Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı YapSelçuk Bayraktar @Selcuk

Üretim hattına 3 buçuk yıl sonra daha büyük ve daha çevik bir balık girdi. 🦈

MİUS - İnsansız Savaş Uçağı:

Yolda geliyor, takipte kalın...

#MilliTeknolojiHamlesi ✈️🚀🍎🇹🇷  twitter.com/Selcuk/status/...


Murat İKİNCİ @muratikinci Roketsan Genel Müdürü.
Bu hızlı balığı da en güzel pusatlarla donatmak bize yakışır! 🦈🚀

#MilliTeknolojiHamlesi 🍎🇹🇷
https://mobile.twitter.com/muratikinci2/status/1502657252527849477?cxt=HHwWioCywemzwdopAAAA
Mesajı Paylaş
]

#321
Selçuk Bey'in gözleri parlıyor  , işine duyduğu aşk müthiş...

Kafasındaki fikirler ,Türkiye'nin imkanlarının ötesinde gidiyor...Tarihte bilmediğimiz çok zeki beyinler vardı ama uygun koşul ve zaman onları ortaya çıkaramadı... Bayraktar ise tam zamanında , tam koşullarda ortaya çıktı...

Bu adam dinlenmeli... Wernher von Braun etkisi yaratabilir....Ben eminim ki ABD ve Batı bilimini ileri götüren de Selçuk Bayraktar gibi özel zekalardır...

Mesajı Paylaş

İsim konusunda Sn Skywolf katılıyorum... Red Apple, olmaz be ya ... Tulpar desin canımızı yesin :))) Mesajı Paylaş

Aselsanida tesekür edmek gerek verdigi destege

sihalara verdigi yazilim sayesinde  bir sekilde radarlardan yok olmazina

karsi radarlari kaldirmasina Mesajı Paylaş

MIUS'un babası Selçuk Bey'dir. İsim hakkı da ona aittir. Belli ki MIUS firmasının Kızılelması'dır. Ama umarım bu noktada da kalmaz çok daha ileriye giderler. Herşeyden öte kendisine ve ürünlerini meydana getirmede emeği geçen herkese minnettarız. Mesajı Paylaş

bu  haber doğru  ise zaten anlaşma imzası ile  savaş arasında  kaç ay var?
bilmediğimden soruyorum.
en çok kaç motor tedarik edilmiş olabilir?
bu   motorun  üretim  süresiyle ilgili bilgi sahibi olan  var mı  forumda?
eski teknoloji  motorlar olduğu için çok çabuk  üretilmiş  olabilirler mi?
mesela ayda en çok kaç tane üretilmiş olabilir?


"Muharip İnsansız Uçak Sistemi Motoru İçin Ukrayna İle Sözleşme İmzalandı
13/11/2021 34 İstanbul, GENEL, Hava Savunma, MANÞET, Marmara Bölgesi, SAVUNMA, TÜRKİYE
Savunma, havacılık ve uzay fuarı SAHA EXPO 2021'in ikinci gününde Baykar Savunma ve Ukraynalı Ivchenko-Progress Muharip İnsansız Uçak Sistemi (MİUS) için sözleşme imzaladı. MİUS Projesi için imzalanan sözleşme AI-322F Turbofan Motor Tedarikini ve AI-25TLT Turbofan Motor Entegrasyonunu kapsamakta.
Akıncı TİHA'nın Ivchenko Progress AI-450 motoruna atıfta bulunan Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar; "Stratejik Akıncı İnsansız Hava Aracımıza Ivchenko Progress'in AI-450 motoru güç veriyordu. Akıncı'yı seri olarak üretiyoruz. Sırada insansız savaş uçağı var. Sözleşme ile insansız savaş uçağımıza da Ivchenko Progress ve Motor Sich'in birlikte ürettiği AI-322F motorunu takacağız"
https://rayhaber.com/2021/11/muharip-insansiz-ucak-sistemi-motoru-icin-ukrayna-ile-sozlesme-imzalandi/

Mesajı Paylaş

#326
Ukrayna'dan motor işi bitti artık...Hikayelere inanmayın... Yok tedbir almışlar da , yok yeterli sayıda motor varmış da hiç birine inanmıyorum kusura bakmayın...

(Savunma ürünlerinin ihracatından sorumlu olan Ukraynalı Ukroboronprom şirketine bağlı olan Ivchenko-Progress, Motor Sich şirketine 30 adet Al-450T Turboprop motoru siparişinde bulundu. 28 Ekim 2021 tarihinde imzalanan anlaşma kapsamında söz konusu motorlar, AKINCI TİHA'da kullanılmak üzere Baykar Savunma'ya teslim edilecek.
Motor Sich'ten edinilen bilgiye göre; şirket, 7 milyon 92 bin ABD Doları değerindeki sözleşme kapsamında Al-450T motorlarını 2022 yılı sonuna kadar Ivchenko-Progress'e teslim edecek. Sözleşme tutarına göre bir adet Al-450T motoru, 236.4 bin ABD Doları bedele sahip.)

Yukarıdaki sayı kadar motor 2022 sonuna kadar teslim edilecekti deniliyordu ki belki 15 kadarı teslim edilmiştir ancak ...

Zaten onun için de  Pratt & Whitney PT6A  135-A 750-950 hp Kanada motoruna döndük Akıncı'da... Bence bizimkilerde bunun farkındaydı... 1050 hp'li MS500 Turboprop Motor için bir sözleşme bile imzalamıştık Ukrayna ile... Demek ki bizimkiler de umudunu yitirdi ki haklılar...


MİUS'da da ancak prototip için 2-3 motor gelmiş olabilir...

Mesajı Paylaş

Ukrayna motorunun fiyatı çok uygunmuş, yazık olmuş. 15 motor olsa bile idame ettirmek için tribün pali vs gerekecek. Bizim için çok kötü oldu. Aslında MIT ve sektörden insanların Ukrayna havacılık sektöründe etkin olan mühendislerle temas halinde olup, uygun ise Türkiye'ye transfer edilmelerini sağlamaları faydalı olacaktır. Ancak yine de unutmamak lazım jet motorda doğu Avrupa ekolü başka bir ekolür. ABD, Fransa , İngiltere tek kristalden pal üretme kapasitesine sahip iken , Rusya ve Ukrayna malzemeyi tek kristal ile kaplayarak Pal üretiyor. Ama doğu Avrupa üretimi yarı ömür süresine sahip oluyor. Biz ise tek kristal pal üretimini geçen sene yaptık ama performanslı jet motorları için bir de bu palleri üzerinde ufak havalandırma delikleri ile üretmek gerekiyor, eksiğimiz bu adım. Mesajı Paylaş

"MİUS'da da ancak prototip için 2-3 motor gelmiş olabilir..."

buna aynen katılıyorum,  zaten  sözleşme Kasım ayında imzalanmış,  Þubat sonunda da savaş başladı.
şöyle böyle dört aya yuvarlasak,  ayda en çok kaç motor yapmış olabilirler?
sanmıyorum da,  beş motor yapılmış olsa dört ayda yirmi motor eder,  e bunların  bazıları da yedek  olarak depoda tutulmuyor  mudur acaba?
yeterli sayıda  motor  depolandığına dair iddialar  bu bakımdan ilginç geliyor bana da.
sözleşme imza tarihleri  dikkatimi  çekiyor.

peki  tamamen ihtimale ve şahsi beyin fırtınama dair  bir var sayım  yapayım.
Akıncı'yı  hem  Ukrayna  hem de Kanada motoruyla uçabilecek varyasyonlarda tasarlayan firma,  acaba tedbir için  aynı metodu fan motorlu uçakta da  sürdürmüş  olabilir mi?
iki farklı fan motorlu uçak olacağını ve birinin ses altı diğerinin ses üstü olacağını zaten açıklamışlardı.
birisi  Ukrayna  motoru da,  diğeri  hangi motorla uçacak  acaba?
firmanın sanayi eyilimine baktığımızda,  genelde sivil  ürünleri  tercih ettiklerini  biliyoruz.
acaba diyorum,  uçaklardan birisi için bir B planı  olarak sivil bir turbo fan motorla uçabilecek bir varyasyon  görme ihtimalimiz nedir  sizce?
Mesajı Paylaş

@mehmet05,
Bazı teknik konularda, kaba tabirle, biraz sapla saman birbirine karışmış yazdıklarınızda.
Yüksek verimli jet türbinlerinde iki ana türbin bıçağı üretim teknolojisi kullanılır :
1. Tek kristal bıçak (single crystal Blades)
2. Yönlü katılaştırılmış bıçak (directionally solidified blade)
Batı ekolü motorlarda tek kristal türbin kanatçığı (bıçağı) kullanılır. Yani türbinlerdeki her bir bıçak tek bir kristalden oluşur.
Süper alaşımı tek yönde çekerek uzattığınızda moleküller hizaya girerek katman katman kristal yapıya sahip olurlar. Bu şekilde tek bir yönde çekilip katılaştırılmış süper alaşımlar katmanlar halinde çoklu kristal yapıdadırlar. Buna "directionally solidified" bıçak denir. Rus ekolü bu noktada.
Bu katılaştırma işlemi sırasında özel şok soğutma sistemleriyle metali tek bir kristal hale getirirseniz ısıya dayanıklılığını arttırır ve yüksek ısı ve stres altında "creep" oluşumunu da minimal düzeye çekmiş olursunuz.
Heriki sistemde de bıçaklar üzerinde ufak havalandırma delikleri açılması gerekir ki ısınmayı ve deformasyonu geciktirebilelim. Ama bu soğutma delik ve kanallarından daha da önemlisi bıçaklar üzerine sıvanan özel seramik bazlı kaplamalardır. Bu kaplamalarla bıçağın ısınması çok geciktirilir.
Bizim TS-1400 de kullandığımız küçük bıçaklarda ısı 1450 santigrat dereceye çıkıyor.
AL-41 serisi son yapılan SU-35'in motorunda "directional solidification" metodu kullanılmış olmasına rağmen, ve bıçakların ebatları çok daha büyük olmasına rağmen, Ruslar türbin giriş ısısını 1750 santigrat dereceye kadar çıkartabilmişlerdir.
F136 motorunda 2000santigrat dereceye yaklaşılmıştır.
(Isı arttıkça motorun verimi artar) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz