Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bir soru da benden ... Aylar önce Savunma Sanayii Başkanlığı Elektronik Harp ve Radar Sistemleri Daire Başkanı Ahmet Akyol , yerli AESA radarının F-16V'deki  APG-83 radarından daha iyi olacağını belirtmişti.

Entegrasyon başlayacağına göre yer testleri bitmiş demektir...Gerçekten de performansı APG-83 radarı seviyesinde mi? Mesajı Paylaş

Haluk Bey'in röportajı izledim çok dikkatimi çeken bir şey oldu. Radar ile ilgili konuşurken bahsetti. Baykar'ın entragrasyon kabiliyetinden bahsetti. "Çok hızlı entegre ediyorlar". Bu bence çok büyük bir gurur. Baykar ile ortada bir gerçek var ki Baykar ürünlerini Startup mantığı ile üretiyor. Çok hızlı şekilde MVP'sini tamamlıyor ve sonrasında da üstüne koyarak mükemmeleştiriyor. Bunda şüphesiz ki Selçuk Bey'in bürokrasiden yediği goller (TRT'ye verdiği röportajda söylüyor) ve ABD'de aldığı eğitimin faydası var. Selçuk Bey benim için artık seri bir girişimciye dönüyor ve uzay projesi de bence bir tık daha yukarı çekecekler çıtayı. Þimdi yakabilecekleri bir para ve arkasında 80'i biz olmak üzere, belki de yüzlerce milyon olacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Aralık 2022, 21:47:08
Bir soru da benden ... Aylar önce Savunma Sanayii Başkanlığı Elektronik Harp ve Radar Sistemleri Daire Başkanı Ahmet Akyol , yerli AESA radarının F-16V'deki  APG-83 radarından daha iyi olacağını belirtmişti.

Entegrasyon başlayacağına göre yer testleri bitmiş demektir...Gerçekten de performansı APG-83 radarı seviyesinde mi?
Teknik özelliklerine baktığımız zaman APG-83'ten iyi durumda. Nominal 25 kW pik 35 kW çıkış gücü var mesela. F22 nin radarının pik çıkış gücü 25 kW :D
Ama tabi bir de çalışırken görmek lazım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Aralık 2022, 21:30:41
@VLS;

KE'nın seri üretiminde Ukrayna motorları mı kullanılacak? Ukrayna motorları kullanılacaksa, o motorlar nerede üretilecek? Türkiye'de üretileceklerse, o motorları güncelleyecek miyiz? Þimdiden teşekkürler.

Merhaba,

TEI tarafında TF6000 motorunun test ve istenilen performans değerlerine gelene kadar üretilicek KE'lerde Ukrayna Ivchenko-Progress AI-25TLT motoru kullanılıcak.

Bu motorlardan elimizde yedek motor dahil olmak üzere ciddi oranda mevcut.

@Serkan Bey

Murad AESA radar verileri henüz ortaya tam anlamı ile çıkmadı ama entegrasyon öncesi veriler ışığında teorik olarak APG-83'ten daha verimli olduğunu söyleyebilirim.

Tabi bu saha testleri sonrası oluşucak radar telemetri verileri sonucunda ortaya çıkması beklenen noktalar farklı olabilir, fakat bu söylenmeyecek bilgilerdir.

Saygılarımla



Mesajı Paylaş

#764
Alıntı yapılan: VLS - 17 Aralık 2022, 23:06:42
TEI tarafında TF6000 motorunun test ve istenilen performans değerlerine gelene kadar üretilicek KE'lerde Ukrayna Ivchenko-Progress AI-25TLT motoru kullanılıcak.

Bu motorlardan elimizde yedek motor dahil olmak üzere ciddi oranda mevcut.

Teşekkürler yeniden. Çok aydınlatıcı oldu. Peki elde AI-322F motorları da yok mu? Onlardan bahsetmediniz; o bakımdan sordum.

Bu arada, eğer Akıncı ve Kızılelma'da motor sorunu yoksa, hedefimiz sadece F16'ların yükünü onlarla hafifletmek olmamalıdır. Onun yerine, tüm F16 filomuzu, insansız hava aracı filosuyla değiştirmeyi hedeflemeliyiz! Yani ABD bize F16 satsa da satmasa da bizim F16'lara ihtiyacımız olmamalı.

Pekala, ama bunu nasıl yapacağız? Akıncı'yı "havadaki keskin nişancı" olarak kullanacağız. Kızılelma ise ön cephede savaşan "havadaki asker" olacak. Bazı Akıncı'lar güdümlü topçu roketleri, seyir füzeleri ve çok uzun menzilli havadan havaya füzeler taşıyacak. Bazı Akıncı'lar ise gözcüler yani "İHA AWACS" olacak. Bazı Kızılema'lar hava-hava çatışmasına girecek. Ve bazı Kızılema'lar da hava-yer taarruzu yapacaklar.

Böylece, (Kızılelma+Akıncı) ikilisi ile F16'larımızla yapılan her görev icra edilebilir. Çok değil, 3 yılda bu hedefe erişebileceğimizi düşünüyorum. Mesajı Paylaş

#765
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 18 Aralık 2022, 01:28:50
Alıntı yapılan: VLS - 17 Aralık 2022, 23:06:42
TEI tarafında TF6000 motorunun test ve istenilen performans değerlerine gelene kadar üretilicek KE'lerde Ukrayna Ivchenko-Progress AI-25TLT motoru kullanılıcak.

Bu motorlardan elimizde yedek motor dahil olmak üzere ciddi oranda mevcut.

Teşekkürler yeniden. Çok aydınlatıcı oldu. Peki elde AI-322F motorları da yok mu? Onlardan bahsetmediniz; o bakımdan sordum.

Bu arada, eğer Akıncı ve Kızılelma'da motor sorunu yoksa, hedefimiz sadece F16'ların yükünü onlarla hafifletmek olmamalıdır. Onun yerine, tüm F16 filomuzu, insansız hava aracı filosuyla değiştirmeyi hedeflemeliyiz! Yani ABD bize F16 satsa da satmasa da bizim F16'lara ihtiyacımız olmamalı.

Pekala, ama bunu nasıl yapacağız? Akıncı'yı "havadaki keskin nişancı" olarak kullanacağız. Kızılelma ise ön cephede savaşan "havadaki asker" olacak. Bazı Akıncı'lar güdümlü topçu roketleri, seyir füzeleri ve çok uzun menzilli havadan havaya füzeler taşıyacak. Bazı Akıncı'lar ise gözcüler yani "İHA AWACS" olacak. Bazı Kızılema'lar hava-hava çatışmasına girecek. Ve bazı Kızılema'lar da hava-yer taarruzu yapacaklar.

Böylece, (Kızılelma+Akıncı) ikilisi ile F16'larımızla yapılan her görev icra edilebilir. Çok değil, 3 yılda bu hedefe erişebileceğimizi düşünüyorum.
Bahsettiğiniz plan "missile truck" bir jetin füzesinin uzun menzilli AWACS radarıyla hedefe güdümlenmesi, daha önce düşünülmüş ve mantıklı bulunmuş. Ancak Meteor ve PL-15 gibi gelişmiş füzeler ile menzil üstünlüğünü kullanabilmesi gerekiyor. 
Bundan mütevellit artık nicelikten ziyade niteliğe önem verilmesi, ve savunma ARGE bütçesinin, çok uzun menzilli ve son teknoloji, Meteor'a karşılık verebilecek bir BVRAAM füzesi geliştirilmesi için harcanması gerekiyor. Gereken maliyet giderleri diğer projelerden, Altay başta olmak üzere, aktarılabilir. 1000 adet Altay tankı, hava üstünlüğünün olmadığı sahada oturan ördekten farksızdır. Günümüz savaşlarının kaderini HAVA kuvvetlerinin belirlediği artık tanınmalıdır.
İmla. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Heartbang - 17 Aralık 2022, 22:09:37
Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Aralık 2022, 21:47:08
Bir soru da benden ... Aylar önce Savunma Sanayii Başkanlığı Elektronik Harp ve Radar Sistemleri Daire Başkanı Ahmet Akyol , yerli AESA radarının F-16V'deki  APG-83 radarından daha iyi olacağını belirtmişti.

Entegrasyon başlayacağına göre yer testleri bitmiş demektir...Gerçekten de performansı APG-83 radarı seviyesinde mi?
Teknik özelliklerine baktığımız zaman APG-83'ten iyi durumda. Nominal 25 kW pik 35 kW çıkış gücü var mesela. F22 nin radarının pik çıkış gücü 25 kW :D
Ama tabi bir de çalışırken görmek lazım.

Çıkış gücünden önemli şeyler var; işleme , değerlendirme, anlamdırma vs gibi Mesajı Paylaş

#767
İlk aşamada Rafale'yi ondan önce görecek, Gökhan füzesini güdümleyecek bir AESA radar olsun yeter Murad radarı...

Motora gelince de Sayın VLS ; elimizde ciddi sayıda AL-25TLT  motoru olduğunu söyledi oradan da AL-322F'ye değinmeden TF-6000 motorunun bekleneceğini ima etti...

Teorik veriler TF-6000'in AL-322F'den ćok daha üstün olduğu gösteriyor.
Demek ki  Baykar  direkt TF-6000'e geçilebileceğini sezmiş...
Yani KE 2 versiyon üretilebilir.Þu anda takılı AL-25TLT ve TF-6000.
AL-322F sadece supersonic hız performansını görmek için 1 prototipte deneyip hemen TF-6000'ye geçiş yapılacak. Daha önce de Sayın VLS hemen  TF'6000 entegrasyonu olacağından bahsetmişti.... Mesajı Paylaş

Kızılelma'nın üretilen 2.prototipi de uçmaya hazırmış...Videosu her an düşebilir...

Baykar galiba 3 boyutlu dev bir yazıcı icat etti müthiş bir hızda üretim yapıyorlar.... Mesajı Paylaş

Her savunma firmasının bu hızda çalışması lazım nazar değmesin.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz