Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu işi de yaparsa Kale/RR yapar, benim uçak motoru konusunda Tei ve TUSAÞ'tan umudum yok.

Söylemlerin çoğu inandırıcı değil, belli seçmen kitlesinin hassas olduğu ve yiyeceği türden siyasi propaganda türü laflar. Hürjet Anadolu'dan kalkacakmış, hee oldu.

Tj300 sınıfının en iyisi dedi, ktj1750 ile geçti onu v.b. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Mayıs 2022, 21:03:24
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Mayıs 2022, 16:48:13
Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Mayıs 2022, 16:06:26
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Mayıs 2022, 15:35:19
Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Mayıs 2022, 10:40:59
TEİ bu TF6000'i mius'u düşünerek mı tasarladı yoksa başka sistemlerce de kullanılması düşünülebilir mi?
Bu sorunun ilk bölümünü Sn Akşit'e sormak lazım.
İki adedi Hürjet'i rahat uçurur. Hatta belki biraz daha güçlü olarak yapılırsa, CAS görevli ve uçak gemisi kalkışlı Hürjet için daha iyi olabilir.
Saab Gripen ilk bloklarda f404 (17700lbf itkili) motor kullanıyordu. Bu motor art yakıcısız, 10500lbf itki üretiyor. Yani iki adet TF6000'den düşük. Þu anda Hürjet'in gövde tasarımını yapan (Gripen'inkini de onlar yapmıştı) Akaer/Brezilya firması yardımıyla "airframe" tasarımı doğru yapılırsa 2 adet 10000lbf'lik TF6000 ile Hürjet Gripen kadar iyi bir uçak olabilir.

Ben çok çok büyük zaruret olmazsa ben Hürjet'in çift motorlu olacağını düşünmüyorum...

T7  tek motorlu... T-50 tek motorlu. Dünya devleri iyi bir motor ( F-404 , F-414 ) bulabiliyorsa  tek motordan şaşmıyor...Bakım idame , masraf azalıyor çünkü
Tek motorda bakım masrafları az ama tek motorunda zaafları var. Dünyanın en iyi uçaklarına bakarsanız hep çift motorludur. F/A-18, F22, F15, Jaguar, Tornado, Typhoon, Rafale, F4, F14 bunların bazıları. (Rus uçaklarını hiç saymadım)
Hem tek motorla uçağı evine götürebilmek var, hem de asıl, motorun küçük olması nedeniyle motor imalatı ve fiyatı daha avantajlı. Motorun hassas bölgelerinin imalatı hiperbolik oranla zorlaşır motor ebadı büyüdükçe.
Bakarsanız sadece ABD kullanır 29000+lbf itkili tek motoru. Diğer tüm uçak yapımcıları daha küçük çaplı ama çift motor seçeceğini yeğlerler.

Sayın Yaşar , trainer uçaklarda Batı, artık tek motor tercih ediyor dedim. Muharip uçaklarda çift motor tabiki doğru tercih....

Yalnız yukarıda yazdığınız şeyi anlamadım. Biz hangi uçağı RR motor sığacak diye küçük tasarladık demişsiniz... MMU için zaten baştan beri F-110 ölçüsü temel alınarak tasarım yapılmadı mı? RR ne alaka? Ben mi yanlış anladım?
Prof Akşit'in söyleşisinde, Sn Akşit, tasarlanan MMU motorunun (büyük ihtimalle TR Motor'un tasarladığı) çapının uçağa uymadığını söyleyecekti. Sözü yarıda kaldı.
RR 27000lbf itkili motor önermişti MMU için. F110 da 29000lbf itkili ve benzer ebatta olması lazım. Büyük ihtimalle bu motorlara uygun bir gövde tasarlandı demek istemiştim.
Tasarlanan 35000lbf'lik motorun çapı F110'dan büyük çıkmış. SnAkşit ağzından bunu kaçırdı. Mesajı Paylaş

#462
Aslında bu çok doğal ve beklenmesi gereken bir durumdu. Elalemin 2000 dereceleri gördüğü sıcak sektörde, siz 1400 derecelere fitseniz, istenilen itkiyi ancak ve ancak debiyi ve bunun sonucu olarak motor çapını artırarak elde edebilirsiniz.  Keza Ruslar da öyle yapıyorlar.

Sorun, yerli motorun durumunu kesin olarak görmeden veya 5 yıl öncesinden RR ile anlaşıp motoru garantiye almadan, MMU gövde tasarımının dondurulmasında! Þimdi melül melül RR'un gözünün içine bakacaklar. Tasarımı donmuş gövdeye uyan, 5. nesil uçak motoru tasarlaması (ve üretmesi) için!

"Altay II" pek yakında tüm sinemalarda, biletler tükenmeden yerinizi alın! >:( Mesajı Paylaş

Yani bu motor hikayesi cidden tam bir vurun abalıya için kullanım malzemesi oldu.Seçim malzemesi diye bahsedilmesinden tutunda,metalurjik kapasiteye kadar demedik laf bırakmıyoruz mübarek.Burada bakılacak parametreler belli.Efendim yanma odası sıcaklığı metalurjik kapasitemiz yetmiyor.İyide TB2 nin yanma odası durumu nedir?Hızı nedir?.Peki sahadaki etkisi nedir?Mübarek kök söktürüyorsa,200km gitse ne olur?800km gitse ne?Keza MİUS a  görev tanımı verirken,biz 2000km mi gitmesini istiyoruz yoksa 1000km fazlasıyla yetermi?.Yada önce düşük hızlarda kapasitesini ölçüp,sonra yüksek hızlarda başka görev tanımı olan ayrı bir MİUS mu yapacağız?Yani en basitinden mesela ANADOLU LHD ye inecek MİUS için bize hangi hızda MİUS gereklidirki sorunsuz olsun.

Burda paylaşılan MİUS görsellerinin arkasında bir kaç tane motor görselide dikkat çekmişti.Dolayısıyla MİUS prototipleri için kullanılacak motorların hazır olduğunu varsayabiliriz.Velhasılı oradaki savaşın iki yıldan fazla sürüp,o kadar mühendisi TÜRKİYE ye taşıdığımız haberlerinin asılsız olduğunu varsayıp,başka tedarik yolları bulamadığımızı düşünsek bile,zaten hali hazırda mesela TF6000 gibi süren bir projeniz var.

Yani her motor paylaşımında,bu ALTAY hikayesinin ısıtılıp ısıtılıp paylaşıma sunulması sıkmadımı cidden?Yapılan hatalara hiç girmeyeceğim.Defalarca paylaşıldı buradada,iyide arkadaşlar biz hiç tank motoru işine girmişmiydik o zamanlarda?Hiç bırakın 1500bg i,500bg üzeri motor çalışmamız varmıydı?tamamen yerli ve milli olan.Yada herhengi bir müşteriye bu tipte motorlardan parçalar üretiyormuyduk.?Kısaca,bizim ne bu motorun üretimi,ne parçalarının üretimi hakkında bilgi,nede daha önceden oluşmuş bir kütüphane imkanımız yoktu.MTU işini batırdık.AVL işini batırdık.Tamam doğru.İyide şuan BMC nin motoru konusunda herhangi bir gecikme yokkki.Herhangi bir ülke,bundan daha kısa sürede daha iyi bir motor ürettide biz geride kaldık diyen varsa söylesin.Buna rağmen araya birde DOOSAN sıkıştırılarak onunda denemeleri başladı.Uzatmaya gerek yok.

Başka üretimlerle karşılaştırıldığında hiç tecrübemiz olmayan bir motor için kısa sayılabilecek bir sürede hem sıfırdan motor üretimine geçip çalıştırmış,üzerine başka motor seçeneği ilede bunu desteklemişiz.Kaybedilen zaman mevzusuda sıktı cidden.Sanırım 90larda ROKETSAN-LECLERC görüşmeleriyle başlayan,neredeyse iki firmanın akraba olacağı kadar birbirlerine gelip gittiği ALTAY macerasının,ete kemiğe bürünmeye başadığı 2007 den bu güne kadarki aşamalarında geçen süre dikkate alındığında çok çok daha kısa bir durum olduğu anlaşılır.

Velhasılı bu ALTAY motor işinin TEİ motorlarıyla karşılaştırılması nedir anlamak cidden zor.Önce TAİ ve sonra TEİ olarak 80 lerden beri motor işinde olan,tüm dünyaya çeşitli boyutlarda binlerce parça ve motor tedariği yapan bir kurumun üretim kapasitesiyle,hiç bir şeyini bilmediğimiz ve daha önce üretmediğimiz ALTAY motor karşılaştırması nedir?

TEİ nin verdiği üretime bakacaksınız.Modifiye PD155 in,hemen ardından çıkan PD170 in,hemen onun ardından gelen TS1400 ün üretim hızıdamı size bir şeyler çağrıştırmıyor.Hemde TEİ nin asıl tecrübeli olduğu motorlar helikopter motoru değilde uçak motoruyken.Hatırlayın,en basitinden TS1400 ün ateşlenmesi bile 2025 ten önce olmaz deniyordu.
MMU motorunu 2028-29 gibi teslim edeceğiz diyor adamlar.TEİ,İha motorlarından tutunda helikopter motorlarına kadar ne dediyse zamanından önce yaptı.TEİ mühendislerininde çalıştığı,TRMOTOR un çıkaracağı motorun üretimi TEİ de üretilecek görünüyor.TEİ nin TF6000 i yada MMU motorunu zamanında üretemeyeceğini size düşündüren ne?Hele bir 2026 gelsinde ateşleyemesinler,o zaman haşlarız adamları.Bu saatten sonra hiç bir kritik motor projesi,ne teklif gelirse gelsin durmaz.Yani hangi uçar unsur motorunun gelişini engellerlerse engellesinler,en fazla 2-3 yıl sonra yerlisini üretmeye başlayacak pozisyondasınız.Üstelik her ihtimale karşı başka seçenekler içinde anlaşmalar yapıyorken,olaylara bu kadar karamsar yaklaşmak iyi değil bence.

RR işinide çok abartıyoruz bence.Bu iş teknikten çok diplomatik bir hikaye çünkü.İngiltere nin bölgedeki hareketlerine alet oluyor bu işbirliği.Onunla ne kadar anlaşırsanız RR işi o kadar hızlı yürür.Mesele IP hakları,Katar,üretim yeri ve satılacak yerleri çoktan aştı.Çevrenizde hangi ülkenin ne halde olduğuna bakarsanız çok rahat anlarsınız durumu zaten.

Hele şu TJ300 mevzusu daha ilginç duruyor.Daha düne kadar ne oldu bu KALE nin KTJ3500 ü,işi bilmeyene verirseniz böyle yıllarca uğraşır ve hiç bir şey çıkmaz demiyormuyduk.Üstüne o kadar zaman geçmesine rağmen 3500 değilde 3200 ancak çıkınca hayal kırıklığı olmadımı?.Peki ya ktj 1750 yi bu kadar hızlı üretebileceğine inanan varmıydı.?Helede ALTAY projesinde sorumluların nasıl B-C planları olmaz diye yerden yere vururken,ÇAKIR gibi aciliyet arzeden bir ihtiyaç projesinde,TEİ nin TJ300 ü B planı diye üretmediğinden eminmiyiz?  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: safsata00 - 04 Mayıs 2022, 03:16:32
Yani bu motor hikayesi cidden tam bir vurun abalıya için kullanım malzemesi oldu.Seçim malzemesi diye bahsedilmesinden tutunda,metalurjik kapasiteye kadar demedik laf bırakmıyoruz mübarek.Burada bakılacak parametreler belli.Efendim yanma odası sıcaklığı metalurjik kapasitemiz yetmiyor.İyide TB2 nin yanma odası durumu nedir?Hızı nedir?.Peki sahadaki etkisi nedir?Mübarek kök söktürüyorsa,200km gitse ne olur?800km gitse ne?Keza MİUS a  görev tanımı verirken,biz 2000km mi gitmesini istiyoruz yoksa 1000km fazlasıyla yetermi?.Yada önce düşük hızlarda kapasitesini ölçüp,sonra yüksek hızlarda başka görev tanımı olan ayrı bir MİUS mu yapacağız?Yani en basitinden mesela ANADOLU LHD ye inecek MİUS için bize hangi hızda MİUS gereklidirki sorunsuz olsun.

Burda paylaşılan MİUS görsellerinin arkasında bir kaç tane motor görselide dikkat çekmişti.Dolayısıyla MİUS prototipleri için kullanılacak motorların hazır olduğunu varsayabiliriz.Velhasılı oradaki savaşın iki yıldan fazla sürüp,o kadar mühendisi TÜRKİYE ye taşıdığımız haberlerinin asılsız olduğunu varsayıp,başka tedarik yolları bulamadığımızı düşünsek bile,zaten hali hazırda mesela TF6000 gibi süren bir projeniz var.

Yani her motor paylaşımında,bu ALTAY hikayesinin ısıtılıp ısıtılıp paylaşıma sunulması sıkmadımı cidden?Yapılan hatalara hiç girmeyeceğim.Defalarca paylaşıldı buradada,iyide arkadaşlar biz hiç tank motoru işine girmişmiydik o zamanlarda?Hiç bırakın 1500bg i,500bg üzeri motor çalışmamız varmıydı?tamamen yerli ve milli olan.Yada herhengi bir müşteriye bu tipte motorlardan parçalar üretiyormuyduk.?Kısaca,bizim ne bu motorun üretimi,ne parçalarının üretimi hakkında bilgi,nede daha önceden oluşmuş bir kütüphane imkanımız yoktu.MTU işini batırdık.AVL işini batırdık.Tamam doğru.İyide şuan BMC nin motoru konusunda herhangi bir gecikme yokkki.Herhangi bir ülke,bundan daha kısa sürede daha iyi bir motor ürettide biz geride kaldık diyen varsa söylesin.Buna rağmen araya birde DOOSAN sıkıştırılarak onunda denemeleri başladı.Uzatmaya gerek yok.

Başka üretimlerle karşılaştırıldığında hiç tecrübemiz olmayan bir motor için kısa sayılabilecek bir sürede hem sıfırdan motor üretimine geçip çalıştırmış,üzerine başka motor seçeneği ilede bunu desteklemişiz.Kaybedilen zaman mevzusuda sıktı cidden.Sanırım 90larda ROKETSAN-LECLERC görüşmeleriyle başlayan,neredeyse iki firmanın akraba olacağı kadar birbirlerine gelip gittiği ALTAY macerasının,ete kemiğe bürünmeye başadığı 2007 den bu güne kadarki aşamalarında geçen süre dikkate alındığında çok çok daha kısa bir durum olduğu anlaşılır.

Velhasılı bu ALTAY motor işinin TEİ motorlarıyla karşılaştırılması nedir anlamak cidden zor.Önce TAİ ve sonra TEİ olarak 80 lerden beri motor işinde olan,tüm dünyaya çeşitli boyutlarda binlerce parça ve motor tedariği yapan bir kurumun üretim kapasitesiyle,hiç bir şeyini bilmediğimiz ve daha önce üretmediğimiz ALTAY motor karşılaştırması nedir?

TEİ nin verdiği üretime bakacaksınız.Modifiye PD155 in,hemen ardından çıkan PD170 in,hemen onun ardından gelen TS1400 ün üretim hızıdamı size bir şeyler çağrıştırmıyor.Hemde TEİ nin asıl tecrübeli olduğu motorlar helikopter motoru değilde uçak motoruyken.Hatırlayın,en basitinden TS1400 ün ateşlenmesi bile 2025 ten önce olmaz deniyordu.
MMU motorunu 2028-29 gibi teslim edeceğiz diyor adamlar.TEİ,İha motorlarından tutunda helikopter motorlarına kadar ne dediyse zamanından önce yaptı.TEİ mühendislerininde çalıştığı,TRMOTOR un çıkaracağı motorun üretimi TEİ de üretilecek görünüyor.TEİ nin TF6000 i yada MMU motorunu zamanında üretemeyeceğini size düşündüren ne?Hele bir 2026 gelsinde ateşleyemesinler,o zaman haşlarız adamları.Bu saatten sonra hiç bir kritik motor projesi,ne teklif gelirse gelsin durmaz.Yani hangi uçar unsur motorunun gelişini engellerlerse engellesinler,en fazla 2-3 yıl sonra yerlisini üretmeye başlayacak pozisyondasınız.Üstelik her ihtimale karşı başka seçenekler içinde anlaşmalar yapıyorken,olaylara bu kadar karamsar yaklaşmak iyi değil bence.

RR işinide çok abartıyoruz bence.Bu iş teknikten çok diplomatik bir hikaye çünkü.İngiltere nin bölgedeki hareketlerine alet oluyor bu işbirliği.Onunla ne kadar anlaşırsanız RR işi o kadar hızlı yürür.Mesele IP hakları,Katar,üretim yeri ve satılacak yerleri çoktan aştı.Çevrenizde hangi ülkenin ne halde olduğuna bakarsanız çok rahat anlarsınız durumu zaten.

Hele şu TJ300 mevzusu daha ilginç duruyor.Daha düne kadar ne oldu bu KALE nin KTJ3500 ü,işi bilmeyene verirseniz böyle yıllarca uğraşır ve hiç bir şey çıkmaz demiyormuyduk.Üstüne o kadar zaman geçmesine rağmen 3500 değilde 3200 ancak çıkınca hayal kırıklığı olmadımı?.Peki ya ktj 1750 yi bu kadar hızlı üretebileceğine inanan varmıydı.?Helede ALTAY projesinde sorumluların nasıl B-C planları olmaz diye yerden yere vururken,ÇAKIR gibi aciliyet arzeden bir ihtiyaç projesinde,TEİ nin TJ300 ü B planı diye üretmediğinden eminmiyiz?
Yazdıklarının çoğu farklı anlamlar çıkartma veya niyet okuma üzerine. İngiltere'ye yanaşan hükümet  zaten.

Kale ceo'su öz eleştirisini yaptı.

Batu motoru hiçbir zaman olmayacak, Bmc'nin her zamanki devletten nemalanma hareketi.

Çin yapamıyor mtu gibisini Bmc yapacak öyle mi? Yazıyorum buraya, boş çıkacak bu Altay motor işi. Zaten, ondan Kore'ye dönüldü. İtiraf edilmiyor, beceremedik diyemedikleri için. Yavaş yavaş unutulacak o motor işi... Mesajı Paylaş



Bu arada bahsedilen motor sığmayacaktı videosu buysa,eğer 45-50 nci dakilara arasını dinlerseniz M.Akşit in motorun sığmama sıkıntısından değilde,önemli olanın önce motoru geliştirmek olduğunu ama MMU projesinde,zaman sorunundan dolayı,önce uçağın ortaya çıktığını belirtiyor.Uçağa motorun sığmayabileceği konusunda bir söylem yok. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 04 Mayıs 2022, 03:41:12
Alıntı yapılan: safsata00 - 04 Mayıs 2022, 03:16:32
Yani bu motor hikayesi cidden tam bir vurun abalıya için kullanım malzemesi oldu.Seçim malzemesi diye bahsedilmesinden tutunda,metalurjik kapasiteye kadar demedik laf bırakmıyoruz mübarek.Burada bakılacak parametreler belli.Efendim yanma odası sıcaklığı metalurjik kapasitemiz yetmiyor.İyide TB2 nin yanma odası durumu nedir?Hızı nedir?.Peki sahadaki etkisi nedir?Mübarek kök söktürüyorsa,200km gitse ne olur?800km gitse ne?Keza MİUS a  görev tanımı verirken,biz 2000km mi gitmesini istiyoruz yoksa 1000km fazlasıyla yetermi?.Yada önce düşük hızlarda kapasitesini ölçüp,sonra yüksek hızlarda başka görev tanımı olan ayrı bir MİUS mu yapacağız?Yani en basitinden mesela ANADOLU LHD ye inecek MİUS için bize hangi hızda MİUS gereklidirki sorunsuz olsun.

Burda paylaşılan MİUS görsellerinin arkasında bir kaç tane motor görselide dikkat çekmişti.Dolayısıyla MİUS prototipleri için kullanılacak motorların hazır olduğunu varsayabiliriz.Velhasılı oradaki savaşın iki yıldan fazla sürüp,o kadar mühendisi TÜRKİYE ye taşıdığımız haberlerinin asılsız olduğunu varsayıp,başka tedarik yolları bulamadığımızı düşünsek bile,zaten hali hazırda mesela TF6000 gibi süren bir projeniz var.

Yani her motor paylaşımında,bu ALTAY hikayesinin ısıtılıp ısıtılıp paylaşıma sunulması sıkmadımı cidden?Yapılan hatalara hiç girmeyeceğim.Defalarca paylaşıldı buradada,iyide arkadaşlar biz hiç tank motoru işine girmişmiydik o zamanlarda?Hiç bırakın 1500bg i,500bg üzeri motor çalışmamız varmıydı?tamamen yerli ve milli olan.Yada herhengi bir müşteriye bu tipte motorlardan parçalar üretiyormuyduk.?Kısaca,bizim ne bu motorun üretimi,ne parçalarının üretimi hakkında bilgi,nede daha önceden oluşmuş bir kütüphane imkanımız yoktu.MTU işini batırdık.AVL işini batırdık.Tamam doğru.İyide şuan BMC nin motoru konusunda herhangi bir gecikme yokkki.Herhangi bir ülke,bundan daha kısa sürede daha iyi bir motor ürettide biz geride kaldık diyen varsa söylesin.Buna rağmen araya birde DOOSAN sıkıştırılarak onunda denemeleri başladı.Uzatmaya gerek yok.

Başka üretimlerle karşılaştırıldığında hiç tecrübemiz olmayan bir motor için kısa sayılabilecek bir sürede hem sıfırdan motor üretimine geçip çalıştırmış,üzerine başka motor seçeneği ilede bunu desteklemişiz.Kaybedilen zaman mevzusuda sıktı cidden.Sanırım 90larda ROKETSAN-LECLERC görüşmeleriyle başlayan,neredeyse iki firmanın akraba olacağı kadar birbirlerine gelip gittiği ALTAY macerasının,ete kemiğe bürünmeye başadığı 2007 den bu güne kadarki aşamalarında geçen süre dikkate alındığında çok çok daha kısa bir durum olduğu anlaşılır.

Velhasılı bu ALTAY motor işinin TEİ motorlarıyla karşılaştırılması nedir anlamak cidden zor.Önce TAİ ve sonra TEİ olarak 80 lerden beri motor işinde olan,tüm dünyaya çeşitli boyutlarda binlerce parça ve motor tedariği yapan bir kurumun üretim kapasitesiyle,hiç bir şeyini bilmediğimiz ve daha önce üretmediğimiz ALTAY motor karşılaştırması nedir?

TEİ nin verdiği üretime bakacaksınız.Modifiye PD155 in,hemen ardından çıkan PD170 in,hemen onun ardından gelen TS1400 ün üretim hızıdamı size bir şeyler çağrıştırmıyor.Hemde TEİ nin asıl tecrübeli olduğu motorlar helikopter motoru değilde uçak motoruyken.Hatırlayın,en basitinden TS1400 ün ateşlenmesi bile 2025 ten önce olmaz deniyordu.
MMU motorunu 2028-29 gibi teslim edeceğiz diyor adamlar.TEİ,İha motorlarından tutunda helikopter motorlarına kadar ne dediyse zamanından önce yaptı.TEİ mühendislerininde çalıştığı,TRMOTOR un çıkaracağı motorun üretimi TEİ de üretilecek görünüyor.TEİ nin TF6000 i yada MMU motorunu zamanında üretemeyeceğini size düşündüren ne?Hele bir 2026 gelsinde ateşleyemesinler,o zaman haşlarız adamları.Bu saatten sonra hiç bir kritik motor projesi,ne teklif gelirse gelsin durmaz.Yani hangi uçar unsur motorunun gelişini engellerlerse engellesinler,en fazla 2-3 yıl sonra yerlisini üretmeye başlayacak pozisyondasınız.Üstelik her ihtimale karşı başka seçenekler içinde anlaşmalar yapıyorken,olaylara bu kadar karamsar yaklaşmak iyi değil bence.

RR işinide çok abartıyoruz bence.Bu iş teknikten çok diplomatik bir hikaye çünkü.İngiltere nin bölgedeki hareketlerine alet oluyor bu işbirliği.Onunla ne kadar anlaşırsanız RR işi o kadar hızlı yürür.Mesele IP hakları,Katar,üretim yeri ve satılacak yerleri çoktan aştı.Çevrenizde hangi ülkenin ne halde olduğuna bakarsanız çok rahat anlarsınız durumu zaten.

Hele şu TJ300 mevzusu daha ilginç duruyor.Daha düne kadar ne oldu bu KALE nin KTJ3500 ü,işi bilmeyene verirseniz böyle yıllarca uğraşır ve hiç bir şey çıkmaz demiyormuyduk.Üstüne o kadar zaman geçmesine rağmen 3500 değilde 3200 ancak çıkınca hayal kırıklığı olmadımı?.Peki ya ktj 1750 yi bu kadar hızlı üretebileceğine inanan varmıydı.?Helede ALTAY projesinde sorumluların nasıl B-C planları olmaz diye yerden yere vururken,ÇAKIR gibi aciliyet arzeden bir ihtiyaç projesinde,TEİ nin TJ300 ü B planı diye üretmediğinden eminmiyiz?
Alıntı YapYazdıklarının çoğu farklı anlamlar çıkartma veya niyet okuma üzerine. İngiltere'ye yanaşan hükümet  zaten.

İngiltereye biz yanaştık anlamına gelen herhangi bir açıklama yokken  İngiltere'ye yanaşan hükümet  zaten söyleminiz niyet okuma değilmi?

Alıntı YapKale ceo'su öz eleştirisini yaptı.

Deyip,tamamdır böyle diyorsa başka işe bakalım kesin hallederler dediğimizde,başımıza neler geldiğini anlatan yüzlerce sayfa yorum var bu formda.Aynı zamanda niye B-C planlarımız yoktu diye sorgulayan paylaşımlarda öyle.

Alıntı YapBatu motoru hiçbir zaman olmayacak,
Kadar kesin ve net bir niyet okumada hiç görmemiştim şimdiye kadar.

Alıntı YapBmc'nin her zamanki devletten nemalanma hareketi.

Bize BMC nin yaptığı nemalanma hareketlerinden bir ikisini paylaşırmısınız lütfen.ALTAY da dahil,aldığı hangi projede ne kadar götürmüş,kalite,zaman,fiyat isterlerinden hangisinde sıkıntı çkarmış,bir iki tane örneklendirirseniz bizde bilgileniriz.Sivil ve askeri yüzlerce aracı,onlarca ülkeye ihrac eden bir firmaya ithamda bulunurken daha dikkatli paylaşımlar yapın bence.Bu kadar ağır eleştiri yapılan bir firmanın,bu sattığı ürünlerde en ufak bir sıkıntı olsa çarşaf çarşaf paylaşılacağını bildiğimiz halde,şimdiye kadar sadece ALTAY projesi için ağrı eleştiriler alması sizede garip gelmiyormu?

Alıntı YapÇin yapamıyor mtu gibisini Bmc yapacak öyle mi? Yazıyorum buraya, boş çıkacak bu Altay motor işi. Zaten, ondan Kore'ye dönüldü. İtiraf edilmiyor, beceremedik diyemedikleri için. Yavaş yavaş unutulacak o motor işi...
Buda ayrı bir niyet okuma ve farklı anlamlar çıkarma durumuna tam bir örneklem olmuş.ÇİN yapamazsa BMC de yapamaz ne demek?İtiraf edilmiyor, beceremedik diyemedikleri için demek tam bir niyet okuma değilmi?Ya yavaş yavaş unutulacak motor işi demek niyet okumalardan yapılan başka bir beklenti olmuyormu?

Kusura bakmayında,sanayide özgün bir helikopter motoru bile olmayan ÇİN in,daha önünde olan Kore den motor almış,Fırtına ve ALTAY da beraber çalıştığınız Kore yle motor işinede girmiş,Üstelik kanlı canlı çalışır halde BATU yuda görmenize rağmen,bu iş olmaz demeniz,

Hele bu kadar çok niyet okumayı 3-5 cümlede yaparak,başkasını niyet okumakla itham etmeniz bana daha sorunlu geliyor.
Mesajı Paylaş

#467
Akp İngiltere ilişkilerini takip etmiyorsun herhalde.

-45, +55 derecede ve 60-70 tonluk tankı, düşük yakıt tüketimi ile yürütebilecek motoru her babayiğit yapamaz. Motoru ve transmisyonu parçalayarak eline verir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 04 Mayıs 2022, 04:38:03
Akp İngiltere ilişkilerini takip etmiyorsun herhalde.

-45, +55 derecede ve 60-70 tonluk tankı, düşük yakıt tüketimi ile yürütebilecek motoru her babayiğit yapamaz. Motoru ve transmisyonu parçalayarak eline verir

Hocam dış politikada kendime baya güvenirim ayıp olmasın.Hali hazırda bu paylaşımınızında bir niyet okuma olduğuna dikkatinizi çekerim.Özellikle LİBYA konusunda İngiltere nin TÜRKİYE nin lehine MALTA aracılığıyla elaltından neler yaptığından,RR un son KATAR ortaklığınında hangi sebepten olduğunu bilenlerdenim.Ama sizin gibi niyet okuma sıkıntısı başgöstereceğinden pek paylaşmıyorum.Siz İCEBERG in yüzeydeki kısmını gözlemlemeye devam edin.Biz suyun altındaki kısmına bakarız.

Ayrıca sanırım ana konuyu baya kaçırdınız.Paylaşımım MİUS ve MMU motorları özelinde örneklemelerden oluşuyordu.Ama ısrarla ALTAY a odaklanmanızında bende sorular oluşturduğunu belirtmek isterim.Ana konu,MİUS ve MMU motoru yapabilecek kapasitemiz varmı yoksa yokmu durumuydu.Bende örneklendirilmelerle iki motoruda 2-3 yıl gecikme ilede olsa,eldeki tecrübe ve kapasiteyle yapabileceğimizi ve yapılan motorlarında buna örnek olduğunu,ayrıca bu sefer ALTAY daki DOOSAN ve MMU daki RR gibi,B planıylada hareket ettiğimizi,velhasılı RR la anlaşamasak,yada DOOSAN aradanda çıksa,veya MOTORSİNCH ten motor alamasakta,biraz gecikmeyle artık bunları kendimizin üretebileceğini belirtmek istemiştim.

Ayrıca BMC artık nefret beslediğiniz Sakalıda değil hatırlatırım.TOSYALI holdinge ait.Ha adı BMC diye nefret ediyorsanız başka bir durum tabi. Mesajı Paylaş

BMC keşke Sancak Ethem'de kalsaydı, çok az olsa da Altay için bir ümit olabilirdi ?!


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz