Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#210
o model  üretilmeyebilir zaten,  belki bir  deneyim kazanma projesi  olabilir.
tb1 de hiç üretilmedi, ondan kazanılan  deneyimle direk tb2 üretildi.

ben arada en az 500000 fiyat avantajı olabileceğini düşünüyorum,  bu yüzden de muhtemelen kara havacılık bu modele ilgi gösterebilir.
özel talep gelirse üretim yapılır.

burada ilginç olan iki nokta var,  bu bilgiler Ukrayna tarafından  mı  verilmiş?
eğer böyleyse,  Ukrayna sadece motor konusunda değil uydu yönetim menzillerini de biliyorsa orada epeyi girift bir ortaklık oluşmuş demek.
yine de  230m uzunluğundaki bir  gemiden katapultsuz nasıl kalkacak?
boş ağırlığının 4 tonun üzerinde olduğunu tahmin edecek olursak bu aleti  halatla yakalamak istiyorsak ona uygun iniş takımını kim tasarlayıp üretecek?
benim bildiğim Ukrayna'nın böyle bir tecrübesi yok.

ikinci önemli husus da,  bu  modellere baktığımızda sanırım tf6000 denilen motorun  ilgi alanı anlaşılıyor.

ek:
bu gemiden katapultsuz kalkış işini gerçekten yapabilirlerse şapka çıkartılacak bir iş olacak.
çok önemli bir yaraya yerli merhem.

Mesajı Paylaş

Motor Ukrayna'nın. Masrafı onlara ait. Bize kalan bakım için farklı iki motor envanteri.
Süpersonik motor 90kg daha ağır ve yakıt tüketimi %65 daha fazla. Bu havada kalma ve menzil olayını etkileyen bir faktör.
Çok ayrı kullanım profili veriyor her iki motor. Sn Korsan'ın belirttiği fiyat parametresi de önemli.
Mesajı Paylaş

#212
Sn korsan,
Bizim f4 ve f16'lar için tutucu kanca sistemi yeni geliştirilmiş vaziyette. Kara konuşlu kullanılıyor. Sanırım, gemiye adaptasyonu çok zor olmaz.

Bu işe soyunmuş firmamız da var;
https://tekjet.co/en/our-products/aviation/aircraft-arresting-systems

Kalkışa gelince ; AI-25 TLT motoru ile biraz zor ama AI322F ile rahat kalkar MIUS.
Tabii MİUS kanat alanı bayağı büyük. Sonra gövde de çok geniş. Bunlar hep pozitif şeyler. Ski Lift ile AI-25 bile kalkış için yeterli olabilir. Mutlaka bunun hesabı yapılmıştır. Selçuk Bayraktar boş atacak birine benzemiyor.
Asıl sorun inişte uçağı yakalamak.
5.5 tonluk uçağı ve 1200kg lık TB3'ü yakalayacak kancanın hidrolik ayarı aynı olmaz diyorum ben. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 14 Ağustos 2021, 13:07:37
Asıl sorun inişte uçağı yakalamak.
5.5 tonluk uçağı ve 1200kg lık TB3'ü yakalayacak kancanın hidrolik ayarı aynı olmaz diyorum ben.

Hidrolik değil, elektrikli sistem kullanacaklar galiba. Onu ayarlamak daha basit. Mesajı Paylaş

Önce TB3'ü nasıl kaldırıp,  indireceklerini bir görelim. Önce onu başarsınlar Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 14 Ağustos 2021, 13:22:50
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Ağustos 2021, 13:07:37
Asıl sorun inişte uçağı yakalamak.
5.5 tonluk uçağı ve 1200kg lık TB3'ü yakalayacak kancanın hidrolik ayarı aynı olmaz diyorum ben.

Hidrolik değil, elektrikli sistem kullanacaklar galiba. Onu ayarlamak daha basit.
Benim bildiğim ve uçak gemilerinde kullanılan kanca sisteminde, kancanın yakaladığı kablonun ucu güvertenin altında, ve uçak gemisinin enince çalışan hidrolik bir frenleme mekanizmasından oluşuyor. 200+km hızla kabloyu yakalayan 5-6 tonluk uçağı durduracak hidrolik frenle, 130km hızdaki 1.2 tonluk bir siha'yı durdurmaya kalkarsanız, Siha parçalanır.
Elektrikli sistemi hiç duymadım. Nasıl çalışıyor? Mesajı Paylaş

#216
Alıntı yapılan: Yasar - 15 Ağustos 2021, 00:15:19
Elektrikli sistemi hiç duymadım. Nasıl çalışıyor?

Basit. O kablonun ucu bir alternatöre bağlı. Kablo gerilince alternatörü çeviriyor. Alternatör elektrik üretiyor. Üretilen elektrik, bir su tankındaki ısıtıcı rezistanslar vasıtasıyla tanktaki suyu ısıtıyor. Özetle, uçağın mekanik enerjisi ısı enerjisine çevriliyor.

Bir tanıdık böyle bir proje üzerinde çalışıyordu. Ayarlaması ve bakımı hidrolik sistemlere göre daha basit diyordu. Gerçekleşir mi? Göreceğiz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 15 Ağustos 2021, 01:14:13
Alıntı yapılan: Yasar - 15 Ağustos 2021, 00:15:19
Elektrikli sistemi hiç duymadım. Nasıl çalışıyor?

Basit. O kablonun ucu bir alternatöre bağlı. Kablo gerilince alternatörü çeviriyor. Alternatör elektrik üretiyor. Üretilen elektrik, bir su tankındaki ısıtıcı rezistanslar vasıtasıyla tanktaki suyu ısıtıyor. Özetle, uçağın mekanik enerjisi ısı enerjisine çevriliyor.

Bir tanıdık böyle bir proje üzerinde çalışıyordu. Ayarlaması ve bakımı hidrolik sistemlere göre daha basit diyordu. Gerçekleşir mi? Göreceğiz.

Akü falan doldursa daha iyi olurdu sanki :)
Tonaja göre dişli sistemiyle çözülür diye düşünüyordum ben de. Çok üst teknoloji gerektiren bir sistem değil ama yer kaplaması sıkıntı sanırım. 

Radar, füze İHA yapabilen bir ülke için artık problem olmamalı. Aynısını dikey atış lançerleri için de demiştim. Neyse ki ele alındı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 15 Ağustos 2021, 10:10:32
Alıntı yapılan: merzifonlu - 15 Ağustos 2021, 01:14:13
Alıntı yapılan: Yasar - 15 Ağustos 2021, 00:15:19
Elektrikli sistemi hiç duymadım. Nasıl çalışıyor?

Basit. O kablonun ucu bir alternatöre bağlı. Kablo gerilince alternatörü çeviriyor. Alternatör elektrik üretiyor. Üretilen elektrik, bir su tankındaki ısıtıcı rezistanslar vasıtasıyla tanktaki suyu ısıtıyor. Özetle, uçağın mekanik enerjisi ısı enerjisine çevriliyor.

Bir tanıdık böyle bir proje üzerinde çalışıyordu. Ayarlaması ve bakımı hidrolik sistemlere göre daha basit diyordu. Gerçekleşir mi? Göreceğiz.

Akü falan doldursa daha iyi olurdu sanki :)
Tonaja göre dişli sistemiyle çözülür diye düşünüyordum ben de. Çok üst teknoloji gerektiren bir sistem değil ama yer kaplaması sıkıntı sanırım. 

Radar, füze İHA yapabilen bir ülke için artık problem olmamalı. Aynısını dikey atış lançerleri için de demiştim. Neyse ki ele alındı.
En az 3 sıra ama genelde 4 sıra kablo yerleştiriliyor. Uçaktaki kanca bu kablolardan birini yakalıyor. Hidrolik sistem, güvertenin altında. Güverteye verilecek hasar bir ölçüde sınırlı. Ancak TCG Anadolu'nun iniş hattının başında kıç asansörü var. Bu bir sorun. Sonra kablo ve hidrolik sistemin yerleşeceği yerlerin altında yük taşıyan Çelik kolonlar varsa, bunların zedelenmemesi gerekir.
Tabii yarın bu gemiden 10+ tonluk Hürjet indirip kaldıracağız, 5.5 tonluk MIUS ve 1200kg'lık TB3 te indirip kaldıracağız derseniz tek çözüm var o da elektromanyetik frenli durdurma sistemi. ABD artık bunları kullanıyor. Mesajı Paylaş

]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz