Bu motorun 2 adedi süpersonik CAS kabiliyetli Çin uçağı L-15A'yı uçuruyor. 5500+lbf kuru itkili ve afterburner kabiliyeti var. Bu motoru müteakip, patenti alınmış olan TEİ-TF6000 seri üretime düşünülüyor olabilir.

https://ivchenko-progress.com/?portfolio=ai%E2%88%92322&lang=en Mesajı Paylaş

Bu aracı ancak F-414 ayarında bir motor paklar. Mesajı Paylaş

#187
"Bu aracı ancak F-414 ayarında bir motor paklar."

1500 kiloya yakın yük diyor,  biz onu aşağı doğru yuvarlasak ve 1300 kilo yük desek,  1300kg yük ile Anadolu gemisinden  katapultsuz kalkabilecek bir uçak için  ciddi bir başlangıç kuvveti gerekiyor olmalı.

bu 1300kg ağırlık Akıncı'nın yüküyle aynı olduğuna göre,  Akıncı ile mius toplam kalkış ağırlığı  birbirine yakın olabilir.
Ukrayna motorları bu çaptaki bir uçağı Anadolu pistinden katapultsuz kaldırmaya yeter mi?  şüpheli.

bir ihtimal, yerden kalkacak uçak tam yükle,   gemiden kalkacak olan uçak yarı yükle havalanır uygulamada.


püf noktası "katapultsuz kalkış"
buna göre değerlendirmek lazım sanırım.
bence de Ukrayna motorları biraz zor gibi.
Mesajı Paylaş

Elle tutulur, gozle gorulur bir ucagin ucak demisinden kalkmasi epey bir vakit alir diye dusunuyorum..

Motor isindede Ukraynalilara fazla baglaniyoruz sanki..

Teknoloji transferi vs yoksa ozellikle..

Yarin obur gun Ruslar yonetimi devirip Rus yanlisi birini koyarlarsa, o adamda sagdan anca gidersin bize derse ne yapacagiz?

Hayirlisi.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Motor her zaman bizim için "Aşil'in topuğu" zayıflığı taşıyor...

Ne yapıp edip bu sorunu radikal bir girişim,atılım ile çözmeliyiz...
Nedir bu radikal atılım: Manhattan projesi gibi bilimadamlarını bir tesise kapatıp " turbofan motor yapmadan buradan çıkamayacaksınız " demek en Türk işi olanı....
Lise Fen müfredatı yapılanması, üniversite-sanayi işbirliği gibi uzun soluklu işler bizim bünyemize ters.... :D Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz